Niestety, chromowanie elementów ZnAl jest z technicznych powodów b. trudne (czyt. drogie) i praktycznie nikt tego porządnie nie chce robić.
Jeżeli chodzi o polerowanie, to dobry efekt, po polerce daje zabezpieczenie elementu pastą woskową (najlepiej typowy, twardy wosk). Chodzi o to aby zabezpieczyć metal przed dostępem powietrza bezbarwną warstewką wosku. Na jakiś czas pomaga i sie nie utlenia. Ale zabieg trzeba dość często powtarzać aby efekt był zadowalający.
Niektórzy proponują pokryć wypolerowany element lakierem bezbarwnym. Fakt, utleniać się nie będzie, ale lakier nizebyt dobrze trzyma się gładkiej powierzchni, także może się po czasie łuszczyć i klapa. Więc moim zdaniem to niezbyt szczęśliwe rozwiązanie...
Polerowanie (termostat, listwy, chłodnica, cewki itp.)
Koledzy,
niestety nie każde aluminium da się wypolerować z dobrym skutkiem.
W syrenie dość dobrze polerują się listwy progowe. Ale efekt nie utrzymuje się zbyt długo. Jeśli aluminium jest dobrej jakości to wtedy można ja na prawdę ładnie wypolerować.
Co do stosowania lakieru bezbarwnego - jeśli element jest dobrze wypolerowany na lustro, to wcześniej czy później się on złuszczy. A do tego tracimy dość sporo z efektu polerowania.
Poniżej fotki felg od audi które polerowałem kiedyś, ponieważ były mocno zniszczone od soli (wżery itp.). Najpierw została usunięta warstwa lakieru bezbarwnego chemicznie. Później standardowo droga "papierowa" do 2000 i pasta polerska niebieska, biała i później mleczko wykończeniowo. Tak wypolerowany element trzeba co jakiś czas natłuszczać i dokładnie wycierać po myciu.
Pozdrawiam
niestety nie każde aluminium da się wypolerować z dobrym skutkiem.
W syrenie dość dobrze polerują się listwy progowe. Ale efekt nie utrzymuje się zbyt długo. Jeśli aluminium jest dobrej jakości to wtedy można ja na prawdę ładnie wypolerować.
Co do stosowania lakieru bezbarwnego - jeśli element jest dobrze wypolerowany na lustro, to wcześniej czy później się on złuszczy. A do tego tracimy dość sporo z efektu polerowania.
Poniżej fotki felg od audi które polerowałem kiedyś, ponieważ były mocno zniszczone od soli (wżery itp.). Najpierw została usunięta warstwa lakieru bezbarwnego chemicznie. Później standardowo droga "papierowa" do 2000 i pasta polerska niebieska, biała i później mleczko wykończeniowo. Tak wypolerowany element trzeba co jakiś czas natłuszczać i dokładnie wycierać po myciu.
Pozdrawiam
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
witam,
czy ktoś z Koleżanek i Kolegów doradzi mi jaka jest uczciwa cena za lakierowanie 105?
mam 2 opcje: 1. lakiernik i tu z tego co czytam 2500zł
2. zaprzyjaźniony Pan Mietek u którego jeszcze nie byłem ale się wybieram, ile za lakierowanie metodą gospodarczą powinno być OK, dodam, że szpachlę sam zrobiłem.
bardzo proszę o pomoc, ew mail. miejsce garażowania Kraków.
czy ktoś z Koleżanek i Kolegów doradzi mi jaka jest uczciwa cena za lakierowanie 105?
mam 2 opcje: 1. lakiernik i tu z tego co czytam 2500zł
2. zaprzyjaźniony Pan Mietek u którego jeszcze nie byłem ale się wybieram, ile za lakierowanie metodą gospodarczą powinno być OK, dodam, że szpachlę sam zrobiłem.
bardzo proszę o pomoc, ew mail. miejsce garażowania Kraków.
pozdrawiam Syreniarzy,
skipass.
skipass.
Cześć skipass, szkoda że wywiozłeś Syrcie do Krakowa bo tu w Zawierciu jak ją miałeś to bym ci podpowiedział. Ja swoją malowałem w Myszkowie u Dobosza i za robotę zapłaciłem 400 zł (oczywiście przygotowana do malowania i mój lakier). Lakiernia starej daty - nie znają co to polerka po lakierowaniu. Efekt ma być po pistolecie a nie po papierze i polerce.
Warszawa M20 1957
Warszawa 223 1971
Syrena 105 1974
Syrena 105L 1981
Warszawa 223 1971
Syrena 105 1974
Syrena 105L 1981