Alternator
Alternator
montował ktoś? Były jakies większe trudności?
Amerykaniec: "Ok, we have George Bush but we have Stevie Wonder, Bob Hope and Jonny Cash too!"
Polak: "We have Kaczyński and... No Wonder, No Hope and No Cash..."
Polak: "We have Kaczyński and... No Wonder, No Hope and No Cash..."
- Danek__105
- -#Youngtimer
- Posty: 327
- Rejestracja: 2005-01-23, 13:55
- Lokalizacja: Szczecin
alternator
Poniżej umieszczam zdjęcie alternatora marki BOSCH w Syrenie Tygryska. Nie wiem czy montaż wymagał spawania dodatkowych mocowań, raczej nie było takiej potrzeby.
- Kapitan Zbik
- młody syreniarz
- Posty: 248
- Rejestracja: 2005-01-21, 16:17
- Lokalizacja: Głubczyce/Trzebnica
- Kontakt:
Re: alternator
Brawo!!! Przydałoby się więcej takich właśnie zdjęć + krótkie opisy jak takie coś zrobić. Ja osobiście nie planuję wstawiać alternatora ale często takie pytania padają na różnych forach o starych samochodach.arturo pisze:Poniżej umieszczam zdjęcie alternatora marki BOSCH w Syrenie Tygryska. Nie wiem czy montaż wymagał spawania dodatkowych mocowań, raczej nie było takiej potrzeby.
Pozdrawiam!
FSM Syrena 105L, 1976r.
PZL Świdnik, M21W2 Kobuz 1983r.
Romet Ogar 200, Romet Pony 50M-2
Jawa 350TS (638-0) 1988r. (sprzedana)
Aprilia Pegaso 650, 1993r.
FSO Truck DC 1.9D 1997r.
PZL Świdnik, M21W2 Kobuz 1983r.
Romet Ogar 200, Romet Pony 50M-2
Jawa 350TS (638-0) 1988r. (sprzedana)
Aprilia Pegaso 650, 1993r.
FSO Truck DC 1.9D 1997r.
Karol pisze:Hm, ja mam oryginalnąprądnicę, ale dostałem ostatnio alternator od poloneza i zastanawiam się czy by go nie założyć... ale co tak w ogole on daje??? Pewność nierozładowanego akumulatora i jaśniejsze światła????
Alternator ma wyższą sprawność, dając tyle samo prądu pobiera mniej energii. Tak jak napisałeś, w założeniu daje nierozładowany akumulator i mocniejsze światła, więc aż prosi się o montaż wkładów na żarówki H4.
Co to daje....jesli miał kolega malucha z prądnicą to wie czym grozi zbyt długa jazda na światłach drogowych.
alternator w Syrenie
Jakieś schematy połączeń? Regulator napięcia itp:.
Co w takim razie z resztą użądzeń jak wycieraczki, dmuchawa- wiem żę rozrusznikowi nie przeszkadza zamiana biegunów.
Co w takim razie z resztą użądzeń jak wycieraczki, dmuchawa- wiem żę rozrusznikowi nie przeszkadza zamiana biegunów.
Problem bedzie z nawiewem. Trzeba odkrecic silniczek bez wydzierania nagrzewnicy (kluczyk 7) chyba ze ma sie ja wyciagnieta, i nalezy obrocic komutator o 180 stopni tylko uwaga zeby go nie sciagac bo pozniej ciezko trafic w szczotki. Czyli po wykreceniu nalezy wykrecic szpilki silnika (sa 2) smiesznie sie je odkreca bo maja nakretki z zewnatrz pod wirnikiem nawiewu. Po wyjeciu ich przekrecamy komutator i wkladamy szpilki. Skrecamy wszystko i cieszymy sie nawiewem na szybe.
tak tylko wczesniej jest przekładnia slimakowa z łożyskiem slizgowym, oporowym o działaniu jednostronnym na wałku wirnika silnika elektrycznego. Praca w drugą stronę spowoduje szybkie zurzycie się silnika wycieraczek. Proponuje zamienić biegunowośc na szczotkach silnika.Anonymous pisze:Wycieraczkom nie robi różnicy w którą stronę kręci się silnik, i tak napęd przenosi mechanizm korbowy.
- Kapitan Zbik
- młody syreniarz
- Posty: 248
- Rejestracja: 2005-01-21, 16:17
- Lokalizacja: Głubczyce/Trzebnica
- Kontakt:
Nie rozumiem po co zmieniać cewki - a co oryginalnym brakuje ?? Możesz oczywiście zmienić na takie o oporności poniżej 2 Ohmów ale moim zdaniem nie odczujeszz żadnej różnicy. Już lepiej zostawić te co są a zaoszczędzoną kasę wydać na moduł zapłonowy, wtedy bedzie różnica.KRZYSIEP pisze:Kable to chyba nie tyle , ale cewki by sie przydało zmienić na jakieś inne??
Może ktos to robił i schemat?/
FSM Syrena 105L, 1976r.
PZL Świdnik, M21W2 Kobuz 1983r.
Romet Ogar 200, Romet Pony 50M-2
Jawa 350TS (638-0) 1988r. (sprzedana)
Aprilia Pegaso 650, 1993r.
FSO Truck DC 1.9D 1997r.
PZL Świdnik, M21W2 Kobuz 1983r.
Romet Ogar 200, Romet Pony 50M-2
Jawa 350TS (638-0) 1988r. (sprzedana)
Aprilia Pegaso 650, 1993r.
FSO Truck DC 1.9D 1997r.
A co z rozrusznikiem??
A co z rozrusznikiem?? przeciez zmieniajac masowy plus na minus nie bedzie konfliktu z rozrusznikiem.Czyli czy nie zachce mu sie krecic w druga strone itp...???a tak wogole to przydal by sie naprawde schemat podlaczen alternatora.pozdrawiam....