Cienki Fiat Kozichwosta

Pochwal się swoim pojazdem, technicznym wynalazkiem, udanymi zakupami. <br>Wszystko ściśle związane z motoryzacją.
Awatar użytkownika
suchy
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 1583
Rejestracja: 2009-01-06, 15:29
Lokalizacja: Kielce

Post autor: suchy »

SyrHarMer pisze:suchy, Maluch przy CC to "nieudacznik" nie obrażając dzisiejszych właścicieli
Przekonałeś mnie, że CC jest lepsze od 126p! Tylko dlaczego z obu modele z podobnych lat to Maluch jest bardziej w cenie? 8)
Syrena 105L 1980
1938 NSU 251 OSL
1956 Iż 49
1962 Junak M10
1979 2x Jawa Mustang
197... Komar
Awatar użytkownika
Kozichwost
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 1477
Rejestracja: 2006-04-11, 19:24
Lokalizacja: Polska

Post autor: Kozichwost »

Bo co do CC ludzie jeszcze się nie pokapowali. Pierwsza seria FSM z korkiem wlewu bez klapki już zaczyna drożeć. Mowa oczywiście o zadanych nie dojechanych egzemplarzach. To jest ten moment, kiedy maluchy 600 licencja fiat już drożały a FL jeszcze nie
Awatar użytkownika
SyrHarMer
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 2516
Rejestracja: 2015-12-29, 18:13
Lokalizacja: Wolsztyn

Post autor: SyrHarMer »

suchy, Bo na CC jeszcze nie przyszedł czas, - ale on nadejdzie !
Roman roman.bloszyk@gmail.com 799 860 545

KATALOGI CZĘŚCI ZAMIENNYCH
Syrena 100, 101, 102 na płycie CD
Wydanie I 1959r i wydanie II 1962r

KOSZULKI Z NADRUKIEM
Dla Syreniarzy - wszystkie modele i roczniki
i dziewęć pozostałych aut z PRL
Awatar użytkownika
CZESIO1958
-#Stara Gwardia
-#Stara Gwardia
Posty: 4286
Rejestracja: 2009-06-07, 19:20
Lokalizacja: Mysłowice

Post autor: CZESIO1958 »

Tak się wetnę :devil3
Silnik z Bisa a silnik CC700 to totalnie co innego
Obydwa leżą na boku i nic więcej
To całkiem inne konstrukcje.
Naprawiałem i jedne i drugie :helm
motomania na luzie
Awatar użytkownika
KIEROWCA
-#Stara Gwardia
-#Stara Gwardia
Posty: 4555
Rejestracja: 2005-02-24, 23:43
Lokalizacja: PRL
Kontakt:

Post autor: KIEROWCA »

No i niechaj służy :piwo:
Trochę szkoda, że to już wersja Young ==FSM'y były nieco bardziej klimatyczne == czarna decha, licznik starego wzoru jak w maluchu itd. ale taki zadbany egzemplarz na pewno jest wart zachowania :ok3

Cienias przy maluchu to normalny komfortowy samochód, miejsca z przodu prawie jak w DF. W maluchu siedzi się nisko jak na ziemi, silnik z tyłu, symboliczny bagażnik z przodu nad nogami - CC wygrywa w każdej konkurencji.

Jeśli chodzi o bagażnik otwierany z wnętrza ==bardzo dobry patent, sam do swojego zakładałem bo ten wciskany zameczek potrafi być zawodny i trzeba odchylać oparcie żeby otworzyć wciskając zapadkę palcami.

Pozdrawiam
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
::::Poradnik kompleksowej wiedzy syrenkowej ==UZUPEŁNIENIE GLINKI::::
===> http://chomikuj.pl/mariuszw2145/SYRENA <=== :dresiarz
::::Najljepsze jest nalanie do pełna w progi łoju baraniego na gorąco::::
Awatar użytkownika
suchy
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 1583
Rejestracja: 2009-01-06, 15:29
Lokalizacja: Kielce

Post autor: suchy »

Nie prawda, Maluch jest lepszy! Ma mniejszy promień skrętu, jest lżejszy. Można samemu postawić na boku. No i tylny napęd- można driftować! Poza tym prostszy silnik, zapłon mechaniczny i gaźnik, zero elektroniki! Nie ma problemów z płynem chłodniczym i wyciekami! No i więcej tańszych części!
Syrena 105L 1980
1938 NSU 251 OSL
1956 Iż 49
1962 Junak M10
1979 2x Jawa Mustang
197... Komar
Awatar użytkownika
motonita
Moderator
Moderator
Posty: 7472
Rejestracja: 2006-12-26, 08:53
Lokalizacja: Stalowa Wola
Kontakt:

Post autor: motonita »

A poprzedni miałeś jak w maluszku?
Twoj symbol WSK twój bak słodko zaokrąglony...

Dewiacji posiadania nie da się wyleczyć

mój mail:
motonita@syrena.biz
Suwmiarka
młody syreniarz
młody syreniarz
Posty: 248
Rejestracja: 2014-07-07, 09:30
Lokalizacja: PL

Post autor: Suwmiarka »

Chciałbym tylko na jedną rzecz zwrócić uwagę. CC wygrywa pod wieloma względami z 126p, ale należy pamiętać, że oba te auta to YoungTimery. Płacimy nie za wygodę lecz za sentyment. Dlatego Maluchy będą trzymać wyższą cenę
Awatar użytkownika
motonita
Moderator
Moderator
Posty: 7472
Rejestracja: 2006-12-26, 08:53
Lokalizacja: Stalowa Wola
Kontakt:

Post autor: motonita »

z yountimermi znaczy sie jest tak... im mniej wygodny tym droższy :D
Twoj symbol WSK twój bak słodko zaokrąglony...

Dewiacji posiadania nie da się wyleczyć

mój mail:
motonita@syrena.biz
Awatar użytkownika
KIEROWCA
-#Stara Gwardia
-#Stara Gwardia
Posty: 4555
Rejestracja: 2005-02-24, 23:43
Lokalizacja: PRL
Kontakt:

Post autor: KIEROWCA »

suchy pisze:Nie prawda, Maluch jest lepszy! Ma mniejszy promień skrętu, jest lżejszy. Można samemu postawić na boku. No i tylny napęd- można driftować! Poza tym prostszy silnik, zapłon mechaniczny i gaźnik, zero elektroniki! Nie ma problemów z płynem chłodniczym i wyciekami! No i więcej tańszych części!
CC też ma gaźnik a elektronika ogranicza się do modułu zapłonowego. Można wozić na zapas co zresztą robiłem ale na szczęście nigdy się nie przydał. Nie wymaga podpinania pod komputer jak teraz te nowoczesne.
Słyszałem, że w takim dajmy na to Audi A4 z roku ok. 2010 to już nawet klocków się nie wymieni bez podłączania pod komputer. MASAKRA :fire
Czy układ chłodniczy jest wadą czy zaletą? Tutaj bym dyskutował - wycieki czy awarie pompy się zdarzają ale to pojazdy chłodzone powietrzem częściej miały problemy z przegrzewaniem. Skoro chłodnice były już w samochodach przedwojennych to raczej jest potrzebna :)

A tak w ogóle najlepszy samochód to Łada 2107 - świadczy o tym 30 lat produkcji w prawie nie zmienionej postaci :) Ostatni normalny wóz nie będący komputerem na kołach i to się chwali. W 2012 wciąż bez airbagów, ABS-ów, wielowahaczy, z gaźnikiem i licznikiem na linkę.
::::Poradnik kompleksowej wiedzy syrenkowej ==UZUPEŁNIENIE GLINKI::::
===> http://chomikuj.pl/mariuszw2145/SYRENA <=== :dresiarz
::::Najljepsze jest nalanie do pełna w progi łoju baraniego na gorąco::::
Awatar użytkownika
Kozichwost
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 1477
Rejestracja: 2006-04-11, 19:24
Lokalizacja: Polska

Post autor: Kozichwost »

Ładna taka jest, bo taka być musi. Trochę jeżdżę na wschód i sporo już widziałem. Np w niedzielne południe wymiana krzyżaka wału napędowego za pomocą młotka. Po 1,5 godziny młotowania krzyżak sam wypadł do kanału.

Czesio - silnik cienkiego to wersja rozwojowa bisowego. Dołożyli hydropopychacze i pełnoprzepływowy filtr oleju. Reszta to to samo.
Dzisiaj rozbierając zegary zobaczyłem, że w panelu kontrolek jest pusta kontrolka z kluczykiem, czyli producent chyba przymierzał się do jakiegoś immobilisera.
Gdyby zamiast aisana założyli temu samochodowi prosty jednopunktowy wtrysk, byłoby jeszcze ekonomiczniejsze i mniej zawodne
Awatar użytkownika
Dawdzio
-#Nowy nabytek forum
-#Nowy nabytek forum
Posty: 95
Rejestracja: 2017-08-19, 22:21
Lokalizacja: Chojnów

Post autor: Dawdzio »

Właśnie niezupełnie, bo mimo sporego podobieństwa kręcą się w przeciwnych kierunkach. Już samo to powoduje konieczność wielu zmian.
Awatar użytkownika
CZESIO1958
-#Stara Gwardia
-#Stara Gwardia
Posty: 4286
Rejestracja: 2009-06-07, 19:20
Lokalizacja: Mysłowice

Post autor: CZESIO1958 »

Dawdzio pisze:Właśnie niezupełnie, bo mimo sporego podobieństwa kręcą się w przeciwnych kierunkach. Już samo to powoduje konieczność wielu zmian.
Miałem to przytoczyć :grinser
motomania na luzie
Awatar użytkownika
KIEROWCA
-#Stara Gwardia
-#Stara Gwardia
Posty: 4555
Rejestracja: 2005-02-24, 23:43
Lokalizacja: PRL
Kontakt:

Post autor: KIEROWCA »

Kozichwost pisze:Gdyby zamiast aisana założyli temu samochodowi prosty jednopunktowy wtrysk, byłoby jeszcze ekonomiczniejsze i mniej zawodne
Dlatego zamiast Aisana najlepiej założyć FOS-a :ok3
http://cento.p2a.pl/viewtopic.php?id=21320
::::Poradnik kompleksowej wiedzy syrenkowej ==UZUPEŁNIENIE GLINKI::::
===> http://chomikuj.pl/mariuszw2145/SYRENA <=== :dresiarz
::::Najljepsze jest nalanie do pełna w progi łoju baraniego na gorąco::::
Awatar użytkownika
Kozichwost
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 1477
Rejestracja: 2006-04-11, 19:24
Lokalizacja: Polska

Post autor: Kozichwost »

Lat temu z 15 miałem służbową 700. Jako najmłodszy w firmie dostałem najgorszy samochód. Cienki jak go brałem miał 190 tys przebiegu, a jak zmieniłem pracę miał 230. Z aisanem nic przez ten czas się nie działo. Mam dobre zdanie o tym gaźniku - póki co
Ogólnie to autko miło wspominam. Odpalał nawet po nocy pod gołym niebem z 29 stopniami mrozu. Pomimo przebiegu zima oleju nie brał, a latem minimalne. Na nowych oponach zimowych miał niesamowite własności terenowe.

[ Dodano: 2020-10-24, 20:12 ]
Dzisiaj wpadły felgi z epoki. A że byłem niedaleko Bielska, wpadłem na chwilę do Mariusza. I wpadły jeszcze kołpaczki 13stki. Teraz nie wiem co założyć
Obrazek


Obrazek
ODPOWIEDZ