Remont silnika + poprawki fabryki

patenty, przeróbki, ulepszenia
Awatar użytkownika
syrena104bili
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 2021
Rejestracja: 2010-03-14, 15:32
Lokalizacja: Pionki

Post autor: syrena104bili »

ToMuŚ019 pisze:a membrany nie stosuję się przypadkiem przy bezpośrednim wlocie mieszanki do komory korbowej? Nie znam się, ale sądzę że przy zastosowaniu membrany zaraz za gaźnikiem zysk będzie znikomy
zgadza się , stosuje się głownie tam gdzie paliwo jest podawane bezpośrednio do skrzyni korbowe, ale przy zastosowaniu miedzy blokiem a kolektorem dolotowym też by zawsze cos pomogło.... wprawdze tak jak mówisz może być to znikome .... ale zawsze można próbować .... przy wielu modyfikacjach to i ta miała by swój wpływ na prace i parametry silnika
Awatar użytkownika
PONY007
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 1275
Rejestracja: 2008-04-06, 12:20
Lokalizacja: Kalisz

Post autor: PONY007 »

syrena104bili pisze:
ToMuŚ019 pisze:a membrany nie stosuję się przypadkiem przy bezpośrednim wlocie mieszanki do komory korbowej? Nie znam się, ale sądzę że przy zastosowaniu membrany zaraz za gaźnikiem zysk będzie znikomy
też by zawsze cos pomogło....

W silnikach dwusuwowych to czy coś się "wsadzi" do silnika może mieć odwrotny rezultat do zamierzonego. Ważne jest żeby albo wszystko policzyć albo dobierać metodą prób i błędów. "Na pewno coś pomoże" to zupełne rzucenie słów na wiatr. Każda część silnika musi ze sobą współpracować a nie "być". Długość dolotu, "rozrząd" okien, ich wielkość, pojemność skrzyni korbowej itp.- wszystko musi grać. Nawet najlepiej zaprojektowany np. dyfuzor, zamontowany w złej odległości od okna wydechowego może tragicznie rozstroić silnik.

Owszem, ważne jest co- ale najważniejsze jest jak...
Robota musi być wykonana dobrze, a nie źle!
http://odrdzewiacz.fora.pl/
Forum ODRDZEWIACZ pojazdy zabytkowe- rzemiosło, fotoporadniki, techniki renowacji,odnawianie krok po kroku, remonty, technologie www.facebook.com/ForumOdrdzewiacz
Awatar użytkownika
syrena104bili
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 2021
Rejestracja: 2010-03-14, 15:32
Lokalizacja: Pionki

Post autor: syrena104bili »

PONY007 pisze:Nawet najlepiej zaprojektowany np. dyfuzor, zamontowany w złej odległości od okna wydechowego może tragicznie rozstroić silnik.



dokładnie , tu masz rację :ok3 bo jeśli chodzi o dyfuzory to mają różną chrakterystkę ..... i wiem dobrze ile nieraz musiałem się namęczyć z rolkami , mębrankami i spręzynkami sprzęgła aby wyregulowani nowy silnik i przekładnie do dwusuwowego jednoślada ...... a i tak nieraz nie dało się ustawić tak jak trzeba bo silnik bo silnik nie rozwijał na tyle wysokich obrotów jakie były optymalne dla dyfuzora albo przeciwnie , tak samo z portingiem kanałów , gdy przesadzimy i zbytnio powiększymy kanały to powiększy się nam nadmiernie obiętość skrzyni korbowej co będzie prowadziło do spadku sprężania w skrzyni korbowej , a to natomiast do spadku sprawność dolotu........ wiec jak jak mówisz to kwestia prób i błędów ......
Awatar użytkownika
młody94_105l
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 547
Rejestracja: 2006-12-30, 13:51
Lokalizacja: Kraków

Post autor: młody94_105l »

arturromarr pisze: Gdzieś na forum było zdięcie jednej takiej co przetrwała.
Około 4 lat temu były jeszcze co najmniej 2, które przetrwały, oprócz tej co mówisz. W zasadzie 2 najlepsze. Jedna Bogusława Kurtyki, pędzona 3 gaźniczkami z jakiegoś japońca, która okropnie jechała i nie miała sobie równych(wtajemniczeni wiedzą o kogo chodzi), oraz Mozola, niestety nie pamiętam imiona tego pana. Mam jakieś zdjęcia tych syren, niestety słabej jakości, więc chyba wrzucać nie będę.
Awatar użytkownika
kpt_witko
młody syreniarz
młody syreniarz
Posty: 241
Rejestracja: 2008-08-20, 14:47
Lokalizacja: Kraków

Post autor: kpt_witko »

PONY007 pisze:
syrena104bili pisze:
PONY007 pisze: No poprawiłeś się- oczywiście musi być oddzielna na każdy cylinder. Dalej jednak nie pojmuję jaki ma ona związek z poprawieniem sprężania:). Służy tylko poprawiwniu zjawiska rezonansu. Membrana powoduje zwielokrotnienie prędkości i lepsze dawkowanie mieszanki.
[url=http://img513.imageshack.us/img513/3206/550pxarbeitsweisezweita.th.gif]Obrazek[/URL]

Na animacji widać klasyczny silnik posiadający membranę-zaznaczony jest efekt odbicia w tłumiku wydechu. Wiele niekorzystnych przedmuchów i cofnięć powoduje brak membrany na króćcu ssącym.
Membrana sprawia że nie ma przedmuchów ze skrzyni korbowej z powrotem do gaźnika (ponowne wzbogacenie mieszanki) - ale spowodowanych cofającym się tłokiem, a nie ciśnieniem gazów z wydechu... Według mnie to syrena104bili ma rację-zwiększa się sprężanie wstępne pod tłokiem i w efekcie całe paliwo trafia do cylindra, a nie do dolotu.

No nie tak?

Obrazek
Obrazek
Ostatnio zmieniony 2011-01-27, 23:23 przez kpt_witko, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
PONY007
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 1275
Rejestracja: 2008-04-06, 12:20
Lokalizacja: Kalisz

Post autor: PONY007 »

kpt_witko pisze: Membrana sprawia że nie ma przedmuchów ze skrzyni korbowej z powrotem do gaźnika (ponowne wzbogacenie mieszanki) - ale spowodowanych cofającym się tłokiem
No nie tak?
Naturalnie- ale w ten sposób działa membrana w silniku "bez króćca ssącego" czyli bezpośrednio do komory korbowej pomijając kanał w cylindrze który jest natychmiast zamykany płaszczem tłoka idącego w dół. Miałem w głowie konkretnie silnik Syreny.

"Zawór membranowy steruje ilością dostarczanej mieszanki do cylindra w zależności od obciążenia silnika. Zawory tuningowe wykonane są w taki sposób aby zapewnić szczelność i idealny przepływ mieszanki. Zawór powlekany jest Vitonem a płytki (lamele) wykonane są z karbonu materiału o dużej wytrzymałości. "

Konstrukcje i koncepcje są dowolne( tradycyjnie, bezpośrednio do komory, dziurawe tłoki)- wiec problem trzeba rozpatrzeć pod kątem Syreny- gdzieś się na forum pojawiał ten przepis inż. Sałka.

http://syrena.nekla.pl/forum/viewtopic. ... c&start=15


http://syrena.nekla.pl/forum/viewtopic. ... ht=sa%B3ek

Warto też poszukać i poczytać o rasowaniu silnika Wartburga - więcej konkretów i kultury technicznej:). Dobry temat!

http://www.youtube.com/watch?gl=PL&feat ... UphfAjN1FA

1:00

deser:
http://pf31.pappenforum.de/board6-traba ... ndex3.html
Robota musi być wykonana dobrze, a nie źle!
http://odrdzewiacz.fora.pl/
Forum ODRDZEWIACZ pojazdy zabytkowe- rzemiosło, fotoporadniki, techniki renowacji,odnawianie krok po kroku, remonty, technologie www.facebook.com/ForumOdrdzewiacz
Awatar użytkownika
Mateusz
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 2377
Rejestracja: 2005-11-21, 10:55
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Mateusz »

młody94_105l pisze:
arturromarr pisze: Gdzieś na forum było zdięcie jednej takiej co przetrwała.
Około 4 lat temu były jeszcze co najmniej 2, które przetrwały, oprócz tej co mówisz. W zasadzie 2 najlepsze. Jedna Bogusława Kurtyki, pędzona 3 gaźniczkami z jakiegoś japońca, która okropnie jechała i nie miała sobie równych(wtajemniczeni wiedzą o kogo chodzi), oraz Mozola, niestety nie pamiętam imiona tego pana. Mam jakieś zdjęcia tych syren, niestety słabej jakości, więc chyba wrzucać nie będę.
Jak możesz, to wrzuć- temat jest bardzo ciekawy. Szkoda tylko, że kwestia syren z folrace poruszana jest bardzo rzadko, a jak już to pojawiają się same ogóły.
Awatar użytkownika
arturromarr
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 1633
Rejestracja: 2006-07-03, 14:19
Lokalizacja: Łódź

Post autor: arturromarr »

no właśnie te foty miałem na myśli.
Fajnie te trzy gaźniczki się prezentują. :)
Awatar użytkownika
Marcin Hojan
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 724
Rejestracja: 2005-12-02, 14:22
Lokalizacja: Szamocin

Post autor: Marcin Hojan »

Pierwsza część obiecanych zdjęć - dokładne spasowanie układu gaźnik-kolektor dolotowy. Początkowo miałem dorobioną płytkę alu, ale ostatnio znalazłem na złomie mikser od instalacji gazowej, którego wymiary idelanie pasują do gaźnika i kolektora.

Dalsze zdjęcia jak ktoś odpisze - te nieszczęsne limity...
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony 2011-01-28, 15:20 przez Marcin Hojan, łącznie zmieniany 1 raz.
Mercedes 190E 1993 :)
Romet Ogar 200 1986 :)
Awatar użytkownika
PONY007
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 1275
Rejestracja: 2008-04-06, 12:20
Lokalizacja: Kalisz

Post autor: PONY007 »

To ja odpiszę żebyś wklejał z imageshack.us :)
Robota musi być wykonana dobrze, a nie źle!
http://odrdzewiacz.fora.pl/
Forum ODRDZEWIACZ pojazdy zabytkowe- rzemiosło, fotoporadniki, techniki renowacji,odnawianie krok po kroku, remonty, technologie www.facebook.com/ForumOdrdzewiacz
Awatar użytkownika
emski
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 420
Rejestracja: 2007-01-04, 00:03
Lokalizacja: Budzów/Wrocław

Post autor: emski »

Odpisuję i czekam na kolejne fotki:)
Awatar użytkownika
Marcin Hojan
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 724
Rejestracja: 2005-12-02, 14:22
Lokalizacja: Szamocin

Post autor: Marcin Hojan »

PONY007 pisze:To ja odpiszę żebyś wklejał z imageshack.us :)
Nie mam tam konta i nie chcę mieć :)

c.d. Obróbka niedoskonałości gaźnika
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Mercedes 190E 1993 :)
Romet Ogar 200 1986 :)
Awatar użytkownika
PONY007
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 1275
Rejestracja: 2008-04-06, 12:20
Lokalizacja: Kalisz

Post autor: PONY007 »

Konta nie trzeba mieć- żadnego logowania. Klikasz jaką chcesz fotkę z dysku "browse", czekasz aż się załaduje i zaznaczasz adres który chcesz- albo lin bezpośredni, albo miniatura forum. Ja już wrzuciłem setki zdjęć.
Robota musi być wykonana dobrze, a nie źle!
http://odrdzewiacz.fora.pl/
Forum ODRDZEWIACZ pojazdy zabytkowe- rzemiosło, fotoporadniki, techniki renowacji,odnawianie krok po kroku, remonty, technologie www.facebook.com/ForumOdrdzewiacz
Awatar użytkownika
Marcin Hojan
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 724
Rejestracja: 2005-12-02, 14:22
Lokalizacja: Szamocin

Post autor: Marcin Hojan »

I ostatnia część zdjęć - modyfikacja puszki filtra powietrza przez wycięcie metalowej części i wstawienie tulei z ertalonu o średnicy wewnętrznej równej średnicy wlotu do gaźnika.

Zdjęcia nie są najwyższych lotów bo towarzyszyła mi córka i usilnie przeszkadzała :)
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Mercedes 190E 1993 :)
Romet Ogar 200 1986 :)
Awatar użytkownika
syrena104bili
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 2021
Rejestracja: 2010-03-14, 15:32
Lokalizacja: Pionki

Post autor: syrena104bili »

co do tych zaworów mębranowych to niewielki ubytek w listku mębranki ma wiekszy wpływ na silnik niż połamany pirścień lub jego brak i powyszczerbiany tłok , szukałem w garażu delikatnie wyszczerbionej mębranki żeby wam pokazać zdiecie , ale gdzię ją już wyżuciłem . wiec jeśli w silnikach gdzie jest bezpośrednie podawanie mieszanki do skrzyni korbowej zawór ma większy wpływ niż pierścienie z tłokiem , to zpewnością miał by też wpływ w przypadku syreny
ODPOWIEDZ