Przeguby - jak wykonać?

(rama, zawieszenia, koła)
Awatar użytkownika
Magister
-#Stara Gwardia
-#Stara Gwardia
Posty: 4491
Rejestracja: 2007-04-26, 20:00
Lokalizacja: Chełmno
Kontakt:

Post autor: Magister »

Ja już mam tak przerobione od około czterech lat i powiem że rewelacja. W syrenie zamykam budzik i mogę puścić kierownicę :majk
Awatar użytkownika
Gieroy
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 1843
Rejestracja: 2005-12-24, 21:53
Lokalizacja: W-wa

Post autor: Gieroy »

Zamykasz budzik to znaczy grzejesz 140, tak? Od razu wszyscy uwierzyli.
"Samochody Syrena nie są na pewno pojazdami na wskroś nowoczesnymi" mgr inż. Z. Glinka
Awatar użytkownika
sir
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 837
Rejestracja: 2007-08-16, 19:19
Lokalizacja: Dębica

Post autor: sir »

Tzn tak -- wiadomo, że liczniki niektórych Syren oszukują :)

Teoretycznie, zakładając maksymalne obroty silnika 4300 i znając przełożenie na czwartym biegu 4.67 -- po wykonaniu kilku, bardzo trudnych operacji matematycznych -- pomijając jakieś tam "duperele" typu straty, opory powietrza itp. wyjdzie nam, że Syrena wyciągnie max 132km/h :)

Bardziej tutaj chodzi o to, że kierownicy z rąk nie wyrywa przy większych prędkościach. Pewnie na nowych, oryginalnych przegubach, półosiach i braku luzów na wieloklinach przy krzyżakach -- też by tak było. Pytanie na ile jest to trwałe w porównaniu do rozwiązania z przegubami kulowymi... :)
km nawinięte na licznik | 2023: 22km (stan na 09.04.2023) | 2022: 7806km | 2021: 8580km | 2020: 4797km | 2019: 9730km | 2018: 10870km | 2017: 10505km | 2016: 14286km | 2015: 14793km | 2014: 13531km | 2013: 14200km | 2012: 7500km | 2007-2011: 13910km
Syrena 105L 82' 'niebieska'
Syrena 105L 76' 'jasiowa'
Syrena 105B 82' 'sztycowa'
½ Niewiadów n126e 84' -- poszła do Wołomina ;)
Niewiadów n250c 80'
½ Niewiadów n126 73'
rafalr20
-#Nowy nabytek forum
-#Nowy nabytek forum
Posty: 33
Rejestracja: 2013-11-03, 21:32
Lokalizacja: krakow

Post autor: rafalr20 »

Do kogo sie zglosic bo nie mam pojecia , a taki zestaw polosi to bym zamowil bo nie mam czasu tego zrobic sam,
Prosze o jakis namiar
Awatar użytkownika
aparatos
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 815
Rejestracja: 2006-11-29, 23:52
Lokalizacja: LIGOTA / ŚLĄSKIE
Kontakt:

Post autor: aparatos »

sir pisze:Tzn tak -- wiadomo, że liczniki niektórych Syren oszukują :)

Teoretycznie, zakładając maksymalne obroty silnika 4300 i znając przełożenie na czwartym biegu 4.67 -- po wykonaniu kilku, bardzo trudnych operacji matematycznych -- pomijając jakieś tam "duperele" typu straty, opory powietrza itp. wyjdzie nam, że Syrena wyciągnie max 132km/h :)

Bardziej tutaj chodzi o to, że kierownicy z rąk nie wyrywa przy większych prędkościach. Pewnie na nowych, oryginalnych przegubach, półosiach i braku luzów na wieloklinach przy krzyżakach -- też by tak było. Pytanie na ile jest to trwałe w porównaniu do rozwiązania z przegubami kulowymi... :)
Zakładając fabryczne maksymalne obroty silnika .....
http://rodzina.syren.pl
Syrena 104/105 '69
Syrena 105 Bosto '76
Syrena R20
Syrena 104 kabriolet '71
TRABANT 1.1
125p KOMBI
126p ST '79
126p el '96
Jawa 350
i kupa złomu w ogrodzie
Awatar użytkownika
Gieroy
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 1843
Rejestracja: 2005-12-24, 21:53
Lokalizacja: W-wa

Post autor: Gieroy »

Oczywiście przy zmianie przegubów nie chodzi o prędkość ale skoro ten temat poruszyłeś:
sir pisze:wyjdzie nam, że Syrena wyciągnie max 132km/h
to trzeba to sprostować.
Zrobiłeś jakiś błąd bo przy 4300 rpm to prędkość jest 106 km/h. Tak wyszło z moich obliczen i tak jest na wykresie w Glince. A żeby jechać 120 km/h to silnik musi się kręcić 4900 rpm - jak na syrene to już prawie kosmos. Przy przeliczaniu obrotów na szybkość liczy się tylko promien opony i przełożenie a takie rzeczy jak opory powietrza, straty czy tarcie nie mają znaczenia. Tak więc można to dokładnie policzyć.
"Samochody Syrena nie są na pewno pojazdami na wskroś nowoczesnymi" mgr inż. Z. Glinka
Awatar użytkownika
CZESIO1958
-#Stara Gwardia
-#Stara Gwardia
Posty: 4286
Rejestracja: 2009-06-07, 19:20
Lokalizacja: Mysłowice

Post autor: CZESIO1958 »

Taki detal: jak bardziej napompujesz opony to pojedziesz szybciej.
Bo średnica koła ciut się zwiększy. :devil3
motomania na luzie
Awatar użytkownika
SUPER.DAWID
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 2045
Rejestracja: 2006-01-17, 20:11
Lokalizacja: Trzebinia-Małopolska

Post autor: SUPER.DAWID »

Podłączę się do tematu.
NIECH MIXOL BEDZIE Z SYRENIARZAMI
http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewt ... 048#189048
Syrena 104 AD 1966r
Awatar użytkownika
sir
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 837
Rejestracja: 2007-08-16, 19:19
Lokalizacja: Dębica

Post autor: sir »

Gieroy pisze:Zrobiłeś jakiś błąd bo przy 4300 rpm to prędkość jest 106 km/h. Tak wyszło z moich obliczen i tak jest na wykresie w Glince. A żeby jechać 120 km/h to silnik musi się kręcić 4900 rpm
Co liczę to wychodzi inaczej :P Teraz mi wyszło 109 km/h:
(2*3.14*(15*2.54/2+15.5*0.8))*(4300/4.67)*60/100000
km nawinięte na licznik | 2023: 22km (stan na 09.04.2023) | 2022: 7806km | 2021: 8580km | 2020: 4797km | 2019: 9730km | 2018: 10870km | 2017: 10505km | 2016: 14286km | 2015: 14793km | 2014: 13531km | 2013: 14200km | 2012: 7500km | 2007-2011: 13910km
Syrena 105L 82' 'niebieska'
Syrena 105L 76' 'jasiowa'
Syrena 105B 82' 'sztycowa'
½ Niewiadów n126e 84' -- poszła do Wołomina ;)
Niewiadów n250c 80'
½ Niewiadów n126 73'
Mikrusiarz
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 1049
Rejestracja: 2008-05-19, 22:00
Lokalizacja: RP

Post autor: Mikrusiarz »

Sir dobrze policzyłeś. Zakładając, że wysokość opony =0,8 x 155mm obwód wychodzi 197,5 cm.
109,12 km/h dla S31
Jakie ma max obroty S15/ S150?
Awatar użytkownika
Tomasz
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 2334
Rejestracja: 2006-11-21, 11:38
Lokalizacja: Bełdów

Post autor: Tomasz »

Tym, którzy mają ciągle z czymś problem i czepiają się ciągle byle czego przypominam, że jest to temat o przegubach . . :> ;)

:piwo: :piwo: :piwo:
Awatar użytkownika
Gieroy
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 1843
Rejestracja: 2005-12-24, 21:53
Lokalizacja: W-wa

Post autor: Gieroy »

Mikrusiarz pisze:Zakładając, że wysokość opony =0,8 x 155mm

Tu się nic nie zakłada - trzeba wziąć prawidłowy promien opony żeby wyszedł dobry wynik. To co Ty używasz to jest wysokość opony jak nie jest obciążona i daje zawyżoną szybkość. Trzeba wziąć tzw. promien toczny opony (albo dynamiczny).
Czesio ma rację - jak chcesz szybciej jechać to napompuj mocniej opony :grinser

Ale to tyle bo jeszcze Tomasz nas skrzyczy, że mamy problemy i czepiamy się byle czego :majk
"Samochody Syrena nie są na pewno pojazdami na wskroś nowoczesnymi" mgr inż. Z. Glinka
Awatar użytkownika
Tomasz
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 2334
Rejestracja: 2006-11-21, 11:38
Lokalizacja: Bełdów

Post autor: Tomasz »

:smiech
Mikrusiarz
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 1049
Rejestracja: 2008-05-19, 22:00
Lokalizacja: RP

Post autor: Mikrusiarz »

Gieroy pisze:
Mikrusiarz pisze:Zakładając, że wysokość opony =0,8 x 155mm

Tu się nic nie zakłada - trzeba wziąć prawidłowy promien opony żeby wyszedł dobry wynik. To co Ty używasz to jest wysokość opony jak nie jest obciążona i daje zawyżoną szybkość. Trzeba wziąć tzw. promien toczny opony (albo dynamiczny).
Czesio ma rację - jak chcesz szybciej jechać to napompuj mocniej opony :grinser
:majk
No i się mylisz, przy takim rozumowaniu opona by cały czas się ślizgała, pomimo, że siada to i tak toczy się cały obwód, myśl logicznie... Może ugiąć się i do połowy a obwód będzie zawsze ten sam :fire
Awatar użytkownika
pietrekder
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 1106
Rejestracja: 2013-06-01, 18:21
Lokalizacja: Chrzanów

Post autor: pietrekder »

A to nie jest tak, że opona się deformuje i ten promień jest jednak mniejszy?
Np gdyby flak był tak duży, że opona wyglądałaby bardziej jak gąsienica (teoretycznie).
No i w takiej gąsienicy, obrót koła napędowego (czyli jego obwód) jest mniejszy od obwodu gąsienicy. To tak dla zobrazowania.
ODPOWIEDZ