SYRENA 101-61 dł.kl. - remont kapitalny - SYRHARMER

Pochwal się swoim pojazdem, technicznym wynalazkiem, udanymi zakupami. <br>Wszystko ściśle związane z motoryzacją.
ODPOWIEDZ
Babcia
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 686
Rejestracja: 2018-10-01, 12:37
Lokalizacja: Czerwonak

Post autor: Babcia »

Fajny ten wsporniczek mocowania kolumny kierowniczej...normalnie majstersztyk...Glinka opisywał to troszkę inaczej... :helm
Junak M1o Syrena 104
mój mail: panbabcia@o2.pl
Awatar użytkownika
SyrHarMer
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 2545
Rejestracja: 2015-12-29, 18:13
Lokalizacja: Wolsztyn

Post autor: SyrHarMer »

Tak Babcia, Glinka opisywał to troszkę inaczej ! Tutaj wbrew pozorom ktoś wspawał po prostu dwa płaskowniczki, które na pewno spełniają swoją rolę ! Znam historię osobiście, gdzie fabryczny wspornik mocowania kolumny kierowniczej się urwał i jazda zakończyła się na drzewie ! Na szczęście kierowca przeżył, ale znalazł się w szpitalu z urazami brzucha ! Cała kolumna niestety jest NIE łamana, więc po wypadku zachowuje się jak włócznia ! To były uroki historycznej konstrukcji Syrenki !
Roman roman.bloszyk@gmail.com 799 860 545

KATALOGI CZĘŚCI ZAMIENNYCH
Syrena 100, 101, 102 na płycie CD
Wydanie I 1959r i wydanie II 1962r

KOSZULKI Z NADRUKIEM
Dla Syreniarzy - wszystkie modele i roczniki
i dziewęć pozostałych aut z PRL
Babcia
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 686
Rejestracja: 2018-10-01, 12:37
Lokalizacja: Czerwonak

Post autor: Babcia »

Widocznie kiepsko spawacz pospawał, albo sworznie były zapieczone a kierowca miał za dużo siły...i odpadło... :lol:
Junak M1o Syrena 104
mój mail: panbabcia@o2.pl
Awatar użytkownika
SyrHarMer
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 2545
Rejestracja: 2015-12-29, 18:13
Lokalizacja: Wolsztyn

Post autor: SyrHarMer »

Ja myślę, że nie do końca było to dobrze rozwiązane na deskach kreślarskich ! A potem "ZMĘCZENIE MATERIAŁU" i efekty same przyszły ! Nie wspominając o utrzymaniu w sprawności technicznej ! :devil3

[ Dodano: 2021-03-28, 11:00 ]
https://drive.google.com/drive/folders/ ... Qx9OaWrnxR

[ Dodano: 2021-03-28, 11:34 ]
12. Rama cd. - wycinanie korozji, spawanie na gotowo. fotki od 158 do 192 tj 35 szt

Po opukaniu młotkiem - wyszło gdzie są "miękkie" miejsca. To zostało wycięte i przygotowane nowe płaskowniczki o wym : gr. 3mm (tak jak grubość profilu ramy), sfazowane do lepszego przetopu i wspawane. Szerokość 35mm. Rama profil zamknięty o wym 45 x 90mm. Po opukaniu młotkiem cały skorodowany "syf" odpadł od ścianek wewnątrz ramy (co widać na fotkach). Reszta wnętrza profilu zamkniętego w stanie nie najgorszym. Najgorsze miejsca to spód ramy gdzie pewnie na okrągło stała woda i była nie wysychająca wilgoć ! Na spodzie ramy , - z tyłu są dwa otwory do odprowadzania wody (teoretycznie), bo praktycznie te dwa otwory zasyfione były zasklepioną rdzą ! i nie spełniały swojego zadania ! W moim przypadku przegwintowałem te otwory na śuby fi 12 dałem szerokie podkładki, tam między ramę a podkładkę przyjdzie uszczelka gumowa i zostanie to skręcone na szczelnie ! Spawy migomatem są szczelne, zatem od góry ramy (na początku i końcu) zostaną wykonane otwory jak na spodzie - do wprowadzania oleju do pełnego profilu ile się da. Olej zrobi swoją robotę ! Te ramy nie widziały jeszcze żadnej konserwacji od środka, zatem najtańszym i najskuteczniejszym będzie pływający olej. Ten olej na pewno wlezie wszędzie - środki do konserwacji profili zamkniętych załatwią sprawę bardziej powierzchniowo, niż przenikną dalej wgłąb korozji ! Takie są moje przemyślenia - jeśli się mylę to mnie poprawcie !
Roman roman.bloszyk@gmail.com 799 860 545

KATALOGI CZĘŚCI ZAMIENNYCH
Syrena 100, 101, 102 na płycie CD
Wydanie I 1959r i wydanie II 1962r

KOSZULKI Z NADRUKIEM
Dla Syreniarzy - wszystkie modele i roczniki
i dziewęć pozostałych aut z PRL
ratystast
-#Nowy nabytek forum
-#Nowy nabytek forum
Posty: 51
Rejestracja: 2021-01-23, 00:50
Lokalizacja: ONY/SK

Post autor: ratystast »

Z olejem dobry pomysł. Ewentualnie możesz kupić środki do konserwacji profili zamkniętych, ale z bardzo długą dyszą i taką "do-okólną" końcówką. Pozdrawiam i z przyjemnością oglądam postępy.
Awatar użytkownika
SyrHarMer
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 2545
Rejestracja: 2015-12-29, 18:13
Lokalizacja: Wolsztyn

Post autor: SyrHarMer »

ratystast, Rozważałem środki do konserwacji profili zamkniętych !
Po pierwsze raczej drogie, po drugie to nie są środki penetrujące, a raczej powierzchniowe !
A co z tą rdzą która nie odpadła wewnątrz ramy ??? - Olej na pewno to spenetruje w głąb, - przez rdzę przeniknie i nie pozwoli na dalszą degradację metalu ! A O TO TYLKO CHODZI ! :ok3
Roman roman.bloszyk@gmail.com 799 860 545

KATALOGI CZĘŚCI ZAMIENNYCH
Syrena 100, 101, 102 na płycie CD
Wydanie I 1959r i wydanie II 1962r

KOSZULKI Z NADRUKIEM
Dla Syreniarzy - wszystkie modele i roczniki
i dziewęć pozostałych aut z PRL
czeresss
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 1263
Rejestracja: 2016-01-09, 07:29
Lokalizacja: Wiśniowa

Post autor: czeresss »

Opowiadałem Romkowi o człowieku, którego znam osobiście, a który zalał ramę e Żuku olejem transformatorowym. Gdy Żuk kończył żywot wszystko było mizerną, ale rama była żyleta.
Czy to Ptak? Samolot? Nie! To Syrena szosą mknie.

http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewt ... sc&start=0
Awatar użytkownika
SyrHarMer
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 2545
Rejestracja: 2015-12-29, 18:13
Lokalizacja: Wolsztyn

Post autor: SyrHarMer »

czeresss, Czyli idę dobrym tokiem myślenia ! Jeszcze prośba : Rozmawialiśmy o trzech warstwach malowania mojej ramy, zatem jeszcze raz jak będziesz miał chwilkę - opisz mi na meilu :
drugą i trzecią warstwę malowania dokładnie - żebym mógł iść do mojej mieszalni farb z "gotową specyfikacją" - żeby po prostu dokładnie wiedzieli o co mi chodzi ! Pamiętasz, że sprawy konserwacyjno -malarskie chcę opierać na firmie NOVOL, ale nie koniecznie z najwyższej "półki cenowej" ! Z góry dzięki !
Pod każdym moim postem masz mojego meila i nr. tel. >>> Pamięć jest ulotna, a papier cierpliwy !<<<

[ Dodano: 2021-04-03, 20:09 ]

[ Dodano: 2021-04-03, 20:11 ]
czesc

[ Dodano: 2021-04-04, 10:58 ]
Czytających jest mało, piszących jeszcze mniej, nie wiem czy zauważyliście, ale gości na Forum chyba przybywa ! ? - moda, czy trend ? a może zapaleńców syrenkowych będzie więcej ! No , ale człowiek nie tylko Syrenką żyje ! Na święta jeszcze trzeba ogarnąć niektóre rzeczy - dlatego ten tydzień dam Wam odpoczynek od oglądania zdjęć ! Zatrzymałem malowanie ramy ! :devil3
Po debacie na temat konserwacji ramy od środka - zadecydowałem, że będzie ona zalana olejem, ale idąc dalszą dyskusją i sugestiami czeresss, -a >>>będzie zalana olejem transformatorowym !!!
Z racji tej, że olej transformatorowy chyba jest rzadszy od olejów silnikowych - co za tym idzie ramę trzeba uszczelnić na maxa ! Zatem śruby, które wkręcone są w ramę (ścianki ramy nagwintowane) przerobione będą w ten sposób, że wspawane zostaną na stałe (na szczelnie) same gwinty, a osłony pod silnikiem mocowane będą nie na wkręcaną śrubę, lecz na nakrętkę ! To zapewni całkowitą szczelność ramy !
Na górze ramy dojdą po dwie śruby z podkładkami i uszczelkami gumowymi fi 12 (z przodu i na końcu ramy) do zalewania ramy olejem. Na spodzie ramy pozostaną dwie śruby fi 12 - uszczelnione w razie czego do spuszczenia oleju.
13. Przerwa świąteczna - przemyślenia na temat szczelności ramy - fotek zero ! Zdrowych Spokojnych świąt Wielkanocnych ! :ok3 :majk :szampan

[ Dodano: 2021-04-11, 10:06 ]
https://drive.google.com/drive/folders/ ... Qx9OaWrnxR

[ Dodano: 2021-04-11, 10:26 ]
14. Reszta prac przy ramie przed malowaniem na gotowo - fotki od 193 do 198 tj. 6 szt

Tak jak napisałem 04.04.21. - tak zostało zrobione. Śruby (otwory) do nalewania oleju transformatorowego na górze ramy, - na początku i końcu ramy zostaną zrobione w okresie póżniejszym, - tak żeby były dostępne i nie kolidowały w niczym. Przy okazji prac przy ramie poprawiony został lewy przedni wąs ramy - widocznie została uderzona i zgięta. Gołym okiem nie było tego widać, ale zwracajcie uwagę na to, bo potem mogą być kłopoty z pasowaniem błotników, maski i pasa przedniego.
Pozostał EPOKSYD, BARANEK I LAKIER AKRYLOWY !
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Roman roman.bloszyk@gmail.com 799 860 545

KATALOGI CZĘŚCI ZAMIENNYCH
Syrena 100, 101, 102 na płycie CD
Wydanie I 1959r i wydanie II 1962r

KOSZULKI Z NADRUKIEM
Dla Syreniarzy - wszystkie modele i roczniki
i dziewęć pozostałych aut z PRL
Awatar użytkownika
CZESIO1958
-#Stara Gwardia
-#Stara Gwardia
Posty: 4297
Rejestracja: 2009-06-07, 19:20
Lokalizacja: Mysłowice

Post autor: CZESIO1958 »

Byle do przodu :ok3 :piwo:
motomania na luzie
Awatar użytkownika
Dawdzio
-#Nowy nabytek forum
-#Nowy nabytek forum
Posty: 99
Rejestracja: 2017-08-19, 22:21
Lokalizacja: Chojnów

Post autor: Dawdzio »

W kwestii konserwacji pogadałbym z kimś zajmującym się tym zawodowo. Przed zimą uszczelniłem uszczelki masą Bolla. Teraz zrobiła się jakby sucha, można ją rwać na kawałki. Brudzi. Znajomy blacharz pokazał mi niedawno kilkuletnią kulkę z takiej samej masy, ale innej, lepszej firmy. Ugniatał ją w rękach jak plastelinę.
Awatar użytkownika
SyrHarMer
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 2545
Rejestracja: 2015-12-29, 18:13
Lokalizacja: Wolsztyn

Post autor: SyrHarMer »

Dawdzio, Praktycznie - przy tej ramie, którą remontuję, - nie ma już co uszczelniać ! Jedynym newralgicznym miejscem są dwie śruby fi 12 na spodzie (z tyłu ramy), które w zamyśle fabryki były jako odprowadzenie wody ! Nie do końca spełniało to swoje zadanie ! Opisywałem to wcześniej. Muszą one pozostać na w razie spuszczenia tego oleju transformatorowego. Resztę szczelności zapewniły spawy migomatem.
Roman roman.bloszyk@gmail.com 799 860 545

KATALOGI CZĘŚCI ZAMIENNYCH
Syrena 100, 101, 102 na płycie CD
Wydanie I 1959r i wydanie II 1962r

KOSZULKI Z NADRUKIEM
Dla Syreniarzy - wszystkie modele i roczniki
i dziewęć pozostałych aut z PRL
Babcia
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 686
Rejestracja: 2018-10-01, 12:37
Lokalizacja: Czerwonak

Post autor: Babcia »

A te śruby to nie za grube ? Wyglądają na 8 lub 10-tki .
Junak M1o Syrena 104
mój mail: panbabcia@o2.pl
Awatar użytkownika
SyrHarMer
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 2545
Rejestracja: 2015-12-29, 18:13
Lokalizacja: Wolsztyn

Post autor: SyrHarMer »

Babcia, fi 6 - takie jak powinny być !
Roman roman.bloszyk@gmail.com 799 860 545

KATALOGI CZĘŚCI ZAMIENNYCH
Syrena 100, 101, 102 na płycie CD
Wydanie I 1959r i wydanie II 1962r

KOSZULKI Z NADRUKIEM
Dla Syreniarzy - wszystkie modele i roczniki
i dziewęć pozostałych aut z PRL
Babcia
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 686
Rejestracja: 2018-10-01, 12:37
Lokalizacja: Czerwonak

Post autor: Babcia »

A to ok, widocznie tylko takie złudzenie...
Junak M1o Syrena 104
mój mail: panbabcia@o2.pl
Awatar użytkownika
SyrHarMer
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 2545
Rejestracja: 2015-12-29, 18:13
Lokalizacja: Wolsztyn

Post autor: SyrHarMer »

https://drive.google.com/drive/folders/ ... Qx9OaWrnxR

[ Dodano: 2021-04-18, 10:44 ]
15. Osłony silnika stare i nowe - fotki od 199 do 218 tj. 20 szt

Z racji tego, że rama jest koniec (oprócz malowania), trzeba porobić wszystko co jest przymocowane bezpośrednio do niej, żeby póżniej nie uszkodzić wymalowań ! Osłony silnika (stare) w nie najlepszym stanie - jednej brak, osłona przednia - "sitko" ! W związku z tym zrobiłem wszystkie nowe, - zostało to spasowane bezpośrednio z ramą. Spasowałem też z ramą wlotu powietrza ! Wszystko gra, wszystko pasuje z osią ramy (co widać na fotkach) ! Nawet rama wlotu powietrza wróciła w stare fabryczne otwory na wąsach ! :ok3
Roman roman.bloszyk@gmail.com 799 860 545

KATALOGI CZĘŚCI ZAMIENNYCH
Syrena 100, 101, 102 na płycie CD
Wydanie I 1959r i wydanie II 1962r

KOSZULKI Z NADRUKIEM
Dla Syreniarzy - wszystkie modele i roczniki
i dziewęć pozostałych aut z PRL
ODPOWIEDZ