Rama Syrenki, inny silnik...
Rama Syrenki, inny silnik...
Witam wszystkich fanów Syren i inszych pojazdów mechanicznych. Konkretnie chodzi mi o zamontowanie silnika za przednią osią. Czy ktoś już tego próbował? Jeśli tak to jaki to był silnik? Bardzo proszę bez głupich komentarzy. Nie mam zamiaru robić tzw. "wiejskiego tuningu". Po prostu chodzi mi o wykorzystanie jak najbardziej oryginalnej ramy.
Trochę ciężko... Chcę zostawić napęd przedni co oznacza, że skrzynia musi być przed silnikiem. Wiem, że stare renault 5 miał tak zamontowany silnik. Interesowało mnie po prostu czy ktoś już tego próbował. Czytając jednak posty sądzę, że złe forum wybrałem. Większość krytykuje i jest oburzona jakimikolwiek przeróbkami . A przecież jest to dział "modyfikacje", tak? To po co odwiedzacie ten dział? W pełni popieram ludzi, którzy robią coś z niczego lub usprawniają swoje pojazdy. Oczywiście nie mówię tu o wsadzaniu "v6" do oryginalnej syrenki. Mnie też to boli. Jednak są egzemplarze niekompletne lub tak zniszczone, że nie da sie ich odbudować. Można na ich bazie zbudować inny pojazd... Ja mam taki w planach.
- Danek__105
- -#Youngtimer
- Posty: 327
- Rejestracja: 2005-01-23, 13:55
- Lokalizacja: Szczecin
ta syrenka ma silnik od renault http://syrena.nekla.pl/forum/album_pers ... user_id=97
kiedyś z właścielem pisałem, ale za dobrze już nie pamietam o czym, w zawieszeniu nic nie jest ruszane, w ramie to samo, jest przesunięty zamek maski. Reszte zapytaj się na PW, większość silników jest poprzecznie, nie licząc silników i skrzyń od audi, wszystkie są centralnie, jakie mają rozmiary to nie wiem, popytaj się ludzi na allegro w dziale części wysyłając meile. Może da się coś starszego dopasować tylko że jest lipnie z pojemnościami są tam 1.6/1.8 (chyba) a one pewnie są za wielkie i za długie, trzeba szukać i kombinować albo V4 od starego taunusa wejdzie na bank : - )
[ Dodano: 2008-01-06, 11:42 ]
kłopot może być też z szerokością, miska olejowa na 100% przy większej pojemności nie wejdzie nam między rame, a jak wejdzie to silnik może być za wysoko lub za wysoki przez co nie zamknie się maski, a jak się wszystko zmieści to radzę usztywnić resor, bo nam okrutnie siądzie :-/
kiedyś z właścielem pisałem, ale za dobrze już nie pamietam o czym, w zawieszeniu nic nie jest ruszane, w ramie to samo, jest przesunięty zamek maski. Reszte zapytaj się na PW, większość silników jest poprzecznie, nie licząc silników i skrzyń od audi, wszystkie są centralnie, jakie mają rozmiary to nie wiem, popytaj się ludzi na allegro w dziale części wysyłając meile. Może da się coś starszego dopasować tylko że jest lipnie z pojemnościami są tam 1.6/1.8 (chyba) a one pewnie są za wielkie i za długie, trzeba szukać i kombinować albo V4 od starego taunusa wejdzie na bank : - )
[ Dodano: 2008-01-06, 11:42 ]
kłopot może być też z szerokością, miska olejowa na 100% przy większej pojemności nie wejdzie nam między rame, a jak wejdzie to silnik może być za wysoko lub za wysoki przez co nie zamknie się maski, a jak się wszystko zmieści to radzę usztywnić resor, bo nam okrutnie siądzie :-/
Dzięki za podpowiedź. Dzisiaj wyczytałem, że renault 5 przed 1984 miały silnik podłużnie, oraz skrzynie z przodu. Pojemności nie były duże, od 900 do 1400. Teraz szukam jakiś informacji o tych silnikach i skrzyniach. Zdjęcie, jak to wygląda w renault. http://www.renault4.co.uk/ha1-gearbox/g ... engine.jpg
- Danek__105
- -#Youngtimer
- Posty: 327
- Rejestracja: 2005-01-23, 13:55
- Lokalizacja: Szczecin
silnik z przodu za resorem wydaje mi się że będzie kłopotem przez kolumnę kierowniczą :-/, pare osób ma silniki od starej daci (link co ci podesłałem) dokładnie takiej http://allegro.pl/item290621562_super_dacia_1310_p.html
w tamtej syrenie jest zrobiona pod syrenowską skrzynie biegów, dokładnie zapytaj się właściciela, będzie wiedział lepiej
w tamtej syrenie jest zrobiona pod syrenowską skrzynie biegów, dokładnie zapytaj się właściciela, będzie wiedział lepiej
nie wszystko w zyciu musi sie oplacac... kolego Wojtec: zeby zminimalizowac przeróbke ramy,bo o to chodzi zeby jak najmniej kombinacji bylo...to tak jak pisano wyzej: silnik i skrzynia wzdluznie+naped przód, jak to w wartburgu,niektorych renówkach(dacii),audi i niektóre passaty. najbardziej polecalbym silnik vw/audi bo sa znane i trwale-i nie tylko 1.6 i 1.8 moze tez byc 1.3+wzdluzna skrzynka. renault/dacia moze byc 1.3 , 1.4 , 1.6(masakre robilo gordini 1.6 na 2 poziomkach weber 45),1.7+wzdluzna skrzynka. lipa jest taka ze silnik 4suwowy bedzie wysoko bo na dole rama przeszkadza i tym samym srodek ciezkosci jest troche za wysoko... ALE JEST JESZCZE DRUGA OPCJA dla ciebie...!!!!!!!!!! silnik boxer z alfy romeo ze skrzynia wzdluzna i przednim napedem!!!!! pojemnosc 1.5 chyba ze 100-105KM i zaje... odglosik jak w subaru impreza:). taki silniczek mamy np.w alfasudzie pozostanie rzezba z cieglami od biegow,po;laczenie przegubow z piastami(ewentualnie inne piasty ale to juz rzezba-a tego nie chcemy!!!) i wtedy masz zawieche orginal i jest ok.dorzucasz kapcie od tarpana 185 i mozna katac:) a jak chcesz zaszalec to z audi a4 silnik 2.8v6 tez jest wzdluzny ze skrzynka i naped przedni:) a piasty tez mozna latwo przerobic na 4 tarczówki pozostawiajac ten sam rozstaw itp Pozdrawiam
[ Dodano: 2008-01-08, 11:26 ]
jezeli jakies pytania pisz na priv
[ Dodano: 2008-01-08, 11:26 ]
jezeli jakies pytania pisz na priv
Kupię używaną blacharkę do SYRENY-podgnite,uszkodzone itp.
- arturromarr
- -#Weteran
- Posty: 1633
- Rejestracja: 2006-07-03, 14:19
- Lokalizacja: Łódź
wojtec napisał :
Dzisiaj wyczytałem, że renault 5 przed 1984 miały silnik podłużnie, oraz skrzynie z przodu. Pojemności nie były duże, od 900 do 1400
Zgadza się stare piątki miały zespół napędowy z czwórki przerzucony na przód.
Nie sądzę jednak by łatwo byłoby to zamontować bez poważnych zmian bo jak dasz za resorem silnik to wejdzie Ci on do kabiny.
Nawet piątki oryginalnie miały wybrzuszenie w kabinie za którym wciśnięty był silnik poza tym przednie koła miały blisko przedniej krawędzi a w Syrenie są dalej.
Tak poza tematem to te silniczki robiono w bardzo wielu wersjach, również z turbinami o niesamowitym nawet dziś stosunku mocy do pojemności. Wygrywały przez wiele lat rajdy i zostały zdetronizowane dopiero po pojawieniu się aut 4x4.
Dzisiaj wyczytałem, że renault 5 przed 1984 miały silnik podłużnie, oraz skrzynie z przodu. Pojemności nie były duże, od 900 do 1400
Zgadza się stare piątki miały zespół napędowy z czwórki przerzucony na przód.
Nie sądzę jednak by łatwo byłoby to zamontować bez poważnych zmian bo jak dasz za resorem silnik to wejdzie Ci on do kabiny.
Nawet piątki oryginalnie miały wybrzuszenie w kabinie za którym wciśnięty był silnik poza tym przednie koła miały blisko przedniej krawędzi a w Syrenie są dalej.
Tak poza tematem to te silniczki robiono w bardzo wielu wersjach, również z turbinami o niesamowitym nawet dziś stosunku mocy do pojemności. Wygrywały przez wiele lat rajdy i zostały zdetronizowane dopiero po pojawieniu się aut 4x4.
- pgorzynski3
- -#Nowy nabytek forum
- Posty: 80
- Rejestracja: 2008-01-24, 18:12
- Lokalizacja: Toruń
to dopiero modyfikacja
Fiat 125 Bosto
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Syrena 105 LUX 1082r
WSK 125 M06 1961r
WSK 125 M06B3 1982
WSK 125 M06 B3 1981
WSK 175 M21 W2 1977
WSK 175 M21 W2 S2 1976
WSK 125 M06 1961r
WSK 125 M06B3 1982
WSK 125 M06 B3 1981
WSK 175 M21 W2 1977
WSK 175 M21 W2 S2 1976