Odchudzenie Syreny 105
-
- Posty: 1
- Rejestracja: 2009-09-14, 17:08
- Lokalizacja: Poznań
Odchudzenie Syreny 105
Witam
Wraz z kumplem chcemy na bazie Syreny 105 zrobić samochód o wadze do 550 kg. Tylko zastanawialiśmy się co by trzeba odchudzić aby uzyskać tą wartość i doszliśmy do wniosku że najlepszym rozwiązaniem byłoby zastąpienie elementów poszycia odpowiednikami z laminatu lub plastiku a silnik zastąpić nowoczesną jednostką motocyklową . Co o tym sądzicie ? Czy to ma jakieś szanse powodzenia? Z góry dziękuje za opinie.
Wraz z kumplem chcemy na bazie Syreny 105 zrobić samochód o wadze do 550 kg. Tylko zastanawialiśmy się co by trzeba odchudzić aby uzyskać tą wartość i doszliśmy do wniosku że najlepszym rozwiązaniem byłoby zastąpienie elementów poszycia odpowiednikami z laminatu lub plastiku a silnik zastąpić nowoczesną jednostką motocyklową . Co o tym sądzicie ? Czy to ma jakieś szanse powodzenia? Z góry dziękuje za opinie.
- syrena-101
- -#Junior
- Posty: 116
- Rejestracja: 2006-07-06, 12:41
- Lokalizacja: Będzin
.... a ramy zastąpić tekturą ...
Syrena od początku była najcięższym autem w swojej klasie, bo była i jest na częściach z Warszawy, a to oznacza zawieszenie (np. bębny hamulcowe, koła), układ kierowniczy oraz ramę - to są najcięższe elementy, lepiej zabudować jej budę (blachy zewnętrzne) na lekkim podwoziu niezależnym po modyfikacjach - wtedy może się uda - ale to już nie będzie Syrena - chociaż będzie toto mogło startowac w rajdach.
Syrena od początku była najcięższym autem w swojej klasie, bo była i jest na częściach z Warszawy, a to oznacza zawieszenie (np. bębny hamulcowe, koła), układ kierowniczy oraz ramę - to są najcięższe elementy, lepiej zabudować jej budę (blachy zewnętrzne) na lekkim podwoziu niezależnym po modyfikacjach - wtedy może się uda - ale to już nie będzie Syrena - chociaż będzie toto mogło startowac w rajdach.
Syrena wazy 900kg... jak to chcecie odchudzic o polowe? chyba ze macie mozliwosci zrobic od nowa rame ale sądze ze nie ta liga:)
maluch sie do tego nadaje - ale nawet zrobienie malucha na 550 kg nie jest proste.
maluch sie do tego nadaje - ale nawet zrobienie malucha na 550 kg nie jest proste.
105L 80' "Helena"
104 66' "Zośka"
104 69' "Baśka" sprzedana
WSK'85 "Wieśka"
126p 78' "żótłek"
Niewiadów N126E'83 "zapiekanka"
Jeep Cherokee ' 91 "brudas"
Peugeot J5 Knaus '91
Bielski klub? nie polecam
104 66' "Zośka"
104 69' "Baśka" sprzedana
WSK'85 "Wieśka"
126p 78' "żótłek"
Niewiadów N126E'83 "zapiekanka"
Jeep Cherokee ' 91 "brudas"
Peugeot J5 Knaus '91
Bielski klub? nie polecam
pomysł może ambitny ale nierealny
SyrenaBielskoklub
zapraszam też na:
www.martech.bielsko.pl
www.polmozbytbielsko.pl pierwszy i jedyny prawdziwy sklep z częściami do Syreny.
zapraszam też na:
www.martech.bielsko.pl
www.polmozbytbielsko.pl pierwszy i jedyny prawdziwy sklep z częściami do Syreny.
tu akurat trochę by się oszczędziło. Blok to nizła bryła żeliwa, a i w skrzyni jest niemało stalinachwilexx pisze:a silnik zastąpić nowoczesną jednostką motocyklową
Ku drugiej młodości czyli reNOWAcja 105L 1979'
http://syrena.nekla.pl/forum/viewtopic.php?t=9245
http://syrena.nekla.pl/forum/viewtopic.php?t=9245
- Kozichwost
- -#Youngtimer
- Posty: 1477
- Rejestracja: 2006-04-11, 19:24
- Lokalizacja: Polska
Jarecki pisze:tu akurat trochę by się oszczędziło. Blok to nizła bryła żeliwa, a i w skrzyni jest niemało stali[/quotte]nachwilexx pisze:a silnik zastąpić nowoczesną jednostką motocyklową
Chyba że dacie silnik z Jawy 350 albo MZ.
Miałeś kiedyś silnik japońskiego motocykla w rękach?? Silnika Yamachy FZR1000 nie położyłem sam na warsztat, FZ 750 też we 2 tachaliśmy (czasem robię komuś japońca jak mi się nudzi) a silnik do Syrenki sam włożyłem - więc na masie raczej nie zaoszczędzisz...
Nawet jak włożysz taki silnik do syrenki to skrzynia się wysra po 10km Najlepij zrobiona Syrenka ma 40kilka koni. Typowy silnik motocyklowy ma ich około 100 - dasz mniejszy - będzie miał tak kiepski moment obrotowy, że z miejsca nie ruszysz.
Dlaczego silniki motocykolowe tyle ważą?? - bo są spięte ze skrzynią. Nie obetniesz bloku silnika i nie wywalisz skrzyni - nie ta liga...
Ps: na zastąpięniu metalowych elementów poszycia laminatami wcale wiele nie zyskasz - laminat też swoje waży - śmiem twierdziś, że podobnie od cinkiej blachy...
tez to mialem pisac. laminaty wazą podobnie jak blacha ( zwlaszcza tyl, przod jednak troche lzejszy).Kozichwost pisze:na zastąpięniu metalowych elementów poszycia laminatami wcale wiele nie zyskasz - laminat też swoje waży - śmiem twierdziś, że podobnie od cinkiej blachy...
105L 80' "Helena"
104 66' "Zośka"
104 69' "Baśka" sprzedana
WSK'85 "Wieśka"
126p 78' "żótłek"
Niewiadów N126E'83 "zapiekanka"
Jeep Cherokee ' 91 "brudas"
Peugeot J5 Knaus '91
Bielski klub? nie polecam
104 66' "Zośka"
104 69' "Baśka" sprzedana
WSK'85 "Wieśka"
126p 78' "żótłek"
Niewiadów N126E'83 "zapiekanka"
Jeep Cherokee ' 91 "brudas"
Peugeot J5 Knaus '91
Bielski klub? nie polecam
rama z alu, reszta tektura i jakoś osiągniecie 550 kg
Remoncik: http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewt ... t=11640%22
filmik mojej Syrci http://youtube.com/watch?v=gONDbJuormc
Białobrzegi 2013 http://www.youtube.com/watch?v=Oqz_fJTLO90
filmik mojej Syrci http://youtube.com/watch?v=gONDbJuormc
Białobrzegi 2013 http://www.youtube.com/watch?v=Oqz_fJTLO90
- arturromarr
- -#Weteran
- Posty: 1633
- Rejestracja: 2006-07-03, 14:19
- Lokalizacja: Łódź
proponuje rame z aluminium, nadwodie z tworzyw, silnik lekki jakis i skrzynie rowniez a wszystkie niepotrzebne, oryginalne elementy odkladac na bok - i po pewnym czasie okaze sie ze z tego co zostalo mozna zlozyc CALA SYRENE a nowo powstaly pojazd nie bedzie mial NIC z Syrena wspolnego.master pisze:rama z alu
W ten sam sposob mozna zbudowac rakiete z ruskiego roweru
- arturromarr
- -#Weteran
- Posty: 1633
- Rejestracja: 2006-07-03, 14:19
- Lokalizacja: Łódź