Stuki w silniku
- syrena104bili
- -#Weteran
- Posty: 2021
- Rejestracja: 2010-03-14, 15:32
- Lokalizacja: Pionki
umnie też klepie sworzeni tłokowy ale sie tym nie przejmuje puki co i jeżdże dalej ;DDD
syrena 104 1972r - http://syrena.nekla.pl/forum/viewtopic.php?t=11318 ,syrena 105l 1977r - http://syrena.nekla.pl/forum/viewtopic.php?t=12229 , syrena 105l 1976r- http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewtopic.php?t=13220 , komar 2320 1971r ,
Czyli jednak wracamy do mojej teorii sworznia Też jeździłem ponad rok na stukającym aż się rozklepało tak, jak pisałem wyżej No, ale ja nie jeżdżę wokół komina, to też swoje pewnie zrobiło
km nawinięte na licznik | 2023: 22km (stan na 09.04.2023) | 2022: 7806km | 2021: 8580km | 2020: 4797km | 2019: 9730km | 2018: 10870km | 2017: 10505km | 2016: 14286km | 2015: 14793km | 2014: 13531km | 2013: 14200km | 2012: 7500km | 2007-2011: 13910km
Syrena 105L 82' 'niebieska'
Syrena 105L 76' 'jasiowa'
Syrena 105B 82' 'sztycowa'
½ Niewiadów n126e 84' -- poszła do Wołomina
Niewiadów n250c 80'
½ Niewiadów n126 73'
Syrena 105L 82' 'niebieska'
Syrena 105L 76' 'jasiowa'
Syrena 105B 82' 'sztycowa'
½ Niewiadów n126e 84' -- poszła do Wołomina
Niewiadów n250c 80'
½ Niewiadów n126 73'
- pietrekder
- -#Youngtimer
- Posty: 1106
- Rejestracja: 2013-06-01, 18:21
- Lokalizacja: Chrzanów
Ja też postanowiłem że póki co będę tak jeździł, ale jak zrobię trochę kilometrów to zobaczę, bo może się wtedy ten sworzeń trochę wytłucze i będzie widać.
Katalog części Syrena 105: https://www.dropbox.com/s/2ajw4ffagxqss ... 5.zip?dl=0
Schemat elektryczny 105/105L: https://www.dropbox.com/s/qa2cvfo25u3lj ... 0.PDF?dl=0
Schemat elektryczny 105/105L: https://www.dropbox.com/s/qa2cvfo25u3lj ... 0.PDF?dl=0
- syrena104bili
- -#Weteran
- Posty: 2021
- Rejestracja: 2010-03-14, 15:32
- Lokalizacja: Pionki
umnie objawy są takie cyka na wolnych obrotach , i przy maksymalnym obciążeniu czyli ( spora góra w kieleczyżnie do tego 4 osoby na pokładzie i załadowana przyczepa n 250 ) i wtedy na 3 biegu jak dusze a pod górę to słychać takie metaliczne dzwonienie , a z kąd przypuszczam ze to sworzeń tłokowy ??? a ztad że jak rwałem motor i obracałem go gdy był wyjęty to typowo słychać z okna dolotowego , metaliczne tukanie jak sie obraca wałem w momencie wykorbiania
syrena 104 1972r - http://syrena.nekla.pl/forum/viewtopic.php?t=11318 ,syrena 105l 1977r - http://syrena.nekla.pl/forum/viewtopic.php?t=12229 , syrena 105l 1976r- http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewtopic.php?t=13220 , komar 2320 1971r ,
- pietrekder
- -#Youngtimer
- Posty: 1106
- Rejestracja: 2013-06-01, 18:21
- Lokalizacja: Chrzanów
O widzisz, spróbuje ręcznie poobracać wałem i poruszać nim w obie strony w momencie wykorbienia. Może coś usłyszę
Katalog części Syrena 105: https://www.dropbox.com/s/2ajw4ffagxqss ... 5.zip?dl=0
Schemat elektryczny 105/105L: https://www.dropbox.com/s/qa2cvfo25u3lj ... 0.PDF?dl=0
Schemat elektryczny 105/105L: https://www.dropbox.com/s/qa2cvfo25u3lj ... 0.PDF?dl=0
W przypadku jak jechałeś pod górę, mogło wystąpić spalanie stukowe, w przypadku jak silnik był mocno zagrzany i masz ustawioną ubogą mieszankę w gaźnikusyrena104bili pisze:umnie objawy są takie cyka na wolnych obrotach , i przy maksymalnym obciążeniu czyli ( spora góra w kieleczyżnie do tego 4 osoby na pokładzie i załadowana przyczepa n 250 ) i wtedy na 3 biegu jak dusze a pod górę to słychać takie metaliczne dzwonienie , a z kąd przypuszczam ze to sworzeń tłokowy ??? a ztad że jak rwałem motor i obracałem go gdy był wyjęty to typowo słychać z okna dolotowego , metaliczne tukanie jak sie obraca wałem w momencie wykorbiania
Jaki masz kolor świec na elektrodach po dłuższej jeździe?
jeżdżę Syreną od urodzenia non stop....
To takie małe perpetuom mobile dolnej zwrotnicy, życie po życiu na wieki Syrena
http://images77.fotosik.pl/645/9e851aeb87c4a225med.jpg
To takie małe perpetuom mobile dolnej zwrotnicy, życie po życiu na wieki Syrena
http://images77.fotosik.pl/645/9e851aeb87c4a225med.jpg
- syrena104bili
- -#Weteran
- Posty: 2021
- Rejestracja: 2010-03-14, 15:32
- Lokalizacja: Pionki
PYJTERSON pisze:W przypadku jak jechałeś pod górę, mogło wystąpić spalanie stukowe, w przypadku jak silnik był mocno zagrzany i masz ustawioną ubogą mieszankę w gaźnikusyrena104bili pisze:umnie objawy są takie cyka na wolnych obrotach , i przy maksymalnym obciążeniu czyli ( spora góra w kieleczyżnie do tego 4 osoby na pokładzie i załadowana przyczepa n 250 ) i wtedy na 3 biegu jak dusze a pod górę to słychać takie metaliczne dzwonienie , a z kąd przypuszczam ze to sworzeń tłokowy ??? a ztad że jak rwałem motor i obracałem go gdy był wyjęty to typowo słychać z okna dolotowego , metaliczne tukanie jak sie obraca wałem w momencie wykorbiania
Jaki masz kolor świec na elektrodach po dłuższej jeździe?
spokojnie piterson ja nie w ciemiębity fakt faktem mam troche za bogata mieszanke , ale swiece , kawa z mlekiem , a to typowo dziwięk , swozna tlowowego , bo jak obracam recznie wałem to słychać i na zimnym silniku na wolnych obrotach też tyka w silnku
syrena 104 1972r - http://syrena.nekla.pl/forum/viewtopic.php?t=11318 ,syrena 105l 1977r - http://syrena.nekla.pl/forum/viewtopic.php?t=12229 , syrena 105l 1976r- http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewtopic.php?t=13220 , komar 2320 1971r ,
Temat już stary i jak widać wymarły, ale postaram się go odświeżyć. Po pierwsze dlatego, że mam podobny problem. Silnik po szlifie (III szlif), wał po regeneracji w Bielsku Białej u uznanego fachowca, nowe tłoki, nowe pierścienie prima, nowe sworznie.pietrekder pisze:O widzisz, spróbuje ręcznie poobracać wałem i poruszać nim w obie strony w momencie wykorbienia. Może coś usłyszę
Silni składany przeze mnie (zresztą nie pierwszy, który składam) z dużą ilością oleju zarówno na wale, jak i sworzniach tłoka, tulejkach w korbowodach i tłokach.
Pierwsze 200 kilometrów idealnie. Absolutna cisza. Niestety po 200 kilometrach zauważyłem/usłyszałem stuki, ale tylko na zimnym silniku, w pewnym zakresie obrotów - uznajmy średnich, kiedy silnik wpada w chrakterystyczne wibracje.
W miarę rozgrzewania się silnika już tak od 40C postukiwanie cichnie by całkowice zaniknąć już przy 60C. Przy nagrzanym silniku absolutna cisza, pracuje jak złoto. Ma moc i jest cichuteńki.
Macie pomysł co to może być, że tylko na zimnym i tylko na wolnych lub średnich obrotach?
Acha, luz w zamkach pierścieni był ok. 0,35 mm czyli nie idealnym, ale w normie.
Pozdrowienia!
Syrena 105L '78
Syrena BOSTO '79
N250C '84
Trabant 601' 86
Cinquecento 0,7 '94
Cinquecento 0,7 '94
Polonez Caro Plus '98
Syrena BOSTO '79
N250C '84
Trabant 601' 86
Cinquecento 0,7 '94
Cinquecento 0,7 '94
Polonez Caro Plus '98
- Kozichwost
- -#Youngtimer
- Posty: 1477
- Rejestracja: 2006-04-11, 19:24
- Lokalizacja: Polska
Dzięki za podpowiedź. Też o tym pomyślałem. Niby szlifierz diamentów S31 miał tłoki dostarczone i powinien dopasować średnicę cylindra do dostarczonych tłoków, ale jak to w życiu. Tłoki nie były przez niego oznakowane który do którego cylindra. To po pierwsze.Kozichwost pisze:Jedyne sensowne tłumaczenie to luz tłoków w cylindrach. Temperatura rośnie, luz się zmniejsza i silnik cichnie
Po drugie inż. Glinka w swojej książce pisze, że tego typu zjawisko występuję w sytuacji zbyt małego luzu między sworzniem a główką korbowodu. Raczej w moim przypadku nie, bo sworznie fajnie wpływały przy montażu do główek korbowodu. Jeśli zatem Twoja teoria - nie wykluczone, że słuszna, jest tą właściwą to pytanie czy tak jeździć dalej czy nie.
Jeśli Glinka ma rację to faktycznie stuki wynikają z faktu, że tłok przy przejściu korbowodu w przez górny lub dolny punkt zwrotny "ciągnie" tłok w drugą stronę gładzi i wtedy następuje stuk dołu tłoka o gładź cylindra, w a miarę rozgrzewania się silnika luz między sworzniem a główką korbowodu się "normalizuje" i wówczas tłok pracuje góra - dół równolegle do gładzi i nie stuka. Ten rodzaj usterki dawałby nadzieję, że z czasem sytuacja (po dotarciu sworznia) się uspokoi.
Ciekaw jest Waszych opinii, no i przede wszystkim, czy ktoś miał lub słyszał o takiej dolegliwości.
Syrena 105L '78
Syrena BOSTO '79
N250C '84
Trabant 601' 86
Cinquecento 0,7 '94
Cinquecento 0,7 '94
Polonez Caro Plus '98
Syrena BOSTO '79
N250C '84
Trabant 601' 86
Cinquecento 0,7 '94
Cinquecento 0,7 '94
Polonez Caro Plus '98
Ogolnie syreny maja dziwny dzwiek silnka u mnie niby remont byl robiony za komuny silnik pracuje ale tez jest takie stukanie jakby nie takie jak na filmie ale tez troche dziwnie pracuje dopuki nic nie tlucze nic nie ruszam bo rozbiore a sie okaze ze wszystko jest ok
życie jest jak rower nie krecisz nie jedziesz