Tylna oś - geometria

(rama, zawieszenia, koła)
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Gieroy
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 1843
Rejestracja: 2005-12-24, 21:53
Lokalizacja: W-wa

Tylna oś - geometria

Post autor: Gieroy »

Czy ktoś ustawiał sobie sam tylną oś? Macie jakieś porady jak to zrobić?
"Samochody Syrena nie są na pewno pojazdami na wskroś nowoczesnymi" mgr inż. Z. Glinka
HAZE
Posty: 18
Rejestracja: 2012-02-09, 21:29
Lokalizacja: łódzkie

Post autor: HAZE »

Regulowałem tylną oś zgodnie ze wskazaniami z z rozdziału 10.4.5 (regulacja ustawienia tylnej osi). Wykonałem przyrząd do pomiaru odległości tylnej osi od wspornika mocowania drążka aby uniknąć błędów i wyregulowałem zgodnie z WT. Samochód jeździł w miarę ok. Jednak pomiar na urządzeniu do pomiaru geometrii kół, wykazał że pomimo prawidłowego ustawienia kół przednich oś tylna nie jest równoległa do przedniej (różnica ponad 1 stopień). Po poprawkach (wyregulowałem oś tylną względem przedniej) auto jeździ b. dobrze. Zatem polecam regulację na ścieżce, sposób książkowy w moim przypadku nie sprawdził się.
Awatar użytkownika
Gieroy
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 1843
Rejestracja: 2005-12-24, 21:53
Lokalizacja: W-wa

Post autor: Gieroy »

HAZE pisze:Po poprawkach (wyregulowałem oś tylną względem przedniej)
Ale te poprawki zrobiłeś sam czy na urządzeniu? Jak mierzyłeś oś tylną względem przedniej?
"Samochody Syrena nie są na pewno pojazdami na wskroś nowoczesnymi" mgr inż. Z. Glinka
HAZE
Posty: 18
Rejestracja: 2012-02-09, 21:29
Lokalizacja: łódzkie

Post autor: HAZE »

Poprawki robione były na urządzeniu. Nie wiem dokładnie jak to było zmierzone, urządzenie było nowoczesne i wynik w stopniach dla każdego tylnego koła zobrazowany był na ekranie. Pomiarów i regulacji (nakrętkami na drążkach) dokonywał diagnosta, nie posiadam takiego urządzenia.Ustawienie osi zostało skorygowane do możliwe zerowego położenia względem przodu. Teraz jest ok, jakkolwiek przed regulacją opon nie darła.
Awatar użytkownika
Gieroy
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 1843
Rejestracja: 2005-12-24, 21:53
Lokalizacja: W-wa

Post autor: Gieroy »

Jak miałeś tyl nierównoległy do porzodu o 1 stopień to to było strasznie dużo, to znaczy że ustawiłeś tak że była różnica aż o 22 mm pomiędzy lewym a prawym kołem. I nie darła wtedy opon? Ja mam teraz różnicę 6 mm i widzę, że mi opony ścina w zęby. Ustawianie wg. książki zwykle nie ma sensu bo rama jest krzywa.
"Samochody Syrena nie są na pewno pojazdami na wskroś nowoczesnymi" mgr inż. Z. Glinka
Awatar użytkownika
sereniarz(atom1)
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 2467
Rejestracja: 2005-07-28, 23:41
Lokalizacja: z Podlasia
Kontakt:

Post autor: sereniarz(atom1) »

najlepiej mierzyc od punktow konstrukcyjnych, miedzy osiami wynik wyjdzie slabo, wycinanie opon w zeby nie ma nic do geometri tylko raczej zlego resorowania,

zbieznosc w syrenie nie jest regulowana bo belka jest sztywna jedynie prezz grzanie i chlodzenie costam mozna zmienic, a ustawiac da sie jedynie "jakby wyprzedzenie"
30 VI 1983 po 30 latach produkcji zaprzestano wytwarzania Syreny ;-(
http://img47.imageshack.us/img47/1990/m ... zy1jb5.jpg
Awatar użytkownika
Gieroy
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 1843
Rejestracja: 2005-12-24, 21:53
Lokalizacja: W-wa

Post autor: Gieroy »

sereniarz(atom1) pisze:miedzy osiami wynik wyjdzie slabo
jak słabo?
"Samochody Syrena nie są na pewno pojazdami na wskroś nowoczesnymi" mgr inż. Z. Glinka
Awatar użytkownika
sereniarz(atom1)
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 2467
Rejestracja: 2005-07-28, 23:41
Lokalizacja: z Podlasia
Kontakt:

Post autor: sereniarz(atom1) »

no tak ze jak z przodu bedizesz mial kolo cofniete lub w przodzie to bedziesz dalej regulowal do zlego wyniku patrzac na druga strone, ja bym znaczyl na ramie ze 2 punkty i od nich mierzyl np do koncow tych uszu co siedza tuleje od drazka
30 VI 1983 po 30 latach produkcji zaprzestano wytwarzania Syreny ;-(
http://img47.imageshack.us/img47/1990/m ... zy1jb5.jpg
Awatar użytkownika
SUPER.DAWID
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 2045
Rejestracja: 2006-01-17, 20:11
Lokalizacja: Trzebinia-Małopolska

Post autor: SUPER.DAWID »

Tylko po co tak komplikować? Glinka dobrze opisał to w książce i nie widzę w czym problem?
NIECH MIXOL BEDZIE Z SYRENIARZAMI
http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewt ... 048#189048
Syrena 104 AD 1966r
Awatar użytkownika
Gieroy
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 1843
Rejestracja: 2005-12-24, 21:53
Lokalizacja: W-wa

Post autor: Gieroy »

SUPER.DAWID pisze:nie widzę w czym problem?
Mój problem jest taki, że ustawiłem wg. Glinki i drze opony z tyłu. Z pewnością rama jest krzywa, jak w większości syren, i nie nadaje sie do tego żeby od niej mierzyć.
"Samochody Syrena nie są na pewno pojazdami na wskroś nowoczesnymi" mgr inż. Z. Glinka
Awatar użytkownika
SUPER.DAWID
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 2045
Rejestracja: 2006-01-17, 20:11
Lokalizacja: Trzebinia-Małopolska

Post autor: SUPER.DAWID »

Ale nie bardzo rozumiem co mają dać punkty. Przecież ich nie jesteś w stanie zaznaczyć z powietrza a jak masz pogiętą ramę to też nie masz punktów odniesienia.
No chyba, że zaznaczysz je przed demontażem starej osi pod warunkiem, że ona była prosta i prawidłowo ustawiona, ale z kolei wtedy nie widzę sensu jej demontażu.
NIECH MIXOL BEDZIE Z SYRENIARZAMI
http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewt ... 048#189048
Syrena 104 AD 1966r
Awatar użytkownika
sereniarz(atom1)
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 2467
Rejestracja: 2005-07-28, 23:41
Lokalizacja: z Podlasia
Kontakt:

Post autor: sereniarz(atom1) »

panie jedz na geometrie trzeba zalozyc przyrzad i sprawdzic, to ze ty se suwasz cala osia to i tak nie zmieniasz geometri w calej sztywnej belce, tylko zblizasz lub oddalasz kola, jak ci drze to i tak nic nie zrobisz bo belka krzywa a nie rama
30 VI 1983 po 30 latach produkcji zaprzestano wytwarzania Syreny ;-(
http://img47.imageshack.us/img47/1990/m ... zy1jb5.jpg
ODPOWIEDZ