126p FL 1991 azurro egeo.

Pochwal się swoim pojazdem, technicznym wynalazkiem, udanymi zakupami. <br>Wszystko ściśle związane z motoryzacją.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
KIEROWCA
-#Stara Gwardia
-#Stara Gwardia
Posty: 4555
Rejestracja: 2005-02-24, 23:43
Lokalizacja: PRL
Kontakt:

Post autor: KIEROWCA »

Fajna kierownica - to już nie FL z metalowymi ramionami ale jeszcze nie CC/EL ==rzadki okaz.
Tutaj na środku jest tylko klakson. W tej nowszej [CC] na dole pod nim jest jeszcze guma i wygląda to niesymetrycznie.
Jak miałem Cieniasa to na taką polowałem, ostatecznie zrobiłem przekładkę na FL. :)
Pozdrawiam
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
::::Poradnik kompleksowej wiedzy syrenkowej ==UZUPEŁNIENIE GLINKI::::
===> http://chomikuj.pl/mariuszw2145/SYRENA <=== :dresiarz
::::Najljepsze jest nalanie do pełna w progi łoju baraniego na gorąco::::
Widelec
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 591
Rejestracja: 2015-10-16, 22:24
Lokalizacja: Mazowsze

Post autor: Widelec »

Suchy czy spawasz to migomatem i jakie masz ustawienia na tym Shermanie?
Awatar użytkownika
suchy
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 1583
Rejestracja: 2009-01-06, 15:29
Lokalizacja: Kielce

Post autor: suchy »

Zdaje się takie kierownice jak moja były też w Bisach. Ustawienia miałem takie, że natężenie na 1, czy czy jak się da na 4 to korki wybija na 230V, mam siłe w garażu, ale na 4 wtyki a spawara ma 5 i nawet redukcja nie pomaga. Posuw drutu ok 3, gaz raczej nisko ustawiony, nie pamiętam ile. Drut 0,8. Przy czym ja się na tym nie znam i może ktoś wie lepiej jakimi ustawieniami spawać blachę 1 mm.
Ostatnio zmieniony 2020-11-06, 21:56 przez suchy, łącznie zmieniany 1 raz.
Syrena 105L 1980
1938 NSU 251 OSL
1956 Iż 49
1962 Junak M10
1979 2x Jawa Mustang
197... Komar
Awatar użytkownika
SyrHarMer
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 2516
Rejestracja: 2015-12-29, 18:13
Lokalizacja: Wolsztyn

Post autor: SyrHarMer »

suchy, U was jest śnieg ? Przecież wszędzie wiosna jest - będziesz mógł w końcu wyjechać !
Czyli co remont zakończony ? - gotowy do drogi !? :majk
Roman roman.bloszyk@gmail.com 799 860 545

KATALOGI CZĘŚCI ZAMIENNYCH
Syrena 100, 101, 102 na płycie CD
Wydanie I 1959r i wydanie II 1962r

KOSZULKI Z NADRUKIEM
Dla Syreniarzy - wszystkie modele i roczniki
i dziewęć pozostałych aut z PRL
Awatar użytkownika
suchy
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 1583
Rejestracja: 2009-01-06, 15:29
Lokalizacja: Kielce

Post autor: suchy »

Panie Kierowniku, a czy na zdjęciu nie widać, że już jeżdzę? :grinser Zakończony, wnętrze też wyprane w pralce i poskładane. Co prawda paliwomierz nie działa, ale można jechać gdzie się chce. 8) I nawet przedwczoraj przegląd mi zaliczyli. Poza tym pół domu mi pomagało odpowietrzać hamulec, bo nie wiem dlaczego tylko lewy przód miał z tym problem. Natomiast zastanawia mnie jak zrobić, żeby ogrzewanie lepiej grzało. Przepustnica w tunelu przed kanapą działa poprawnie. Na desce rozkminiłem, że aby grzało trzeba wcisnąć symbol kółka, a wyciągnąć ,,kaloryfer". Generlanie Lepiej grzeje bez dmuchawy, a po włączeniu powietrze jest najwyżej letnie. Ciekawe jak ktoś jechał i było -30.
Syrena 105L 1980
1938 NSU 251 OSL
1956 Iż 49
1962 Junak M10
1979 2x Jawa Mustang
197... Komar
Awatar użytkownika
Yanosik
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 1707
Rejestracja: 2008-07-06, 13:03
Lokalizacja: Piła

Post autor: Yanosik »

suchy pisze:Natomiast zastanawia mnie jak zrobić, żeby ogrzewanie lepiej grzało.
A termostat dobrze działa? Znajomy zawsze na zimę wiązał termostat drutem, by nie otwierał przepustnicy i całe ciepło szło na kabinę. Ja nie robiłem takich rzeźnickich wynalazków, ale w tylną klapę wpasowywałem płytę pilśniową. "Ocieplała" ona klapę i zasłaniała całkowicie otwory w klapie. Przy okazji płyta wyciszała trochę silnik i auta po odpaleniu na zimno (w dodatku zalanego letnim olejem :helm ) nie było słychać.
I get up at seven, yeah,
and I go to work at nine.
I got no time for livin'.
Yes, I'm workin' all the time.
Awatar użytkownika
suchy
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 1583
Rejestracja: 2009-01-06, 15:29
Lokalizacja: Kielce

Post autor: suchy »

Dobre pomysły, ale szczerze to nie wiem gdzie jest ten termostat bo od roku w tym aucie z mechaniki to tylko gaźnik czyściłem na szczęście. I chyba, nie chce mi się tego termostatu teraz szukać zwłaszcza, ze wiosna idzie. Ale generlanie, czy silnik chodzi kilka min, czy przejechał 10 km to grzeje podobnie, więc chyba termostat zamyka zimny. Zapomniałem, że mam pokrywy wylotów z napisem ,,Sport" może będzie dzięki nim cieplej. Myślałem, też, żeby lepiej wytłumić tylną ścianę co by było ciszej, ale z drugiej strony nie wiem czy gra jest warta świeczki, bo głównie do jazdy mam Junaka a Maluchem nie planują jakiś większych tras. :???:
Syrena 105L 1980
1938 NSU 251 OSL
1956 Iż 49
1962 Junak M10
1979 2x Jawa Mustang
197... Komar
Awatar użytkownika
sereniarz(atom1)
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 2467
Rejestracja: 2005-07-28, 23:41
Lokalizacja: z Podlasia
Kontakt:

Post autor: sereniarz(atom1) »

https://maluchracing.pl.tl/Uk%26%23322% ... ilnika.htm tu jest gdize termostat

mozesz sprobowac wywiercic otwor na tunelu miedzy kanapa a fotelami i wstawic taki z duzego fiata otwierany :-)) cieplep bedize mialo duzo krotsza droge do kabiny, za to na szyby juz nic nie bedzie lecialo ;-))
30 VI 1983 po 30 latach produkcji zaprzestano wytwarzania Syreny ;-(
http://img47.imageshack.us/img47/1990/m ... zy1jb5.jpg
Awatar użytkownika
suchy
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 1583
Rejestracja: 2009-01-06, 15:29
Lokalizacja: Kielce

Post autor: suchy »

Tam już jest taka klapka przed kanapą, zawsze ją można zdemontować. :P
Syrena 105L 1980
1938 NSU 251 OSL
1956 Iż 49
1962 Junak M10
1979 2x Jawa Mustang
197... Komar
Awatar użytkownika
Kozichwost
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 1477
Rejestracja: 2006-04-11, 19:24
Lokalizacja: Polska

Post autor: Kozichwost »

Ogrzewanie w kaszlaku nie jest takie tragiczne. Mając szczelną gumę łączącą silnik z tunelem w moim dobrze działało w wykonaniu fabrycznym.
Awatar użytkownika
Wojt
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 2041
Rejestracja: 2005-05-02, 12:45
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Wojt »

Natomiast konstrukcja dmuchawy jest taka, że ona zawsze tylko zimnym z bagażnika będzie dmuchać...
...no i poszedł biedaczysko, po szerokim szukać świecie czegoś, co jest bardzo blisko.
Awatar użytkownika
SUPER.DAWID
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 2045
Rejestracja: 2006-01-17, 20:11
Lokalizacja: Trzebinia-Małopolska

Post autor: SUPER.DAWID »

Jak chcecie, żeby ciepłe powietrze z silnika też było tłoczone to wystarczy zamontować wentylator od komputera stacjonarnego w tzw. "nerkę". Oraz poprowadzić elektrykę według własnego uznania. Wtedy wymusimy przepływ ciepłego powietrza.
Osobiście jednak uważam, że jak obudowy są szczelne, termostat sprawny oraz połączenie silnika z przestrzenią pasażerską to ogrzewanie w maluchu nawet dość sobie radzi. Może nie jest rewelacyjne ale jest w stanie nagrzać samochód.
NIECH MIXOL BEDZIE Z SYRENIARZAMI
http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewt ... 048#189048
Syrena 104 AD 1966r
Awatar użytkownika
suchy
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 1583
Rejestracja: 2009-01-06, 15:29
Lokalizacja: Kielce

Post autor: suchy »

Chyba mój maluch jest już w tak dobrym stanie, że zająłem się rozbijaniem go na atomy. Gumy raczej mam szczelne, chociaż tą pod autem ciężko dokładnie skontrolować. Ogrzewanie grzeje tak sobie, z dmuchawą gorzej, a bez powoli sączy się ciepełko. W sumie małe jest prawdopodobieństwo, że będę go męczył na dużym mrozie. Ale z 4 strony, nie wiem, czy lepiej grzeje z otwartą klapką w nawiewie przy dmuchawie u góry, czy zamkniętej na lato?
Syrena 105L 1980
1938 NSU 251 OSL
1956 Iż 49
1962 Junak M10
1979 2x Jawa Mustang
197... Komar
Awatar użytkownika
sereniarz(atom1)
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 2467
Rejestracja: 2005-07-28, 23:41
Lokalizacja: z Podlasia
Kontakt:

Post autor: sereniarz(atom1) »

nie no wylacz dmuchawe, zamknij powietrze z bagaznika, otworz grzanie i daj na szybe- tak mam zawsze ustawione u siebie
30 VI 1983 po 30 latach produkcji zaprzestano wytwarzania Syreny ;-(
http://img47.imageshack.us/img47/1990/m ... zy1jb5.jpg
Awatar użytkownika
Wojt
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 2041
Rejestracja: 2005-05-02, 12:45
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Wojt »

Ogrzewanie w maluchu jest silnie związane z obrotami silnika, gdyż powietrze do grzania tłoczone jest przez dmuchawę chłodzącą silnik. Jazda miejska z niskimi obrotami - słabe grzanie. Jazda na wysokich obrotach - dużo ciepłego powietrza tłoczone do kabiny. I tak jak Atom napisał. Dmuchawa elektryczna wyłączona, wlot z bagażnika zamknięty. Pamiętam, że nawet w mrozy jakich teraz już nie ma maluch dawał radę.
...no i poszedł biedaczysko, po szerokim szukać świecie czegoś, co jest bardzo blisko.
ODPOWIEDZ