delikatnie mówiąc szarpie kierownicą

(rama, zawieszenia, koła)
Awatar użytkownika
boorys83
-#Junior
-#Junior
Posty: 115
Rejestracja: 2011-10-07, 18:17
Lokalizacja: Trzebinia

delikatnie mówiąc szarpie kierownicą

Post autor: boorys83 »

jak w temacie tylko że kierownicą napierda.... od samego startu... czytałem że może skrzynia jest nie dokręcona - sprawdziłem JEST, czytałem też że ustawienie przegubów homo-kinetycznych może mieć na to wpływ - nie jestem tego pewien ale nic nie szkodzi spróbować. wyciągnąłem półosie i coś mi się rzuciło - na końcówkach półosi co wchodzą w homo-kinetyk jedna końcówka jest jakby starta pod kątem o około 3 mm a druga już była "ratowana" bo widać że ktoś ją nad spawał ale też już się ściera. czy może to być powód bicia kierownicy? chyba że ktoś ma inne pomysły - zaznaczam że kierownicą nie szarpie tylko faktycznie napierda... tak że nie da się jechać nawet z prędkością 20 km/h
Awatar użytkownika
Magister
-#Stara Gwardia
-#Stara Gwardia
Posty: 4491
Rejestracja: 2007-04-26, 20:00
Lokalizacja: Chełmno
Kontakt:

Post autor: Magister »

Ocieranie to też jest powód latania kierownicy, wszystko musi chodzić lekko i być dobrze nasmarowane.
Awatar użytkownika
Gieroy
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 1852
Rejestracja: 2005-12-24, 21:53
Lokalizacja: W-wa

Post autor: Gieroy »

Domyślam sie, że masz wszystko raczej stare i rozklekotane. Czy wymieniałeś coś ostatnio w napędzie/zawieszeniu na nowe?
"Samochody Syrena nie są na pewno pojazdami na wskroś nowoczesnymi" mgr inż. Z. Glinka
Awatar użytkownika
bonzi205
-#Nowy nabytek forum
-#Nowy nabytek forum
Posty: 94
Rejestracja: 2011-02-03, 02:54
Lokalizacja: Warszawa

Re: delikatnie mówiąc szarpie kierownicą

Post autor: bonzi205 »

boorys83 pisze:jak w temacie tylko że kierownicą napierda.... od samego startu... czytałem że może skrzynia jest nie dokręcona - sprawdziłem JEST, czytałem też że ustawienie przegubów homo-kinetycznych może mieć na to wpływ - nie jestem tego pewien ale nic nie szkodzi spróbować. wyciągnąłem półosie i coś mi się rzuciło - na końcówkach półosi co wchodzą w homo-kinetyk jedna końcówka jest jakby starta pod kątem o około 3 mm a druga już była "ratowana" bo widać że ktoś ją nad spawał ale też już się ściera. czy może to być powód bicia kierownicy? chyba że ktoś ma inne pomysły - zaznaczam że kierownicą nie szarpie tylko faktycznie napierda... tak że nie da się jechać nawet z prędkością 20 km/h
Może masz wyguzowaną którąś oponę. Mogło strzelić płótno wokół opony tzn bieżnika. Na na pierwszy rzut oka nie widać a jak się przyjzysz to na którymś rowku do odprowadzania wody w oponie będzie wypukłość. Spróbuj zamienić tył z przodem.
Awatar użytkownika
boorys83
-#Junior
-#Junior
Posty: 115
Rejestracja: 2011-10-07, 18:17
Lokalizacja: Trzebinia

Post autor: boorys83 »

opony są nowe, dodam że mam większe felgi (VITARA), na gałkach nie ma żadnego luzu i wydaje mi się że nawet gdyby był, to by drgało kierownicą anie szarpało przy tak małej prędkości
arek81d
Posty: 16
Rejestracja: 2009-03-05, 16:19
Lokalizacja: Dąbrówka

Post autor: arek81d »

miałem podobnie ale tylko podczas przyśpieszania szarpało kierownicą i tłukło - przyczyną tego były wyrobione homokinetyki i półosie
a jak zbieżność?
Awatar użytkownika
Kaaamil
-#Junior
-#Junior
Posty: 178
Rejestracja: 2010-02-05, 21:11
Lokalizacja: Sulęcin

Post autor: Kaaamil »

Możliwe, że są źle włożone półosie z przegubami względem krzyżaków ( niesynchronicznie ) i też będzie taki objaw. :)
Awatar użytkownika
elektryk85
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 569
Rejestracja: 2009-08-26, 22:24
Lokalizacja: Katowice

Post autor: elektryk85 »

mogą być też lużne sworznie górny i dolny sprawdz je czy masz poskrecane ( u mnie sie poluzowały i też szarpało kierownica)
Awatar użytkownika
Yanosik
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 1707
Rejestracja: 2008-07-06, 13:03
Lokalizacja: Piła

Post autor: Yanosik »

Z tego co piszesz masz rozklekotane na maxa przeguby i współpracujące z nimi elementy, czyli półosie i czopy. 3mm to wielkie zużycie. Napawane pewnie było amatorsko i wątpię by ten co to robił zbliżył się do twardości fabrycznej.
Więc na wstępie wymień przeguby, półosie i czopy a potem będziemy myśleć.
I get up at seven, yeah,
and I go to work at nine.
I got no time for livin'.
Yes, I'm workin' all the time.
Awatar użytkownika
boorys83
-#Junior
-#Junior
Posty: 115
Rejestracja: 2011-10-07, 18:17
Lokalizacja: Trzebinia

Post autor: boorys83 »

ok, dzięki za porady, spróbuje wymienić przeguby, półosie i homokinetik zobaczymy czy będzie poprawa o_O
Awatar użytkownika
syrena104bili
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 2021
Rejestracja: 2010-03-14, 15:32
Lokalizacja: Pionki

Post autor: syrena104bili »

nie oszukujmy się to jest syrena i każda w mniejszym lub większym stopniu trzęsie kierownicą nie znam takiego któremu na oryginalnych cześciach , by chodzi trochę nie trzęsło ;d
Awatar użytkownika
Kozak90
Moderator
Moderator
Posty: 3229
Rejestracja: 2011-04-25, 12:59
Lokalizacja: Pieńsk

Post autor: Kozak90 »

Mi trzęsie mało. A na równej drodze praktycznie wogóle.
Awatar użytkownika
syrena104bili
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 2021
Rejestracja: 2010-03-14, 15:32
Lokalizacja: Pionki

Post autor: syrena104bili »

Kozak90 pisze:Mi trzęsie mało. A na równej drodze praktycznie wogóle.
mi na równej i ze stałą prędkością też w ogóle ale jak depcze na 2 to trzęsie jak psem na suce
Awatar użytkownika
Paderewsku
młody syreniarz
młody syreniarz
Posty: 221
Rejestracja: 2007-03-04, 21:08
Lokalizacja: Łosice/Głowno

Post autor: Paderewsku »

mi św.pamięci dziadek opowiadał że u niego w syrenie standardową usterką było jakieś wypadanie, ścieranie się, wykruszenie jakiejś kulki przy przegubach. ja tego elementu nie widziałem, ale jak ktoś ma blade pojęcie o tym to pewnie wie o co chodzi. w każdym bądź razie on o tym mówił wielokrotnie, i zawsze wspominał że jak coś się z tą kulką stało, to kierownicy nie szło utrzymać.
Awatar użytkownika
Magister
-#Stara Gwardia
-#Stara Gwardia
Posty: 4491
Rejestracja: 2007-04-26, 20:00
Lokalizacja: Chełmno
Kontakt:

Post autor: Magister »

Paderewsku pisze:mi św.pamięci dziadek opowiadał że u niego w syrenie standardową usterką było jakieś wypadanie, ścieranie się, wykruszenie jakiejś kulki przy przegubach
Czasami kulka pęka wtedy niema osiowości przegub z półosią, słychać to na odległość podczas ruszania na lekko nawet skręconych kołach porostu tłucze wali.
ODPOWIEDZ