Syrena 111 gt i sport

Awatar użytkownika
szymoniec
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 428
Rejestracja: 2007-02-27, 19:28
Lokalizacja: Łękołody

Post autor: szymoniec »

Szczechur pisze:2.4 turbo desel (...) z dwoma gaźnikami
:smiech :ok3
Awatar użytkownika
jacekg6
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 310
Rejestracja: 2007-04-03, 16:23
Lokalizacja: Tarnobrzeg

Post autor: jacekg6 »

T
Szczechur pisze:2.4 turbo desel na dwóch wałkach rozrządu z dwoma gaźnikami
Mmm hmmmm - ciekawe :lol:
Awatar użytkownika
CZESIO1958
-#Stara Gwardia
-#Stara Gwardia
Posty: 4293
Rejestracja: 2009-06-07, 19:20
Lokalizacja: Mysłowice

Post autor: CZESIO1958 »

jacekg6 pisze:T
Szczechur pisze:2.4 turbo desel na dwóch wałkach rozrządu z dwoma gaźnikami
Mmm hmmmm - ciekawe :lol:
Jeszcze jak Bardzo
Jakaś nowa konstrukcja , moze dowiemy sie coś wiecej na ten temat??
motomania na luzie
Awatar użytkownika
kpt_witko
młody syreniarz
młody syreniarz
Posty: 241
Rejestracja: 2008-08-20, 14:47
Lokalizacja: Kraków

Post autor: kpt_witko »

Podobno ten turbodiesel to na gaz jest!
















a tak na serio, wybaczmy koledze ten błąd, wnioskuję, że siedzi raczej w motorach...
Awatar użytkownika
jacekg6
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 310
Rejestracja: 2007-04-03, 16:23
Lokalizacja: Tarnobrzeg

Post autor: jacekg6 »

kpt_witko pisze:a tak na serio, wybaczmy koledze ten błąd, wnioskuję, że siedzi raczej w motorach
No taaak! Oczywiscie! :D Sporo jest motorow Z Dieslem na gaznikach :lol: w motorach to standard. 8)
Awatar użytkownika
kpt_witko
młody syreniarz
młody syreniarz
Posty: 241
Rejestracja: 2008-08-20, 14:47
Lokalizacja: Kraków

Post autor: kpt_witko »

jacekg6 pisze:
kpt_witko pisze:a tak na serio, wybaczmy koledze ten błąd, wnioskuję, że siedzi raczej w motorach
No taaak! Oczywiscie! :D Sporo jest motorow Z Dieslem na gaznikach :lol: w motorach to standard. 8)
Chodziło mi o to, że skoro "siedzi" (wnioskuję) w MZtkach - ONE MAJĄ GAŹNIKI. Więc chłopak myślał że wszystko ma gaźniki... :/
Awatar użytkownika
CZESIO1958
-#Stara Gwardia
-#Stara Gwardia
Posty: 4293
Rejestracja: 2009-06-07, 19:20
Lokalizacja: Mysłowice

Post autor: CZESIO1958 »

:D Z innej beczki , kilka lat temu na targach motoryzacyjnych Fiat przedstawial Ducato w wersji P.Poż. Ciekawe w nim bylo to ze był to diesel z dodatkiem gazu..............
Nie chcieli nic mowić o szczególach, ale silnik byl na ropę a z tylu byla jeszcze butla z gazem.
Ale to tak na boczku :D
motomania na luzie
Awatar użytkownika
Franki
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 798
Rejestracja: 2005-01-21, 22:08
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Post autor: Franki »

Gdzieś kiedyś czytałem że gościu sobie założył do diesla instalacje gazowa, zdaje się że poprawiła się dynamika i spadło spalanie samego oleju, bo generalnie został wyregulowany tak aby olej stanowił czynnik zapłonu a gaz był głównym paliwem dla silnika. Nie wiem tylko jak to się ma ogólnie do żywotności silnika itp.
bende-niebende-bende-bende-niebende-bende
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -
Awatar użytkownika
jacekg6
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 310
Rejestracja: 2007-04-03, 16:23
Lokalizacja: Tarnobrzeg

Post autor: jacekg6 »

kpt_witko pisze:Chodziło mi o to, że skoro "siedzi" (wnioskuję) w MZtkach - ONE MAJĄ GAŹNIKI. Więc chłopak myślał że wszystko ma gaźniki...
Alez wytlumaczenie Kolega znalazl - uhh! mniejsza o to.
Franki pisze:Gdzieś kiedyś czytałem że gościu sobie założył do diesla instalacje gazowa,
Oj Panowie czuje tu braki w teorii. Diesle maja stopien sprezania od 16 do 25, a tak zwane "benzyniaki" maksymalnie 12. Przy takim sprezu jak w Dieslu gas zapalal by sie od przyrostu cisnienia - jak to zwykle w Dieslach bywa. Tylko ze w tym przypadku zapalal by sie jakies 30 stopni przed GMP a wiekszosc energii szla by na cofanie/wyhamowywanie tloka dzwoniac czyli spalajac detonacyjnie przy tym niemozliwie. Jesli ten silnik wogole by chodzil - w co watpie - to bardzo krotko.
I jak to mialo by niby byc rozwiazane? Wtrysk fazy cieklej czy na mikserze?
Tak jak przydatnosc danego paliwa do silnika okresla liczba ioktanowa tak przydatnosc paliwa do Diesla okresla liczba CETANOWA ktora okresla zdolnosc paliwa do samozaplonu. Zapewniam ze LPG nie miesc i sie w tej skali.
Awatar użytkownika
Wojt
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 2042
Rejestracja: 2005-05-02, 12:45
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Wojt »

Teoretycznie masz rację. Ale spotkałem się w rzeczywistości z przerobionym silnikiem ZS na spalanie LPG. Był to silnik wolnossący starej generacji zamontowany w maszynie do polerowania lodowiska. Nie znam stopnia sprężania, ale oscylował pewnie w dolnych granicach dla diesla. Aby mieszanka gazu się zapalała konieczne było zastosowanie układu zapłonowego! Jako czujnik indukcyjny położenia wału zamontowano czujnik abs z jakiegoś samochodu, tarcza impulsowa wykonana indywidualnie i moduł zapłonowy z fiata cc. Było to już jakiś czas temu, w połowie lat 90. Spotkałem się z tą hybrydą jak studiowałem, także więcej szczegułów nie pamiętam. Ale to działało!
...no i poszedł biedaczysko, po szerokim szukać świecie czegoś, co jest bardzo blisko.
Awatar użytkownika
jacekg6
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 310
Rejestracja: 2007-04-03, 16:23
Lokalizacja: Tarnobrzeg

Post autor: jacekg6 »

Taka przebudowa to co innego. Ale to juz nie byl Diesel i nie odpalalo sie go prawdopodobnie na paliwie ciezkim celem rozgrzania.
ODPOWIEDZ