Odpowietrzanie hamulców

(rama, zawieszenia, koła)
czeresss
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 1263
Rejestracja: 2016-01-09, 07:29
Lokalizacja: Wiśniowa

Post autor: czeresss »

Pompę mam po regeneracji (z resztą cylinder też i nowe przewody).
Bębny są toczone, ale o piastach nawet nie pomyślałem.
Ja się je toczy tzn. jak powinny być zapięte do tokarki? Szpilki zapewne muszą być wybite.
Czy to Ptak? Samolot? Nie! To Syrena szosą mknie.

http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewt ... sc&start=0
kombi
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 1239
Rejestracja: 2005-01-28, 23:24
Lokalizacja: Szczecin Dabie :]

Post autor: kombi »

Proszę mi wytłumaczyć CO DA TOCZENIE PIAST ,rozumiem toczenie bębna ,
kombi
Awatar użytkownika
Kozichwost
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 1477
Rejestracja: 2006-04-11, 19:24
Lokalizacja: Polska

Post autor: Kozichwost »

Zdejmij bęben, przyłóż czujnik z podstawą a zobaczysz, że piasty też przeważnie biją. Wtedy założysz okrągły bęben na bijącą piastę i szybko stwierdzisz, że tokarz ci bębny sknocił
Awatar użytkownika
SUPER.DAWID
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 2045
Rejestracja: 2006-01-17, 20:11
Lokalizacja: Trzebinia-Małopolska

Post autor: SUPER.DAWID »

Czeresss - Takie same objawy jak opisałeś na stronie wcześniej miałem w Opolu frontarze rodziców. Tam problemem był rozpieracz do szczęk hamulcowych. Konkretniej przy wymianie szczęk za bardzo go skręciłem. Przez co za dużo płynu szło w cylinderki tylne na rozepchnięcie szczęk do bębnów.
Może u Ciebie też trzeba przeregulować tylne szczęk i na mimośrodach dolnych i górnych?
NIECH MIXOL BEDZIE Z SYRENIARZAMI
http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewt ... 048#189048
Syrena 104 AD 1966r
czeresss
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 1263
Rejestracja: 2016-01-09, 07:29
Lokalizacja: Wiśniowa

Post autor: czeresss »

Jest coś w tym, co zaobserwowałeś Dawid.
Tylne bębny mam masakryczmie krzywe i ustawiłem je dość luźno, żeby nie ocierały.
Czy to Ptak? Samolot? Nie! To Syrena szosą mknie.

http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewt ... sc&start=0
Awatar użytkownika
Jack
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 871
Rejestracja: 2005-07-02, 21:03
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Jack »

zacznij od podstaw, jak toczysz piasty to -szpilki trzeba wybić , a na tokarce wychodzisz od miejsca dla łożyska, przód musisz zrobić na czopie - najlepiej mieć jakiś zapasowy.



nowa pompa to koszt 150 pln wiec pytanie czy tracic czas na regenerację
Awatar użytkownika
Gieroy
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 1843
Rejestracja: 2005-12-24, 21:53
Lokalizacja: W-wa

Post autor: Gieroy »

Ale w piastach to trzeba by stoczyć tylko tę średnicę na której centrowany jest bęben a wtedy powiększa się luz montażowy na tym połączeniu. W związku z tym cała robota na nic bo i tak bęben wyląduje zamontowany na piaście ekscentrycznie i będzie bił.
Zeby było dobrze trzeba by toczyć bęben zamontowany na piaście - pod warunkiem, że jest między nimi ciasne pasowanie, oznaczyć ich wzajemne ustawienie i potem montować bęben zawsze w tym położeniu.
"Samochody Syrena nie są na pewno pojazdami na wskroś nowoczesnymi" mgr inż. Z. Glinka
czeresss
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 1263
Rejestracja: 2016-01-09, 07:29
Lokalizacja: Wiśniowa

Post autor: czeresss »

Ustawienie bębna masz zawsze takie samo przez trzy śruby M8. Jeśli źle go założysz, to nie wkręcisz śrub.
Czy to Ptak? Samolot? Nie! To Syrena szosą mknie.

http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewt ... sc&start=0
Awatar użytkownika
Gieroy
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 1843
Rejestracja: 2005-12-24, 21:53
Lokalizacja: W-wa

Post autor: Gieroy »

No to dobrze. Nie zmienia to nic w tym co wyżej napisałem.
"Samochody Syrena nie są na pewno pojazdami na wskroś nowoczesnymi" mgr inż. Z. Glinka
Awatar użytkownika
sereniarz(atom1)
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 2467
Rejestracja: 2005-07-28, 23:41
Lokalizacja: z Podlasia
Kontakt:

Post autor: sereniarz(atom1) »

zmienia bo sruby maja stozkowy kołnierz i beda centrowac beben tak jak szpilki centruja felge jak nie jest oparta na piascie (tak jak w syrenie np)

tam sa takie krzywizny po 1-2 mm a nie ich setki ze moga grać role o której piszesz, na pewno toczenie pomoze, ale iglu w tym wozie raczej sie nie uzyska
30 VI 1983 po 30 latach produkcji zaprzestano wytwarzania Syreny ;-(
http://img47.imageshack.us/img47/1990/m ... zy1jb5.jpg
Awatar użytkownika
Gieroy
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 1843
Rejestracja: 2005-12-24, 21:53
Lokalizacja: W-wa

Post autor: Gieroy »

Ale przecież w syrenie bęben centruje ta środkowa dziura a nie 3 wkręty.
"Samochody Syrena nie są na pewno pojazdami na wskroś nowoczesnymi" mgr inż. Z. Glinka
Awatar użytkownika
Jack
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 871
Rejestracja: 2005-07-02, 21:03
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Jack »

w piaście wybija się szpilki i toczy przylgnie dla bębna, a nie żaden kołnierz, potem się to skręca i toczy bęben na piaście, która jest wyprowadzona, piasta na beben pasuje tylko w 1 położeniu, chodzi o to żeby nie zamieniać bebnów z piastami, to jest komplet
Awatar użytkownika
sereniarz(atom1)
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 2467
Rejestracja: 2005-07-28, 23:41
Lokalizacja: z Podlasia
Kontakt:

Post autor: sereniarz(atom1) »

no dobrze centruje, ale piszesz ze jak przetoczy to juz nie bedzie, skoro on nie bedzie to te sruby i szpilki to zrobia nie ma co sie martwic na zapas
30 VI 1983 po 30 latach produkcji zaprzestano wytwarzania Syreny ;-(
http://img47.imageshack.us/img47/1990/m ... zy1jb5.jpg
ODPOWIEDZ