resory

(rama, zawieszenia, koła)
ODPOWIEDZ
cyprys78
-#Nowy nabytek forum
-#Nowy nabytek forum
Posty: 62
Rejestracja: 2010-03-12, 21:59
Lokalizacja: Górnica

resory

Post autor: cyprys78 »

Koledzy przeszukałem forum i nie znalazłem albo przegapiłem. Czy był omawiany temat odnawiania resorów? Jeżeli nie to jak się za nie zabrać, z czego przekładki i jaki smar?
Syrenka R20 i Syrenka 105
Awatar użytkownika
Magister
-#Stara Gwardia
-#Stara Gwardia
Posty: 4491
Rejestracja: 2007-04-26, 20:00
Lokalizacja: Chełmno
Kontakt:

Post autor: Magister »

Ja robiłem w ten sposób. Po rozebraniu resoru przeszlifowałem jego końcówki po to aby jedna laga o drugą nie tarła (a tak właśnie było) potem wszystkie lagi piaskowałem, polerowałem na lustro, gdy miałem to gotowe pociąłem koc gaśniczy na paski i wkładałem je między lagi waląc na to dużo smaru grafitowego po złożeniu w całość jeszcze smar i cały resor włożyłem w dętkę od motocykla.
kombi
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 1239
Rejestracja: 2005-01-28, 23:24
Lokalizacja: Szczecin Dabie :]

Post autor: kombi »

A TAK ZWANE wiejskie chabrowanie resoru TO GDZIE
CHOCIAZ MLOTECZKIEM TRZA BYLO POTRAKTOWAC KAZDA LAGE Z OSOBNA [NIEDUZO]
kombi
Awatar użytkownika
Yanosik
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 1707
Rejestracja: 2008-07-06, 13:03
Lokalizacja: Piła

Post autor: Yanosik »

Smar grafitowy będzie najlepszy. Nic nie szlifuj a tym bardziej nie piaskuj! Nie ma takiej potrzeby. Jesli chodzi o przekładki, to chyba można kupić cienkie płyty teflonu, tarnamidu tudzież innego podobnego tworzywa (jest tych nazw od groma) i powycinać. Można też chyba kupić gotowe na allegro. Wogóle można sobie darowac przekładki - w oryginale przekładki były chyba tylko między najdłuższymi piórami (poczytaj w Glince).
Gdy masz juz złożony, to można owinąć tłustymi szmatami i grubą folią i owinąć sznurkiem (opaskami plastikowymi). Choc zdania na temat owijania czymkolwiek resorów są podzielone.
Ja miałem owiniętę (od jakis 20lat albo lepiej) i resorki pracują jak nowe :]
I get up at seven, yeah,
and I go to work at nine.
I got no time for livin'.
Yes, I'm workin' all the time.
cyprys78
-#Nowy nabytek forum
-#Nowy nabytek forum
Posty: 62
Rejestracja: 2010-03-12, 21:59
Lokalizacja: Górnica

Post autor: cyprys78 »

A co do chabrowania to słyszałem różne opinie, że należy pióra rozgrzewać na ogniu, inne opinie że należy przekuwać na zimno. Jednakże jeżeli chodzi o kucie młotkiem to należy kuć obie strony pióra czy jedną? - górną czy dolną?
Syrenka R20 i Syrenka 105
Awatar użytkownika
Magister
-#Stara Gwardia
-#Stara Gwardia
Posty: 4491
Rejestracja: 2007-04-26, 20:00
Lokalizacja: Chełmno
Kontakt:

Post autor: Magister »

Ja właśnie piaskowałem aby później polerować. Także każda laga świeci się jak lustro, daje to bardzo małe tarcia.
Awatar użytkownika
Jarecki
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 516
Rejestracja: 2008-09-07, 00:09
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: Jarecki »

Mój sposób:
- czyszczenie i stępienie krawędzi konców resorów
- przekładki z pasków współczesnego tworzywa sztucznego+ smar grafitowy
- okioło trzech warstw owijanych STRECZEM
- na koniec owinięcie srebrną taśmą klejącą z materiałem ( na filmach amerykandzkich taką kneblują usta)
I gotowe, na długie lata spokój.
Ku drugiej młodości czyli reNOWAcja 105L 1979'
http://syrena.nekla.pl/forum/viewtopic.php?t=9245
Awatar użytkownika
PONY007
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 1275
Rejestracja: 2008-04-06, 12:20
Lokalizacja: Kalisz

Post autor: PONY007 »

"Mój" sposób- poczytaj ten wątek:
http://nysavan.mojeforum.net/temat-vt54 ... sc&start=0
Robota musi być wykonana dobrze, a nie źle!
http://odrdzewiacz.fora.pl/
Forum ODRDZEWIACZ pojazdy zabytkowe- rzemiosło, fotoporadniki, techniki renowacji,odnawianie krok po kroku, remonty, technologie www.facebook.com/ForumOdrdzewiacz
ODPOWIEDZ