Ku drugiej młodości, czyli reNOWAcja 105L 1979'

Relacje z przeprowadzonych remontów.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
CZESIO1958
-#Stara Gwardia
-#Stara Gwardia
Posty: 4293
Rejestracja: 2009-06-07, 19:20
Lokalizacja: Mysłowice

Post autor: CZESIO1958 »

Ho ho ho (zaniemówił ) :helm
motomania na luzie
Awatar użytkownika
Jarecki
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 516
Rejestracja: 2008-09-07, 00:09
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: Jarecki »

:ok3
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ku drugiej młodości czyli reNOWAcja 105L 1979'
http://syrena.nekla.pl/forum/viewtopic.php?t=9245
Awatar użytkownika
Magister
-#Stara Gwardia
-#Stara Gwardia
Posty: 4491
Rejestracja: 2007-04-26, 20:00
Lokalizacja: Chełmno
Kontakt:

Post autor: Magister »

Jarecki, powiem Ci tak. Chłopie tak nie robili nawet w FSO czy FSM !!!!! Jesteś normalnie profesjonalistą !!!! :ok3 :ok3 :ok3
Widzę że masz niezły dostęp do galwanizerni :D

Podoba mi się :ok3
Awatar użytkownika
PONY007
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 1275
Rejestracja: 2008-04-06, 12:20
Lokalizacja: Kalisz

Post autor: PONY007 »

Chylę czoła:)
Robota musi być wykonana dobrze, a nie źle!
http://odrdzewiacz.fora.pl/
Forum ODRDZEWIACZ pojazdy zabytkowe- rzemiosło, fotoporadniki, techniki renowacji,odnawianie krok po kroku, remonty, technologie www.facebook.com/ForumOdrdzewiacz
Awatar użytkownika
Tomasz
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 2334
Rejestracja: 2006-11-21, 11:38
Lokalizacja: Bełdów

Post autor: Tomasz »

Jarecki, przesadzasz... :helm
To jest tylko syrena!!! :grinser :devil3 :ok3
Awatar użytkownika
Mateusz
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 2377
Rejestracja: 2005-11-21, 10:55
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Mateusz »

Cieszy mnie każdy apdejt w tym temacie. Raz- rzetelna renowacja, dwa- usprawnienia.
Ale nie mogę dojść w jakim celu opony są owinięte folią? Na nowe nie wyglądają.
Awatar użytkownika
Jarecki
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 516
Rejestracja: 2008-09-07, 00:09
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: Jarecki »

marcin459 pisze:Widzę że masz niezły dostęp do galwanizerni
Do galwanizerni wszedłem z ulicy, po prostu musiałem mocno sypnąć kasą.
:wall:
Tomasz pisze:Jarecki, przesadzasz...
Wiem, ale to jest pozytywny aspekt, bycia upierdliwym :devil3
Mateusz pisze:Ale nie mogę dojść w jakim celu opony są owinięte folią?
Ramę składałem w innym garażu oddalony o 30 metrów, nie chciałem „butami” nanieść śniegu i błota wjeżdżając do drugiego. Przy pracach lakierniczych też jakąś role spełni. :dresiarz

[ Dodano: 2011-03-01, 22:03 ]
Mateusz pisze:usprawnienia.
W tym temacie mam jeszcze trochę do zaoferowania. W niedługim czasie zaprezentuje ciekawy sposób „ochrony powierzchni chromowanej zderzaków”.

[ Dodano: 2011-03-01, 22:05 ]
Mateusz, Jak widzę :grinser twój awatar zaraz przypomina mi się „rozmowa kontrolowana” z małżonką
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ku drugiej młodości czyli reNOWAcja 105L 1979'
http://syrena.nekla.pl/forum/viewtopic.php?t=9245
Awatar użytkownika
Yanosik
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 1707
Rejestracja: 2008-07-06, 13:03
Lokalizacja: Piła

Post autor: Yanosik »

Jarecki pisze:Mateusz, Jak widzę twój awatar zaraz przypomina mi się „rozmowa kontrolowana” z małżonką
Eeee, to raczej "Brunet wieczorową porą"...
I get up at seven, yeah,
and I go to work at nine.
I got no time for livin'.
Yes, I'm workin' all the time.
Awatar użytkownika
PONY007
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 1275
Rejestracja: 2008-04-06, 12:20
Lokalizacja: Kalisz

Post autor: PONY007 »

Nie wiem, nie znam się, nie orientuje się, zarobiony jestem!
Robota musi być wykonana dobrze, a nie źle!
http://odrdzewiacz.fora.pl/
Forum ODRDZEWIACZ pojazdy zabytkowe- rzemiosło, fotoporadniki, techniki renowacji,odnawianie krok po kroku, remonty, technologie www.facebook.com/ForumOdrdzewiacz
Awatar użytkownika
arturromarr
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 1633
Rejestracja: 2006-07-03, 14:19
Lokalizacja: Łódź

Post autor: arturromarr »

Aż miło popatrzeć. :)
Awatar użytkownika
Jarecki
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 516
Rejestracja: 2008-09-07, 00:09
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: Jarecki »

W niedługim czasie zaprezentuje ciekawy sposób „ochrony powierzchni chromowanej zderzaków”.
Czas nadszedł!
Wielu z Was kojarzy widok całkiem przyzwoitych nie pogiętych, błyszczących zderzaków z małym, „ALE”. W miejscach mocowania zderzaków do wsporników, w okolicy półokrągłych łbów śrub z zamkiem widać wykwity rdzy i zacieki wody niosącej rdzawy pył.
Moim skromnym zdaniem po części jest to spowodowane tym, że płaszczyzna przylegania ś. zamkowej ma pewne nierówności, które pod wpływem docisku do zderzaka podczas dokręcania kaleczą powierzchnie chromowaną, drugim punktem gdzie dzieje się tak samo jest styk krawędzi (zadziory po wycinaniu otworu) kwadratowego otworu zderzaka i wspornika, do, którego jest mocowany.
Moja „wydumka” powinna być lekiem na całe te zło, ponieważ elastyczna charakterystyka podkładki z poliertylo.....(coś tam) nie pozwoli na bezpośredni kontakt śrub ze zderzakiem. Po drugie szczelne wypełnienie styku nie pozwoli na wykorzystanie przez wodę jej właściwości, napięcia powierzchniowego, które powoduje, że „wspólniczka” rdzy utrzymuje się w najmniejszej szczelinie
:helm
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ku drugiej młodości czyli reNOWAcja 105L 1979'
http://syrena.nekla.pl/forum/viewtopic.php?t=9245
Żymełka
Posty: 22
Rejestracja: 2009-05-25, 19:56
Lokalizacja: Kępno/Osiny
Kontakt:

Post autor: Żymełka »

Pełna profeska :) i wiele ciekawych patentów które na pewno nie jednemu się przydadzą przy remontowaniu swojej syrenki :) (mam na myśli i siebie jak zakupię sarnę).
Czekam z niecierpliwością na efekt końcowy ;)
maciejowski
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 301
Rejestracja: 2008-10-05, 02:52
Lokalizacja: krk

Post autor: maciejowski »

po raz kolejny napiszę, że to będzie najlepiej wyremontowana, najlepiej i najdokładniej złożona syrena w historii, :ok3 oczywiście nikomu niczego nie ujmując. :devil3
Awatar użytkownika
Tomasz
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 2334
Rejestracja: 2006-11-21, 11:38
Lokalizacja: Bełdów

Post autor: Tomasz »

Jarecki pisze:Mateusz napisał/a:
usprawnienia.
W tym temacie mam jeszcze trochę do zaoferowania. W niedługim czasie zaprezentuje ciekawy sposób „ochrony powierzchni chromowanej zderzaków”.
Skoro remontujesz i jednocześnie usprawniasz na Twoim miejscu zrobiłbym zwrotnice na łożyskach oporowych, przeguby dał do przeróbki na kulowe i docisk sprzęgła dał z wartburga 353 bez kominka :helm Ale to jest tylko kilka moich sugestii.... Oczywiście możnabyłoby więcej tych usprawnień zastosować ale nie chcę się wtrącać tutaj między :szampan a :pizza :) :piwo:
Awatar użytkownika
Jarecki
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 516
Rejestracja: 2008-09-07, 00:09
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: Jarecki »

Lesiu pisze:. Resor zostawiasz tak zawinienty tą taśmą czy będziesz to ściągał.
Na poniższym foto podgląd warstw.
Na innych podgląd pracy "warsztatowej"

[ Dodano: 2011-03-09, 21:07 ]
Tomasz pisze: Skoro remontujesz i jednocześnie usprawniasz na Twoim miejscu zrobiłbym zwrotnice na łożyskach oporowych, przeguby dał do przeróbki na kulowe i docisk sprzęgła dał z wartburga 353 bez kominka
Górne są na łożyskach tocznych (różnych). Dolne jak mają mazidło to polatają, tarcze sprawdzałem zawsze na bicie, łapki regulowałem jak trzeba i że sprzęgłem nie miałem kłopotów. Do przegubów mam sentyment, jak są dobrze spasowane i nasmarowane (molibdenowym, a nie jakiś tam mixem) to też nie ma kłopotów.
Jak się chce mieć Syrenę z naturanym charakterem, no to niestety. :stop
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ku drugiej młodości czyli reNOWAcja 105L 1979'
http://syrena.nekla.pl/forum/viewtopic.php?t=9245
ODPOWIEDZ