Remont Syreny 105L z 76'

Relacje z przeprowadzonych remontów.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Sob97
-#Junior
-#Junior
Posty: 146
Rejestracja: 2015-04-08, 07:20
Lokalizacja: Kielce

Post autor: Sob97 »

SUPER.DAWID, to jak wezmę płytę 2m na ile zeby wystarczyło ?
Kolekcja:
Fiat 126p FL 1989r.
Syrena 105L 1976r.
Fiat 125p 1968r. 0000418
2x Syrena 105 1978r. - na części
Syrena R20 1979r.
Fiat 126p 1984r. export
Syrena Bosto
Fiat 125p z 1972r.
Mercedes W114 280C coupe z 1974r.
Awatar użytkownika
SUPER.DAWID
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 2045
Rejestracja: 2006-01-17, 20:11
Lokalizacja: Trzebinia-Małopolska

Post autor: SUPER.DAWID »

Zależy na ile oszczędnie będziesz cioł. Ja miałem arkusz 2x1m i starczyło by mi to na dwie syreny przód, tył. Wiec jeśli będziesz cioł tak jak ja to wystarczy 2x0,5m
NIECH MIXOL BEDZIE Z SYRENIARZAMI
http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewt ... 048#189048
Syrena 104 AD 1966r
Shimek
-#Junior
-#Junior
Posty: 111
Rejestracja: 2013-03-25, 15:32
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Shimek »

Odwiedź firmę zajmującą się doginaniem parapetów, mi zamówili arkusz 1x2m 1mm za 70 zł :)
Awatar użytkownika
SUPER.DAWID
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 2045
Rejestracja: 2006-01-17, 20:11
Lokalizacja: Trzebinia-Małopolska

Post autor: SUPER.DAWID »

Ja też coś koło 60-70zł płaciłem za arkusz 1x2m 1mm PoliEtylenu kolor czarny.
Jak będziesz dorabiał przekładki to jeśli dasz tak jak ja czyli między wszystkie pióra to najprawdopodobniej będziesz musiał przedłużyć śruby skręcające resor. U mnie tylna chwyciła na wszystkie zwoje, przednią mimośrodową śrubę musiałem przedłużyć o jakiś 1cm. Śruby przykręcające resor do ramy u mnie wystarczyły i jeszcze kilka zwoi gwintu wyszło z nakrętki.
NIECH MIXOL BEDZIE Z SYRENIARZAMI
http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewt ... 048#189048
Syrena 104 AD 1966r
Awatar użytkownika
CZESIO1958
-#Stara Gwardia
-#Stara Gwardia
Posty: 4293
Rejestracja: 2009-06-07, 19:20
Lokalizacja: Mysłowice

Post autor: CZESIO1958 »

Tomasz pisze:Lite poszycia w fabryce spawali na zakładkę i punktowo???? Hmmmm..
Np. Przedni błotnik tuż za otworem lampy.
Bo to były dwie wytłoczki. Jedna przód z mocowaniem reflektora i reszta :devil3
motomania na luzie
Awatar użytkownika
pietrekder
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 1106
Rejestracja: 2013-06-01, 18:21
Lokalizacja: Chrzanów

Post autor: pietrekder »

Tylko że w syrenie to wszystko było zgrzewane a nie spawane, a zgrzewów nie trzeba szlifować no i ładniej wyglądają.
Awatar użytkownika
CZESIO1958
-#Stara Gwardia
-#Stara Gwardia
Posty: 4293
Rejestracja: 2009-06-07, 19:20
Lokalizacja: Mysłowice

Post autor: CZESIO1958 »

Koniec przedniego błotnika , na dole był przyspawany do progu.
Od dołu. Przynajmniej w mojej 105ce tak było.
motomania na luzie
Awatar użytkownika
Sob97
-#Junior
-#Junior
Posty: 146
Rejestracja: 2015-04-08, 07:20
Lokalizacja: Kielce

Post autor: Sob97 »

Od czego pasują przednie i tylne amortyzatory ?
Kolekcja:
Fiat 126p FL 1989r.
Syrena 105L 1976r.
Fiat 125p 1968r. 0000418
2x Syrena 105 1978r. - na części
Syrena R20 1979r.
Fiat 126p 1984r. export
Syrena Bosto
Fiat 125p z 1972r.
Mercedes W114 280C coupe z 1974r.
Awatar użytkownika
SUPER.DAWID
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 2045
Rejestracja: 2006-01-17, 20:11
Lokalizacja: Trzebinia-Małopolska

Post autor: SUPER.DAWID »

Tylne syreny pasują z tyłu z lady nivy. Zależy tylko od producenta. Czasem trzeba zwęzić sinenbloki, czasem trzeba do toczyć tulejkę a czasem dorobić nowe sinenbloki. Amortyzator od nivy w stanie max rozciągniętym jest o 0,5cm krótszy od amortyzatora z syreny 104.
Przody podobno pasują od poloneza z przodu, tylko trzeba skrócić tulejkę przy dolnym mocowaniu.
NIECH MIXOL BEDZIE Z SYRENIARZAMI
http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewt ... 048#189048
Syrena 104 AD 1966r
Shimek
-#Junior
-#Junior
Posty: 111
Rejestracja: 2013-03-25, 15:32
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Shimek »

Przy amortyzatorach od Poloneza w wypadku mocowania nowych żukowskich gumek u góry braknie Ci gwintu wiec albo tniesz albo jedną dajesz starą :)
Awatar użytkownika
drobson
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 1049
Rejestracja: 2009-03-16, 22:07
Lokalizacja: Kraśnik

Post autor: drobson »

W trzystu zł powinieneś sie zamknąć jesli nie bedziesz kupował oryg... Ostatnio widziałem 200zl za sztukę :zdziwko oryginal
104-1969 r- oryginal
shl m11- 1961r- oryginal
MZ etz 250 - 1983r - oryginał
Klania sie PRL
Awatar użytkownika
syrena104bili
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 2021
Rejestracja: 2010-03-14, 15:32
Lokalizacja: Pionki

Post autor: syrena104bili »

Tomasz pisze:
syrena104bili pisze:dobra robota blacharska
???

Ja tam się nie znam ale z tego co widzę to na zakładkę i punktowo.. no nie wiem.. :npowiem

http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewt ... ht=#212272

fakt że na zakładkę , ale i tak w miarę ładnie to wygląda wiec można to wybaczyć , jak na amatorszczyznę to i tak jest nieźle ... jest masa większych rzeźb na tym forum które rażą w oczy

[ Dodano: 2015-11-21, 10:10 ]
SUPER.DAWID pisze:Tylne syreny pasują z tyłu z lady nivy. Zależy tylko od producenta. Czasem trzeba zwęzić sinenbloki, czasem trzeba do toczyć tulejkę a czasem dorobić nowe sinenbloki. Amortyzator od nivy w stanie max rozciągniętym jest o 0,5cm krótszy od amortyzatora z syreny 104.
Przody podobno pasują od poloneza z przodu, tylko trzeba skrócić tulejkę przy dolnym mocowaniu.



dokładnie tak jak pisze kolega komplet amortyzatorów kayaby do poloneza to koszt 150zł a komplet amortyzatorów do łady niwy około 100zł (+/- 10zł ) ja mam w 104 delfi z poloneza ( 2 stronnego dzialania od plusa gazowe ) a w 105l kayaby kajaba jest 1 stronnego działania jak w syrenie
Awatar użytkownika
drobson
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 1049
Rejestracja: 2009-03-16, 22:07
Lokalizacja: Kraśnik

Post autor: drobson »

No to tak jak przewidywałem w 300zł mamy nowe amorki.
104-1969 r- oryginal
shl m11- 1961r- oryginal
MZ etz 250 - 1983r - oryginał
Klania sie PRL
Awatar użytkownika
Sob97
-#Junior
-#Junior
Posty: 146
Rejestracja: 2015-04-08, 07:20
Lokalizacja: Kielce

Post autor: Sob97 »

SUPER.DAWID, nie moge nigdzie dostać tego polietylenu. Pisałem rownież zapytania na Allegro to większość ma 6mm. Wysłałbys link z którego ty kupowałeś ?
:piwo:
Kolekcja:
Fiat 126p FL 1989r.
Syrena 105L 1976r.
Fiat 125p 1968r. 0000418
2x Syrena 105 1978r. - na części
Syrena R20 1979r.
Fiat 126p 1984r. export
Syrena Bosto
Fiat 125p z 1972r.
Mercedes W114 280C coupe z 1974r.
Awatar użytkownika
pietrekder
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 1106
Rejestracja: 2013-06-01, 18:21
Lokalizacja: Chrzanów

Post autor: pietrekder »

Ja sobie przekładki zrobiłem z siatki miedzianej. 1.0 x 0.5m wystarczy, jak się będzie cięło kawałki szerokie na 4cm. Starczy pod każde pióro na tył i przód. A koszt to chyba coś ok 50 czy 70zł.
Całość przy składaniu obficie nasmarowałem smarem grafitowym, a po skręceniu resora owinąłem czarnym stretchem, co by błoto tam nie leciało, a stretch wody nie przepuści, a sam trochę może się naciągnąć, więc raczej się nie potarga podczas pracy resora.
ODPOWIEDZ