Syrena 111 gt i sport

Awatar użytkownika
Magister
-#Stara Gwardia
-#Stara Gwardia
Posty: 4491
Rejestracja: 2007-04-26, 20:00
Lokalizacja: Chełmno
Kontakt:

Post autor: Magister »

ciekawe wizje :d ale ja jednak bym wolał żeby w końcu powstała replika "starego" Sporta :D

i taka replika Syreny Sport będzie najlepsza a nie jakieś dzisiejsze szaleństwo z komputerem, satelitą itd. Jednak stary kształt Syreny pozostaje najlepszy.
Awatar użytkownika
jacekg6
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 310
Rejestracja: 2007-04-03, 16:23
Lokalizacja: Tarnobrzeg

Post autor: jacekg6 »

marcin459 pisze:Jednak stary kształt Syreny pozostaje najlepszy.
Taak, i niema to jak lampa olejowa w jaskini w jesienny wieczor :lol:

Jestem milosnikiem Syren, lubie ten ksztalt i raczej nie toleruje przerobek ale inna rzecza jest piekno klasycznych oblosci Syreny a inna piekno wspolczesnych retroprojektow. Nikt w Ameryce nie kwestionuje piekna Mustanga rocznik 68 ale i nikt nie zaprzecza pieknu Mustanga Shelby 2009. Bo jedno nie przeczy drugiemu. Mysle ze to oczywiste. To jak milosc do zony, dzieci i swojej babci - nie wykluczaja sie wzajemnie.
Awatar użytkownika
kpt_witko
młody syreniarz
młody syreniarz
Posty: 241
Rejestracja: 2008-08-20, 14:47
Lokalizacja: Kraków

Post autor: kpt_witko »

Oczywiście, masz rację. Ale warto by było aby nowa syrena została zaprojektowana, tak jak 50 lat temu, jako "auto dla ludu".

A czy dwusuwy są melodią przeszłości? Myślę, że jeszcze nie powiedziano ostatniego słowa.
Awatar użytkownika
ToMuŚ
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 475
Rejestracja: 2009-04-14, 19:02
Lokalizacja: Zamość/Rzeszów

Post autor: ToMuŚ »

kpt_witko pisze:A czy dwusuwy są melodią przeszłości? Myślę, że jeszcze nie powiedziano ostatniego słowa.
daj spokój z dwusuwami, jak juz chcecie nowa srytke, to ja tam widzę tylko boksera albo nieduże V8
...coś trzeba w życiu robić...
Awatar użytkownika
Magister
-#Stara Gwardia
-#Stara Gwardia
Posty: 4491
Rejestracja: 2007-04-26, 20:00
Lokalizacja: Chełmno
Kontakt:

Post autor: Magister »

ToMuŚ019 pisze:daj spokój z dwusuwami, jak juz chcecie nowa srytke, to ja tam widzę tylko boksera albo nieduże V8
Tylko niech to będzie taki silnik do którego podchodzisz z wkrętakiem młotkiem i naprawiasz, a nie jak dzisiejsze silniki jedziesz jedziesz coś go walnie i stoisz a bez komputera ani rusz. Niech to będzie prosty w użyciu, naprawie i eksploatacji silnik.
Awatar użytkownika
jacekg6
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 310
Rejestracja: 2007-04-03, 16:23
Lokalizacja: Tarnobrzeg

Post autor: jacekg6 »

marcin459 pisze:Niech to będzie prosty w użyciu, naprawie i eksploatacji silnik.
Tak, i myslisz ze spelni normy toksycznosci chcby Euro 3? :D
Ta cala elektronika jakbys ni wiedzial nie jest dzis po to zeby silnik byl silniejszy. Ludzie do sportu zakladaja gazniki albo przeprogramowuja wtrysk. To jest wylacznie po to by spelnic coraz surowsze normy toksycznosci spalin. A jak producent nie spelni to nie dostanie atestu i nic nie bedzie mogl produkowac.
kpt_witko pisze:A czy dwusuwy są melodią przeszłości? Myślę, że jeszcze nie powiedziano ostatniego słowa.
Bardzo lubie dwusuwy. Czy okazaly sie slepa uliczka - nie sadze. Jest w nich jeszcze spora rezerwa ale czy wroca do produkcji - tez nie sadze - bo swiat idzie w kierunku taniej i masowej produkcji i skoro maja juz opanowane i sprawdzone technologie w czterosuwach to nikt nie wylozy pienoedzy na eksperymenty bo nie widza ku temu powodow.
Awatar użytkownika
ToMuŚ
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 475
Rejestracja: 2009-04-14, 19:02
Lokalizacja: Zamość/Rzeszów

Post autor: ToMuŚ »

marcin459 pisze:Tylko niech to będzie taki silnik do którego podchodzisz z wkrętakiem młotkiem i naprawiasz, a nie jak dzisiejsze silniki jedziesz jedziesz coś go walnie i stoisz a bez komputera ani rusz. Niech to będzie prosty w użyciu, naprawie i eksploatacji silnik.
stare amerykańskie hemi? :D :D :D

tak na marginesie to ciekawa by była oryginalna sryta z takim swapem :D
...coś trzeba w życiu robić...
Awatar użytkownika
Magister
-#Stara Gwardia
-#Stara Gwardia
Posty: 4491
Rejestracja: 2007-04-26, 20:00
Lokalizacja: Chełmno
Kontakt:

Post autor: Magister »

Wystarczył by prosty czterosów bez zbędnych bajerów typu komputer, jakaś elektronika taki którego regulujesz, rozkręcasz jednym kluczem :ok3
Awatar użytkownika
jacekg6
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 310
Rejestracja: 2007-04-03, 16:23
Lokalizacja: Tarnobrzeg

Post autor: jacekg6 »

marcin459 pisze:Wystarczył by prosty czterosów bez zbędnych bajerów typu komputer
Hmm no to ustaw srubokretem gaznik tah zeby Lambda byla w okolicach 0.98 - 1.02
Powodzenia.

To nie te czasy, mozna poznac po tym ze juz dawno Gierek nie wystepowal w TV :D
Awatar użytkownika
Magister
-#Stara Gwardia
-#Stara Gwardia
Posty: 4491
Rejestracja: 2007-04-26, 20:00
Lokalizacja: Chełmno
Kontakt:

Post autor: Magister »

jacekg6 pisze:Hmm no to ustaw srubokretem gaznik tah zeby Lambda byla w okolicach 0.98 - 1.02
Powodzenia.

Ale po co Ci byłaby ta sonda w silniku do Syreny. Są silniki które nie potrzebują sondy i jakoś chodzą . Czym więcej gadżetów w silniku tym więcej się psuje.
Awatar użytkownika
papieju
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 652
Rejestracja: 2005-03-30, 08:41
Lokalizacja: Włoszczowa
Kontakt:

Post autor: papieju »

Nawet prostego 4-suwa nie naprawisz młotkiem i śrubokrętem. Te czasy nie wrócą...
Awatar użytkownika
jacekg6
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 310
Rejestracja: 2007-04-03, 16:23
Lokalizacja: Tarnobrzeg

Post autor: jacekg6 »

marcin459 pisze:Ale po co Ci byłaby ta sonda w silniku do Syreny. Są silniki które nie potrzebują sondy i jakoś chodzą
Czlowieku czys Ty sie z choinki urwal? Pisalem przeciez powyzej o atestach i dopuszczeniach do produkcji. Myslisz ze dzis mozna sobie ot tak produkowac samochod co smrodzi jak polozez w latach 80-tych podczas gdy wszystkie inne firmy wydaja mnostwo kasy zeby spelnic coraz ostrzejsze normy toksycznosci?

Tu nie chodzi o to ze sa silniki co dzialaja bez tego tylko o to ze nie wolno juz ich dzis legalnie produkowac. Normy dotycza tylko NOWO produkowanych samochodow a wiec Polonez z 82-go jest badany na toksycznosc zgodnie z normami z dnia jego produkcji czyli z 1982 roku. Tak to dziala.

Skutery, motorowery a nawet motocykle obowiazuja inne normy toksycznosci i halasu - stad mozna produkowac dwusuwowe skuterki czy motocykle male i to bez katalizatorow.
Dla wyjasnienia sonda lambda sluzy jako czyjnik tlenu w sprzezeniu zwrotnym przy wspolpracy z katalizatorem - a bez katalizatora nawet wspolczesne silniki opetane kilometrami kabli i kilogramami elektroniki NIE SA W STANIE spelnic obowiazujacych norm.
Awatar użytkownika
Cendra
-#Nowy nabytek forum
-#Nowy nabytek forum
Posty: 31
Rejestracja: 2008-12-03, 10:37
Lokalizacja: Ciechanów / Warszawa

Post autor: Cendra »

Nowa Syrena... jak już to byłoby to coś w stylu New Trabi (prototyp pokazany na ostatnich targach we Frankfurcie) czyli tanie autko, z silnikiem elektrycznym... a dźwięk dwusuwa można puszczać z głośnika :helm (żart oczywiście, ale niestety taka nas czeka przyszłość jeżeli chodzi o nowe auta...).
Skoda Citigo 1.0 + LPG '12
Renault Scenic II 1.9 dCi '04
FSO 125p 1.5C + LPG '83
FSO Syrena 104 '71/72
Awatar użytkownika
ToMuŚ
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 475
Rejestracja: 2009-04-14, 19:02
Lokalizacja: Zamość/Rzeszów

Post autor: ToMuŚ »

elektryczna syrena?? to juz wole małego boksera z kilometrami kabli i dwudziestoma komputerami...

a co do tego trabiego to dla mnie profanacja....
...coś trzeba w życiu robić...
Awatar użytkownika
Szczechur
Posty: 27
Rejestracja: 2008-08-13, 13:15
Lokalizacja: Ranizow

Post autor: Szczechur »

ja mysle że najlepszy silnik do takiego maleństwa będzie 2.4 turbo desel na dwóch wałkach rozrządu z dwoma gaźnikami a jak już ma to być auto nowoczesne to z silnikiem napędzanym wodorem
pozdrawiam wszystkich posiadaczy syrenek i MZ-etek
ODPOWIEDZ