Remont 102 i 105l
- syreniarz1992
- -#Weteran
- Posty: 2631
- Rejestracja: 2005-01-24, 16:21
- Lokalizacja: Kraków
Remont 102 i 105l
Treści aktualne, hop, na drugiej stronie.
Witam. Jak niektórzy z was mieli szanse zauważyć (a większość zapewne pukała się w głowe) zakupiłem kilka miesięcy temu wrak 102, stojący od "wojennego" rocznika 1982 . Nie kupiłbym go, gdyby nie:
a) dokumenty z 1963 roku
b) rama w dobrym stanie i z oryginalnym tylnim zawieszeniem na jednym amortyzatorze
c) części leżące w szopie, które nie uległy aż takiej destrukcji jak reszta, m.in. jest cały przód w stanie do uratowania.
Mam też dawce, syrenke 105l, którą chce przeznaczyć na dawce...nadwozia...
I tu zaczynają sie schody.
-Siedze sobie wczoraj i mierze, mierze- drzwi po przespawaniu zawiasów wejdą, co zresztą już ktoś zrobił.
-Podszybia da się wspawać z tego co widzę, bez większych problemów.
-pomijam oczywistości typu pas tylny i wlew paliwa
Jednak:
Inna jest konstrukcja dachu i oczywiście przegroda czołowa. Nie jestem tylko w stanie sobie uzmysłowić, jak i czy zmieniać dach, oraz w którym miejscu i do czego wspawać przegrodę czołową. z dołem mniejszy problem, bo łączenie przebiega gdzieś w połowie nowej przegrody, ale u góry? to samo z mocowaniem starego typu maski. Może ktoś to przerabiał, może ktoś ma katalog części? Czy jakiś posiadacz syreny z pasem pod dwuiterówki mógłby mi ściągnać wymiary, takie jak odległość wnęki od górnej krawędzi, odległość, głębokość, szerokość i wysokość?
hamulce są zdaje się takie same jak w 105. czy są dostępne reparaturki do pompy hamulcowej?
Amortyzator tył -regeneruje to ktoś, czy pasuje np. z uaza?
Chce powolutku doprowadzać wóz do oryginalności. Na razie powolutku rozbieram podwozie i tym się będe w najbliższym czasie zajmował...sama substancja budy też powinna wyglądać jak w 1963...o właśnie, w najbliższymc czasie może być bardzo rozciągnięte, bo nie spieszy mi się, a z czasem bywa krucho.
Pozdrawiam i proszę o udział w dyskusji, będe na bieżąco poruszał tu swoje problemy.
Witam. Jak niektórzy z was mieli szanse zauważyć (a większość zapewne pukała się w głowe) zakupiłem kilka miesięcy temu wrak 102, stojący od "wojennego" rocznika 1982 . Nie kupiłbym go, gdyby nie:
a) dokumenty z 1963 roku
b) rama w dobrym stanie i z oryginalnym tylnim zawieszeniem na jednym amortyzatorze
c) części leżące w szopie, które nie uległy aż takiej destrukcji jak reszta, m.in. jest cały przód w stanie do uratowania.
Mam też dawce, syrenke 105l, którą chce przeznaczyć na dawce...nadwozia...
I tu zaczynają sie schody.
-Siedze sobie wczoraj i mierze, mierze- drzwi po przespawaniu zawiasów wejdą, co zresztą już ktoś zrobił.
-Podszybia da się wspawać z tego co widzę, bez większych problemów.
-pomijam oczywistości typu pas tylny i wlew paliwa
Jednak:
Inna jest konstrukcja dachu i oczywiście przegroda czołowa. Nie jestem tylko w stanie sobie uzmysłowić, jak i czy zmieniać dach, oraz w którym miejscu i do czego wspawać przegrodę czołową. z dołem mniejszy problem, bo łączenie przebiega gdzieś w połowie nowej przegrody, ale u góry? to samo z mocowaniem starego typu maski. Może ktoś to przerabiał, może ktoś ma katalog części? Czy jakiś posiadacz syreny z pasem pod dwuiterówki mógłby mi ściągnać wymiary, takie jak odległość wnęki od górnej krawędzi, odległość, głębokość, szerokość i wysokość?
hamulce są zdaje się takie same jak w 105. czy są dostępne reparaturki do pompy hamulcowej?
Amortyzator tył -regeneruje to ktoś, czy pasuje np. z uaza?
Chce powolutku doprowadzać wóz do oryginalności. Na razie powolutku rozbieram podwozie i tym się będe w najbliższym czasie zajmował...sama substancja budy też powinna wyglądać jak w 1963...o właśnie, w najbliższymc czasie może być bardzo rozciągnięte, bo nie spieszy mi się, a z czasem bywa krucho.
Pozdrawiam i proszę o udział w dyskusji, będe na bieżąco poruszał tu swoje problemy.
Ostatnio zmieniony 2010-05-26, 22:07 przez syreniarz1992, łącznie zmieniany 3 razy.
-
- -#Youngtimer
- Posty: 1049
- Rejestracja: 2008-05-19, 22:00
- Lokalizacja: RP
102 ma hamulce jednoobwodowe, pompa pasuje od Uaza, Warszawy, dostępna nowa na Allegro, drzwi lepiej kupić używane od 104 niż kombinować od 105, tylne boczki/zakola pasują od 105, podłoga tył pasuje od 105, podłoga wnętrza pasuje od 105 (byle nie 105 L), błotniki można przerobić od 105, klapa tylna pasuje od 105, progi można dopasować od 105.Niestety remont modelu 102/103 jest kosztowny, pewnie należy pomnożyć x3 remont 105.
- syreniarz1992
- -#Weteran
- Posty: 2631
- Rejestracja: 2005-01-24, 16:21
- Lokalizacja: Kraków
witam
czesc po co prosic sie o wymiary bo i tak z twojch opisow nic niewiadomo macie tam w Krakowie muzeum motoryzacji i pewnie maja 102 popros to moze pozwola Tobie delikatnie pomierzyc albo szukaj kogos kto taki sprzet posiada.Ja mam 103 przegroda sie uchowała ale ma pare dziorek np tam gdzie akumulator.Buda w jednym kawałku gorzej z podłogami ale powoli sie zrobi mam ładne drzwi i gril i maska sa w oryginale a wszystcy pakuja od 105.Mam pytanie bo temat dobry czy chłodnica z nagrzewnica wystepowała tylko w modelu 103 czy tez w innych.A drugie co zrobic z fartuchami komory silnika bo niesa rewelacyjne a sa inne niz 105 widziałem kiedys naspawane od 105 ale reweli nie było.Jak co to pisz moze cos pomoge ale tylko w weekendy bo jestem w domu cały tydzien w kabinie mojego busa i zwiedzam europe.Pozdro
- syreniarz1992
- -#Weteran
- Posty: 2631
- Rejestracja: 2005-01-24, 16:21
- Lokalizacja: Kraków
- CZESIO1958
- -#Stara Gwardia
- Posty: 4298
- Rejestracja: 2009-06-07, 19:20
- Lokalizacja: Mysłowice
-
- -#Youngtimer
- Posty: 1049
- Rejestracja: 2008-05-19, 22:00
- Lokalizacja: RP
Koszty robi dorabianie/przerabianie blach jeśli nie mamy, nowe jeśli są na allegro to nie tanie. Drobiazgi typu listwy, dekle FSO, lufciki, klamki, kierownica, zderzaki,kły, chromy na grill, tłumiki (102) itd.... wszystko kilka razy droższe w porównaniu z 105 ze względu na unikatowość (tj. ogólny brak części). Amortyzator ramieniowy trzeba rozebrać i sprawdzić w jakim stanie są uszczelki, być może jest OK. I tak nieźle, model 100/101 ma także przednie amortyzatory ramieniowe.
W Krakowie w muzeum stoi 102, 103, także jest dostępna rama z całym osprzętem z 103.
Syrena do modelu 103 z 1964 r nie miała nagrzewnicy.
W Krakowie w muzeum stoi 102, 103, także jest dostępna rama z całym osprzętem z 103.
Syrena do modelu 103 z 1964 r nie miała nagrzewnicy.
- syreniarz1992
- -#Weteran
- Posty: 2631
- Rejestracja: 2005-01-24, 16:21
- Lokalizacja: Kraków
nie mam dwóch dekli, kierunków i dwóch kłów. Tłumiki oryginalne, dają rade. Nie mam najgorzej
a co do opon:
Co do zdjęć -szukam czegoś bez podsufitówki, nasze krakowskie muzealne mają.
a co do opon:
stanęła właśnie, bo pękła opona...i już nie ruszyłakapti2 pisze:widac ze pojezdzila troche opony zdarte do lysego ale najgorzej niejest ale widac ze kierownica biala
Co do zdjęć -szukam czegoś bez podsufitówki, nasze krakowskie muzealne mają.
-
- -#Nowy nabytek forum
- Posty: 97
- Rejestracja: 2009-08-01, 20:27
- Lokalizacja: poznań
102
ja mam podsufitke sciagnieta ale zdjecie dopiero w sobote na email bo tu niewchodza.A szukales innej budy do niej bo ta troche tragedia ale niechcialem Cie martwic.Mialem taka 105 ze przez dach otwieralem drzwi ale juz niemam tylko troche czesci zostalo i patrzac na te zdjecie to mi sie przypomniala.Pamietam ze rama tez nadgnila i sie zlamala a ja ja dociolem i na busa i tak sie zemscila jak zwalalem Ja na zlomie ze paznokiec zszedl z duzego palca u nogi.Ale remont byl nieoplacalny a dach zgnity i podlogi zadlugo stala za szopa u pewnego pana.
- syreniarz1992
- -#Weteran
- Posty: 2631
- Rejestracja: 2005-01-24, 16:21
- Lokalizacja: Kraków
-
- -#Nowy nabytek forum
- Posty: 97
- Rejestracja: 2009-08-01, 20:27
- Lokalizacja: poznań
102
ja pisalem o swojej 105 a po Twojej widac ze rama jest ok boby rogi polecialy daj zdjecia srodka popatrzymy co masz fajnego.Jakie zdjecia potrzebujesz i czego