Drganie kierownicy
A jak stan przegubów, są nasmarowane? Jeśli są lekko zatarte sworznie z braku smaru również mogą być podobne objawy.
Syrena 105 naprawdę wspaniała
http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewt ... ght=#62854
Syrena R20 i remont
http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewt ... ght=#68812
http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewtopic.php?t=8762
http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewt ... ght=#62854
Syrena R20 i remont
http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewt ... ght=#68812
http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewtopic.php?t=8762
- krzemien323
- -#Youngtimer
- Posty: 431
- Rejestracja: 2009-01-27, 20:51
- Lokalizacja: Ostrowiec Św.
NOWE to one były jak stały na półce. Teraz są używaneKaaamil pisze:wspominałem już wyżej, że mam założone NOWE opony współczesnej produkcji.
Wiem z doświadczenia, że nowe opony potrafią rozlecieć się po pół roku użytkowania. Wraca tego cholerstwa coraz więcej, także nie skreślaj porady kolegi, bo możesz się naszukać, a to opona się rozwarstwiła/wybuliła/uszkodziła itp...
Obrazy samochodów na zamówienie.
Przeguby nasmarowane są, nie umiem określić jak było wcześniej, ale raczej jakiś tawot tam był... Zanim wstrzyknąłem tam świeży, to trochę pojeździłem, wiadomo.. Niedługo będę wymieniał gumowe osłony przegubów, jak coś byłoby nie tak, to mam jeden nowy w razie czego. Jak rozbiorę to się wszytskiego dowiem.
no tak, to prawda- nowe były niecały miesiąc temu Wątpię, żeby coś z nimi było nie tak... Jeszcze jakby były niewyważone, to mogły by bić, ale są, sam zakładałem opony i sam je wyważyłem
no tak, to prawda- nowe były niecały miesiąc temu Wątpię, żeby coś z nimi było nie tak... Jeszcze jakby były niewyważone, to mogły by bić, ale są, sam zakładałem opony i sam je wyważyłem
dzieki za poparcie a co do "nowych opon" hmmmmm moja 124coupe tez takie miała i jak zaczeło z tyłu koło walić to myślałem,że most się rozleciał,okazało sie,że opona z zewnatrz nie miała żadnego śladu,została zdjeta,założyłem inne i poskutkowało.krzemien323 pisze: Wraca tego cholerstwa coraz więcej, także nie skreślaj porady kolegi
Panther-Sachs 1938
WFM M06 1960
WSK M06 1970 plus przyczepka ciągniona Niewiadów
AVO Simson 1956
Simson SR2 1957
Iż 49 1949
Pannonia TLF 250 plus kosz boczny Duna 1962
Suzuki GS 650 GL 1981
Java babetta 1973
Komar sztywniak
Syrena 105 1975
WFM M06 1960
WSK M06 1970 plus przyczepka ciągniona Niewiadów
AVO Simson 1956
Simson SR2 1957
Iż 49 1949
Pannonia TLF 250 plus kosz boczny Duna 1962
Suzuki GS 650 GL 1981
Java babetta 1973
Komar sztywniak
Syrena 105 1975
Jakie by nie były dobrze spasowane nasmarowane sworznie zwrotnic i przeguby i jest GIT. Jeszczer koła oczywiście, proste felgi, opony- widomo.
Ku drugiej młodości czyli reNOWAcja 105L 1979'
http://syrena.nekla.pl/forum/viewtopic.php?t=9245
http://syrena.nekla.pl/forum/viewtopic.php?t=9245
Kaaamil, nie jestem do końca przekonany czy powodem tych drgań jest nie właściwie coś nasmarowane. Jeżeli jesteś pewien wyważenia kół to raczej szukałbym przyczyny gdzieś w luzach na elementach układu kierowniczego i zawieszenia.
Napisałeś że dzieje się to przy ok 60km/h ale czy jak jedziesz na 4 biegu i wrzucisz na luz dodając gazu to wibracje też są?
Napisałeś że dzieje się to przy ok 60km/h ale czy jak jedziesz na 4 biegu i wrzucisz na luz dodając gazu to wibracje też są?
Lesiu, Jestem pewien wyważenia kół, wspominałem już wyżej- luzy są obecne zarówno na końcówkach drążków kierowniczych i na dolnych sworzniach. Końcówki planuję wymienić w najbbliższym czasie, od razu ustawić porządnie zbierznośći zobaczymy Jutro w drodze do szkoły sprawdzę jak zachowuje się po dodaniu gazu na luzie przy tej prędkości... Nie jestem pewien, czy dobrze opisuję mój problem, bo na granicy tej prędkości pojawia się takie jakby szarpanie, co powoduje drganie, potem szarpanie ginie i zostaje minimalne drganie
sie przejmujeta małym drgraniem, to nie będzie mercedes ze wspomaganiem,
w ursusie luz na 1/4 obrotu i nie narzekam jak jeżdze po drogach
w ursusie luz na 1/4 obrotu i nie narzekam jak jeżdze po drogach
Gaz gaz gaz , wciskam do dechy gaz ,
Gaz gaz gaz , słychać syreny wrzask .
"Ja jestem chłop z Mazur,
I tak wołajcie na mnie - chłop z Mazur."
http://www.youtube.com/watch?v=OGXvxtiMOew
Gaz gaz gaz , słychać syreny wrzask .
"Ja jestem chłop z Mazur,
I tak wołajcie na mnie - chłop z Mazur."
http://www.youtube.com/watch?v=OGXvxtiMOew
Kaaamil pisze:Dodam tylko, że jak zdejmę nogę z gazu gdy mam to 60, to drganie ginie, powraca dopiero po dodaniu gazu.
::::Panowie błądzicie!!!!!!!!!! Przecież kolega wyraźnie napisał, że drganie występuje głównie przy wciśniętym gazie na IV biegu a zmniejsza się kiedy samochód toczy się siłą bezwładności. Czy to Wam nic nie mówi????Kaaamil pisze:Nie jestem pewien, czy dobrze opisuję mój problem, bo na granicy tej prędkości pojawia się takie jakby szarpanie, co powoduje drganie, potem szarpanie ginie i zostaje minimalne drganie
W ogóle to trudno jest zdiagnozować problem w sposób wirtualny ===szczególnie kiedy sam masz wątpliwości co do skali zjawiska.
Bez kontaktu z samochodem nie jestem w stanie się osłuchać i powiedzieć czy coś Ci np. nie wali w zawieszeniu. Nie wiem też co rozumieć przez "drżenie" bo w Skarpecie właściwie zawsze drży kolumna, no chyba, że mówimy o jakimś super drżeniu w sensie wyrywa fajerę z łap
Sprawdź oczywiście wszystkie luzy w przednim zawieszeniu/układzie kierowniczym, przesmaruj przeguby i daj zastrzyk z Mixolu w kondona. KOńcówki drążków nadajął się do regeneracji ----wymieniamy tylko miseczki a sprężyny rozciągamy w imadle ---to wystarczy.
Pozdro
::::Poradnik kompleksowej wiedzy syrenkowej ==UZUPEŁNIENIE GLINKI::::
===> http://chomikuj.pl/mariuszw2145/SYRENA <===
::::Najljepsze jest nalanie do pełna w progi łoju baraniego na gorąco::::
===> http://chomikuj.pl/mariuszw2145/SYRENA <===
::::Najljepsze jest nalanie do pełna w progi łoju baraniego na gorąco::::
Kaaamil z tym "szarpaniem" które opisujesz spotkałem się już w 3 syrenach. Występuje tylko na czwartym biegu przy niższych obrotach silnika, właśnie gdzieś w okolicach jakie podajesz. Nie mówię oczywiście, że tak ma być
Można powiedzieć że wtedy ma się wrażenie, że auto na zmianę jest "ciągnięte" przez silnik i hamowane nim. Wtedy wychodzą wszelkie luzy na przeniesieniu napędu -- Ja bym dodatkowo sprawdził luz na wieloklinie krzyżaka (L i P), tam gdzie łączy się z półosią. O i może jeszcze czy krzyżaki przykręcone są do skrzyni
Można powiedzieć że wtedy ma się wrażenie, że auto na zmianę jest "ciągnięte" przez silnik i hamowane nim. Wtedy wychodzą wszelkie luzy na przeniesieniu napędu -- Ja bym dodatkowo sprawdził luz na wieloklinie krzyżaka (L i P), tam gdzie łączy się z półosią. O i może jeszcze czy krzyżaki przykręcone są do skrzyni
km nawinięte na licznik | 2023: 22km (stan na 09.04.2023) | 2022: 7806km | 2021: 8580km | 2020: 4797km | 2019: 9730km | 2018: 10870km | 2017: 10505km | 2016: 14286km | 2015: 14793km | 2014: 13531km | 2013: 14200km | 2012: 7500km | 2007-2011: 13910km
Syrena 105L 82' 'niebieska'
Syrena 105L 76' 'jasiowa'
Syrena 105B 82' 'sztycowa'
½ Niewiadów n126e 84' -- poszła do Wołomina
Niewiadów n250c 80'
½ Niewiadów n126 73'
Syrena 105L 82' 'niebieska'
Syrena 105L 76' 'jasiowa'
Syrena 105B 82' 'sztycowa'
½ Niewiadów n126e 84' -- poszła do Wołomina
Niewiadów n250c 80'
½ Niewiadów n126 73'