Nowy nabytek POLSKI FIAT 125p 1968r

Pochwal się swoim pojazdem, technicznym wynalazkiem, udanymi zakupami. <br>Wszystko ściśle związane z motoryzacją.
Awatar użytkownika
pietrekder
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 1106
Rejestracja: 2013-06-01, 18:21
Lokalizacja: Chrzanów

Post autor: pietrekder »

No tak, takich powierzchni to raczej nie powinno się piaskować, chyba że może odpowiednio dobrana grubość piasku i siła strumienia powietrza by były odpowiednie do piaskowania. Ja np taką zwykłą piaskarką z litrowym zbiornikiem (za ok 60zł) to ledwo co "wydłubałem" resztki lakieru z bloku silnika :-|
Ja wypiaskuje tylko fartuchy i wewnętrzne części błotników, ścianę grodziową już raczej będę szczotą jechał :-)
A to na to zapewne jakiś podkład wytrawiający, czy tam reaktywny?
Awatar użytkownika
Kozak90
Moderator
Moderator
Posty: 3229
Rejestracja: 2011-04-25, 12:59
Lokalizacja: Pieńsk

Post autor: Kozak90 »

Podkład na gołą blachę.
Awatar użytkownika
Tomasz
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 2334
Rejestracja: 2006-11-21, 11:38
Lokalizacja: Bełdów

Post autor: Tomasz »

Epoksydowy ;)
Awatar użytkownika
pietrekder
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 1106
Rejestracja: 2013-06-01, 18:21
Lokalizacja: Chrzanów

Post autor: pietrekder »

No właśnie mnie kolega radził, że epoksydowy najlepiej stosować na powierzchnie bardzo dokładnie oczyszczone, np po piaskowaniu, a na powierzchnie czyszczone np szczotą drucianą, papierem ściernym, to jakiś wytrawiający, reaktywny.
Aczkolwiek, ja już uważam, ile osób tyle opinii i sposobów :-]
Awatar użytkownika
Tomasz
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 2334
Rejestracja: 2006-11-21, 11:38
Lokalizacja: Bełdów

Post autor: Tomasz »

pietrekder pisze:wytrawiający, reaktywny
Jak ktoś chce " na szybko " to proszę bardzo. .. a spróbuj przetrzeć się do reaktywnego i położyć na niego lakier.. :npowiem
Awatar użytkownika
pietrekder
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 1106
Rejestracja: 2013-06-01, 18:21
Lokalizacja: Chrzanów

Post autor: pietrekder »

No fakt, trzeba uważać, żeby nie zniszczyć warstwy z jakiegoś podkładu akrylowego.
Awatar użytkownika
Tomasz
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 2334
Rejestracja: 2006-11-21, 11:38
Lokalizacja: Bełdów

Post autor: Tomasz »

pietrekder pisze: z jakiegoś
Nie z jakiegoś tylko nie przetrzeć akrylowego gdy masz go nad reaktywnym.
Gdy masz pod akrylowym epoksydowy - nic się nie stanie gdy miejscami się do niego przetrzesz.
Awatar użytkownika
syreniarz1992
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 2631
Rejestracja: 2005-01-24, 16:21
Lokalizacja: Kraków

Post autor: syreniarz1992 »

ja na powierzchnie po piaskowaniu kłade epoksyd, natomiast zrezygnowałem z kładzenia wash primera na powierzchnie czyszczone ręcznie. Nakładam z pistoletu preparat polrust, trzeba go kilka razy zrosić wodą, też z pistoletu. Wiąże rdze, potem to szlifuje i na to kładę zwykły podkład akrylowy.

Identyczny w działaniu środek jak wyżej rzeczony polrust, ma novol w swojej technologii do klasyków, natomiast jest on kilka razy droższy, a po obserwacji działania i organoleptycznym badaniu składu mam wrażenie że jest to niemal to samo. Skuteczność- wzorowa, w błotnikach rowerowych i motocyklowych grama rdzy po kilku sezonach.
Awatar użytkownika
Marek.K.
-#Stara Gwardia
-#Stara Gwardia
Posty: 3989
Rejestracja: 2010-12-19, 17:41
Lokalizacja: Winda

Post autor: Marek.K. »

syreniarz1992, też go stosowałem, niezły preparat, i tani :)
Gaz gaz gaz , wciskam do dechy gaz ,
Gaz gaz gaz , słychać syreny wrzask .


"Ja jestem chłop z Mazur,
I tak wołajcie na mnie - chłop z Mazur."
http://www.youtube.com/watch?v=OGXvxtiMOew :D
Awatar użytkownika
Kozak90
Moderator
Moderator
Posty: 3229
Rejestracja: 2011-04-25, 12:59
Lokalizacja: Pieńsk

Post autor: Kozak90 »

Zeby nie było,że skupiłem się tylko na MR 76r. 68r już jest po lakierowaniu, Biorę się za silnik i osprzęt. Mimo,że silnik chodził to okazało się,że są rysy na cylindrze i na jednej panewce korbowodowej. Wał na szczęscie prosty i nie do szlifu. Ale blok daje do roboty i głowicę do sprawdzenia. Zobaczymy jak uszczelniacze itd. Przy osprzęcie tez pełno roboty...Najlepszy numer to alternator....Zastany na maxa ale już oddałem go do regeneracji. Ciezko zdobyć 6 diodowy a o kole odlewanym to nawet nie wspomnę. Na szczęscie moje jest w super stanie....
Wleci nowa miska olejowa, nowe uszelki,wysprzęglik, sprzęgło,rozrząd no i wiadomo,pierścienie,tłoki i panewki.

Mam nadzieje,że będzie cykał jak zegarek.... A co do koloru to wyszedł rewelacyjny...Po 6 natryskach próbnych i porównaniu maszynką w lakierni mam prawdziwy f419 Blu turchese z 68r.

Reflektory Carello już przyszły, nowe chromy czekają...Więc powoli do przodu.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek
Awatar użytkownika
CZESIO1958
-#Stara Gwardia
-#Stara Gwardia
Posty: 4293
Rejestracja: 2009-06-07, 19:20
Lokalizacja: Mysłowice

Post autor: CZESIO1958 »

Niebieściutkii :devil3
motomania na luzie
Awatar użytkownika
syrena104bili
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 2021
Rejestracja: 2010-03-14, 15:32
Lokalizacja: Pionki

Post autor: syrena104bili »

genialny kolor :ok3 :piwo:
Awatar użytkownika
Tomasz
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 2334
Rejestracja: 2006-11-21, 11:38
Lokalizacja: Bełdów

Post autor: Tomasz »

Gitara :ok3 :piwo: :piwo: :piwo:
Awatar użytkownika
Kozak90
Moderator
Moderator
Posty: 3229
Rejestracja: 2011-04-25, 12:59
Lokalizacja: Pieńsk

Post autor: Kozak90 »

syrena104bili, Tomasz, Wiedziałem,że czołowi restauratorzy forum pochwalą robotę. :piwo
Awatar użytkownika
Mateusz
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 2377
Rejestracja: 2005-11-21, 10:55
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Mateusz »

Ale mam nadzieję że przód z mra zostawiłeś?
syrena to nie samochód.
ODPOWIEDZ