Szczęki hamulcowe tył

(rama, zawieszenia, koła)
ODPOWIEDZ
CG R20
Posty: 21
Rejestracja: 2015-08-17, 17:51
Lokalizacja: Grudziądz

Szczęki hamulcowe tył

Post autor: CG R20 »

Witam, zakupiłem nowe bębny na tył ( całe żeliwne, z rantem L)
czy będą do nich pasować szczęki szerokie tzn. od Żuka). Czy są jakieś szczegóły, przeciwskazania.
Awatar użytkownika
Kozichwost
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 1477
Rejestracja: 2006-04-11, 19:24
Lokalizacja: Polska

Post autor: Kozichwost »

Ja jeżdżę na szerokich bębnach z tyłu. Zwęziłem jednak szczekibdo szerokości syrenkowych w obawie przed przedwczesnym blokowaniem tylnych kół
Awatar użytkownika
Gieroy
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 1843
Rejestracja: 2005-12-24, 21:53
Lokalizacja: W-wa

Post autor: Gieroy »

Ale szerokie szczęki nie zwiększają siły hamowania. Liczy się tylko rozmiar cylinderka.
"Samochody Syrena nie są na pewno pojazdami na wskroś nowoczesnymi" mgr inż. Z. Glinka
czeresss
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 1263
Rejestracja: 2016-01-09, 07:29
Lokalizacja: Wiśniowa

Post autor: czeresss »

Gieroy pisze:Ale szerokie szczęki nie zwiększają siły hamowania. Liczy się tylko rozmiar cylinderka.
Ja bym powiedział, że oba czynniki mają znaczenie, choć niewątpliwie cylinderki większe.
Czy to Ptak? Samolot? Nie! To Syrena szosą mknie.

http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewt ... sc&start=0
Awatar użytkownika
Kozichwost
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 1477
Rejestracja: 2006-04-11, 19:24
Lokalizacja: Polska

Post autor: Kozichwost »

Najprościej mówiąc rozmiar cylinderka to siła docisku szczęki do bębna, a a szerokość szczęki to powierzchnia trąca. Jeśli z taką samą siłą dociśniesz węższą i mniejszą powierzchnię, to farcie musi być różne
Awatar użytkownika
Gieroy
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 1843
Rejestracja: 2005-12-24, 21:53
Lokalizacja: W-wa

Post autor: Gieroy »

Kozichwost pisze:to farcie musi być różne
Tak jak sam napisałeś rozmiar cylinderka to siła docisku i wg wszelkich praw fizyki ta siła X promien bębna = moment hamujący. I wszystko inne nie ma znaczenia.
Różnica pomiędzy wąska i szeroką szczęką to inna powierzchnia i przy takiej samej sile docisku oznacza to że nacisk na cm kwadratowy będzie różny, dla wąskiej szczęki będzie większy. Czyli w związku z tym wąska będzie zużywała się szybciej.
"Samochody Syrena nie są na pewno pojazdami na wskroś nowoczesnymi" mgr inż. Z. Glinka
czeresss
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 1263
Rejestracja: 2016-01-09, 07:29
Lokalizacja: Wiśniowa

Post autor: czeresss »

Gieroy pisze:
Kozichwost pisze:to farcie musi być różne
Tak jak sam napisałeś rozmiar cylinderka to siła docisku i wg wszelkich praw fizyki ta siła X promien bębna = moment hamujący. I wszystko inne nie ma znaczenia.
Różnica pomiędzy wąska i szeroką szczęką to inna powierzchnia i przy takiej samej sile docisku oznacza to że nacisk na cm kwadratowy będzie różny, dla wąskiej szczęki będzie większy. Czyli w związku z tym wąska będzie zużywała się szybciej.
Kolokwialnie powiem - wyjąłeś mi to z ust.
Czy to Ptak? Samolot? Nie! To Syrena szosą mknie.

http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewt ... sc&start=0
Awatar użytkownika
SUPER.DAWID
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 2045
Rejestracja: 2006-01-17, 20:11
Lokalizacja: Trzebinia-Małopolska

Post autor: SUPER.DAWID »

Ja pier... ale głupoty piszecie. Z taką wiedzą już mnie nie dziwi że tyle syren jest po drutowanych i wygląda jak wygląda.
NIECH MIXOL BEDZIE Z SYRENIARZAMI
http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewt ... 048#189048
Syrena 104 AD 1966r
CG R20
Posty: 21
Rejestracja: 2015-08-17, 17:51
Lokalizacja: Grudziądz

Post autor: CG R20 »

Reasumując

Szerokie Żukowskie mogą być ?
Awatar użytkownika
Gieroy
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 1843
Rejestracja: 2005-12-24, 21:53
Lokalizacja: W-wa

Post autor: Gieroy »

SUPER.DAWID pisze:Ja pier...
Możesz rozwinąć tę myśl?
"Samochody Syrena nie są na pewno pojazdami na wskroś nowoczesnymi" mgr inż. Z. Glinka
Awatar użytkownika
Kozichwost
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 1477
Rejestracja: 2006-04-11, 19:24
Lokalizacja: Polska

Post autor: Kozichwost »

Jakby mogły być, to by były fabrycznie nie?
Awatar użytkownika
SUPER.DAWID
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 2045
Rejestracja: 2006-01-17, 20:11
Lokalizacja: Trzebinia-Małopolska

Post autor: SUPER.DAWID »

Gieroy - według Ciebie szerokość szczęki nie ma znaczenia tylko średnica cylinderka.
To hipotetycznie załóż do syreny na przód albo tył obojętne do oryginalnych cylinderków szczęki hamulcowe o szerokości szczęk do komarka a potem do tego samego układu załóż szczęki o szerokości szczęk od stara. I wypowiedz się czy nie ma różnicy.

Słusznie "Kozichwost" zauważył, że jakby mogły być w syrenie montowane z tyłu szczęki i bębny takie same jak z przodu to w PRL gdzie była unifikacja do bólu na pewno by nie pchali się w robienie innych szczęk tylko do syreny do tyłu.
NIECH MIXOL BEDZIE Z SYRENIARZAMI
http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewt ... 048#189048
Syrena 104 AD 1966r
CG R20
Posty: 21
Rejestracja: 2015-08-17, 17:51
Lokalizacja: Grudziądz

Post autor: CG R20 »

Czyli nadal nikt nieodpowiedział w czym szczęki żukowskie na tył będą przeszkadzały.
Awatar użytkownika
Gieroy
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 1843
Rejestracja: 2005-12-24, 21:53
Lokalizacja: W-wa

Post autor: Gieroy »

CG R20 pisze:Czyli nadal nikt nieodpowiedział w czym szczęki żukowskie na tył będą przeszkadzały.
To ja odpowiem: w niczym (to znaczy jak się zmieszczą i będą się ruszały, bo ja ich nie zakładałem)
SUPER.DAWID pisze:To hipotetycznie załóż do syreny ... szczęki hamulcowe ... komarka a potem ... stara. I wypowiedz się czy nie ma różnicy.
Nie ma. Super.Dawid - błądzisz, ale to nic złego, człowiek uczy sią całe życie. Jeżeli mój autorytet :grinser Cię nie przekonuje to poczytaj tutaj. Dobrze napisane i z sensem. https://brakestock.pl/news/view-rzeczyw ... owego.html Możesz skończyć czytać na zdaniu: "rozmiar klocków hamulcowych w ogóle nie wpływa na drogę hamowania samochodu"
SUPER.DAWID pisze:Słusznie "Kozichwost" zauważył
Niesłusznie. Nawet w nędzy PRLu robili czasem coś tak jak trzeba. Zobacz pierwszy prototyp syrenki - to jest w większości Warszawa. Mogli nic już więcej nie zmieniać tylko nalepić napis "syrena" i tak zostawić a jednak dużo zmienili.
SUPER.DAWID pisze:Ja pier... ale głupoty piszecie. Z taką wiedzą już mnie nie dziwi że tyle syren jest po drutowanych i wygląda jak wygląda.
Akurat tu żle trafiłeś. Syrena czeressa jest najlepiej zrobioną z tych na forum i wygląda - żyleta. Moja nie wygląda super ale robię nią kilkusetkilometrowe wycieczki i daje radę. A poruszam się po wrogim terenie bez polmozbytu w promieniu paru tysiecy kilometrów :grinser
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
"Samochody Syrena nie są na pewno pojazdami na wskroś nowoczesnymi" mgr inż. Z. Glinka
ODPOWIEDZ