Polerowanie (termostat, listwy, chłodnica, cewki itp.)

patenty, przeróbki, ulepszenia
Awatar użytkownika
Wojt
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 2041
Rejestracja: 2005-05-02, 12:45
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Wojt »

Niestety, chromowanie elementów ZnAl jest z technicznych powodów b. trudne (czyt. drogie) i praktycznie nikt tego porządnie nie chce robić.
Jeżeli chodzi o polerowanie, to dobry efekt, po polerce daje zabezpieczenie elementu pastą woskową (najlepiej typowy, twardy wosk). Chodzi o to aby zabezpieczyć metal przed dostępem powietrza bezbarwną warstewką wosku. Na jakiś czas pomaga i sie nie utlenia. Ale zabieg trzeba dość często powtarzać aby efekt był zadowalający.
Niektórzy proponują pokryć wypolerowany element lakierem bezbarwnym. Fakt, utleniać się nie będzie, ale lakier nizebyt dobrze trzyma się gładkiej powierzchni, także może się po czasie łuszczyć i klapa. Więc moim zdaniem to niezbyt szczęśliwe rozwiązanie...
...no i poszedł biedaczysko, po szerokim szukać świecie czegoś, co jest bardzo blisko.
Awatar użytkownika
emski
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 420
Rejestracja: 2007-01-04, 00:03
Lokalizacja: Budzów/Wrocław

Post autor: emski »

Koledzy,

niestety nie każde aluminium da się wypolerować z dobrym skutkiem.
W syrenie dość dobrze polerują się listwy progowe. Ale efekt nie utrzymuje się zbyt długo. Jeśli aluminium jest dobrej jakości to wtedy można ja na prawdę ładnie wypolerować.

Co do stosowania lakieru bezbarwnego - jeśli element jest dobrze wypolerowany na lustro, to wcześniej czy później się on złuszczy. A do tego tracimy dość sporo z efektu polerowania.


Poniżej fotki felg od audi które polerowałem kiedyś, ponieważ były mocno zniszczone od soli (wżery itp.). Najpierw została usunięta warstwa lakieru bezbarwnego chemicznie. Później standardowo droga "papierowa" do 2000 i pasta polerska niebieska, biała i później mleczko wykończeniowo. Tak wypolerowany element trzeba co jakiś czas natłuszczać i dokładnie wycierać po myciu.

Pozdrawiam
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
skipass
Posty: 1
Rejestracja: 2008-01-09, 13:17
Lokalizacja: Kraków

Post autor: skipass »

witam,

czy ktoś z Koleżanek i Kolegów doradzi mi jaka jest uczciwa cena za lakierowanie 105?
mam 2 opcje: 1. lakiernik i tu z tego co czytam 2500zł
2. zaprzyjaźniony Pan Mietek u którego jeszcze nie byłem ale się wybieram, ile za lakierowanie metodą gospodarczą powinno być OK, dodam, że szpachlę sam zrobiłem.
bardzo proszę o pomoc, ew mail. miejsce garażowania Kraków.
pozdrawiam Syreniarzy,

skipass.
Awatar użytkownika
Żuczek
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 1411
Rejestracja: 2009-10-31, 15:53
Lokalizacja: KRK/DUB/WWA/MUN

Post autor: Żuczek »

niewiem..moge zapytac mojego sąsiada ile by chcial za lakierowanie syrenki. tez jestem w krakowie, jest on lakiernikiem. mojej nie malowal bo ja chcialem sam( z jakim skutkiem to juz inna sprawa) acha i powiedz mi czy samlakier czy podklad teesz czy juz sobie polozyles.?
syrena 1.0pyr pyr
polonez 2.0Turbo
Tarpan 2.9 v6 4x4
wigry 2
http://www.muzeumratownictwa.pl/
Awatar użytkownika
ostmar
-#Junior
-#Junior
Posty: 164
Rejestracja: 2009-03-05, 18:25
Lokalizacja: Zawiercie

Post autor: ostmar »

Cześć skipass, szkoda że wywiozłeś Syrcie do Krakowa bo tu w Zawierciu jak ją miałeś to bym ci podpowiedział. Ja swoją malowałem w Myszkowie u Dobosza i za robotę zapłaciłem 400 zł (oczywiście przygotowana do malowania i mój lakier). Lakiernia starej daty - nie znają co to polerka po lakierowaniu. Efekt ma być po pistolecie a nie po papierze i polerce.
Warszawa M20 1957
Warszawa 223 1971
Syrena 105 1974
Syrena 105L 1981
ODPOWIEDZ