Odpowietrzanie hamulców

(rama, zawieszenia, koła)
macra
-#Nowy nabytek forum
-#Nowy nabytek forum
Posty: 64
Rejestracja: 2009-03-12, 14:04
Lokalizacja: Warszawa

Odpowietrzanie hamulców

Post autor: macra »

Panowie, w mojej Balbinie pozostały mi jeszcze m.in. do odpowietrzenia heble. Pytanie może głupie ale wybaczcie.. Glinka nie wspomina w ogóle o zbiorniczkach płynu hamulcowego :roll: ile tego płynu nalać do zbiorniczków i rozumiem, ze do obydwu???
Awatar użytkownika
Magister
-#Stara Gwardia
-#Stara Gwardia
Posty: 4491
Rejestracja: 2007-04-26, 20:00
Lokalizacja: Chełmno
Kontakt:

Post autor: Magister »

Ja tak leje około 3/4 żeby było w zbiorniczki. Jeśli wlejesz w jeden w drogim poziom się wyrówna poprzez wężyk łączącym ale od razu możesz nalać do obydwu.
macra
-#Nowy nabytek forum
-#Nowy nabytek forum
Posty: 64
Rejestracja: 2009-03-12, 14:04
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: macra »

OK, dzięki za szybką odpowiedź. Mam płyn hamulcowy DOT-3, będzie wystarczający?

Mam nadzieję, że uda się nie pourywać odpowietrzników! Odpowietrzanie zaczynać od... tylnego prawego koła??
Awatar użytkownika
Magister
-#Stara Gwardia
-#Stara Gwardia
Posty: 4491
Rejestracja: 2007-04-26, 20:00
Lokalizacja: Chełmno
Kontakt:

Post autor: Magister »

http://syrena.nekla.pl/forum/viewtopic.php?t=8379

Jesli chodzi od jakiego koła zacząć to nie wiem ale że najpierw od tyłu to raczej tak.
macra
-#Nowy nabytek forum
-#Nowy nabytek forum
Posty: 64
Rejestracja: 2009-03-12, 14:04
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: macra »

ten temat przeczytalem, zanim założylem nowy.. :ok3

a jak to jest z tym korkiem/wlewem w pompie hamulcowej? Glinka pisze o jakimś starszym typie, niż ja mam u siebie? bo wychodziło by na to, że we wcześniejszych nie było zbiorniczków w ogóle o_O

na moje oko to mam taką pompe jak kolega w tym temacie -> http://syrena.nekla.pl/forum/viewtopic. ... c&start=75
Awatar użytkownika
Marek86
-#Nowy nabytek forum
-#Nowy nabytek forum
Posty: 33
Rejestracja: 2008-11-13, 17:10
Lokalizacja: Margonin

Post autor: Marek86 »

kolego zawsze i we wszystkich autach zaczyna się od koła położonego najdalej od pompy czyli od tego do którego idzie najdłuższa rurka i tak po kolei :faja pozdrawiam
macra
-#Nowy nabytek forum
-#Nowy nabytek forum
Posty: 64
Rejestracja: 2009-03-12, 14:04
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: macra »

no tak mniemam.. ale że syrena jest autem wyjątkowym co ma np. chłodnice za silnikiem a nie przed to cholera wie.. :lol:

czyli co, prawy tył, lewy tył prawy przód, lewy przód?
Awatar użytkownika
Marek86
-#Nowy nabytek forum
-#Nowy nabytek forum
Posty: 33
Rejestracja: 2008-11-13, 17:10
Lokalizacja: Margonin

Post autor: Marek86 »

nie jestem teraz pewien jak to leciało sprawdź na tylnej osi trójnik i do kturego koła idzie dłuższa rurka i od tego zacznij

[ Dodano: 2009-05-30, 13:55 ]
ale coś mi świta ze wpierw tylne koło od kierowcy
Awatar użytkownika
Sikor
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 1583
Rejestracja: 2005-10-12, 11:37
Lokalizacja: Pruszków
Kontakt:

Post autor: Sikor »

Marek86 pisze:kolego zawsze i we wszystkich autach zaczyna się od koła położonego najdalej od pompy czyli od tego do którego idzie najdłuższa rurka i tak po kolei :faja pozdrawiam
A nie zawsze właśnie.
Trzy cylindry, dwa takty, jeden samochód!
Dwa suwy w miniaturzef
Awatar użytkownika
taeda
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 1249
Rejestracja: 2005-12-17, 12:12
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: taeda »

Oj panowie panowie.........Obojętnie od którego koła, teoria w Syrenie się nie sprawdza..Choć macie ogólnie rację..........
Wlewamy w zbiorniczki ile wlezie bo jak się wypsikuje na ziemię a nie przez rurkę to szybko ubywa :-) a jakie koszty ??? Ja tam używam DA1 =jak fabryka kazała.
Niestety--odpowietrzanie nieraz trwa i ze 45 minut a pedał jak idzie w podłogę tak idzie.. Nigdy nie wiedziałem dlaczego tak jest w tym modelu...... Ale nieraz idzie szybko.....
Po odpowietrzeniu, w kilka dni potem znowu trzeba wypuścić powietrze (obojętnie od którego koła zacząć) bo jednak przez kilka dni znowu jakieś resztki powietrza włażą w cylinderki---taki model..........No ale to juz robimy samemu ==jedno psiknięcie z każdego cylinderka.
Odpowietrza sie łatwiej we dwóch, ale ja zapieram pompkę do kół --taka długa od "woza konnego"----jednym końcem o fotel a drugim o pedał hamulca.....(fotel jest przestawialny w dziurkach więc można se to uregulować0.. jeśłi nie ma pompki---to dobra jest siekiera :-)
Zapieramy, idziemy psiknać, psiknęło i zakreciliśmy odpowietrznik..........wracamy zapompować--zapieramy o fotel---idziemy psiknąć.......i tak do wieczora :helm
Skutek jest tak samo dobry jak we dwóch.....ale dłuzej idzie.
Ogólnie---Syrena trudno sie odpowietrza i słabo na odpowietrzenie reaguje.

PS.. Wersja pompy o którą kolega pytał, czyli taka wersja gdzie NIe BYŁO zbiorniczków lecz w pompie był jeden duży pojemnik na płyn =====ta wersja jest dostępna gdy otworzy sie klapkę w podłodze w pobliżu pedałów. I tam widać duży korek dający sie odkręcać kluczem do świec :grinser
Odkręcamy i wlewamy z ręki płyn. To jest wersja dla hamulców jednoobwodowych--modele 104 oraz 105 (i wcześniejsze chyba). Jest to świetna pompa--mało częsci--się nie psuje----ale niestety hamowanie jest słabsze niż w wersji Lux =dwuobwodowej.
PS2--odpowietrzniki --gdy nie dają się ruszyć---trzeba grzać ogniem a przed tym muszą byc posmarowane smarem grafitowym(aż sie on gotuje). Nie zapala się nic pomimo że płyn jest palny!!!!
Grzanie łatwo idzie gdy się ma taki mikropalniczek na gaz zapalniczkowy, ale można i kawałek waty nasączony denaturatem podpalić i trzymać w kombinerkach.. Niestety---nieraz to nie pomaga........Nie należy dokręcać za mocno odpowietrzników (błąd częsty). One i tak dobrze trzymają szczelność.
macra
-#Nowy nabytek forum
-#Nowy nabytek forum
Posty: 64
Rejestracja: 2009-03-12, 14:04
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: macra »

dzięki za obszerną informację, czyli dowiedziałem się że moja skarpeta - pomimo że - z '72 r. to ma pompę od LUXa! czy w takim razie podłoga się różniła w LUXach i 104/105? bo pod siedzeniem wygląda na oryginał a klapki nie widać.. wspawane mam tylko w standardowych miejscach kawałki!
Awatar użytkownika
Magister
-#Stara Gwardia
-#Stara Gwardia
Posty: 4491
Rejestracja: 2007-04-26, 20:00
Lokalizacja: Chełmno
Kontakt:

Post autor: Magister »

Moja 105 z 78 też niema klapki do pompy hamulcowej to samo mam w erce.
Awatar użytkownika
Mateusz
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 2377
Rejestracja: 2005-11-21, 10:55
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Mateusz »

Macra, gdzie stacjonujesz na Bemowie? Chętnie bym obejrzał Twoją srytkę, jak w końcu złożę hamulce to możnaby pośmigać po okolicy:-)
syrena to nie samochód.
Awatar użytkownika
krzemien323
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 431
Rejestracja: 2009-01-27, 20:51
Lokalizacja: Ostrowiec Św.

Post autor: krzemien323 »

macra pisze:dzięki za obszerną informację, czyli dowiedziałem się że moja skarpeta - pomimo że - z '72 r. to ma pompę od LUXa! czy w takim razie podłoga się różniła w LUXach i 104/105? bo pod siedzeniem wygląda na oryginał a klapki nie widać.. wspawane mam tylko w standardowych miejscach kawałki!
Dziwne. Do końca 73 roku powinna być pompa jednoobwodowa bez zbiorniczka. Moja '73 jest na jednoobwodowej :)
Awatar użytkownika
Magister
-#Stara Gwardia
-#Stara Gwardia
Posty: 4491
Rejestracja: 2007-04-26, 20:00
Lokalizacja: Chełmno
Kontakt:

Post autor: Magister »

To już pewnie późniejsze przeróbki tyle co można zobaczyć na filmach PKF były to częste awarie Syrenek :D
ODPOWIEDZ