Nowy nabytek POLSKI FIAT 125p 1968r

Pochwal się swoim pojazdem, technicznym wynalazkiem, udanymi zakupami. <br>Wszystko ściśle związane z motoryzacją.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Kozak90
Moderator
Moderator
Posty: 3229
Rejestracja: 2011-04-25, 12:59
Lokalizacja: Pieńsk

Nowy nabytek POLSKI FIAT 125p 1968r

Post autor: Kozak90 »

Ponieważ wczoraj sprzedałem 126p 84r. Mogłem dzisiaj dokończyć sprawy z nowym nabytkiem.
Pora pochwalić się FIATEM. Auto po wielu problemach stało się moją własnością. Zdobycie go też graniczyło z cudem. Można powiedzieć ,że wyrwałem go w rąk przynajmniej 5 osobom. Kiedyś ktoś chiał go sprzedawać ale po rodzinnej awanturze nic z tego nie wyszło. Następnie całkowicie przypadkiem dowiedziałem się o nim i jest.

Teraz coś o aucie. Rocznik 1968. Jak się dowiedziałem auto jest z listopada 68. Silnik włoski. Zarówno tapicerka jak i mechanika oryginał. Pod kanapami są karteczki z 1968 a wszystkie elementy jak lampki itd również są znaczone 68r. Podsufitka rewelacyjna, dywany tez takie jak powinny być. Tylne lampy altissimo a przednie carello.

Jeżeli chodzi o minusy to fiat miał wymienione przednie błotniki jak i pas przedni dolny. Własciciel poprzedni w 80 roku usuwał korozję w ten sposób. Auto ma przejechane 105tys km a przynajmniej tak wynika z zapisków które znalazłem w książkach serwisowych. Fiat jest cały pomalowany z zewnątrz oprócz dachu,słupków oraz ramek drzwi jak i wnęk drzwi. czyli ktoś obleciał go z zewnątrz i tyle. Ponieważ była wymiana pasa dolnego pod zderzakiem została pryśnięta też komora silnika. Jak widac na foto walili po kablach itd. Klasyk pali ale sprzęgło padło po krótkiej jeździe więc o stronie mechaniczniej dużo nie napiszę. Dostałem także fajne zdjęcie jak fiat wyglądał po odbiorze z salonu.

Podłoga,progi itd wszystko bez korozji i dziur. Progi są maźnięte bitexem ale pod nim oddrapałem oryginalny lakier. Do Fiata mam listwy progowe i kołpaki ale już niestety nowszego typu. Więc tylko listwy sie przydadzą.

Historia kupna jest w sumie banalna. Poprzedni właściciel był marynarzem. Miał dewizy i często wypływał na długie rejsy. Za dewizy nabył go w grudniu 1968r. Ponieważ dużo pływał ,przebieg jest znikomy. Cała ta historia pasuje mi do zapisek odnośnie jazdy,tankowania,wymian itd. Wydaje mi się ,że już cieżko znaleść klasyka z pierwszych lat produkcji z pełną polską historią i w sumie w oryginale.

Baza jest fajna i cieszę się ,że udało mi się go kupić.

Obrazek

Obrazek

Obrazek
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony 2014-04-18, 14:44 przez Kozak90, łącznie zmieniany 2 razy.
Awatar użytkownika
syrena104bili
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 2021
Rejestracja: 2010-03-14, 15:32
Lokalizacja: Pionki

Post autor: syrena104bili »

A JEDNAK ;DDDDDD

[ Dodano: 2014-04-18, 12:09 ]
piękny klasyk , tapicerka jak nowa , i co najważniejsze komplet oryginalnych drzwi , z klamkami starego typu , mam nadzieje ze niebawem zobaczę go na własne oczy ;d
Awatar użytkownika
Kozak90
Moderator
Moderator
Posty: 3229
Rejestracja: 2011-04-25, 12:59
Lokalizacja: Pieńsk

Post autor: Kozak90 »

Drzwi są oryginalne. Nie były zmieniane. Szyby 68r wszystkie. Szybki uchylne działają jak złoto. Jedynie przednie błotniki i pas ten pod zderzakiem.

Obrazek
Awatar użytkownika
syrena104bili
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 2021
Rejestracja: 2010-03-14, 15:32
Lokalizacja: Pionki

Post autor: syrena104bili »

http://olx.pl/oferta/fiat-125p-CID5-ID5 ... 1b5881a4ee a pas , w tym fiacie , jest oryginalny ??? , to tak samo 68 jak twój
Awatar użytkownika
Kozak90
Moderator
Moderator
Posty: 3229
Rejestracja: 2011-04-25, 12:59
Lokalizacja: Pieńsk

Post autor: Kozak90 »

Ten co pokazałeś jest wczesny ale chyba 75rok. Bo ja powinienem miec ten:

Obrazek


Jeżeli nie znajdę takiego to zrobie z nowego typu i wstawie kratki z klapy od 126p. A reszte zaspawam.
Ostatnio zmieniony 2014-04-18, 16:08 przez Kozak90, łącznie zmieniany 2 razy.
Awatar użytkownika
syrena104bili
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 2021
Rejestracja: 2010-03-14, 15:32
Lokalizacja: Pionki

Post autor: syrena104bili »

rozumie ze już go masz ty to fota z neta ??? powiedz mi jak wyglądały kołpaki starego typu bo chyba mam taki jeden w idealnym tanie , to bym ci przywiózł ????
Awatar użytkownika
Kozak90
Moderator
Moderator
Posty: 3229
Rejestracja: 2011-04-25, 12:59
Lokalizacja: Pieńsk

Post autor: Kozak90 »

Ta fota pasa to fotka od kolegi z forum który ma taki pas ale nie na sprzedaż.

Kołpak powinien byc ten: http://allegro.pl/fiat-125p-1300-1500-k ... 63619.html
Awatar użytkownika
szymoniec
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 428
Rejestracja: 2007-02-27, 19:28
Lokalizacja: Łękołody

Post autor: szymoniec »

syrena104bili pisze:http://olx.pl/oferta/fiat-125p-CID5-ID5 ... 1b5881a4ee a pas , w tym fiacie , jest oryginalny ??? , to tak samo 68 jak twój
Ten pas jest z wczesnego emera, 75-80
Awatar użytkownika
Dejwid104
-#Nowy nabytek forum
-#Nowy nabytek forum
Posty: 91
Rejestracja: 2010-02-21, 15:34
Lokalizacja: wlkp

Post autor: Dejwid104 »

a czy wentylacja na słupkach nie powinna być wąska , jeśli to nie tajemnica podaj proszę nr , sobie porównam z tym z fotki
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Awatar użytkownika
Kozak90
Moderator
Moderator
Posty: 3229
Rejestracja: 2011-04-25, 12:59
Lokalizacja: Pieńsk

Post autor: Kozak90 »

Dejwid104, Fiat jest z listopada 1968r. A szersze wloty weszły w październiku. Więc mój ma prawidłowe. Mój nr budy to ponad 6000. Jak dla mnie to plus ,że ma szerszy wlot bo tych z 68 z szerszym wlotem było mało skoro robili je tylko dwa miesiące. Więc są rzadsze.

Więcej info o kratce tutaj: http://fiat125p.pl/hist.html
Awatar użytkownika
Dejwid104
-#Nowy nabytek forum
-#Nowy nabytek forum
Posty: 91
Rejestracja: 2010-02-21, 15:34
Lokalizacja: wlkp

Post autor: Dejwid104 »

ten którego fotkę podesłałem ma nr 2154, więc teoretycznie jest wcześniejszy więc te wąskie są jeszcze rzadsze .... chyba dobrze myślę co?
Awatar użytkownika
Kozak90
Moderator
Moderator
Posty: 3229
Rejestracja: 2011-04-25, 12:59
Lokalizacja: Pieńsk

Post autor: Kozak90 »

Dejwid104, Nie zrozumiałeś.

Napisałem tak: Jak dla mnie to plus ,że ma szerszy wlot bo tych z 68 z szerszym wlotem było mało skoro robili je tylko dwa miesiące




Chodzi mi tylko o rok 1968. Skoro przez 10 miesięcy robili wąski wlot a przez półtora czy dwa miesiące szeroki wlot to BIORĄC POD UWAGĘ TYLKO rok 1968 (tak jak napisałem) to które są rzadsze? Nie mówię o latach 69-70 itd.
Awatar użytkownika
KIEROWCA
-#Stara Gwardia
-#Stara Gwardia
Posty: 4555
Rejestracja: 2005-02-24, 23:43
Lokalizacja: PRL
Kontakt:

Post autor: KIEROWCA »

Wspaniałe znalezisko ==Gratulacje :ok3 :piwo:

Gdyby nie te migacze z MR-a byłby idealny.

Pozdrawiam
::::Poradnik kompleksowej wiedzy syrenkowej ==UZUPEŁNIENIE GLINKI::::
===> http://chomikuj.pl/mariuszw2145/SYRENA <=== :dresiarz
::::Najljepsze jest nalanie do pełna w progi łoju baraniego na gorąco::::
Awatar użytkownika
Kozak90
Moderator
Moderator
Posty: 3229
Rejestracja: 2011-04-25, 12:59
Lokalizacja: Pieńsk

Post autor: Kozak90 »

KIEROWCA, Nie tylko migacze ale wogóle błotniki wspawali przód.

Błotniki dostałem od kolegi od MR-a nówki czarne i teraz muszę przerobić wnęki pod małe kierunki.Chyba,że ma ktoś stary błotnik taki to przespawam nawet samą wnękę.
Awatar użytkownika
hebel
Moderator
Moderator
Posty: 219
Rejestracja: 2008-08-30, 23:52
Lokalizacja: Lublin

Post autor: hebel »

Biorę GO w ciemno! dawaj nr. konta bym mógł zrobić ci przelew.
















































Żartowałem! Fajny sprzęt! :ok3
depczę po piętach kolesiowi co ma dwa jeden z papierem drugi bez, obydwa z 72 roku ale nie chce sprzedać.
ODPOWIEDZ