Nowa Syrena z Nysy/Toronto
Nowa Syrena z Nysy/Toronto
Już w realu
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
"Samochody Syrena nie są na pewno pojazdami na wskroś nowoczesnymi" mgr inż. Z. Glinka
http://motoryzacja.interia.pl/wiadomosc ... Id,1887031Syrena Meluzyna nareszcie zaprezentowana!
W trakcie targów we Frankfurcie, ale… jeszcze nie we Frankfurcie, a w siedzibie Fabryki Samochodów Osobowych (FSO) firma AK Motor zorganizowała pierwszy oficjalny pokaz nowej Syreny
A dokładniej - cytując słowa pana Zbigniewa Gryglasa, dyrektora zarządzającego AK Motor Polska - była to "uroczystość premiery makiety modelu Syrena Meluzyna" w skali 1:5.
Całe przedsięwzięcie od początku napędza Arkadiusz Kamiński - polski biznesmen z Kanady, który zamierza umożliwić Syrenie, oczywiście już w nowej i zarazem nowoczesnej odsłonie, powrót na polskie drogi. Wprowadzeniem auta na rynek zajmuje się założona przez niego firma AK Motor. I to właśnie ona ma wyłączne prawa (na podstawie umowy zawartej z FSO) do używania dla swojego projektu nazwy Syrena. Druga umowa podpisana z FSO dotyczy współpracy w zakresie konstruowania tego pojazdu.
Pokazany model to pierwszy "namacalny" efekt wieloletnich prac nad autem. Drugim, zapowiedzianym na konferencji, ma być jeżdżący już samochód w wersji sportowej o nazwie Syrena Meluzyna R. Będzie to prototyp Syreny w pełnej skali, zbudowany przy współpracy z polską firmą Proto Cars reprezentowaną przez kierowcę rajdowego Pawła Dytko. Auto zadebiutuje całkiem niedługo, bo podczas tegorocznego Rajdu Barbórka. Można się domyślać, że firma AK Motor wiąże z tym przedsięwzięciem duże nadzieje, bo zaprasza już nawet do kontaktu zespoły sportowe, stwarzając im możliwość składania zamówień na Syrenę Meluzynę R.
Bardziej "zorientowani" miłośnicy polskich aut mogą mieć jednak z nazwą auta pewien problem - na co zwrócił uwagę obecny na prezentacji ekspert i znawca polskiej motoryzacji redaktor Zdzisław Podbielski. Przypominając, że w przeszłości Syreny z literą "R" oznaczały wersje... rolnicze, delikatnie zasugerował rozważenie zmiany tego rozwinięcia (z "R" np. na "Rajd").
Odmianę sportową należałoby jednak zaliczyć do działań przede wszystkim promocyjnych, bo głównym celem firmy jest dostarczanie na rynek Syreny jako samochodu masowego. Niestety, nawet w przybliżeniu nie wiadomo jeszcze, kiedy mogłoby to nastąpić. AK Motor ma już jednak bardzo sprecyzowane plany co do liczby, nazw i wstępnych charakterystyk oraz specyfikacji planowanych wersji.
Jeśli się jednak nie pospieszy, część klientów może mu ukraść konkurencyjny projekt firmy AMZ-Kutno o nazwie Syrenka. To auto już jeździ, to a jego sprzedaż ma się zacząć w przyszłym roku. Można mieć tylko nadzieję, że rywalizacja wyjdzie obu przedsięwzięciom na zdrowie.
eee to hale burzą ale siedziba FSO dalej istnieje
Gaz gaz gaz , wciskam do dechy gaz ,
Gaz gaz gaz , słychać syreny wrzask .
"Ja jestem chłop z Mazur,
I tak wołajcie na mnie - chłop z Mazur."
http://www.youtube.com/watch?v=OGXvxtiMOew
Gaz gaz gaz , słychać syreny wrzask .
"Ja jestem chłop z Mazur,
I tak wołajcie na mnie - chłop z Mazur."
http://www.youtube.com/watch?v=OGXvxtiMOew
W Nysie powstaje nowoczesna... rajdowa wersja syreny
Paweł Dytko, kierowca rajdowy, znany z produkcji samochodów typu proto, zbuduje kolejny samochód oparty na podzespołach mechanicznych z obecnych aut rajdowych. Tym razem będzie to wyścigowa wersja nowej syreny meluzyny.
Samochód będzie bazował na projekcie seryjnego auta, przygotowanego przez firmę AK Motors, która posiada prawa oraz licencję FSO do marki Syrena. Firma nawiązała współpracę z firmą Dytko Sport na początku tego roku, a cały projekt znacznie przyśpieszył podczas wakacji.
- Naszym zadaniem będzie przygotowanie całego auta. Budujemy prototyp nowej syreny, który ma przeznaczenie tylko do sportu samochodowego. Będziemy zajmować się wszystkim od początku do końca, poczynając od specjalnego nadwozia, które znacznie różni się od seryjnie zaprojektowanego, przygotowania płyty podłogowej, wspawania odpowiedniej klatki bezpieczeństwa oraz montażu sportowych części mechanicznych, które miały już wcześniej zastosowanie w rajdach samochodowych - tłumaczy Paweł Dytko i zdradza przy tym szczegóły techniczne pojazdu. - Samochód będzie miał turbodoładowany silnik o mocy ponad 400 KM, stały napęd na cztery koła. Do tego sportowe zawieszenie, hamulce oraz całe wyposażenie zapewniające bezpieczeństwo. Konstrukcja będzie bardzo lekka, więc oceniamy, że masa nie powinna przekroczyć 1000 kg, co powinno zaowocować znakomitymi osiągami tego prototypu. Debiut przewidziany jest podczas słynnego Rajdu Barbórki, który będzie rozegrany w grudniu w Warszawie - zdradza nyski rajdowiec.
Firma AK Motors, właściciel marki Syrena, zdecydował się w pierwszej kolejności na budowę auta rajdowego i promocję w sporcie samochodowym. Chce też, by auto zaistniało podczas zawodów w 2016 roku, a zebrane doświadczenie ma pomóc przy konstruowaniu wersji drogowej samochodu.
- Dla mojej firmy będzie to największe wyzwanie, gdyż do tej pory pracowaliśmy na seryjnych nadwoziach, które przerabialiśmy na potrzeby aut proto. Teraz sami musimy zrobić całe auto. Cieszę się z tego wyzwania. Pracy jest sporo, a czasu niewiele, jednak mam nadzieję, że pod koniec listopada będziemy mogli zrobić już pierwsze testy - podsumowuje Dytko.
http://www.sport.pl/sport/1,65025,18830 ... yreny.html
https://www.youtube.com/watch?v=QwK8CbdKlZA
https://www.youtube.com/watch?v=pGdeK3kd-cg
Paweł Dytko, kierowca rajdowy, znany z produkcji samochodów typu proto, zbuduje kolejny samochód oparty na podzespołach mechanicznych z obecnych aut rajdowych. Tym razem będzie to wyścigowa wersja nowej syreny meluzyny.
Samochód będzie bazował na projekcie seryjnego auta, przygotowanego przez firmę AK Motors, która posiada prawa oraz licencję FSO do marki Syrena. Firma nawiązała współpracę z firmą Dytko Sport na początku tego roku, a cały projekt znacznie przyśpieszył podczas wakacji.
- Naszym zadaniem będzie przygotowanie całego auta. Budujemy prototyp nowej syreny, który ma przeznaczenie tylko do sportu samochodowego. Będziemy zajmować się wszystkim od początku do końca, poczynając od specjalnego nadwozia, które znacznie różni się od seryjnie zaprojektowanego, przygotowania płyty podłogowej, wspawania odpowiedniej klatki bezpieczeństwa oraz montażu sportowych części mechanicznych, które miały już wcześniej zastosowanie w rajdach samochodowych - tłumaczy Paweł Dytko i zdradza przy tym szczegóły techniczne pojazdu. - Samochód będzie miał turbodoładowany silnik o mocy ponad 400 KM, stały napęd na cztery koła. Do tego sportowe zawieszenie, hamulce oraz całe wyposażenie zapewniające bezpieczeństwo. Konstrukcja będzie bardzo lekka, więc oceniamy, że masa nie powinna przekroczyć 1000 kg, co powinno zaowocować znakomitymi osiągami tego prototypu. Debiut przewidziany jest podczas słynnego Rajdu Barbórki, który będzie rozegrany w grudniu w Warszawie - zdradza nyski rajdowiec.
Firma AK Motors, właściciel marki Syrena, zdecydował się w pierwszej kolejności na budowę auta rajdowego i promocję w sporcie samochodowym. Chce też, by auto zaistniało podczas zawodów w 2016 roku, a zebrane doświadczenie ma pomóc przy konstruowaniu wersji drogowej samochodu.
- Dla mojej firmy będzie to największe wyzwanie, gdyż do tej pory pracowaliśmy na seryjnych nadwoziach, które przerabialiśmy na potrzeby aut proto. Teraz sami musimy zrobić całe auto. Cieszę się z tego wyzwania. Pracy jest sporo, a czasu niewiele, jednak mam nadzieję, że pod koniec listopada będziemy mogli zrobić już pierwsze testy - podsumowuje Dytko.
http://www.sport.pl/sport/1,65025,18830 ... yreny.html
https://www.youtube.com/watch?v=QwK8CbdKlZA
https://www.youtube.com/watch?v=pGdeK3kd-cg
A z "Syreną" ma to coś tyle wspólnego co zeszłoroczny śnieg
Równie dobrze mogę postawić Audi TT i powiedzieć że to jest nowa Syrena, zerżnęli od nas linię nadwozia
Równie dobrze mogę postawić Audi TT i powiedzieć że to jest nowa Syrena, zerżnęli od nas linię nadwozia
::::Poradnik kompleksowej wiedzy syrenkowej ==UZUPEŁNIENIE GLINKI::::
===> http://chomikuj.pl/mariuszw2145/SYRENA <===
::::Najljepsze jest nalanie do pełna w progi łoju baraniego na gorąco::::
===> http://chomikuj.pl/mariuszw2145/SYRENA <===
::::Najljepsze jest nalanie do pełna w progi łoju baraniego na gorąco::::
link nie działa. brrr :X
- już zaskoczyło
- już zaskoczyło
Ostatnio zmieniony 2015-10-27, 00:34 przez Kain, łącznie zmieniany 1 raz.
Marcin Możejko: "zaatakuj Mazura na nekli, chcemy go sprowokować i zniszczyć." - prezes Fundacji im. Cezarego Nawrota
Przepraszam gdzie ta syrena?
To ta w gablocie?
To ta w gablocie?
SyrenaBielskoklub
zapraszam też na:
www.martech.bielsko.pl
www.polmozbytbielsko.pl pierwszy i jedyny prawdziwy sklep z częściami do Syreny.
zapraszam też na:
www.martech.bielsko.pl
www.polmozbytbielsko.pl pierwszy i jedyny prawdziwy sklep z częściami do Syreny.
Proszę bardzo i już jeździ. Zapowiadali ze samochód wystartuje w rajdzie barbórki, w co bardzo powątpiewałem;)
https://www.youtube.com/watch?v=c8dQPMAR4K0&app=desktop
https://www.youtube.com/watch?v=FfJgqCO ... e=youtu.be
Więcej zdjęć jest na profilu AK motors:
https://www.facebook.com/AK.Syrena
I jeszcze tu:
https://pl-pl.facebook.com/sportdytko
https://www.youtube.com/watch?v=c8dQPMAR4K0&app=desktop
https://www.youtube.com/watch?v=FfJgqCO ... e=youtu.be
Więcej zdjęć jest na profilu AK motors:
https://www.facebook.com/AK.Syrena
I jeszcze tu:
https://pl-pl.facebook.com/sportdytko
Opony sprawdzone widać.
Ciekawe czy będzie można obejrzeć relację z rajdu przez internet.
Ten moment gdy nagle uświadamiasz sobie, że od trzech lat nie ma w mieszkaniu telewizora... - bezcenny.
Ciekawe czy będzie można obejrzeć relację z rajdu przez internet.
Ten moment gdy nagle uświadamiasz sobie, że od trzech lat nie ma w mieszkaniu telewizora... - bezcenny.
Marcin Możejko: "zaatakuj Mazura na nekli, chcemy go sprowokować i zniszczyć." - prezes Fundacji im. Cezarego Nawrota