Rasowanie silnika S31

patenty, przeróbki, ulepszenia
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Gieroy
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 1845
Rejestracja: 2005-12-24, 21:53
Lokalizacja: W-wa

Post autor: Gieroy »

Mirek pisze:Wydech składa sie z gruszki rozprężnej i rury
A ta gruszka to fabryczna czy nie?
"Samochody Syrena nie są na pewno pojazdami na wskroś nowoczesnymi" mgr inż. Z. Glinka
Mirek
Posty: 12
Rejestracja: 2006-05-16, 00:26
Lokalizacja: Toruń

Post autor: Mirek »

marcin459 pisze:Mirek, Zapomniałem o Tobie, wracając z Mogilna mogłem zajechać do Ciebie po drodze. :/
Nie ma sprawy możesz zajrzeć kiedy indziej, ale najpierw przedzwoń, bo mieszkam w Toruniu, a garaż mam w Lubiczu. Pozdrawiam.
Mirek
Awatar użytkownika
Magister
-#Stara Gwardia
-#Stara Gwardia
Posty: 4491
Rejestracja: 2007-04-26, 20:00
Lokalizacja: Chełmno
Kontakt:

Post autor: Magister »

Dobra spoko niema sprawy :ok3
Mirek
Posty: 12
Rejestracja: 2006-05-16, 00:26
Lokalizacja: Toruń

Post autor: Mirek »

QWARUK pisze:jaki tam jest rozmiar opon? felgi 16? poszerzone?
Koła średnica dn 415 mm ; szerokość felgi 170 mm ; Opony 205/55 R 15 ,natomiast odnośnie wydechu z tego co widać to samoruba 8) Załączam fotki i pozdrawiam.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Mirek
Awatar użytkownika
Tomasz
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 2334
Rejestracja: 2006-11-21, 11:38
Lokalizacja: Bełdów

Post autor: Tomasz »

Ciekawe jaki mocny był ryk tej syreny :devil3
Awatar użytkownika
michalolech
-#Nowy nabytek forum
-#Nowy nabytek forum
Posty: 30
Rejestracja: 2010-09-05, 12:03
Lokalizacja: rąbień / łódź

Post autor: michalolech »

Tak moze troche po czasie ale nie dawno sie zarejestrowalem:) co do podniesienia osiagow powiem jedno, no moze 2 zdania:) Testowalem kiedys troche ze skarpetka aby wlasnie byla zwawsza. Idac dalej takim tokiem rozumowania, jesli sie chce zwiekszyc osiagnie NIE DA sie uniknac zmniejszenia zuzycia paliwa... w mojej S.P syrence zrobilem nastepujace rzeczy:

Kolo zamachowe stoczone o 1/3 masy
Przyspieszony zaplon
Powiekszone dysze
Rezygnacja z "gruszki" w ukladzie wydechowym
Rezygnacja z tlumika srodkowego
Zastapienie tlumika koncowego tlumikiem od CC900

efekt??? Przyspieszenie wgniatajace w fotel
wyzsze obroty silnika

minusami bylo to ze podczas jazdy pod gore trzeba bylo troche sie nawajchowac ale szla:)
no i zuzycie paliwa.... jak sie normalnie jezdzilo to ok 1-2 wiecej
natomiast podczas szalonej jazdy i dochodzilo do 20 po miescie:D
ale ludzei sie patrzyli:) dymek 2suwa a tak zapierdziela:)

Pozdrawiam
Awatar użytkownika
młody94_105l
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 547
Rejestracja: 2006-12-30, 13:51
Lokalizacja: Kraków

Post autor: młody94_105l »

Rezygnacja z gruszki? Chodzi Ci o pierwszy tłumik? Nie chce mi się wierzyć, żeby jakakolwiek Syrena bez dyfuzora lepiej chodziła... A rajdową Syreną, którą rozkręcił Mirek, jeździł niegdyś na rallycrossie W-ce prezydent Torunia Janusz Strześniewski.
Awatar użytkownika
syrena104bili
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 2021
Rejestracja: 2010-03-14, 15:32
Lokalizacja: Pionki

Post autor: syrena104bili »

[quote="michalolech"]
Rezygnacja z "gruszki" w ukladzie wydechowym


minusami bylo to ze podczas jazdy pod gore trzeba bylo troche sie nawajchowac ale szla:) ???????????? to znaczy ze co???? nie miała siły pod gule i trzeba było skakać pobiegach żeby się jakoś wtoczyła ???? bo niby silnik wył a nie jechał????
Awatar użytkownika
ToMuŚ
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 475
Rejestracja: 2009-04-14, 19:02
Lokalizacja: Zamość/Rzeszów

Post autor: ToMuŚ »

niby przyszły inżynier i nie wie o co cho? :P
ode lżenie koła zamachowego tym włąśnie skutkuje :P niech mnie ktoś poprawi jeżeli się myle, ale wzrasta moc, kosztem momentu obrotowego, mam racje?
...coś trzeba w życiu robić...
Awatar użytkownika
Gieroy
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 1845
Rejestracja: 2005-12-24, 21:53
Lokalizacja: W-wa

Post autor: Gieroy »

ToMuŚ019 pisze:mam racje?
Nie masz racji, ale niech mnie ktoś poprawi jeżeli ma racje.
"Samochody Syrena nie są na pewno pojazdami na wskroś nowoczesnymi" mgr inż. Z. Glinka
Awatar użytkownika
emski
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 420
Rejestracja: 2007-01-04, 00:03
Lokalizacja: Budzów/Wrocław

Post autor: emski »

Witam.

Z tego co wiem to odelżenie koła nie ma żadnego bezpośredniego wpływu na moc ani na moment. Jedyne co osiąga się przez taką modyfikacje to to, że auto znacznie szybciej wkręca się na obroty bo ma mniejszą bezwładność, ale za to znacznie gorzej (niestabilnie) chodzi na wolnych. Koło zamachowe ma właśnie "uspokajać" i równoważyć pracę silnika przy niskich obrotach, a także zapewniać to, że jak puścisz gaz to silnik w miarę stabilnie schodzi z obrotów.

Ale poprawcie mnie jeśli się mylę :)

BTW. Jestem w trakcie prac nad silnikiem, który nieco poprawiam, jednak nie jest to ekstremalna forma tuningu na high performance :) Posiłkuję się informacjami z niemieckiego forum wartburga oraz informacjami z naszego forum.

Jeśli jest ktoś zainteresowany to mogę podrzucić parę fotek.

Pozdrawiam
Awatar użytkownika
Mateusz
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 2377
Rejestracja: 2005-11-21, 10:55
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Mateusz »

siesicki pisze:Witam.

Z tego co wiem to odelżenie koła nie ma żadnego bezpośredniego wpływu na moc ani na moment. Jedyne co osiąga się przez taką modyfikacje to to, że auto znacznie szybciej wkręca się na obroty bo ma mniejszą bezwładność, ale za to znacznie gorzej (niestabilnie) chodzi na wolnych. Koło zamachowe ma właśnie "uspokajać" i równoważyć pracę silnika przy niskich obrotach, a także zapewniać to, że jak puścisz gaz to silnik w miarę stabilnie schodzi z obrotów.

Ale poprawcie mnie jeśli się mylę :)

BTW. Jestem w trakcie prac nad silnikiem, który nieco poprawiam, jednak nie jest to ekstremalna forma tuningu na high performance :) Posiłkuję się informacjami z niemieckiego forum wartburga oraz informacjami z naszego forum.

Jeśli jest ktoś zainteresowany to mogę podrzucić parę fotek.

Pozdrawiam
Poproszę o kilka zdjęć z jakimś opisem.
Awatar użytkownika
syrena104bili
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 2021
Rejestracja: 2010-03-14, 15:32
Lokalizacja: Pionki

Post autor: syrena104bili »

ToMuŚ019 pisze:niby przyszły inżynier i nie wie o co cho? :P
ode lżenie koła zamachowego tym włąśnie skutkuje :P niech mnie ktoś poprawi jeżeli się myle, ale wzrasta moc, kosztem momentu obrotowego, mam racje?





jeśli to do mnie to zile mnie zrozumiałeś bo właśnie chciałem podkreślić to co mówi " siesicki" że ma to wpływ na stabilność pracy silnika , tak samo jak brak kompletnego tłumika : dwusuw niema zaworów więc dla poprawienia sprężania zastosowano dyfuzor , co za tym idzie gdy go wyżucimy spada nam sprężanie w trakcie pracy , i mimo temu że na przelocie wkręca się wyżej i szybciej to niema z tego mocy bo pod obciążeniem niema siły , tak bynajmniej ja to widzę z doświadczenia , kiedyś wpracłem "roxsem"( yamacha aerox , skuter 50ccm 2t chłodzony cieczą ) do domu i urwał mi się tłumik i nie dawał rady jechać więcej ja 40 pod góre a gdy odkręciłem opór gaz to przygasał , a przy tym przyspieszenie było gorsze jak w roweże , to samo miałem z syreną jak ją odpaliłem po remącie i chciałem wyjechać z garażu i za nic nie chciała wyjechać pod góre , niby ful obroty a jak odpuszczałem sprzęgło to gasła , a miałem tylko dyfuzor i środkowy tłumik założony , po założeniu rury i konicowego , jedzi bez za żutu do tej pory
ODPOWIEDZ