A ta gruszka to fabryczna czy nie?Mirek pisze:Wydech składa sie z gruszki rozprężnej i rury
Rasowanie silnika S31
Dobra spoko niema sprawy
Syrena 105 naprawdę wspaniała
http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewt ... ght=#62854
Syrena R20 i remont
http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewt ... ght=#68812
http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewtopic.php?t=8762
http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewt ... ght=#62854
Syrena R20 i remont
http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewt ... ght=#68812
http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewtopic.php?t=8762
- michalolech
- -#Nowy nabytek forum
- Posty: 30
- Rejestracja: 2010-09-05, 12:03
- Lokalizacja: rąbień / łódź
Tak moze troche po czasie ale nie dawno sie zarejestrowalem:) co do podniesienia osiagow powiem jedno, no moze 2 zdania:) Testowalem kiedys troche ze skarpetka aby wlasnie byla zwawsza. Idac dalej takim tokiem rozumowania, jesli sie chce zwiekszyc osiagnie NIE DA sie uniknac zmniejszenia zuzycia paliwa... w mojej S.P syrence zrobilem nastepujace rzeczy:
Kolo zamachowe stoczone o 1/3 masy
Przyspieszony zaplon
Powiekszone dysze
Rezygnacja z "gruszki" w ukladzie wydechowym
Rezygnacja z tlumika srodkowego
Zastapienie tlumika koncowego tlumikiem od CC900
efekt??? Przyspieszenie wgniatajace w fotel
wyzsze obroty silnika
minusami bylo to ze podczas jazdy pod gore trzeba bylo troche sie nawajchowac ale szla:)
no i zuzycie paliwa.... jak sie normalnie jezdzilo to ok 1-2 wiecej
natomiast podczas szalonej jazdy i dochodzilo do 20 po miescie:D
ale ludzei sie patrzyli:) dymek 2suwa a tak zapierdziela:)
Pozdrawiam
Kolo zamachowe stoczone o 1/3 masy
Przyspieszony zaplon
Powiekszone dysze
Rezygnacja z "gruszki" w ukladzie wydechowym
Rezygnacja z tlumika srodkowego
Zastapienie tlumika koncowego tlumikiem od CC900
efekt??? Przyspieszenie wgniatajace w fotel
wyzsze obroty silnika
minusami bylo to ze podczas jazdy pod gore trzeba bylo troche sie nawajchowac ale szla:)
no i zuzycie paliwa.... jak sie normalnie jezdzilo to ok 1-2 wiecej
natomiast podczas szalonej jazdy i dochodzilo do 20 po miescie:D
ale ludzei sie patrzyli:) dymek 2suwa a tak zapierdziela:)
Pozdrawiam
- młody94_105l
- -#Youngtimer
- Posty: 547
- Rejestracja: 2006-12-30, 13:51
- Lokalizacja: Kraków
- syrena104bili
- -#Weteran
- Posty: 2021
- Rejestracja: 2010-03-14, 15:32
- Lokalizacja: Pionki
[quote="michalolech"]
Rezygnacja z "gruszki" w ukladzie wydechowym
minusami bylo to ze podczas jazdy pod gore trzeba bylo troche sie nawajchowac ale szla:) ???????????? to znaczy ze co???? nie miała siły pod gule i trzeba było skakać pobiegach żeby się jakoś wtoczyła ???? bo niby silnik wył a nie jechał????
Rezygnacja z "gruszki" w ukladzie wydechowym
minusami bylo to ze podczas jazdy pod gore trzeba bylo troche sie nawajchowac ale szla:) ???????????? to znaczy ze co???? nie miała siły pod gule i trzeba było skakać pobiegach żeby się jakoś wtoczyła ???? bo niby silnik wył a nie jechał????
syrena 104 1972r - http://syrena.nekla.pl/forum/viewtopic.php?t=11318 ,syrena 105l 1977r - http://syrena.nekla.pl/forum/viewtopic.php?t=12229 , syrena 105l 1976r- http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewtopic.php?t=13220 , komar 2320 1971r ,
Witam.
Z tego co wiem to odelżenie koła nie ma żadnego bezpośredniego wpływu na moc ani na moment. Jedyne co osiąga się przez taką modyfikacje to to, że auto znacznie szybciej wkręca się na obroty bo ma mniejszą bezwładność, ale za to znacznie gorzej (niestabilnie) chodzi na wolnych. Koło zamachowe ma właśnie "uspokajać" i równoważyć pracę silnika przy niskich obrotach, a także zapewniać to, że jak puścisz gaz to silnik w miarę stabilnie schodzi z obrotów.
Ale poprawcie mnie jeśli się mylę
BTW. Jestem w trakcie prac nad silnikiem, który nieco poprawiam, jednak nie jest to ekstremalna forma tuningu na high performance Posiłkuję się informacjami z niemieckiego forum wartburga oraz informacjami z naszego forum.
Jeśli jest ktoś zainteresowany to mogę podrzucić parę fotek.
Pozdrawiam
Z tego co wiem to odelżenie koła nie ma żadnego bezpośredniego wpływu na moc ani na moment. Jedyne co osiąga się przez taką modyfikacje to to, że auto znacznie szybciej wkręca się na obroty bo ma mniejszą bezwładność, ale za to znacznie gorzej (niestabilnie) chodzi na wolnych. Koło zamachowe ma właśnie "uspokajać" i równoważyć pracę silnika przy niskich obrotach, a także zapewniać to, że jak puścisz gaz to silnik w miarę stabilnie schodzi z obrotów.
Ale poprawcie mnie jeśli się mylę
BTW. Jestem w trakcie prac nad silnikiem, który nieco poprawiam, jednak nie jest to ekstremalna forma tuningu na high performance Posiłkuję się informacjami z niemieckiego forum wartburga oraz informacjami z naszego forum.
Jeśli jest ktoś zainteresowany to mogę podrzucić parę fotek.
Pozdrawiam
Poproszę o kilka zdjęć z jakimś opisem.siesicki pisze:Witam.
Z tego co wiem to odelżenie koła nie ma żadnego bezpośredniego wpływu na moc ani na moment. Jedyne co osiąga się przez taką modyfikacje to to, że auto znacznie szybciej wkręca się na obroty bo ma mniejszą bezwładność, ale za to znacznie gorzej (niestabilnie) chodzi na wolnych. Koło zamachowe ma właśnie "uspokajać" i równoważyć pracę silnika przy niskich obrotach, a także zapewniać to, że jak puścisz gaz to silnik w miarę stabilnie schodzi z obrotów.
Ale poprawcie mnie jeśli się mylę
BTW. Jestem w trakcie prac nad silnikiem, który nieco poprawiam, jednak nie jest to ekstremalna forma tuningu na high performance Posiłkuję się informacjami z niemieckiego forum wartburga oraz informacjami z naszego forum.
Jeśli jest ktoś zainteresowany to mogę podrzucić parę fotek.
Pozdrawiam
- syrena104bili
- -#Weteran
- Posty: 2021
- Rejestracja: 2010-03-14, 15:32
- Lokalizacja: Pionki
ToMuŚ019 pisze:niby przyszły inżynier i nie wie o co cho?
ode lżenie koła zamachowego tym włąśnie skutkuje niech mnie ktoś poprawi jeżeli się myle, ale wzrasta moc, kosztem momentu obrotowego, mam racje?
jeśli to do mnie to zile mnie zrozumiałeś bo właśnie chciałem podkreślić to co mówi " siesicki" że ma to wpływ na stabilność pracy silnika , tak samo jak brak kompletnego tłumika : dwusuw niema zaworów więc dla poprawienia sprężania zastosowano dyfuzor , co za tym idzie gdy go wyżucimy spada nam sprężanie w trakcie pracy , i mimo temu że na przelocie wkręca się wyżej i szybciej to niema z tego mocy bo pod obciążeniem niema siły , tak bynajmniej ja to widzę z doświadczenia , kiedyś wpracłem "roxsem"( yamacha aerox , skuter 50ccm 2t chłodzony cieczą ) do domu i urwał mi się tłumik i nie dawał rady jechać więcej ja 40 pod góre a gdy odkręciłem opór gaz to przygasał , a przy tym przyspieszenie było gorsze jak w roweże , to samo miałem z syreną jak ją odpaliłem po remącie i chciałem wyjechać z garażu i za nic nie chciała wyjechać pod góre , niby ful obroty a jak odpuszczałem sprzęgło to gasła , a miałem tylko dyfuzor i środkowy tłumik założony , po założeniu rury i konicowego , jedzi bez za żutu do tej pory
syrena 104 1972r - http://syrena.nekla.pl/forum/viewtopic.php?t=11318 ,syrena 105l 1977r - http://syrena.nekla.pl/forum/viewtopic.php?t=12229 , syrena 105l 1976r- http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewtopic.php?t=13220 , komar 2320 1971r ,