Drganie kierownicy

(rama, zawieszenia, koła)
Awatar użytkownika
Kaaamil
-#Junior
-#Junior
Posty: 178
Rejestracja: 2010-02-05, 21:11
Lokalizacja: Sulęcin

Drganie kierownicy

Post autor: Kaaamil »

Chciałbym się dowiedzieć co może być przyczyną drgania kierownicy w skarpecie. Mianowicie przy prędkości do około 55km/h nic się nie dzieje, wszystko jest ok. W przedziale 55-62 km/h kierownica dostaję drgania, później maleją, jednak dalej są wyczuwalne. Dodam tylko, że jak zdejmę nogę z gazu gdy mam to 60, to drganie ginie, powraca dopiero po dodaniu gazu. Co może być przyczyną. Opony są założone nówki funkiel TOYO, wyważone elegancko..
Awatar użytkownika
mariusz.w06
młody syreniarz
młody syreniarz
Posty: 294
Rejestracja: 2011-11-07, 19:19
Lokalizacja: Mińsk-Maz.

Post autor: mariusz.w06 »

Może poduszki silnika?
Awatar użytkownika
KIEROWCA
-#Stara Gwardia
-#Stara Gwardia
Posty: 4555
Rejestracja: 2005-02-24, 23:43
Lokalizacja: PRL
Kontakt:

Post autor: KIEROWCA »

===Poduchy silnika ----na pewno, po prostu cały zespół napędowy dostaje wibracji które są przenoszone na kolumnę kierownicy. Zależy też od tego na jakim biegu jest samochód.

A biegi masz w podłodze czy pod kierownicą???
::::Poradnik kompleksowej wiedzy syrenkowej ==UZUPEŁNIENIE GLINKI::::
===> http://chomikuj.pl/mariuszw2145/SYRENA <=== :dresiarz
::::Najljepsze jest nalanie do pełna w progi łoju baraniego na gorąco::::
Awatar użytkownika
Magister
-#Stara Gwardia
-#Stara Gwardia
Posty: 4491
Rejestracja: 2007-04-26, 20:00
Lokalizacja: Chełmno
Kontakt:

Post autor: Magister »

Przyczyną mogą być źle ustawione przeguby, wyrwane poduszki skrzyni (mało prawdopodobne) lub luźna skrzynia w miejscu gdzie jest przykręcona do płaskownika.
Awatar użytkownika
master
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 1040
Rejestracja: 2006-11-15, 18:57
Lokalizacja: a z Pruszkowa

Post autor: master »

Gdyby były źle założone przeguby to by kierownica wyrywała przy starcie. Luz może być na dolnych sworzniach, końcówkach drążka.
Awatar użytkownika
Gieroy
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 1845
Rejestracja: 2005-12-24, 21:53
Lokalizacja: W-wa

Post autor: Gieroy »

KIEROWCA pisze:Poduchy silnika ----na pewno
To znaczy co z nimi? Bo tu już były dziesiątki dyskusji o poduszkach - stare/nowe, twarde/miękkie, od syreny/od żuka. I nic z tych dyskusji nie wynikało. Każdy miał inne rady i każdemu się co innego trzęsło czy to przed czy po zamianie.
"Samochody Syrena nie są na pewno pojazdami na wskroś nowoczesnymi" mgr inż. Z. Glinka
Awatar użytkownika
Lesiu
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 2616
Rejestracja: 2010-01-10, 15:23
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Lesiu »

Kaaamil, ale to się dzieje przy dodaniu gazu przy tych prędkościach na luzie też czy tylko jak jest na biegu pod obciążeniem.
Awatar użytkownika
KIEROWCA
-#Stara Gwardia
-#Stara Gwardia
Posty: 4555
Rejestracja: 2005-02-24, 23:43
Lokalizacja: PRL
Kontakt:

Post autor: KIEROWCA »

===Po prostu może być tak, że poduszka praktycznie się rozleciała i silnik nie ma żadnej amortyzacji [był to dosyć częsty przypadek w Trabantach... i w elektrycznych wirówkach do bielizny :D ]

:::To na pewno nie przeguby bo kolega wyraźnie napisał, że objawy występujął przy prędkości powyżej 60 km/g. Jak jest zły przegub to klekocze i przenosi drgania na kierę ale przy małych prędkościach na skręconych kołach np. przy manewrowaniu na parkingu.
Także zostawmy narazie przeguby.
http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewt ... sc&start=0
====P.S. W Syrenie to normalka, że szczególnie przy wrzuconej czwórce drążek zmiany biegów drży jakby chciał opaść pod własnym ciężarem. Był tego opis w małej Glince NA PEWNO wyd. z 82 roku ale od biedy można ramię zmiany biegów pod maską zachaczyć np. kawałkiem dętki.

Pozdrawiam
::::Poradnik kompleksowej wiedzy syrenkowej ==UZUPEŁNIENIE GLINKI::::
===> http://chomikuj.pl/mariuszw2145/SYRENA <=== :dresiarz
::::Najljepsze jest nalanie do pełna w progi łoju baraniego na gorąco::::
Awatar użytkownika
syrena104bili
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 2021
Rejestracja: 2010-03-14, 15:32
Lokalizacja: Pionki

Re: Drganie kierownicy

Post autor: syrena104bili »

Kaaamil pisze:Chciałbym się dowiedzieć co może być przyczyną drgania kierownicy w skarpecie. Mianowicie przy prędkości do około 55km/h nic się nie dzieje, wszystko jest ok. W przedziale 55-62 km/h kierownica dostaję drgania, później maleją, jednak dalej są wyczuwalne. Dodam tylko, że jak zdejmę nogę z gazu gdy mam to 60, to drganie ginie, powraca dopiero po dodaniu gazu. Co może być przyczyną. Opony są założone nówki funkiel TOYO, wyważone elegancko..




to wszystko nieprawda , to po prostu syrena , i nie znam takiej w której chociasz minimalnie by nie drżała kierownica , to wszystko głownie wina sworzni zwrotniczych i przegubów , ale niema na to praktycznie lekarstwa , w zależność od stopnia z użycia tych elementów drgania będą mniejsze lub większe , ale zawsze jakiś minimalne będą , chociaż krążą legendy że jeśli cale zawieszenie jest nowe i ma sie przeguby zewnętrzne i wewnętrzne od golfa , to podobno kierownica nie drży ale niechacie mi sie w to do końca wierzyć :devil3
Awatar użytkownika
Kaaamil
-#Junior
-#Junior
Posty: 178
Rejestracja: 2010-02-05, 21:11
Lokalizacja: Sulęcin

Post autor: Kaaamil »

Lesiu, dzieje się tak przy dodaniu gazu powyżej 60km/h, poniżej nie ma drgań, powyżej są, ale małe - prawie niewyczuwalne. Na biegu pod obciążeniem nie ma drgań...master,

marcin459, poduszki skrzyni wyrwane nie są, sprawdzę zaraz dokręcenie tego płaskownika :)

Kolega KIEROWCA ma rację, przeguby można wyeliminować, bo by stukały przy skręcaniu, a tego nie ma. Biegi mam w podłodze, drgania powstają na 4 biegu

master, luz jest i na dolnych sworzniach i na końcówkach drążków. Wiem, bo jak byłem na przeglądzie, to wuj diagnosta mi pokazywał, tylko czy ma to wpływ na drganie kierownicy...
Awatar użytkownika
Magister
-#Stara Gwardia
-#Stara Gwardia
Posty: 4491
Rejestracja: 2007-04-26, 20:00
Lokalizacja: Chełmno
Kontakt:

Post autor: Magister »

Ja też miałem podobne drgania w jakimś przedziale km/h i okazało się że mam wykręcone śruby do mocowania skrzyni właściwie to jednej nie było a druga była luźna przy dokręceniu śrub wszystko ustało :D
Awatar użytkownika
Kaaamil
-#Junior
-#Junior
Posty: 178
Rejestracja: 2010-02-05, 21:11
Lokalizacja: Sulęcin

Post autor: Kaaamil »

marcin459, Teraz to mi dałeś mobilizację :) Wiem, że ta okrągła poduszka pod skrzynią biegów ma już za sobą najlepsze czasy, ona może też powodować jakieś odchylenia od norm?
:helm
Awatar użytkownika
Magister
-#Stara Gwardia
-#Stara Gwardia
Posty: 4491
Rejestracja: 2007-04-26, 20:00
Lokalizacja: Chełmno
Kontakt:

Post autor: Magister »

Raczej nie, no chyba żeby jej nie było. Sprawdź mocowanie skrzyni.
Awatar użytkownika
waja
-#Junior
-#Junior
Posty: 198
Rejestracja: 2005-10-25, 09:36
Lokalizacja: Inowroclaw

Post autor: waja »

a może coś nie tak z oponą????ja miałem tak w ex mercedesie coupe,że powyżej iluś tam km/h drgała kierownica i jak przekroczyłem prędkość no dajmy na to powyżej 100 ustawało-może to opona jest wadliwa/???
Panther-Sachs 1938
WFM M06 1960
WSK M06 1970 plus przyczepka ciągniona Niewiadów
AVO Simson 1956
Simson SR2 1957
Iż 49 1949
Pannonia TLF 250 plus kosz boczny Duna 1962
Suzuki GS 650 GL 1981
Java babetta 1973
Komar sztywniak
Syrena 105 1975
Awatar użytkownika
Kaaamil
-#Junior
-#Junior
Posty: 178
Rejestracja: 2010-02-05, 21:11
Lokalizacja: Sulęcin

Post autor: Kaaamil »

marcin459, dokręciłem wszystkie śruby od poduszek, każda poszła przynajmniej po 0,5 obroty, ten płaskownik z jednej strony o jeden obrót, z drugiej może z 1/4 obrotu. Zmiany są, drganie jest jakby mniejsze, ale jest nadal :D Mi to jakoś specjalnie nie przeszkadza, tylko wolałbym uniknąć awarii, które mogłyby wyniknąć z tych drgań..

waja, wspominałem już wyżej, że mam założone NOWE opony współczesnej produkcji. Dodam tylko, że na starych oponach kierownica drżała praktycznie ciągle, po wymianie opon i wyważeniu - przy małych prędkościach ustało, przy dużych zostało tylko mniejsze. Niegdyś wyczytałem w dużej Glince, że bicie koła kierownicy spowodowane może być brakiem smaru na przegubach... Zgadzało się, smaru albo nie było wcale, albo był stary, na dodatek mam przerwaną gumową osłonę przegubu i pewnie stąd smar wybył... Faktycznie, wstrzyknąłem świeży smar i też pomogło.

Teraz problem kręci się wokół drgań przy prędkości +- 60km/h... Zajrzałem też do poduszek silnika i skrzyni biegów. Stan jest można powiedzieć, że dobry. Guma nie jest poprzerywana, po naciśnięciu palcem nawet lekko się ugina, czyli nie jest za twarda.. :)
ODPOWIEDZ