Zakup syreny 101
JARQ, Czytaj uważnie :
Kozak90 pisze, że : od nr ramy 7430 wprowadzono krótkie drzwi, z aluminiową listwą ozdobną, pod nimi !
to znaczy, ze w Syrenie 100 były dłuższe drzwi wywinięte pod spodem bez progu i listwy ozdobnej !
Kozak90 pisze, że : od nr ramy 7430 wprowadzono krótkie drzwi, z aluminiową listwą ozdobną, pod nimi !
to znaczy, ze w Syrenie 100 były dłuższe drzwi wywinięte pod spodem bez progu i listwy ozdobnej !
Roman roman.bloszyk@gmail.com 799 860 545
KATALOGI CZĘŚCI ZAMIENNYCH
Syrena 100, 101, 102 na płycie CD
Wydanie I 1959r i wydanie II 1962r
KOSZULKI Z NADRUKIEM
Dla Syreniarzy - wszystkie modele i roczniki
i dziewęć pozostałych aut z PRL
KATALOGI CZĘŚCI ZAMIENNYCH
Syrena 100, 101, 102 na płycie CD
Wydanie I 1959r i wydanie II 1962r
KOSZULKI Z NADRUKIEM
Dla Syreniarzy - wszystkie modele i roczniki
i dziewęć pozostałych aut z PRL
Wiem:)
O przejściach ze 100 na 101 czytałem już kilka różnych źródeł
mam ramę 7290 a podobno w 7430 zmienili drzwi to jest podczas marszu taśmy 101 skrócono drzwi ale trochę się zeszło z tym i zrobili jeszcze serie na długich
Tak na 90% mogło tak byc
[ Dodano: 2017-12-09, 01:57 ][/sice
Znalazlem zdjecie z lat 60 tych w artykule : jak budowal sie garaz dla syreny 101 1960
Akurat 101 rama 6595 miała długie drzwi
Chciałem się zapytać was o kwestie dachu 101
Czy to prawda ze 101 i 104 maja inne dachy? I czym się mogą różnic?
Czy to prawda tez ze z dwóch klap 105 zmajstrować można jedna długa? Czy to mit albo tez będzie inny efekt niż gdybym odtwarzał te pordzewiałą długa, oryginalna
O przejściach ze 100 na 101 czytałem już kilka różnych źródeł
mam ramę 7290 a podobno w 7430 zmienili drzwi to jest podczas marszu taśmy 101 skrócono drzwi ale trochę się zeszło z tym i zrobili jeszcze serie na długich
Tak na 90% mogło tak byc
[ Dodano: 2017-12-09, 01:57 ][/sice
Znalazlem zdjecie z lat 60 tych w artykule : jak budowal sie garaz dla syreny 101 1960
Akurat 101 rama 6595 miała długie drzwi
Chciałem się zapytać was o kwestie dachu 101
Czy to prawda ze 101 i 104 maja inne dachy? I czym się mogą różnic?
Czy to prawda tez ze z dwóch klap 105 zmajstrować można jedna długa? Czy to mit albo tez będzie inny efekt niż gdybym odtwarzał te pordzewiałą długa, oryginalna
JARQ
Odnośnie dachów - nie słyszałem, żeby różniły się !
Klapa tylna - (z dwóch krótkich jedną długą), - teoretycznie tak, ale jak to wyjdzie w praktyce tego nie wiem ! Ale jeżeli jest iskierka nadziei, że odtworzysz długą to zrób to !
TO JEST ORYGINAŁ I BEZ WZGLĘDU NA NAKŁADY - RATUJ JĄ !!!
A ratować należy wszystkie możliwe do uratowania elementy, żeby nie przyszła pokusa, że w zasadzie przecież ze 105 można zrobić 101 !!!
Przeszczepy to zło konieczne w przypadku, gdy nic innego nie można już zrobić !
Fakt też jest niezaprzeczalny, że dokumentacja zdjęciowa przy odbudowie starszych modeli daje dowody zdjęciowe co podnosi wiarygodność w odbudowie i realnie podnosi wartość pojazdu !
Klapa tylna - (z dwóch krótkich jedną długą), - teoretycznie tak, ale jak to wyjdzie w praktyce tego nie wiem ! Ale jeżeli jest iskierka nadziei, że odtworzysz długą to zrób to !
TO JEST ORYGINAŁ I BEZ WZGLĘDU NA NAKŁADY - RATUJ JĄ !!!
A ratować należy wszystkie możliwe do uratowania elementy, żeby nie przyszła pokusa, że w zasadzie przecież ze 105 można zrobić 101 !!!
Przeszczepy to zło konieczne w przypadku, gdy nic innego nie można już zrobić !
Fakt też jest niezaprzeczalny, że dokumentacja zdjęciowa przy odbudowie starszych modeli daje dowody zdjęciowe co podnosi wiarygodność w odbudowie i realnie podnosi wartość pojazdu !
Roman roman.bloszyk@gmail.com 799 860 545
KATALOGI CZĘŚCI ZAMIENNYCH
Syrena 100, 101, 102 na płycie CD
Wydanie I 1959r i wydanie II 1962r
KOSZULKI Z NADRUKIEM
Dla Syreniarzy - wszystkie modele i roczniki
i dziewęć pozostałych aut z PRL
KATALOGI CZĘŚCI ZAMIENNYCH
Syrena 100, 101, 102 na płycie CD
Wydanie I 1959r i wydanie II 1962r
KOSZULKI Z NADRUKIEM
Dla Syreniarzy - wszystkie modele i roczniki
i dziewęć pozostałych aut z PRL
JARQ pisze:Chciałem się zapytać was o kwestie dachu 101
Czy to prawda ze 101 i 104 maja inne dachy? I czym się mogą różnic?
precyzując
samo poszycie w geometrii jest w zasadzie takie same, choć pierwsze 101 były chyba jeszcze klepane ręcznie ( widać delikatne nierówności od młotka )
co do konstrukcji dachu widoczne od środka , to:
są różnice przy tapicerce i inne.
Tapicerka aż do syreny 103, tzn. podsufitka nie dochodzi do uszczelek szyb tylnej i przedniej .
jeżdżę Syreną od urodzenia non stop....
To takie małe perpetuom mobile dolnej zwrotnicy, życie po życiu na wieki Syrena
http://images77.fotosik.pl/645/9e851aeb87c4a225med.jpg
To takie małe perpetuom mobile dolnej zwrotnicy, życie po życiu na wieki Syrena
http://images77.fotosik.pl/645/9e851aeb87c4a225med.jpg
- syreniarz1992
- -#Weteran
- Posty: 2631
- Rejestracja: 2005-01-24, 16:21
- Lokalizacja: Kraków
Tak przypuszczałem ze to może być tylko od wewnątrz ta różnica
Mogę od razu wytłumaczyć w czym widZialem problem:
Na tym wybrzuszu bocznym co idzie od rynienki do 20 cm wgłąb dachu (krótko mówiąc na bocznych okraglosciach) są takie zmarszczki jakie ma np balon który prawie nie ma powietrza po 20 dniach leżenia
Już się zastanawiam skoro tak dużo mówicie o szpachlowaniu
To nawet może to być fabryczne
Albo jeśli nie to bym wziął palniki acetylenowe i na ciepło metoda koleczkowa doklepal jak rzeźbiarz po czym zasZpachlowal
Najlepiej zrobię w styczniu zdjecia
[ Dodano: 2017-12-10, 03:42 ]
JesZcze dodam ze już druga osoba radzi odbudować te klapę
Teraz tak:)
Jak będę w Polsce to zrobię zdjęcia dokładne i z bliska
No ale oczywiście bez zdjęć nawet większość już wie ile kilo drutu spawalniczego trzeba w tej sytuacji puścić
Koncepcja pierwsza moja od samego początku zakłada ze auto się załata dokupujac lub dosztukowujac elementy zgodne ze 101 trochę jak rzeźbiarz artysta lub kupując od artysty co dziś takie elementy produkuje
No ale skoro chcecie
Wyobrażam sobie
Ze budzę się w szpitalu(niech będzie po wypadku)
A tu chirurg mi mówi:
Założono panu tylko 5735 małych szwów
Wziąłem jeszcze po uwagę :
Koncepcja 2
znalazłbym budę zdrowa 105 i wycinal z niej większe kawałki tam gdzie potrzeba
przykład :jest rant bagażnika do zrobienia i podszybie tylne
Do tego kupić podłogę 101 czego buda 105 nie da
Mogę od razu wytłumaczyć w czym widZialem problem:
Na tym wybrzuszu bocznym co idzie od rynienki do 20 cm wgłąb dachu (krótko mówiąc na bocznych okraglosciach) są takie zmarszczki jakie ma np balon który prawie nie ma powietrza po 20 dniach leżenia
Już się zastanawiam skoro tak dużo mówicie o szpachlowaniu
To nawet może to być fabryczne
Albo jeśli nie to bym wziął palniki acetylenowe i na ciepło metoda koleczkowa doklepal jak rzeźbiarz po czym zasZpachlowal
Najlepiej zrobię w styczniu zdjecia
[ Dodano: 2017-12-10, 03:42 ]
DziękiSyrHarMer pisze:Odnośnie dachów - nie słyszałem, żeby różniły się !
Klapa tylna - (z dwóch krótkich jedną długą), - teoretycznie tak, ale jak to wyjdzie w praktyce tego nie wiem ! Ale jeżeli jest iskierka nadziei, że odtworzysz długą to zrób to !
TO JEST ORYGINAŁ I BEZ WZGLĘDU NA NAKŁADY - RATUJ JĄ !!!
A ratować należy wszystkie możliwe do uratowania elementy, żeby nie przyszła pokusa, że w zasadzie przecież ze 105 można zrobić 101 !!!
Przeszczepy to zło konieczne w przypadku, gdy nic innego nie można już zrobić !
Fakt też jest niezaprzeczalny, że dokumentacja zdjęciowa przy odbudowie starszych modeli daje dowody zdjęciowe co podnosi wiarygodność w odbudowie i realnie podnosi wartość pojazdu !
JesZcze dodam ze już druga osoba radzi odbudować te klapę
Teraz tak:)
Jak będę w Polsce to zrobię zdjęcia dokładne i z bliska
No ale oczywiście bez zdjęć nawet większość już wie ile kilo drutu spawalniczego trzeba w tej sytuacji puścić
Koncepcja pierwsza moja od samego początku zakłada ze auto się załata dokupujac lub dosztukowujac elementy zgodne ze 101 trochę jak rzeźbiarz artysta lub kupując od artysty co dziś takie elementy produkuje
No ale skoro chcecie
Wyobrażam sobie
Ze budzę się w szpitalu(niech będzie po wypadku)
A tu chirurg mi mówi:
Założono panu tylko 5735 małych szwów
Wziąłem jeszcze po uwagę :
Koncepcja 2
znalazłbym budę zdrowa 105 i wycinal z niej większe kawałki tam gdzie potrzeba
przykład :jest rant bagażnika do zrobienia i podszybie tylne
Do tego kupić podłogę 101 czego buda 105 nie da
JARQ
NIE RADZĘ do dachu podchodzić z palnikiem ZAPOMNIJ TĄ OPCJĘ jeżeli nie chcesz mieć kłopotów !
[ Dodano: 2017-12-10, 09:16 ]
JARQ, Odnośnie koncepcji pierwszej lub drugiej to raczej trzeba widzieć problem na bieżąco, a potem adekwatna decyzja ! Podłogę do 101 nie kupisz - jedynie dorabianą. Ale ja skłaniałbym się w stronę sztukowania oryginalnej - tam gdzie idzie uratować to bezwzględnie to uszanować !
[ Dodano: 2017-12-10, 09:16 ]
JARQ, Odnośnie koncepcji pierwszej lub drugiej to raczej trzeba widzieć problem na bieżąco, a potem adekwatna decyzja ! Podłogę do 101 nie kupisz - jedynie dorabianą. Ale ja skłaniałbym się w stronę sztukowania oryginalnej - tam gdzie idzie uratować to bezwzględnie to uszanować !
Roman roman.bloszyk@gmail.com 799 860 545
KATALOGI CZĘŚCI ZAMIENNYCH
Syrena 100, 101, 102 na płycie CD
Wydanie I 1959r i wydanie II 1962r
KOSZULKI Z NADRUKIEM
Dla Syreniarzy - wszystkie modele i roczniki
i dziewęć pozostałych aut z PRL
KATALOGI CZĘŚCI ZAMIENNYCH
Syrena 100, 101, 102 na płycie CD
Wydanie I 1959r i wydanie II 1962r
KOSZULKI Z NADRUKIEM
Dla Syreniarzy - wszystkie modele i roczniki
i dziewęć pozostałych aut z PRL
Broń Boże z palnikiem podchodzić do budu (pomijajać kwestię klepania).
Co do robienia przeszczepów - zerknij do mojego tematu. Tam zobaczysz dość spory przeszczep
Co do robienia przeszczepów - zerknij do mojego tematu. Tam zobaczysz dość spory przeszczep
Czy to Ptak? Samolot? Nie! To Syrena szosą mknie.
http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewt ... sc&start=0
http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewt ... sc&start=0
bonzi205, Blacha - tak jak każdy metal pod wpływem temperatury rozciąga się, a schłodzona kurczy się ! Dach na swoich obrzeżach usztywniony jest rynienkami (z boków) i krawędziami do wstawienia uszczelek szyby przedniej i tylnej (przód i tył). Można powiedzieć - że dach jest w ramie ! Co więc będzie się działo gdy na środku dachu zaczniemy go traktować palnikiem ? --- Materiał nie będzie miał się gdzie podziać i po prostu zwyczajne pofaluje się ! I PO PTOKACH ! - PROBLEM NIE DO OGARNIĘCIA !
Roman roman.bloszyk@gmail.com 799 860 545
KATALOGI CZĘŚCI ZAMIENNYCH
Syrena 100, 101, 102 na płycie CD
Wydanie I 1959r i wydanie II 1962r
KOSZULKI Z NADRUKIEM
Dla Syreniarzy - wszystkie modele i roczniki
i dziewęć pozostałych aut z PRL
KATALOGI CZĘŚCI ZAMIENNYCH
Syrena 100, 101, 102 na płycie CD
Wydanie I 1959r i wydanie II 1962r
KOSZULKI Z NADRUKIEM
Dla Syreniarzy - wszystkie modele i roczniki
i dziewęć pozostałych aut z PRL
Opalałem kiedyś palnikiem farbę z dachu. Fakt, że nie grzałem mocno, tylko, żeby farba się "zbąblowała" i dała się zeskrobać szpachelką. I nic się nie stało (nie zaszkodziło nawet podkładowi "od środka", bo już było pomalowane )
I get up at seven, yeah,
and I go to work at nine.
I got no time for livin'.
Yes, I'm workin' all the time.
and I go to work at nine.
I got no time for livin'.
Yes, I'm workin' all the time.
JARQ, Rdzę się nie opala, tylko piaskuje lub szlifuje papierem ściernym - w zależności na jakich płaszczyznach ! Co się nie piaskuje lub nie powinno się piaskować pisałem już w tym wątku !Wtedy jako zamiennik najlepszy jest papier ścierny !
Roman roman.bloszyk@gmail.com 799 860 545
KATALOGI CZĘŚCI ZAMIENNYCH
Syrena 100, 101, 102 na płycie CD
Wydanie I 1959r i wydanie II 1962r
KOSZULKI Z NADRUKIEM
Dla Syreniarzy - wszystkie modele i roczniki
i dziewęć pozostałych aut z PRL
KATALOGI CZĘŚCI ZAMIENNYCH
Syrena 100, 101, 102 na płycie CD
Wydanie I 1959r i wydanie II 1962r
KOSZULKI Z NADRUKIEM
Dla Syreniarzy - wszystkie modele i roczniki
i dziewęć pozostałych aut z PRL