126p FL 1991 azurro egeo.

Pochwal się swoim pojazdem, technicznym wynalazkiem, udanymi zakupami. <br>Wszystko ściśle związane z motoryzacją.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Yanosik
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 1707
Rejestracja: 2008-07-06, 13:03
Lokalizacja: Piła

Post autor: Yanosik »

Ja na ogrzewanie malucha nie narzekałem. Miałem malucha rok 84, czyli dmuchawy elektrycznej nie miałem wcale. Zimne powietrze z bagażnika wiało mi przez radio :helm
Podstawowa sprawa to sprawdź termostat i rurę łączącą osłony silnika z kabiną. W termostacie kiedyś urwało mi się to cięgno łączące mieszek termostatu z jego przepustnicą/klapką. Była ona otwarta na maxa i ciepłe powietrze uciekało do komory silnika zamiast do kabiny.

A jak już jesteśmy przy temperaturze, to pamiętaj by latem nie jeździć jak :klnie z uchyloną klapą, bo :klnie to daje i nie jest potrzebne.
I get up at seven, yeah,
and I go to work at nine.
I got no time for livin'.
Yes, I'm workin' all the time.
Awatar użytkownika
suchy
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 1583
Rejestracja: 2009-01-06, 15:29
Lokalizacja: Kielce

Post autor: suchy »

Nt jeżdżenia z otwartą klapą zdania są podzielone, ale finałem finałów jakiś podróżnik Maluchem wybadał, że jednak otwarcie klapy trochę zmniejsza temperaturę gdyż wtedy cały blok itd oddaje trochę bardziej ciepło ponad to co wymuszone dmuchawą. Ale nie łam się jeszcze nigdy tak nie jeździłem i żaden dalszy wyjazd mi się nie szykuje. Po zakupie jak wracałem to sprzedający mi radził, żeby co jakiś czas się zatrzymywać. Jednak się go nie słuchałem, dawałem czasem mocno w palnik, ale biorąc pod uwagę, to, że silnik pewnie już robi drugą setkę, to nie obawiam się zatarcia. ;-)
Syrena 105L 1980
1938 NSU 251 OSL
1956 Iż 49
1962 Junak M10
1979 2x Jawa Mustang
197... Komar
Awatar użytkownika
Yanosik
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 1707
Rejestracja: 2008-07-06, 13:03
Lokalizacja: Piła

Post autor: Yanosik »

Blok i tak oddaje ciepło, które bez problemu opuści komorę silnika przez wielkie otwory wentylacyjne w niej zaprojektowane.
I sprawdź ten termostat. Blacharkę masz, to podstawę mechaniki też ogarnij. Zapłon, układ zasilania, olej + czyszczenie filtra oleju.
I get up at seven, yeah,
and I go to work at nine.
I got no time for livin'.
Yes, I'm workin' all the time.
Awatar użytkownika
suchy
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 1583
Rejestracja: 2009-01-06, 15:29
Lokalizacja: Kielce

Post autor: suchy »

Jak się dowiem gdzie jest i jak zbadać to może termostat sprawdzę. Auto było mechanicznie oganiane przez poprzednika. Wymienił m in łańcuszek. Dlatego filtra i zapłonu mi się nie chce sprawdzać. :P Ale na pocieszenie dodam, że płyn hamulcowy i olej mam nowe może dlatego, że jak buda stała na boku to się wszytko wylało. :-p
Syrena 105L 1980
1938 NSU 251 OSL
1956 Iż 49
1962 Junak M10
1979 2x Jawa Mustang
197... Komar
Awatar użytkownika
Yanosik
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 1707
Rejestracja: 2008-07-06, 13:03
Lokalizacja: Piła

Post autor: Yanosik »

Filtr oleju trzeba było przy okazji wyczyścić, nie wiadomo kiedy był czyszczony i co tam siedzi.
I get up at seven, yeah,
and I go to work at nine.
I got no time for livin'.
Yes, I'm workin' all the time.
Awatar użytkownika
KIEROWCA
-#Stara Gwardia
-#Stara Gwardia
Posty: 4555
Rejestracja: 2005-02-24, 23:43
Lokalizacja: PRL
Kontakt:

Post autor: KIEROWCA »

suchy pisze:Nt jeżdżenia z otwartą klapą zdania są podzielone
Gdzieś mam Auto Motor Sport z 94/95 roku kiedy maluch był jednym z najpopularniejszych samochodów i artykuł poświęcony jeździe z otwartą klapą. Jak znajdę to mogę wrzucić scan.
Z tego co pamiętam nie dawało to żadnych wymiernych korzyści poza zwiększonym zużyciem paliwa... Osobiście malucha nigdy nie miałem także wstrzymuję się od głosu. Mam natomiast kolegę maluchowca, który miał dwa swoje i służbowego.
Jak tylko powraca temat malucha przy 07 to zawsze się o to sprzecza - jak maluch to tylko z otwartą klapą! ZAWSZE tak w lato jeździłem! Ogrzewanie w maluchu? DOBRE! Ja nie narzekałem, dla mnie tata uszczelnił olkitem. :devil3
Należy jednak wziąć poprawkę na to, że koleś na motoryzacji zna się mniej więcej jak blondynka z kawałów i zawsze kupuje po prostu "samochód", nie ważne jakiej marki byle by tylko kosztował do 1500 zł w trzech ratach po pięć stówek, miał radio i odpalał. :)

Pozdro
::::Poradnik kompleksowej wiedzy syrenkowej ==UZUPEŁNIENIE GLINKI::::
===> http://chomikuj.pl/mariuszw2145/SYRENA <=== :dresiarz
::::Najljepsze jest nalanie do pełna w progi łoju baraniego na gorąco::::
Awatar użytkownika
sereniarz(atom1)
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 2467
Rejestracja: 2005-07-28, 23:41
Lokalizacja: z Podlasia
Kontakt:

Post autor: sereniarz(atom1) »

nigdy nie mialem potrzeby w swoim jezdizc z otwarta klapą, ale z pewnego zrodla wiem ze dawno temu po jezdzie z obciazeniem z otwarta cisnienie oleju sie nie zpalalo, a na zamknietej swcił sie alladyn :---)
30 VI 1983 po 30 latach produkcji zaprzestano wytwarzania Syreny ;-(
http://img47.imageshack.us/img47/1990/m ... zy1jb5.jpg
Awatar użytkownika
suchy
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 1583
Rejestracja: 2009-01-06, 15:29
Lokalizacja: Kielce

Post autor: suchy »

Widzę, że wywołałem ciężką wojnę ideologiczną angażującą pół forum. Cieszę się. :-p Ale nie tylko tu: https://www.motonews.pl/forum/?op=fvt&t ... sc&start=0

Tutaj ktoś dowiódł, że otwarta klapa zwiększa zużycie paliwa:
https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic307704.html

Czy wszyscy znają? Materiał obowiązkowy i wręcz historyczny bo ceny podane w filmie w tamtym czasie były prawdziwe! https://www.youtube.com/watch?v=m3ExA47OC_Y

[ Dodano: 2020-05-06, 14:55 ]
Podczas wyjazdu w góry sprzęgło zaczęło się ślizgać. Zdjąłem skrzynię, wymieniłem uszczelnienie wałka skrzyni, przy czym nie wiem czy bankowo to on ciekł. Tarczę wymieniłem bo miałem zapasowe, grubość starej to 5,5 mm, nie wiem czy dopuszczalna, czy nie. Wylawszy prawie cały odtłuszczacz na stare dociski sprzęgła i nową tarczę zamontowałem skrzynię i mam dosyć roboty na dzisiaj! :F

[ Dodano: 2020-05-08, 10:03 ]
OD czego ten biały?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Syrena 105L 1980
1938 NSU 251 OSL
1956 Iż 49
1962 Junak M10
1979 2x Jawa Mustang
197... Komar
Awatar użytkownika
KIEROWCA
-#Stara Gwardia
-#Stara Gwardia
Posty: 4555
Rejestracja: 2005-02-24, 23:43
Lokalizacja: PRL
Kontakt:

Post autor: KIEROWCA »

sereniarz(atom1) pisze:z otwarta cisnienie oleju sie nie zpalalo, a na zamknietej swcił sie alladyn :---)
Jest pewien niezawodny lek na świecącą się kontrolkę oleju na wolnych w maluchu a nazywa się on SUPEROL.
Poważnie ===ten olej jakby uszczelniał silnik. Oczywiście teoretycznie dedykowany jest on do diesli traktorów i ciężarówek ale dla benzyniaka nie ma to większego znaczenia.
Metoda sprawdzona.
Mój brygadzista, dziadek na pół roku przed emeryturą w latach 80/90 był zawodowym mechaniorem. Robił Autosany, Jelcze ogórki, Żuki, Stary diesle i benzyniaki. Sam miał trzy maluchy a po godzinach naprawiał też ludziom u siebie w garażu. Jak coś wspomina o maluchu to zawsze powraca ten superol.
Lotos to rzadkie g... leje się jak siki. W Poldku na Lotosie zawory klepały mi 3 miesiące od regulacji. Przez pierwszy rok po zakupie trzy razy regulowaliśmy. Zarówno książkowo jak i z fachowcem ustawiającym na czuja.
Odkąd zalałem superol od razu się wyciszył i na nim też poszedł do ludzi.
Pzdr
::::Poradnik kompleksowej wiedzy syrenkowej ==UZUPEŁNIENIE GLINKI::::
===> http://chomikuj.pl/mariuszw2145/SYRENA <=== :dresiarz
::::Najljepsze jest nalanie do pełna w progi łoju baraniego na gorąco::::
Awatar użytkownika
suchy
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 1583
Rejestracja: 2009-01-06, 15:29
Lokalizacja: Kielce

Post autor: suchy »

Ja jakiś czas temu spełniłem swoje marzenie i kupiłem 30l. Oleju 20W50 klasy jakości G. Zatem nadaje się do wszystkich moich pojazdów od Clio I włącznie. W sumie po na naprawie karoserii jak poprzednik sie wylał na prawe i lewe koło na zmianę oraz na deski w garażu pomimo zakreconych korków :grinser nalałem 20W50 i faktycznie alladyn się zapala ostatni.
Syrena 105L 1980
1938 NSU 251 OSL
1956 Iż 49
1962 Junak M10
1979 2x Jawa Mustang
197... Komar
Awatar użytkownika
motonita
Moderator
Moderator
Posty: 7472
Rejestracja: 2006-12-26, 08:53
Lokalizacja: Stalowa Wola
Kontakt:

Post autor: motonita »

i jak tam milicyjny maluch ? nabija kilometry ?
Twoj symbol WSK twój bak słodko zaokrąglony...

Dewiacji posiadania nie da się wyleczyć

mój mail:
motonita@syrena.biz
Awatar użytkownika
suchy
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 1583
Rejestracja: 2009-01-06, 15:29
Lokalizacja: Kielce

Post autor: suchy »

Ostatnio jeżdżę głównie Junakiem na wycieczki. Po mieście nie ma sensu jeździć autem, więc rydwan wpie...u stoi w gotowości.
Syrena 105L 1980
1938 NSU 251 OSL
1956 Iż 49
1962 Junak M10
1979 2x Jawa Mustang
197... Komar
Awatar użytkownika
motonita
Moderator
Moderator
Posty: 7472
Rejestracja: 2006-12-26, 08:53
Lokalizacja: Stalowa Wola
Kontakt:

Post autor: motonita »

a jakie prace przy nim ?
Twoj symbol WSK twój bak słodko zaokrąglony...

Dewiacji posiadania nie da się wyleczyć

mój mail:
motonita@syrena.biz
Awatar użytkownika
suchy
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 1583
Rejestracja: 2009-01-06, 15:29
Lokalizacja: Kielce

Post autor: suchy »

Po wymianie sprzęgła i wszystkich uszczelnień w skrzyni nic się nie zmienia, lakier zostaje oryginalno zaprawkowy jako świadectwo epoki. 8)

[ Dodano: 2020-09-13, 16:20 ]
Jakiś menel się przyczepił na zlocie, ale za to pod kolor.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Syrena 105L 1980
1938 NSU 251 OSL
1956 Iż 49
1962 Junak M10
1979 2x Jawa Mustang
197... Komar
Awatar użytkownika
motonita
Moderator
Moderator
Posty: 7472
Rejestracja: 2006-12-26, 08:53
Lokalizacja: Stalowa Wola
Kontakt:

Post autor: motonita »

wiecej fotek, wiecej fotek
Twoj symbol WSK twój bak słodko zaokrąglony...

Dewiacji posiadania nie da się wyleczyć

mój mail:
motonita@syrena.biz
ODPOWIEDZ