jak zregenerować zbiornik paliwa w 104

(silnik, skrzynia)
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Pyza20
młody syreniarz
młody syreniarz
Posty: 229
Rejestracja: 2006-06-08, 23:14
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.

jak zregenerować zbiornik paliwa w 104

Post autor: Pyza20 »

Witam mój oryginalny zbiornik uległ zniszczeniu wewnątrz poprzez korozję ma rdzawy nalot poza tym smok paliwa a w zasadzie to sitko które ma na końcu totalnie zgniło i leży na dnie w postaci pyłu. No i nie wiem za bardzo jak to wyczyścić, kolega proponował piasek do piaskowania i betoniarkę :) ja się zastanawiam nad kupnem zbiornika walcowego LPG i dostosowanie go do benzyny. Ktoś ma jakieś pomysły? ps. a sam smok od czegoś dopasuję ?
Awatar użytkownika
Kangur
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 395
Rejestracja: 2011-06-14, 16:53
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Kangur »

.. u nas na Ślasku, wiele zbiorników zregenerował p. Parzonka, w tym mój od sztywnej SHL-ki..
Akurat z tym nie słyszałem negatywnych doniesień, dlatego piszę :wink:
Czesio 1958 miał z Nim do czynienia, Kanuj firma, pisał tu o tym.
"Syrenę skonstruowaliśmy w warunkach trudnych. Jest ona kompromisem (..) stanowi więc niejako produkt uboczny i tylko w ten sposób mogła się ukazać" Mgr inż. Karol Pionnier
Awatar użytkownika
CZESIO1958
-#Stara Gwardia
-#Stara Gwardia
Posty: 4286
Rejestracja: 2009-06-07, 19:20
Lokalizacja: Mysłowice

Post autor: CZESIO1958 »

motomania na luzie
ratystast
-#Nowy nabytek forum
-#Nowy nabytek forum
Posty: 51
Rejestracja: 2021-01-23, 00:50
Lokalizacja: ONY/SK

Post autor: ratystast »

Podobno działa też taki "garażowy" sposób: wykręcasz zbiornik, wylewasz pozostałości paliwa, wrzucasz parę kg drobnych nakrętek, podkładek, zaślepiasz tymczasowo otwory i telepiesz kilkadziesiąt razy, aż do osiągnięcia satysfakcjonującego efektu.

SHL M04? :o
Awatar użytkownika
Yanosik
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 1707
Rejestracja: 2008-07-06, 13:03
Lokalizacja: Piła

Post autor: Yanosik »

Pyza20 pisze:kolega proponował piasek do piaskowania i betoniarkę
A co, zły pomysł? Zamiast piasku może być tłuczone szkło, żwir, drobne żelastwo, gwoździe albo wszystko jednocześnie lub po kolei :)
I get up at seven, yeah,
and I go to work at nine.
I got no time for livin'.
Yes, I'm workin' all the time.
Awatar użytkownika
Pyza20
młody syreniarz
młody syreniarz
Posty: 229
Rejestracja: 2006-06-08, 23:14
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.

Post autor: Pyza20 »

Yanosik pisze:
Pyza20 pisze:kolega proponował piasek do piaskowania i betoniarkę
A co, zły pomysł? Zamiast piasku może być tłuczone szkło, żwir, drobne żelastwo, gwoździe albo wszystko jednocześnie lub po kolei :)
Myślałem też o ścierniwie do polerki wibracyjnej... zobaczymy co los przyniesie ale nie mam betoniarki :)
Awatar użytkownika
suchy
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 1583
Rejestracja: 2009-01-06, 15:29
Lokalizacja: Kielce

Post autor: suchy »

Po wyczyszczeniu mam sprawdzony patent. Środek wymalować podkładem epoksydowym. U mnie działa idealnie, żadnych paprochów nie ma w filtrze paliwa.
Syrena 105L 1980
1938 NSU 251 OSL
1956 Iż 49
1962 Junak M10
1979 2x Jawa Mustang
197... Komar
Awatar użytkownika
syreniarz1992
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 2631
Rejestracja: 2005-01-24, 16:21
Lokalizacja: Kraków

Post autor: syreniarz1992 »

ja kupiłem polski epoksyd dedykowany do środowisk agresywnych, RAFIL, użytkownicy sobie podobnież chwalą, niektórzy to po czyszczeniu mechanicznym trawią fosolem, niektórzy robią elektrolizę. Osobiście zbiornik czyszczę mechanicznie, najczęściej betoniarką, czyszczę elektrolizą i maluje w przypadku jak rzadko jeżdżę danym pojazdem. Ani z malowaniem, ani bez nie miałem nawrotów choroby zbiornikowej.
ODPOWIEDZ