Dla przestrogi

Zapytania i porady techniczne
Awatar użytkownika
Wojt
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 2041
Rejestracja: 2005-05-02, 12:45
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Wojt »

Ponieważ w swoich zasobach mam jeszcze kpl zwrotnice z demontażu postanowiłem wymienić pęknięty wąs. Były kosmiczne problemy z wyciągnięciem go ze zwrotnicy. Dwa dnie walenia 5 kg młotem, grzanie, polewanie płynem hamulcowym i w końcu wyszedł...
Co ciekawe na nim też było pęknięcie, pomimo, że siedział w gnieździe jak przyspawany!
Biorąc to pod uwagę, dochodzę do wniosku, że ciasne osadzenie wąsa niestety nie zabezpieczy go przed pękaniem.
Wychodzi na to, że jest to błąd projektowy i tyle.
W związku z tym, nie mając innego wyjścia postanowiłem sprawdzić metodę ze spawaniem.
Okazuje się, że ta stal jest stosunkowo miękka, dobrze się spawa i łatwo szlifuje.
Załączam efekty swojej pracy, mam nadzieję, że to będzie się trzymać. Skróciłem wybranie pod wpust, teraz w tym newralgicznym miejscu nie ma karbu.

[ Dodano: 2021-06-18, 23:32 ]
Starałem się tego zbytnio nie nagrzewać i robiłem etapami.
Po wszystkim jeszcze to zamierzam ocynkować, czekam na chemię.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
...no i poszedł biedaczysko, po szerokim szukać świecie czegoś, co jest bardzo blisko.
Awatar użytkownika
Gieroy
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 1843
Rejestracja: 2005-12-24, 21:53
Lokalizacja: W-wa

Post autor: Gieroy »

To faktycznie wychodzi na to, że ciasne pasowanie wąsa w zwrotnicy nie załatwia sprawy.
A ten drugi wąs co go wybiłeś miał pęknięcie w tym samym miejscu co pierwszy?
Ten pospawany to jeden z tych pęknietych? Zeszlifowałeś pęknięcie na okrągło i potem dałeś spaw?
Dobrze ten zreperowany wąs wygląda. :ok3
Wynika chyba z tego, że większość wąsów ma pęknięcie tylko nikt o tym nie wie bo mało kto wyciąga je ze zwrotnicy. Ciekawe, że nie słychać było żeby ludzie się zabijali z tego powodu.
"Samochody Syrena nie są na pewno pojazdami na wskroś nowoczesnymi" mgr inż. Z. Glinka
Awatar użytkownika
Wojt
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 2041
Rejestracja: 2005-05-02, 12:45
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Wojt »

Obydwa wąsy były pękniete w tym samym miejscu i w taki sam sposób. Pęknięcie w tym co siedział "na sztywno" było mniejsze i właśnie ten wąs był naprawiany. Na 1 zdjęciu jest widoczne zeszlifowane pęknięcie do "zdrowego" materiału. Myślę, że gdybym szlifował ten gorszy, to doszedł bym pewnie do połowy średnicy...

[ Dodano: 2021-06-23, 16:31 ]
Wrzucam zdjęcia z domowego cynkowania.
Pierwsze to wytrawianie w kwasie, potem elektroliza.
Po cynkowaniu jeszcze "surowe" i wstępnie oczyszczone z luźnego tlenku.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
...no i poszedł biedaczysko, po szerokim szukać świecie czegoś, co jest bardzo blisko.
Awatar użytkownika
Gieroy
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 1843
Rejestracja: 2005-12-24, 21:53
Lokalizacja: W-wa

Post autor: Gieroy »

A czy luźno wchodzi w zwrotnicę czy będziesz musiał jakoś wciskać? Po cynkowaniu czop jest jeszcze trochę grubszy.
"Samochody Syrena nie są na pewno pojazdami na wskroś nowoczesnymi" mgr inż. Z. Glinka
Awatar użytkownika
Wojt
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 2041
Rejestracja: 2005-05-02, 12:45
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Wojt »

Wchodzi z lekkim oporem, trzeba wbijać, ale nie "na chama" tylko w miarę lekko.
Powiem, że mam cykora...
...no i poszedł biedaczysko, po szerokim szukać świecie czegoś, co jest bardzo blisko.
Awatar użytkownika
syreniarz1992
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 2631
Rejestracja: 2005-01-24, 16:21
Lokalizacja: Kraków

Post autor: syreniarz1992 »

Spawanie jak spawanie, a kruchość wodorowa nabywana przy cynkowanie? Gruby szpej, to nie powinno grać roli, ale może jakiś inżynier się wypowie.
Awatar użytkownika
motonita
Moderator
Moderator
Posty: 7472
Rejestracja: 2006-12-26, 08:53
Lokalizacja: Stalowa Wola
Kontakt:

Post autor: motonita »

Kain pisze:Gieroy, powłoka chromowa ma grubość liczoną w mikronach (!) a ty piszesz o "chyba dawaniu trochę grubiej" Sic! a potem szlifowaniu ...

najpierw poczytaj potem się wypowiadaj publicznie "ekspercie"
Tak Kain, chrom można dac grubiej i szlifować, spotykałem się juz z tym nie raz przy remontach elementów starych przekładni np... ale innych też....

z tym że ten element bym poprostu wymienił....

[ Dodano: 2021-10-19, 20:56 ]
a po co cynkować?
Twoj symbol WSK twój bak słodko zaokrąglony...

Dewiacji posiadania nie da się wyleczyć

mój mail:
motonita@syrena.biz
Awatar użytkownika
Wojt
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 2041
Rejestracja: 2005-05-02, 12:45
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Wojt »

motonita pisze:z tym że ten element bym poprostu wymienił....
Chętnie odkupię jak masz, i to na obie strony!
...no i poszedł biedaczysko, po szerokim szukać świecie czegoś, co jest bardzo blisko.
Awatar użytkownika
motonita
Moderator
Moderator
Posty: 7472
Rejestracja: 2006-12-26, 08:53
Lokalizacja: Stalowa Wola
Kontakt:

Post autor: motonita »

UZYWEK POWINIENEM MIEC SPORO
Twoj symbol WSK twój bak słodko zaokrąglony...

Dewiacji posiadania nie da się wyleczyć

mój mail:
motonita@syrena.biz
Awatar użytkownika
Wojt
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 2041
Rejestracja: 2005-05-02, 12:45
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Wojt »

PM
...no i poszedł biedaczysko, po szerokim szukać świecie czegoś, co jest bardzo blisko.
ODPOWIEDZ