Remont syreny 104

Relacje z przeprowadzonych remontów.
Awatar użytkownika
motonita
Moderator
Moderator
Posty: 7472
Rejestracja: 2006-12-26, 08:53
Lokalizacja: Stalowa Wola
Kontakt:

Post autor: motonita »

Czesc

Kolego daj mi numer ramy na PW to ci conieco powiem:)

(silnika i budy jak masz to tez)
Twoj symbol WSK twój bak słodko zaokrąglony...

Dewiacji posiadania nie da się wyleczyć

mój mail:
motonita@syrena.biz
adam104
-#Junior
-#Junior
Posty: 108
Rejestracja: 2011-10-08, 19:45
Lokalizacja: Katowice

Post autor: adam104 »

super jutro ci podam dzieki :)
Awatar użytkownika
motonita
Moderator
Moderator
Posty: 7472
Rejestracja: 2006-12-26, 08:53
Lokalizacja: Stalowa Wola
Kontakt:

Post autor: motonita »

to wez mi takie dane spisz:

Numer ramu, numer silnika, numer budy, date 1 rej, numer na czesci zamienne z tabliczki i numer rej:)

dzieki

ale by były jaja jak by to było faktycznie 105 z 70 roku....
Twoj symbol WSK twój bak słodko zaokrąglony...

Dewiacji posiadania nie da się wyleczyć

mój mail:
motonita@syrena.biz
Awatar użytkownika
syrena104bili
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 2021
Rejestracja: 2010-03-14, 15:32
Lokalizacja: Pionki

Post autor: syrena104bili »

Bonifacy105 pisze:Ta pierwsza partia stopiątek (1972 rok) była właśnie wyprodukowana w FSO, najpierw nawet ze znaczkiem FSO na masce, później na masce był znaczek WSM (Wytwórnia Sprzętu Mechanicznego). Taki pas tylny był w Syrenkach jeszcze długo, zmienił się w drugiej połowie lat 70., za to w roku 1973 (już po przeniesieniu produkcji do FSM do Bielska Białej) zmieniły się łącznia słupków przednich - w tych do '73 są łączone (jak u Ciebie), a w późniejszych są jakby "odcięte".

PS Zdaje się, że masz chyba oryginalny licznik.


kolego mylisz się ze stwierdzeniem " Taki pas tylny był w Syrenkach jeszcze długo " to jest pas od 104 a nie od 105 z lat 72-77 wiec dlatego zastanawia mnie czy to nie przed produkcyjna 105 z 70r bo ma deskę jak w 104 i tylny pas , oraz instalacje elektryczna i hamulce i nie wiem co jeszcze pomyślmy logicznie syrena z 70 roku z budą z lat produkcji 72-73 nikt by nie wymieniał budy po 2-3 latach użytkowania nowego samochodu , a jeśli była wymieniona w latach 80tych to skąd mieli budę z początku lat 70tych ???? no i do tego z tylnym pasem od 104 ??
Awatar użytkownika
Tomasz
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 2334
Rejestracja: 2006-11-21, 11:38
Lokalizacja: Bełdów

Post autor: Tomasz »

adam104, wydaje mi się, że to jest najstarsza 105 jakąkolwiek ktokolwiek znalazł i widział.. Masz w niej detale jak w 104..deska rozdzielcza, tylny pas jak w 104. Na moje oko to jedna naprawdę z pierwszych Syren WSM. Jeśli motonita, to potwierdzi, to daruj sobie robienie z niej 104..! BO SZKODA TAK WCZESNEGO OKAZU 105!! Sprawdź, czy na skrzyni biegów nie masz symbolów WSM..Ja mam 105/73 ale to już jedna z pierwszych FSM..
To, że w dow.rej. widnieje jako 104 to pewnie mogło być tak, że ten ktoś kto wydawał dowód rejestr. zmienił model bo syrena 105 nie widniała mu w widełkach(1970-1983) tylko 1973-1983..dlatego ze względu na rocznik mógł ktoś tam zmienić model syreny..jest przecież taka możliwość..za PRL'u nie takie cyrki były.. Przez tego typu przeinaczenia moje nazwisko nawet jest troszkę inne niż być powinno.. :helm :npowiem

P.S. Gdybyś jednak robił 105..to jestem zainteresowany 104..
Awatar użytkownika
syrena104bili
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 2021
Rejestracja: 2010-03-14, 15:32
Lokalizacja: Pionki

Post autor: syrena104bili »

Bonifacy105 pisze:Ewentualnie po wypadku mogła być, ale jeśli to rzeczywiście 105 z '70 roku przedprodukcyjna to pięknie, fest znalezisko - czekamy na głos Kierownika w tej sprawie :D

"To jest pas od 104 a nie od 105 z lat 72-77" ta czym one się różniły, bo ja myślałem, że one były takie same, na pewno inny był jeszcze w 100 (brak - długa klapa), 101-102 (płytka wnęka krótkiej tablicy)?


jeśli chodzi o pas to różnią się tym że w 104 podświetlenie rejestracji jest w pasie u góry tam są dwa szkiełka i żarówki wpinane od środka bagażnika tak jak widać k tego kolegi na filmiku a w 105 z lat 72-77 niema tych otworów u góry i podświetlenie jest w zderzaku (w wsm-kach też jest już podświetlenie w zderzaku ) wiec tak jak tomasz pisze jeśli tylny pas jest od tej budy to jest to unikat na skale światową , bo jeszcze nie widziałem tak starej budy 105 i może być tak jak pisze tomasz , więc podaj wszystkie numery kierownikowi i poczeka na jego odzew bo jeśli jest to oryginalne 105 z 70r to , żadna 104 nie dorówna
jej wartość i unikalność
adam104
-#Junior
-#Junior
Posty: 108
Rejestracja: 2011-10-08, 19:45
Lokalizacja: Katowice

Post autor: adam104 »

motonita - mam prosbe jak bedziesz na forum to daj znac czy doszly te moje nr bo cos komp mi sie zwieszal jak przesylalem w razie czego pośle jeszcze raz. Pozdrawiam
Awatar użytkownika
motonita
Moderator
Moderator
Posty: 7472
Rejestracja: 2006-12-26, 08:53
Lokalizacja: Stalowa Wola
Kontakt:

Post autor: motonita »

doszły numery
ja odpisalem

narazie nic nie chce mowic dopuki własciciel nie ujawni:)
(zgodnie z zasadami spisu)
Twoj symbol WSK twój bak słodko zaokrąglony...

Dewiacji posiadania nie da się wyleczyć

mój mail:
motonita@syrena.biz
adam104
-#Junior
-#Junior
Posty: 108
Rejestracja: 2011-10-08, 19:45
Lokalizacja: Katowice

Post autor: adam104 »

ok mam pewne informacje buda jest z 72/73r a rezta z 70 wiec to byl zwykly przeszczep :)
Dziekuje motonita za pomoc
Awatar użytkownika
motonita
Moderator
Moderator
Posty: 7472
Rejestracja: 2006-12-26, 08:53
Lokalizacja: Stalowa Wola
Kontakt:

Post autor: motonita »

no to skoro adam napisał to ja moge teraz rozwinąc temat:)

numer budy wskazuje scisły przełom 72/73 (jedna przed 72 jedna po 73, a roznice numerowe nieduze) tak naprawde rocznika budy jeszcze nie jestem wstanie ustalic....

jednak majac taka syrene ja bym zrobił cos niebywałego... zrobił bym zniej przedprodukcyjna syrene FSO.... zrobił bym to swiadomie i z premedytacja... ewentualnie pomieszał troche w numerachh budy... bedzie warta pod wzgledem kolekcionerskim owiele wiecej niz 104... zwłaszcza ze to buda strikte wsm....
Twoj symbol WSK twój bak słodko zaokrąglony...

Dewiacji posiadania nie da się wyleczyć

mój mail:
motonita@syrena.biz
Awatar użytkownika
syrena104bili
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 2021
Rejestracja: 2010-03-14, 15:32
Lokalizacja: Pionki

Post autor: syrena104bili »

motonita pisze:no to skoro adam napisał to ja moge teraz rozwinąc temat:)

numer budy wskazuje scisły przełom 72/73 (jedna przed 72 jedna po 73, a roznice numerowe nieduze) tak naprawde rocznika budy jeszcze nie jestem wstanie ustalic....

jednak majac taka syrene ja bym zrobił cos niebywałego... zrobił bym zniej przedprodukcyjna syrene FSO.... zrobił bym to swiadomie i z premedytacja... ewentualnie pomieszał troche w numerachh budy... bedzie warta pod wzgledem kolekcionerskim owiele wiecej niz 104... zwłaszcza ze to buda strikte wsm....
kierownik dobrze gada polać mu .... :piwo: ja tez bym z niej zrobił 105 70r wystarczy parę kleksów na dowodzie żeby nie było czytelne 4 a na umowie przeprawić na 105 i w wydziale komunikacyjnym " łykną to jak świnia obiery " :devil3 i będziesz miał unikat tym bardziej ze ona oprócz budy 105 ma wszystko ze 105 i dzięki tylnemu pasowi od 104 wygląda starzej od wsm -ek :D
adam104
-#Junior
-#Junior
Posty: 108
Rejestracja: 2011-10-08, 19:45
Lokalizacja: Katowice

Post autor: adam104 »

Niby macie racje ale z drugiej strony to oszukiwanie samego sie, auto wyjechalo jako 104 w 70r i msle ze tak powino pozostac, po za tym robiac na tym 105 wpuszcze sie w dodatkowe nie male koszta, bo od 104 mam juz chyba wszystko od blach po znaczki i ti niektóre rzeczy po kilka sztuk, a do 105 musial bym kompletowac wszystkie blachy od poczatku, bo drzwi sa kiepskie, a blotniki z laminatu. Nie wspomne o takich dodatakach jak to ze zmiana w dowodzie z 104 na 105 nie wiele daje bo bede mial dalej wpisane fso-warszawa, wiec prawdziwy znawca bez problemu sie zoriwyuje ze to nie WSM

[ Dodano: 2012-01-08, 09:44 ]
ogólenie to pewnie dlatego wydaje mi sie ze przerobienie jej na 104 nie jest takie straszne to jak patrze na te budy to sa one bardzo podobne, plan jest taki na wiosne rozbiore obie budy do zera (nie sciagajac kabrioleta z ramy , bo by sie polamal :) ) postawie obok siebie i porównam co jest innego po za slupkami oczywiscie, a co do budy z 105 to ona byla napewno po wypadku bo miala dach wstawiany, byc moze gosc kupil ja jak mój tata kiedys gdy mial zastve. Byla tak zgnita ze nie oplacalo sie latac ale udalo mu sie zalatwic nowa z fabryki na która spadlo cos na dach, na placu rozebrali przespawali dach ze starej i mial nowa fure ;)
Awatar użytkownika
motonita
Moderator
Moderator
Posty: 7472
Rejestracja: 2006-12-26, 08:53
Lokalizacja: Stalowa Wola
Kontakt:

Post autor: motonita »

to nie ma buc WSM ta ma byc fso:)

z tym ze kolego rada dla ciebie nie tnij tej budy, ona wiecej warta niz ta 104...

a ty nie zabardzo rozumiesz o czym my piszemy:)

pobedziesz na forum to zrozumiesz:)
Twoj symbol WSK twój bak słodko zaokrąglony...

Dewiacji posiadania nie da się wyleczyć

mój mail:
motonita@syrena.biz
adam104
-#Junior
-#Junior
Posty: 108
Rejestracja: 2011-10-08, 19:45
Lokalizacja: Katowice

Post autor: adam104 »

no nie ukrywam znawca tematu nie jestem, ale caly czas sie ucze , narazie jestem zadowolony bo wczoraj rama stanela juz na tylnych kolach a w tym tygodniu powinna stanąc na przednich, a co z tego powstanie to jeszcze sam nie wiem troche mi napieszaliscie w planach ale mam czas zeby wszystko przemyslec.
Awatar użytkownika
motonita
Moderator
Moderator
Posty: 7472
Rejestracja: 2006-12-26, 08:53
Lokalizacja: Stalowa Wola
Kontakt:

Post autor: motonita »

zrobisz jak bedziesz uwazał...

to twoj samochod
Twoj symbol WSK twój bak słodko zaokrąglony...

Dewiacji posiadania nie da się wyleczyć

mój mail:
motonita@syrena.biz
ODPOWIEDZ