Świąteczną syrena 105

Relacje z przeprowadzonych remontów.
siema
-#Nowy nabytek forum
-#Nowy nabytek forum
Posty: 45
Rejestracja: 2015-12-25, 20:24
Lokalizacja: Tomaszów maz

Post autor: siema »

Panowie podpowiedzcie co moze być z tym gaźnikiem. Wiem, że najlepiej kupić nowy z epoki, nad czym będę się zastanawiał później, ale chce odpalić i chociaż zobaczyć jak biegi wchodzą. Pisze ponownie. Jak wstrzykne paliwo pod świece, to odpala i chwile chodzi. Zalewając komorę pływakowa nic nie ubywa. Dodam, że nie zakrecam wieczka od komory pływakowej. Jak to jest opisane w glince to dopiero zobaczę, ponieważ wczoraj zamowilam 2 ksiazki
Awatar użytkownika
młody94_105l
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 547
Rejestracja: 2006-12-30, 13:51
Lokalizacja: Kraków

Post autor: młody94_105l »

Nie musi być pokrywy komory pływakowej, żeby silnik pracował. Jak daje oznaki po zastrzyku paliwa pod świece(chociaż ja osobiście polecam podlewać prosto do gardzieli, po ściągnięciu filtra powietrza nalewać do kolanka- jest znacznie szybciej i dolewając po trochę silnik może stale pracować)

Jeśli w takim przypadku zapala, a mimo wszystko nie ciągnie z komory pływakowej, to mogą zatkane być dysze:

a) główna- po dodaniu gazu zamiast wkręcać się na obroty robi buuuuu i gaśnie. Dysza ta znajduje się z boku, na samym dole komory pływakowej. Wykręcana z zewnątrz, mosiężna na klucz.

b) wolnych obrotów- jeśli po dodaniu gazu wkręca się na obroty, ale nie trzyma wolnych. Ona znajduje się u góry gaźnika, również mosiężna, można ją odkręcić albo małym kluczykiem, albo płaskim śrubokrętem.

Z tym, że jeśli któryś cylinder będzie pracował słabo, a po takim długim postoju jest niemalże pewne, to wolnych obrotów i tak może nie być. Na tym etapie nie ma co się tym przejmować :ok3

Przestudiuj na spokojnie glinkę jak do Ciebie dojdzie, nie zrażaj się, a zobaczysz jakie to wszystko jest proste :ok3
Lubię jęk Syreny, gdy na liczniku 120,
Ciepło wtedy w stopę lewą od nagrzanej gitary.
waldek4253
-#Junior
-#Junior
Posty: 143
Rejestracja: 2012-12-23, 11:33
Lokalizacja: Leszno

Post autor: waldek4253 »

A wyczyściłeś go?
siema
-#Nowy nabytek forum
-#Nowy nabytek forum
Posty: 45
Rejestracja: 2015-12-25, 20:24
Lokalizacja: Tomaszów maz

Post autor: siema »

No właśnie problem jest w tym, że cały gaźnik rozkrecilem i przedmuchalem kompresorem. Wszystkie dysze, wszystkie otwory w gaźniku i wydawało się być ok. Silnik chodzi na 1 i 2 cylindrze. 3 nie ma iskry (jak na razie). Po dodano gazu normalnie reaguje. Tylko nie zasysa paliwa.
Awatar użytkownika
SUPER.DAWID
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 2045
Rejestracja: 2006-01-17, 20:11
Lokalizacja: Trzebinia-Małopolska

Post autor: SUPER.DAWID »

Zadam może trochę głupie pytanie a czy śrubki pod komorami wałowymi masz wkręcone? Bo jakoś mi to śmierdzi brakiem podciśnienia.
A pompa paliwo normalnie tłoczy paliwo?
NIECH MIXOL BEDZIE Z SYRENIARZAMI
http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewt ... 048#189048
Syrena 104 AD 1966r
siema
-#Nowy nabytek forum
-#Nowy nabytek forum
Posty: 45
Rejestracja: 2015-12-25, 20:24
Lokalizacja: Tomaszów maz

Post autor: siema »

Śrubki pd komorami walowymi wykrecalem w celu sprawdzenia czy silnik nie jest czymś zalany, ale ponownie je wkrecilem. Nie mam podłączonej pompki paliwa. Wyjalem pływak nalalem połowę komory pływakowej paliwa, podlalem paliwo pod świece i odpalalem. odpaliła. Wypaliła to co w cylindrze, a z komory pływakowej nic nie ubyło. Dodam jeszcze że mam zdemontowany filtr powietrza. Czyszczące gaźnik wszystko wydawało się drozne. Jak odpali na paliwie podlanym pod świece to prawidłowo reaguje i na ssanie i na gaz.
Awatar użytkownika
SUPER.DAWID
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 2045
Rejestracja: 2006-01-17, 20:11
Lokalizacja: Trzebinia-Małopolska

Post autor: SUPER.DAWID »

No to jeśli wszystko dobrze zrozumiałem załóż pompę paliwową, albo przynajmniej zaślep na szczelnie otwór po pompie. Znajdź iskrę na 3 cylindrze i powinna zacząć ciągnąć paliwo.

Według mnie tylko 2 cylinder wytwarza za małe podciśnienie, żeby zassać paliwo.
NIECH MIXOL BEDZIE Z SYRENIARZAMI
http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewt ... 048#189048
Syrena 104 AD 1966r
jacekk83
Posty: 14
Rejestracja: 2015-12-19, 00:36
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: jacekk83 »

Jak ciągnie powietrze to powinna i wyssac paliwo z komory pływakowej, łaski nie robi. Tam jest ciągle coś zatkane. Proponował bym rozebrać gaźnik "w mak" wszystkie kanały dokładnie wyczyścić patyczkami i czym się da byle by skutecznie i nie poharatać ich, porządnie wymyć środkiem do czyszczenia silników, przedmuchać i dopiero poskręcać do kupy.
siema
-#Nowy nabytek forum
-#Nowy nabytek forum
Posty: 45
Rejestracja: 2015-12-25, 20:24
Lokalizacja: Tomaszów maz

Post autor: siema »

Dziś nastąpił przełom. Jeszcze raz przeczyscilem gaźnik i uszczelnilem na połączeniu z kolektorem. I odpaliła na małym obiegu. Niestety nadal na 2 cylindrach bo okazała się uszkodzona cewka. Jak odpaliła to nie mogłem oprzeć się pokusie i zrobiłem mała przejażdżkę. To znaczy wyjechał em i wjechalem do garażu :)
Awatar użytkownika
drobson
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 1049
Rejestracja: 2009-03-16, 22:07
Lokalizacja: Kraśnik

Post autor: drobson »

Fajnie, że robisz postępy i czerpiesz radość z tego wszYstkiego. O to w tym wszystkim chodzi. :ok3
104-1969 r- oryginal
shl m11- 1961r- oryginal
MZ etz 250 - 1983r - oryginał
Klania sie PRL
Awatar użytkownika
SUPER.DAWID
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 2045
Rejestracja: 2006-01-17, 20:11
Lokalizacja: Trzebinia-Małopolska

Post autor: SUPER.DAWID »

Przyjemne nie bardzo do opisania jest uczucie jak po długim postoju zagada Syrena.
Czyli po zmianie cewki zagadała na wszystkie?
NIECH MIXOL BEDZIE Z SYRENIARZAMI
http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewt ... 048#189048
Syrena 104 AD 1966r
siema
-#Nowy nabytek forum
-#Nowy nabytek forum
Posty: 45
Rejestracja: 2015-12-25, 20:24
Lokalizacja: Tomaszów maz

Post autor: siema »

wydaje mi się że jak bym założył nową cewkę, to poszła by na wszystkich, ponieważ przerywacz daje iskrę. Jednak pewnie po takim postoju coś ze sprzęgłem się stało, bo ciężko wbić bieg i ma mało mocy. z trudem przejechałem przez próg w garażu. Już nie będę kombinował. Teraz będzie dalsza część rozbiórki. Dodam tylko, że hamulce ma dobre :)
Awatar użytkownika
SUPER.DAWID
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 2045
Rejestracja: 2006-01-17, 20:11
Lokalizacja: Trzebinia-Małopolska

Post autor: SUPER.DAWID »

Nie koniecznie sprzęgło choć jego wykluczyć się nie da. Bardziej obstawiał bym skrzynię biegów. Nie wiadomo ile ma oleju i w jakim stanie jest olej. Ja jak rozkręciłem moją skrzynię to było w niej tyle brudu, że sam się zdziwiłem z kąt on się tam wziął.
W miarę rozkładania zobaczysz.

[ Dodano: 2016-01-24, 09:14 ]
A może się okazać, że jak uruchomisz ją na 3 cylindry to i wszystko z jazdą wróci do normy.
NIECH MIXOL BEDZIE Z SYRENIARZAMI
http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewt ... 048#189048
Syrena 104 AD 1966r
Awatar użytkownika
drobson
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 1049
Rejestracja: 2009-03-16, 22:07
Lokalizacja: Kraśnik

Post autor: drobson »

A może hamulce stoją i dlatego cieżko było jej...
Wracając do skrzyni to może masz nasypane wiura, bo i o takich przypadkach sie słyszało... :zdziwko :zdziwko :zdziwko
104-1969 r- oryginal
shl m11- 1961r- oryginal
MZ etz 250 - 1983r - oryginał
Klania sie PRL
siema
-#Nowy nabytek forum
-#Nowy nabytek forum
Posty: 45
Rejestracja: 2015-12-25, 20:24
Lokalizacja: Tomaszów maz

Post autor: siema »

W tym tygodniu będę w Kielcach, to po drodze mam końskie a widziałem na olx że ma gościu jakieś części min cewki. To zakupie i założenia zobaczę czy będzie różnica. Hamulce nie trzymają, bo sam ją w garażu przetaczam.
ODPOWIEDZ