Przeguby, półośki

patenty, przeróbki, ulepszenia
Awatar użytkownika
Franki
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 798
Rejestracja: 2005-01-21, 22:08
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Przeguby, półośki

Post autor: Franki »

Czy przypadkiem nie sprawdził ktoś od czego najłatwiej zaadoprować coś w miejsce słynnych homokinetyków? A przy okazji, może wie też ktoś od czego podejdą osłony tych przegóbów, bo ciężko coś znaleźć :/
Gość

Post autor: Gość »

Razem z trabantem dostałem przegub, wygląda identycznie jak ten do Syrenki.
radekk
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 775
Rejestracja: 2005-01-21, 23:01
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: radekk »

Wymaga trochę pracy i wysiłku ale można przebudować przeguby na krzyżaki. Mniejsza awaryjność a i wymiana łatwiejsza. Niestety nie można tego zrobić w "garażu". Potrzebny nieco lepszy warsztat lub dobry kowal.
Ja mam krzyżaki z wału kardana F125p. Problemem są niestety gumy, które w takim rozwiązaniu muszą być jeszcze dłuższe.
Awatar użytkownika
Franki
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 798
Rejestracja: 2005-01-21, 22:08
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Post autor: Franki »

Hmm... a czy mógłbym prosic jakieś dokładniejsze wskazówki i ewentualnie rysunki poglądowe, jakieś szkice co i jak? Byłbym wdzięczny...
syrenka.frankiego@interia.pl
Cypek

Post autor: Cypek »

ojciec mi powiedzial ze jesli nie chce miec problemow z przegubami to mozna bes problemów zamienic zawieszenie na wartburga a jak nie to meczyc sie ciagle z wypadajacym przegubem przy kazdorazowym skrecie w prawo i gwaltownym ruszeniu :)
radekk
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 775
Rejestracja: 2005-01-21, 23:01
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: radekk »

a czy mógłbym prosic jakieś dokładniejsze wskazówki i ewentualnie rysunki poglądowe, jakieś szkice co i jak?
Zdjęcia mogą być?
Sławek

przeguby

Post autor: Sławek »

Chłopie - no jasne że mogą być. Wrzucaj te foty na forum żeby wszyscy mogli zobaczyć. Jest tutaj tylko jedna kwestia - otóż krzyżaki nie sa homokinetyczne (równobieżne). Beda dodatkowe drgania skrętne na osi i mogą spowodować zniszczenia w skrzyni. Ciekaw jestem czy odczuwasz jakieś różnice czy drgania w samochodzie?
Dulek (dulliq)

Przeguby

Post autor: Dulek (dulliq) »

Najlepszym i nalatawiejszym do zamontowania zamiennikiem jest przegub od smiglowca MI-2. Trzeba go troche przerobic tzn podfrezowac zeby mial wielszy skret i predzej urwiecie poloske niz ten przegub. Zdecydowanie odradzam krzyzaki. Na zakretach terepie i trzeba dodawac gazu zeby utrzymac planowany tor jazdy. Mozna tez zaadoptowac przeguby od innych pojazdow ale do tego potrzebny jest dobry macher, ktory dospawa przegub do poloski tak zeby to bylo idealnie zrobione, nie tluklo i nie peklo przy 1 pisku.
Ja tam nie narzekam na fabryczne. Dzialaja bez zarzutu. Czasem pekaja ale bez nich syrena nie bylaby syrena :D
Sławek

fota

Post autor: Sławek »

Tu jest fota krzyżaka. Ale teoretycznie to nie ma prawa pracować - nie na darmo ludzie wynaleźli (i opatentowali w latach 30-tych) i używają homosów żeby je zastępować czym innym.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Awatar użytkownika
Jogurt
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 571
Rejestracja: 2005-02-02, 11:12
Lokalizacja: Tychy

re

Post autor: Jogurt »

teraz ja dorzuce swoje 3 grosze. tak jak to już ktoś wspomniał najlepszym sposobem jest wspawanie przegubu od innego auta, tyle że musi zrobić ktoś kto ma o tym pojęcie a nie pan Kazio ze spawarką, poza toczeniem i spawaniem przydało by się to wywarzyć. troche jest roboty ale efekt bomba, sam sie przymierzam ale narazie musze skończyć remont. koszty to cena przegubów i półosi które zakupimy z jakiegoś auta i koszt robocizny. jak się orientowałem w zakładach regenerujących półosie cena robocizny to !!!! 150-250 za sztuke :/ lekko nie jest ale pewnie. z tym że za tą kasę można kupić tone normalnych przegubów i półosiek ale znowu jeździ się z duszą na ramieniu :/
KIEROWCA

PRZEGUBY

Post autor: KIEROWCA »

Przerobienie przeniesienia napedu z zastosowaniem osiek i homokinetykow od Golfa to byloby to ! :)
A takze przerobienie zawieszen na Wartburgowskie 1.3 lub Golfowskie sprezyny i amorki :D RESORY PIOROWE, NIECH JE SZLAG!!! Trzeba czesto smarowac a i tak dostaje sie piasek i po calej robocie :( JESLI KTOS CHCE TO WYDAJE MI SIE, ZE MAM GDZIES JAKIES MATERIALY JAK ZROBIC SYRENKE NA SPREZYNACH, MOGE PRZESLAC SKAN.
Odradzam natomiast montowanie jakis krzyzakow czy innych wynalazkow tego typu bo w ogolnym bilansie okazuja sie jeszcze bardziej klopotliwe od homokinetykow.

PS. Z tego, co wiem to Trabanty i Wartburgi maja takie same przeguby jak Syrena :) Znalem jednego goscia co nie mogl dostac przegubu do Trabanta to kupil wlasnie homokinetyk do Syreny i zamontowal bez wiekszych trudnosci :D
Awatar użytkownika
Kapitan Zbik
młody syreniarz
młody syreniarz
Posty: 248
Rejestracja: 2005-01-21, 16:17
Lokalizacja: Głubczyce/Trzebnica
Kontakt:

Post autor: Kapitan Zbik »

Witam!
miałem kiedyś takie krzyzaki zamontowane i leżą gdzieś do tej pory. Wszystko byłoby OK gdyby nie to że przy skeconych kołach (nawracanie, wjazd do garażu itp.) przód samochodu podskakiwał jakbym jechał po kretowisku :/ Widocznie były źle wycentrowane. Ale piski, szlify itp były im niestraszne. Ale dorosłem, zmądrzałem i wstawiłem oryginały. Jak chcecie panowie szaleć to kupcie kanta (125p), jest do tego lepszy niż Syrena. A seryjne przeguby urwałem tylko raz, właśnie przy gwałtownym ruszaniu. Teraz ruszam spokojnie, gaz do dechy dopiero jak włączam 2 bieg i nie ma problemu. Po prostu ten typ tak ma i taki jego urok. W normalnej jeździe to nie przeszkadza, do szalenstw seryjna Syrena nadaje się średnio i tak powinno już pozostać.
pozdrawiam!
FSM Syrena 105L, 1976r.
PZL Świdnik, M21W2 Kobuz 1983r.
Romet Ogar 200, Romet Pony 50M-2
Jawa 350TS (638-0) 1988r. (sprzedana)
Aprilia Pegaso 650, 1993r.
FSO Truck DC 1.9D 1997r.
Awatar użytkownika
KIEROWCA
-#Stara Gwardia
-#Stara Gwardia
Posty: 4555
Rejestracja: 2005-02-24, 23:43
Lokalizacja: PRL
Kontakt:

Post autor: KIEROWCA »

Przednie zawieszenie wymaga czestego smarowania co 2500 km lub 3 m-ce. Luz mozna kasowac tylko na gornym sworzniu zwrotnicy bo lubi sie sam rozkrecac. Wymaga dokladnego smarowania przegubu. Przy duzych luzach w zawieszeniu wyrywa z rak kierownice :) Tylne zawieszenie na "plywajacym" resorze sprawia wrazenie, ze tyl ucieka :) Jednak przy dobrej obsludze wszystko spisuje sie fantastycznie :!: :D
::::Poradnik kompleksowej wiedzy syrenkowej ==UZUPEŁNIENIE GLINKI::::
===> http://chomikuj.pl/mariuszw2145/SYRENA <=== :dresiarz
::::Najljepsze jest nalanie do pełna w progi łoju baraniego na gorąco::::
Awatar użytkownika
KIEROWCA
-#Stara Gwardia
-#Stara Gwardia
Posty: 4555
Rejestracja: 2005-02-24, 23:43
Lokalizacja: PRL
Kontakt:

Post autor: KIEROWCA »

Oto skan usprawnienia do Syrenki :D :idea:
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
::::Poradnik kompleksowej wiedzy syrenkowej ==UZUPEŁNIENIE GLINKI::::
===> http://chomikuj.pl/mariuszw2145/SYRENA <=== :dresiarz
::::Najljepsze jest nalanie do pełna w progi łoju baraniego na gorąco::::
Gość

Post autor: Gość »

Kiedyś znalazłem coś takiego w necie jestem ciekawy waszych opini
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
ODPOWIEDZ