Hamulce

(rama, zawieszenia, koła)
MariuszL
Posty: 6
Rejestracja: 2011-04-30, 15:23
Lokalizacja: Wrocław

Hamulce

Post autor: MariuszL »

Witam. Jestem od niedawna na zarejestrowany na stronie zatem witam wszystkich.
Mam problem z hamulcami. wszystko jest nowe i działają bez zarzutów ale do czasu. po 20 km jazdy nagle sie blokują przednie zaciski, pedał jest twardy i jazda jest w zasadzie niemożliwa. czy to wina pompy, płyny (mam R3), czy moze regulacji przednich hamulców, chociaż na zimno oporów nie ma żadnych. Pomocy!!!
Awatar użytkownika
Wojt
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 2042
Rejestracja: 2005-05-02, 12:45
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Wojt »

Układ jedno czy dwu obwodowy?
Stawiałbym na zbyt ciasną regulację szczęk albo zbyt mały luz na popychaczu pompy hamulcowej.
...no i poszedł biedaczysko, po szerokim szukać świecie czegoś, co jest bardzo blisko.
Awatar użytkownika
Yanosik
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 1707
Rejestracja: 2008-07-06, 13:03
Lokalizacja: Piła

Post autor: Yanosik »

Stawiałbym na pompę - regulację popychacza lub jakaś wada/usterka wewnątrz. Te hamulce same sie zaciskają czy nie odpuszczają po hamowaniu?
I get up at seven, yeah,
and I go to work at nine.
I got no time for livin'.
Yes, I'm workin' all the time.
Awatar użytkownika
Jarecki
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 516
Rejestracja: 2008-09-07, 00:09
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: Jarecki »

...a może szczęki są nie dokręcone na mimośrodach ( dolne mocowanie szczęk, kontrowane nakrętką, FOTO)
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ku drugiej młodości czyli reNOWAcja 105L 1979'
http://syrena.nekla.pl/forum/viewtopic.php?t=9245
Awatar użytkownika
Lech
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 609
Rejestracja: 2008-06-06, 22:41
Lokalizacja: Ruda Śląska

Post autor: Lech »

miałem podobnie i problem ustąpił po wymianie pompy (przy pompie dwu obwodowej), zresztą sam zadałem podobne pytanie na forumm , wymieniłem płyn, tłoczki, regulowałwm szczęki i nic do wymiany pompy
Hurraa mam piękną 105L 1980
MariuszL
Posty: 6
Rejestracja: 2011-04-30, 15:23
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: MariuszL »

Blokują sie samoistnie po kilkunastu kilometrach. Jest to układ dwu obwodowy. Spróbuję wymienic pompę i podregulować szczęki.
Dzięki za pomoc.
Awatar użytkownika
Lech
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 609
Rejestracja: 2008-06-06, 22:41
Lokalizacja: Ruda Śląska

Post autor: Lech »

wymień pompę i odpowietrz ją jednocześnie wymień cały płyn hamulcowy
Hurraa mam piękną 105L 1980
Awatar użytkownika
palmcam
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 346
Rejestracja: 2006-05-30, 22:23
Lokalizacja: Płużnica

Post autor: palmcam »

to samo mialem jadac na zlot do bydgoszczy, przyczyna byl brak jalowego luzu pedalu hamulca(tzn trzpien od pompy caly czas wciskal czesciowo 1 sekcje i same sie blokowaly)
Awatar użytkownika
Jarecki
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 516
Rejestracja: 2008-09-07, 00:09
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: Jarecki »

palmcam pisze:przyczyna byl brak jalowego luzu pedalu hamulca(tzn trzpien od pompy caly czas wciskal czesciowo 1 sekcje i same sie blokowaly)
To fakt, czasem mała regulacja na trzpieniu, a efekt diametralny. Bo jeśli luz będzie za duży to efektywnego hamowania nie będzie.
Ku drugiej młodości czyli reNOWAcja 105L 1979'
http://syrena.nekla.pl/forum/viewtopic.php?t=9245
Awatar użytkownika
emski
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 420
Rejestracja: 2007-01-04, 00:03
Lokalizacja: Budzów/Wrocław

Post autor: emski »

Witam.

Też to przerabiałem kilka lat temu. Nie wymieniaj od razu pompy! Masz na 99% za mały skok jałowy pedału hamulca i pewnie pompa jest cały czas delikatnie wciśnięta. W takim przypadku przytkany jest w pompie otworek powrotny płynu do zbiorniczków. Cały czas delikatnie Ci hamuje, wzrasta temp., płyn się rozszerza nie ma jak wrócić i blokuje wszystkie koła (tak jakbyś wcisnął hamulec). W takie sytuacji zawsze ratuje wejście pod auto, dwie 17-nastki w rękę i popuszczasz popychacz. Od razu hamulce puszczają.

Jeśli robiłeś całe hamulce to pewnie masz teraz brzytwę po wciśnięcie 1/3 pedału hamulca albo jeszcze mniej. Tak w Syrenie być nie może :) Skróć popychacz, który wchodzi do pompy, tak żeby łapało w połowie skoku pedału albo niżej i będzie ok. :ok3

Pozdrawiam

BTW. Z której części Wrocławia jesteś?
MariuszL
Posty: 6
Rejestracja: 2011-04-30, 15:23
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: MariuszL »

Dziękuję za pomoc. Nie do końca jestem z Wrocławia ale z okolic, dokładnie Jelcz-Laskowice
Awatar użytkownika
Tomek W.
-#Nowy nabytek forum
-#Nowy nabytek forum
Posty: 57
Rejestracja: 2010-01-24, 20:35
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki

pytanie

Post autor: Tomek W. »

Witam mam pytanie, skore jesteśmy przy układzie hamulcowym
gdzie można kupić, ewentualnie czym zastąpić redukcje łączącą cylinderek z przewodem elastycznym jak na zdjęciu kolegi????
mam tylko jedną potrzebuję drugiej!!!
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
MariuszL
Posty: 6
Rejestracja: 2011-04-30, 15:23
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: MariuszL »

Ja dorabiałem w zwykłym sklepie z częściami samochodowymi, gdzie robią przewody hamulcowe (muszą mieć maszynke do "zarabiania" końcówek) i zamiast tej redukcji mam zwykłą miedziana rurkę wygiętą z dwiema koncówkami, tylko nie pamiętam niestety jakie tam były gwinty.
Awatar użytkownika
master
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 1040
Rejestracja: 2006-11-15, 18:57
Lokalizacja: a z Pruszkowa

Post autor: master »

Te końcówki powinni od razu Ci sprzedać przy kupnie przewodu
Sokrates
-#Nowy nabytek forum
-#Nowy nabytek forum
Posty: 46
Rejestracja: 2011-06-21, 15:24
Lokalizacja: Wałbrzych

Post autor: Sokrates »

Jak już jesteśmy przy hamulcach, to mam parę pytań :)

Gdzieś na forum widziałem taką listę części do żuka/nysy które pasują do styreny, nie mogę teraz tego w ogóle odnaleźć :(

Czy tłoczki starego typu od żuka/tył pasują do syreny? i czy na tył czy na przód?
Tak samo czy pompa hamulcowa od żuka ( 2 obwodowa) to jest to samo co w syrenie?

Mam możliwość kupna takich nowych części w bardzo przystępnej cenie ale nie jestem pewien czy pod psują, a nie mam w tej chwili możliwości wymontowania tych części z mojego auta i porównania.
ODPOWIEDZ