Chrom w Sprayu

Informacje techniczne innych pojazdów.
Awatar użytkownika
enigmatus
-#Junior
-#Junior
Posty: 149
Rejestracja: 2005-08-05, 12:30
Lokalizacja: Łomża
Kontakt:

Post autor: enigmatus »

KTO I GDZIE NA TERENIE NA TERENIE IV RP,
WŁAŚCIWE PRZYGOTUJE, OCZYŚCI, UZUPEŁNI UBYTKI,
POMIEDZIUJE I POCHROMUJE TAK, ABY WYGLĄDAŁO JAK ORYGINAŁ, BYŁO TRWAŁE JAK PRZED LATY ITD....?
Bo w Polsce brakuje rzemieślników z prawdziwego zdarzenia, którzy szanują swoją pracę.
A co do chromu z aerozolu to nie warto nawet na to patrzeć. Swego czasu widziałem nawet taki chrom w puszcze do natrysku pistoletem. Ale efekt takich specyfików jest raczej marny :)
"Zanim zacznę źle mówić o "Syrenie" i jej twórcach - sprawdzę dlaczego nie mogę jechać" :)
Awatar użytkownika
Yanosik
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 1707
Rejestracja: 2008-07-06, 13:03
Lokalizacja: Piła

Post autor: Yanosik »

Tez myślałem o tym "chromie" w spreju. Myślałem, aby pokryć go lakierem bezbarwnym, wtedy byłby duzo bardziej odporny no i po dotknieciu nie zostawałby na reku :helm
Awatar użytkownika
enigmatus
-#Junior
-#Junior
Posty: 149
Rejestracja: 2005-08-05, 12:30
Lokalizacja: Łomża
Kontakt:

Post autor: enigmatus »

Pokrywanie tego bezbarwnym nie jest dobrym pomysłem. Ponieważ tego typu lakiery są wyrobami jednowarstwowymi i bezbarwny mógłby z niego po prostu odpaść :). W krytyce tych produktów nie chodzi o ich trwałość a o ostateczny efekt który koło chromu nawet nie leżał. Jak już chcesz tak malować to lepiej kup bazę srebrną i pomaluj :)
"Zanim zacznę źle mówić o "Syrenie" i jej twórcach - sprawdzę dlaczego nie mogę jechać" :)
Awatar użytkownika
Kozichwost
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 1477
Rejestracja: 2006-04-11, 19:24
Lokalizacja: Polska

Post autor: Kozichwost »

enigmatus pisze:
KTO I GDZIE NA TERENIE NA TERENIE IV RP,
WŁAŚCIWE PRZYGOTUJE, OCZYŚCI, UZUPEŁNI UBYTKI,
POMIEDZIUJE I POCHROMUJE TAK, ABY WYGLĄDAŁO JAK ORYGINAŁ, BYŁO TRWAŁE JAK PRZED LATY ITD....?
Jest firma pod Krakowem - jek na razie czekam na próbkę jaką im wysął kolega. Firma chromuje armaturę łazienkową, ale i zabytki. Sami czyszczą na ile się da, a jak są ubytki to kładą nikiel, znów czyszczą i tak doskutku aż powierzchnia będzie idealna, później miedź i chrom. Cena zależna od liczby roboczogodzin spędzonych przy elemencie. Nie wiem jakich gabarytów mają kadzie, ale felgi chromują, więc może i 2m pomieszczą. Jak będę miał próbkę w łapce to dam znać czy warto.
JjF
-#Nowy nabytek forum
-#Nowy nabytek forum
Posty: 75
Rejestracja: 2008-08-03, 20:25
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: JjF »

Yanosik pisze:Tez myślałem o tym "chromie" w spreju. Myślałem, aby pokryć go lakierem bezbarwnym, wtedy byłby duzo bardziej odporny no i po dotknieciu nie zostawałby na reku :helm
zrobiłem tak kiedy malowałem sobie szafeczkę do pokoju, więc mogę się podzielić doświadczeniami
Co rpawda szafeczka stoi w pokoju, więc nie wiem jak jest z odpornościa na warunki atmosferyczne, chociaż odpadać absolutnie to nie odpada

odnośnie połysku to basolutnie go nie ma i na dodatek po psiknięciu bezbarwnym porobiły się plamy (na opakowaniach chromu w sprayu jest wyraźnie napisane, że nie można pokrywać go lakierami jakimiśtam, bo prowadzi to do rozpuszczenia chromu i znieszczenia jego powłoki). Nie jest aż tak tragicznie jak piszą na opakowaniu ale jest. Jedyny efekt to to, że nie brudzi juz palców, ale chromu to to absolutnie nie przypomina.

Możliwe że byłoby lepiej gdybym malował idealnie gładką powierzchnię, a było to jedynie dobrze oszlifowane drewno.

A jeśli chodzi o naprawianie bardzo drobnych ubytków chromu (wielkości 1-2mm) to czy ktoś myślał nad zastosowaniem lutu? Oczyścić, połozyć lut na gorąco, i spolerować na połysk - jak długo by to wytrzymało?
[ JjF ] : [FSO Polonez 1500 '81] | [SHL M06T 150 '58] : Projekt Szczecin-Dakar FSOtrip
[Syrena, Warszawa, 126p, 125p, ... zdjęcia artykuły części literatura]
Awatar użytkownika
enigmatus
-#Junior
-#Junior
Posty: 149
Rejestracja: 2005-08-05, 12:30
Lokalizacja: Łomża
Kontakt:

Post autor: enigmatus »

Wydaję mi się że lut po prostu nie trzymał by się takiej powierzchni i odpadłby zaraz po zastygnięciu
"Zanim zacznę źle mówić o "Syrenie" i jej twórcach - sprawdzę dlaczego nie mogę jechać" :)
JjF
-#Nowy nabytek forum
-#Nowy nabytek forum
Posty: 75
Rejestracja: 2008-08-03, 20:25
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: JjF »

enigmatus pisze:Wydaję mi się że lut po prostu nie trzymał by się takiej powierzchni i odpadłby zaraz po zastygnięciu
jeśliby dobrze oczyścić rdzę w ubytku to musiałby się trzymać; przecież lut jest elementem spajającym, więc ma bardzo dobrą przyczepność

raczej obawiam się tego, że spoiwo lutowe jest metalem bardzo miękkim a więc szybko uległoby zniszczeniu - zrobiłoby się matowe

Są nieraz luty na płytkach drukowanych, któte nawet po wielu latach błyszczą się jak srebro, a nieraz lut robi się matowy po kilku dniach - nie wiem z czego to wynika, możliwe, że luty fabryczne ze względu na spore możliwości techniczne są z jakiegoś trwalszego spoiwa, a te domowe muszą być z miękkiego, żeby dało się łatwo wytopić.

Niemniej jednak jak tylko kupię/dostanę mini lutownicę Dremela to spróbuję uzupełnić jakiś mały ubytek chromu, spolerować i zobaczymy jak długo to wytrzyma :)
[ JjF ] : [FSO Polonez 1500 '81] | [SHL M06T 150 '58] : Projekt Szczecin-Dakar FSOtrip
[Syrena, Warszawa, 126p, 125p, ... zdjęcia artykuły części literatura]
Awatar użytkownika
enigmatus
-#Junior
-#Junior
Posty: 149
Rejestracja: 2005-08-05, 12:30
Lokalizacja: Łomża
Kontakt:

Post autor: enigmatus »

przecież lut jest elementem spajającym, więc ma bardzo dobrą przyczepność
Wszystko prawda. Ale nie trzyma się każdego materiału. Np aluminium nie daje się lutować.
"Zanim zacznę źle mówić o "Syrenie" i jej twórcach - sprawdzę dlaczego nie mogę jechać" :)
JjF
-#Nowy nabytek forum
-#Nowy nabytek forum
Posty: 75
Rejestracja: 2008-08-03, 20:25
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: JjF »

http://allegro.pl/item464159992_motip_s ... mocja.html = pojawiło się coś takiego

jeśli aukca już się skończyła to podaję: MOTIP SILVER CHROM zestaw (Tuning Effect Primer Czarny podkład 150 ml, Tuning Silver Chrome 400 ml, Ściereczka antystatyczna)
podłoże należy wyszlifować papierem ściernym 800-1000, połozyć podkład, potem chrom

może to jest trochę trwalsze? kosztuje 60PLN

niestety wyraźnie piszą, że nie można pokrywać bezbarwnymi ani czyścić czymkolwiek na bazie rozpuszczalników - przypuszczalnie jest więc to takie samo g*wno
[ JjF ] : [FSO Polonez 1500 '81] | [SHL M06T 150 '58] : Projekt Szczecin-Dakar FSOtrip
[Syrena, Warszawa, 126p, 125p, ... zdjęcia artykuły części literatura]
1999
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 663
Rejestracja: 2005-06-01, 09:55
Lokalizacja: PL

Post autor: 1999 »

mam to samo dostałem w prezencie. pomalowałem obwódkę reflektora - jaden mam bez chromu ładnie wygladał przez tydzień ale auta wtedy nie garazowałem.myśle ze nie warto
125p/126p/ŻukA03/Isuzu Gemini/Ford A-Series
JjF
-#Nowy nabytek forum
-#Nowy nabytek forum
Posty: 75
Rejestracja: 2008-08-03, 20:25
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: JjF »

rozumiem, że nie przeprowadzałeś eksperymentów z pokryciem jakimś bezbarwnym?
Możesz jakieś fotki wkleić? Przed / po / po tygodniu ?
[ JjF ] : [FSO Polonez 1500 '81] | [SHL M06T 150 '58] : Projekt Szczecin-Dakar FSOtrip
[Syrena, Warszawa, 126p, 125p, ... zdjęcia artykuły części literatura]
1999
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 663
Rejestracja: 2005-06-01, 09:55
Lokalizacja: PL

Post autor: 1999 »

nie mam. Tak czy inaczej kupie nowy kierunek w chromie...
125p/126p/ŻukA03/Isuzu Gemini/Ford A-Series
Awatar użytkownika
barkas01nw
Posty: 1
Rejestracja: 2009-04-01, 21:44
Lokalizacja: Stojowice

Post autor: barkas01nw »

Siemka ja kupiłem zestaw tuning line http://www.motipdupli.pl/img/komis/722998.jpg (czarny podkład i spray chromowy)cena około 60zł.efekt jest taki jak na foto.Lakier się nie uszczy ani nie ściera .POLECAM
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
barkas01nw
ODPOWIEDZ