POLITYKA PRYWATNOŚCI
www.syrena.nekla.eu FORUM SYRENIARZY
Forum miłośników pozytywnie zakręconych

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: adameo2
2011-02-10, 20:23
Ku drugiej młodości, czyli reNOWAcja 105L 1979'
Autor Wiadomość
Jarecki 
Jarecki



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 06 Wrz 2008
Posty: 501
Skąd: Elbląg
Wysłany: 2009-10-10, 23:05   Ku drugiej młodości, czyli reNOWAcja 105L 1979'

Witam.
Zacznę od małej autoprezentacji. Mam na imię Jarek
.
Przygodę z Syrenami rozpocząłem w 1991 roku, kiedy otrzymałem upragnione prawo jazdy.
Syren miałem kilka, służyły mi do różnistych celów. Pierwszą 105 z 1974 posługiwałem się podobnie jak kierowcy w rajdzie Monte Carlo( koła wymieniałem częściej niż oni). I tak dalej, aż w roku 2002 kupiłem od pierwszego właściciela 105L z 1979 roku. Syrena, o której krążyły legendy w mieście: ”..że jest częściej myta niż jeżdżona, że w zimę nie wyjeżdża i co roku jest myty szczotką spód i nadkola, że stoi w garażu na dywanie. I to było prawda.
U mnie jeż żywocik był ciekawszy. Odwiedziła kilka imprez syreniarskich, powiozła nas do ślubu oraz odebrała ze szpitala żonę z nowonarodzonym synem.
Zakres prac remontowych opiewał na wymianę przednich błotników, ewentualnie fartuchów i konserwacji podwozia, renowacja całości za 2-3 lata. Ale zaświtała myśl: ”... za 2-3 lata dzieci pójdą do szkoły i będzie MANIANA- czyli NIGDY...” Męska decyzja, rozbieramy Panią do rosołu!
Nie ukrywam, że głównym powodem, dla jakiego będę się dzielił z wami postępami prac, jest chęć uzyskania komentarzy, których treść będzie utrzymywał mój wysoki poziom motywacji do pracy. Ważne też będą dla mnie wasze rady oraz konstruktywne krytyki.
Ostatnio zmieniony przez syreniarz1992 2015-05-13, 11:25, w całości zmieniany 4 razy  
 
motonita 
Moderator
PANIE KIEROWNIKU



Pomógł: 41 razy
Dołączył: 26 Gru 2006
Posty: 7055
Skąd: Stalowa Wola
Wysłany: 2009-10-10, 23:29   

No wiec czy wycinajac podłoge nieprzesadziłes troszeczke? moze warto było wspawac jakiesz poprzeczki np coby ci symetria nieuciekla?

I niebardzo rozumie gdzie ta pogieta blacha....
_________________
Twoj symbol WSK twój bak słodko zaokrąglony...

zapraszam na stronę:
motonita.syrena.biz

mój mail:
motonita@syrena.biz
 
 
Jarecki 
Jarecki



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 06 Wrz 2008
Posty: 501
Skąd: Elbląg
Wysłany: 2009-10-11, 01:08   

Wygląda może groźnie, ale to tylko poszycie podłogi. Całości zapewnią sztywność progi wewnętrzne, słupki ściana czołowa. Na wszelki wypadek wszystko zwymiarowane
Pofałdowany był tylni pas źle zamontowany w fabryce.
 
jerzynka1223 
syrena104 i 105


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 01 Sie 2009
Posty: 97
Skąd: poznań
Wysłany: 2009-10-11, 07:37   105l

witam tak sie zastanawiam co zrobisz z przetłoczeniami a i czy niewarto było przy takiej zabawie wymienic jej całej(podloga) przeciez tam widac troche rudej czyli zabawa sie za kilka lat powtorzy.Korytko pod nogi bys uratował wiec tylko troche wiecej blachy i spokoj.
Ale to twoja sprawa i bede obserwował Twoje zmagania z syrena bo niedługo biore sie za 104 moze tez jakas relacje zrobie jak TY bo 105 odbudowałem od podstaw ale narazie blacharke jest u lakiernika (niewiele czasu i sprzetu lepiej zlecic)
Pozdrawiam
 
Jarecki 
Jarecki



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 06 Wrz 2008
Posty: 501
Skąd: Elbląg
Wysłany: 2009-10-11, 10:10   

Nad przetłoczeniami jeszcze się zastanawiam, ale bardziej pod kątem estetyki niż znacznego usztywnienia poszycia. Wymiana w podłogi jest bezcelowa. Rdza w znakomitej większości tylko powierzchniowa, siedział tylko w łączeniach wszystkich blach z przodu.
Miałem okazję oglądać wiele Syren pod kątem blacharki i śmiało mogę powiedzieć, że ta jest w stanie wysoce zadowalającym. Zdjęcia mogą wprowadzić w błąd, ponieważ brunatny podkład wygląda jak rdza. Za tydzięń lub dwa idzie do piachu.
 
motonita 
Moderator
PANIE KIEROWNIKU



Pomógł: 41 razy
Dołączył: 26 Gru 2006
Posty: 7055
Skąd: Stalowa Wola
Wysłany: 2009-10-15, 11:16   

oj z tym pasem to faktycznie....

jak miales profile na wierzchu zrobiłes im jakas konserwacje??
_________________
Twoj symbol WSK twój bak słodko zaokrąglony...

zapraszam na stronę:
motonita.syrena.biz

mój mail:
motonita@syrena.biz
 
 
kierowca z krk 


Dołączył: 28 Paź 2008
Posty: 35
Skąd: Kraków
Wysłany: 2009-10-15, 17:14   

powodzenia!!!
 
 
Jarecki 
Jarecki



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 06 Wrz 2008
Posty: 501
Skąd: Elbląg
Wysłany: 2009-10-19, 21:49   

motonita napisał/a:
oj z tym pasem to faktycznie....

jak miales profile na wierzchu zrobiłes im jakas konserwacje??


Po piaskowaniu, którego termin się przesuwa, będą pomalowane tak jak cały spód, czyli podkładem reaktywnym, podkładem epoksydowym i dwuskładnikowym epoksydem. Później jeszcze zaleje konserwacją do profili. Ostatnich kilka wieczorów poświęciłem na usuwanie fabrycznej konserwacji z całego spodu, środka kabiny i bagażnika w zasadzie z każdego zakątka nadwozia. Miałem kilka pilników zaadoptowanych na skrobaki i po lekkim nagrzaniu lut lampą schodził w miarę sprawnie, na zimno raczej opornie. Szacuje, że zaoszczędzę przynajmniej dwie godziny kosztownego piaskowania, które idzie mocno opornie na elastycznych masach.
Ostatnio zmieniony przez Jarecki 2010-08-30, 20:48, w całości zmieniany 1 raz  
 
Marcin Hojan 
Marcin



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 02 Gru 2005
Posty: 724
Skąd: Szamocin
Wysłany: 2009-10-23, 12:00   

Jarecki napisał/a:


Po piaskowaniu, którego termin się przesuwa, będą pomalowane tak jak cały spód, czyli podkładem reaktywnym, podkładem epoksydowym i dwuskładnikowym epoksydem.


Jakie są ceny tych wszystkich podkładów? Kupujesz NOVOLa?
_________________
Mercedes 190E 1993 :)
Romet Ogar 200 1986 :)
 
 
Jarecki 
Jarecki



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 06 Wrz 2008
Posty: 501
Skąd: Elbląg
Wysłany: 2009-10-25, 11:16   

[

Ramę chcę mieć w kolorze fabrycznym, czyli czarnym (połysk). W trakcie konsultacji z lakiernikiem odnośnie nadwozia, wspomniałem o ramie, a ten zasugerował mi malowanie proszkowe, które też jest wykonywane epoksydami. Jedna z firm wstępnie oszacowała koszt malowania felg( kolor odpowiedni) i całej reszty na czarno z połyskiem tj. ramy, osi, wahaczy i tarcz kotwicznych na 900 pln. Dla jasności sytuacji cena zawiera wcześniejsze piaskowanie elementów. Porównam jeszcze oferty innych firm, ale oferta wydaje mi się interesująca.

[ Dodano: 2009-10-26, 23:08 ]
Przydatna wiadomość, dla tych, którzy będą pytani przez malarza lub piaskarza, jaka jest powierzchnia profili, z których jest zbudowana rama. Otóż wziąłem miarkę i wyszło mi 3,5 m2 lub 350 dm2 plus, minus 5%. Zdjęcie poniżej przedstawia oryginalnie dedykowany przez producenta z Poznania hak holowniczy.

Prośba nr.:
1. Proszę o uwagi i spostrzeżenia osób, które praktykowały przyklejanie listew bocznych na taśmę dwustronną lub cokolwiek innego.

[ Dodano: 2010-06-19, 00:18 ]
Jeszcze w marcu rame, oś, felgi reszta gratów wróciła z malowania proszkowego. Przy okazji konserwacji wewnętrznych profili podłużnic wyciągnąłem graty z garażu i cyknąłem kilka fotek

[ Dodano: 2010-08-06, 21:59 ]
Nadrabiam zaległości w relacji z renoNOWAcji

[ Dodano: 2010-08-06, 22:16 ]
A ja ciągle dodaję zdjęcia
Ostatnio zmieniony przez Jarecki 2015-05-13, 11:27, w całości zmieniany 4 razy  
 
Pawlasty 


Dołączył: 23 Mar 2010
Posty: 40
Skąd: Krosno Odrzańskie
Wysłany: 2010-08-07, 12:53   

Widzę, że masz, a raczej masz już za sobą podobną sytuację jak u mnie. Mnie też czeka rekonstrukcja praktycznie całej podłogi. Ja niestety jeszcze nie mam migomatu ale przy dobrych wiatrach może jeszcze w tym miesiącu :) Mógłbyś pokazać czym spawasz i powiedzieć jak się sprawuje? Pozdrawiam :)
_________________
Świeżo upieczony "Skarpeciarz" :)
http://syrena.nekla.pl/forum/viewtopic.php?t=10717
 
Jarecki 
Jarecki



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 06 Wrz 2008
Posty: 501
Skąd: Elbląg
Wysłany: 2010-08-07, 16:58   

Masz rację, kawałek roboty mam za sobą, chociaż jak patrzę, jakie nadwozia przychodzi niektórym naprawiać to aż skóra cierpnie. Znawcą spawarek nie jestem, ale nie przeszkadzało mi to w sprawnym punktowym spawaniu (sporadycznie). Zasadniczo pod rękom miałem zawodowego spawacza, który skomentował, że najlepsza będzie spawarka z drutem 0,8 mm..
_________________
Ku drugiej młodości czyli reNOWAcja 105L 1979'
http://syrena.nekla.pl/forum/viewtopic.php?t=9245
 
CZESIO1958 
motomaniak



Pomógł: 29 razy
Dołączył: 07 Cze 2009
Posty: 4100
Skąd: Mysłowice
Wysłany: 2010-08-07, 21:31   

:ok3 Nabiera kolorów :D
_________________
motomania na luzie
 
 
maciejowski 


Pomógł: 2 razy
Dołączył: 05 Paź 2008
Posty: 301
Skąd: krk
Wysłany: 2010-08-08, 00:30   

jeden z najlepszych, o ile nie najlepszy remont na forum, bez drutowania i półśrodków.
rama wyszła fantastycznie, buda też widać konkretnie robiona.
tak trzymaj! :ok3
 
Jarecki 
Jarecki



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 06 Wrz 2008
Posty: 501
Skąd: Elbląg
Wysłany: 2010-08-08, 09:30   

Dziękuje za słowa uznania, owszem jest czasem pokusa pójścia na skróty, ale jeśli chce się zrobić tak żeby nie wkładać rąk za 10-15 lat, to trzeba się postarać. Nie ukrywam też, że wymaga to trochę poświęcenia czasowego i finansowego (koszt "chemi" :F ), ale z tym się liczyłem i przygotowania trwały już ze dwa lata temu.
Przy okazji następna partia zdjęć.
Drzwi piaskowałem tylko od strony szkieletu, ponieważ mimo starań poszycie jednej pary drzwi przypomina falę Dunaju. Pokrywę silnika potraktowałem piskiem jedynie na rantach i wzmocnionej części koło zawiasów.
_________________
Ku drugiej młodości czyli reNOWAcja 105L 1979'
http://syrena.nekla.pl/forum/viewtopic.php?t=9245
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template Acid v 0.4 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne fixing Program do sklepu

Szybki dostęp:
www.syrena.nekla.pl www.syrenabielsko.pl syrenalaminat.prv.pl fsomoto.xip.pl fsoautoklub.pl fsocarteam.xip.pl www.syrenki.friko.pl aparatos.prv.pl www.syrenki.prv.pl www.jaro19.prv.pl www.syrenka.frankiego.prv.pl syrena.warszawa.pl www.syrena.republika.pl Forum Klubu Wartburga Forum Polskiej Motoryzacji Ocalmy wspomnienia Portal Miłośników Pojazdów Zabytkowych
REKLAMA

samochody zabytkowe

BANERY