Co lepsze? Polo II 1.3 LPG czy 1.4 D ?
Co lepsze? Polo II 1.3 LPG czy 1.4 D ?
Panowie, co byście wybrali:
1) Polo II 1994, przebieg trochę ponad 200.000, z gazem do 2023, stan dobry, jeżdżący, silnik 1.3 benzyna + LPG, po wymianie rozrząd, aparat zapłonowy, przewody hamulcowe elastyczne
2) Polo II 1993, przebieg też trochę ponad 200.000, stan dobry, silnik 1.4 diesel, z tyłu troszkę poszerzone felgi, do zrobienia małe wgnioty na tylnym błotniku, i do poprawy końcówki drążków kierowniczych
Cena mniej więcej taka sama, ten w dieslu troszkę tańszy, blacha w porządku w obu, w obydwóch opłaty aktualne. Co byście wybrali? Zależy mi, by był w miarę tani w eksploatacji i bezawaryjny (no na tyle ile się da), cel - jeżdżenie po mieście, parking pod chmurką.
1) Polo II 1994, przebieg trochę ponad 200.000, z gazem do 2023, stan dobry, jeżdżący, silnik 1.3 benzyna + LPG, po wymianie rozrząd, aparat zapłonowy, przewody hamulcowe elastyczne
2) Polo II 1993, przebieg też trochę ponad 200.000, stan dobry, silnik 1.4 diesel, z tyłu troszkę poszerzone felgi, do zrobienia małe wgnioty na tylnym błotniku, i do poprawy końcówki drążków kierowniczych
Cena mniej więcej taka sama, ten w dieslu troszkę tańszy, blacha w porządku w obu, w obydwóch opłaty aktualne. Co byście wybrali? Zależy mi, by był w miarę tani w eksploatacji i bezawaryjny (no na tyle ile się da), cel - jeżdżenie po mieście, parking pod chmurką.
- sereniarz(atom1)
- -#Weteran
- Posty: 2467
- Rejestracja: 2005-07-28, 23:41
- Lokalizacja: z Podlasia
- Kontakt:
no to lepiej benzyniaka choc i te diesle niezle pala w mrozy- pod warunkiem ze dobry olej i czynne swiece, moim zdaniem benzyna bedize lepsza na zime i stanie pod chmura, ceny czesci sa podobne, przelgad bedzie drozszy w benzynie
30 VI 1983 po 30 latach produkcji zaprzestano wytwarzania Syreny ;-(
http://img47.imageshack.us/img47/1990/m ... zy1jb5.jpg
http://img47.imageshack.us/img47/1990/m ... zy1jb5.jpg
- sereniarz(atom1)
- -#Weteran
- Posty: 2467
- Rejestracja: 2005-07-28, 23:41
- Lokalizacja: z Podlasia
- Kontakt:
pod warunkiem ze w ogole zapali <haha> no i taki przebieg na diesla tez cos maly, benzyniak i tak pali na benie a skoro ma jezdzic po miescie to bagaznik nie jest tak potrzebny, zreszta jest kolo w spreju
gnojówka to zlo, do traktora albo stara sie nadaje
gnojówka to zlo, do traktora albo stara sie nadaje
30 VI 1983 po 30 latach produkcji zaprzestano wytwarzania Syreny ;-(
http://img47.imageshack.us/img47/1990/m ... zy1jb5.jpg
http://img47.imageshack.us/img47/1990/m ... zy1jb5.jpg
Re: Co lepsze? Polo II 1.3 LPG czy 1.4 D ?
abc, to tak jakbyś pytał czy blondynka czy brunetka, każdy ma swoje typy. Wybierz to w czym czyjesz się lepiej, mam na mysli naprawy. W dieslu dojdzie problem dobrego paliwa w mrozy (parafina). Dla mnie, w benzynie jest mniej niewiadomych, natomiast dojdzie (z czasem) potrzeba przeglądu i regulacji instalacji gazowej. Mimo wszystko stawiam na Pb+LPG.abc pisze:Panowie, co byście wybrali:.....
:Wzrastająca z każdym rokiem liczba samochodów Syrena,...., wymaga przeprowadzenia fachowych zabiegów gwarantujących prawidłowe funkcjonowanie pojazdu"
mgr inż. Zdzisław Glinka
Warszawa, kwiecień 1976 r.
mgr inż. Zdzisław Glinka
Warszawa, kwiecień 1976 r.
tak samo jak w dieslu i w gazie przebieg jest wielką niewiadomą, ludzie na gazie trzaskają ostre trasy zależy jeszcze jak zaawansowana to instalacja gazowa, może dojść z czasem uszczelka pod głowicą, powypalane zawory. W mieście w zimę może będziesz musiał na benzynie trochę gonić itp.
Gaz to jest do kuchenki
Ja tam jestem przeciw LPG ale jak mówił przedmówca każdy ma swoich faworytów.
Mnie do gazu nie przekonasz, a Karola do diesla
A do używanego to trzeba więcej szczęścia niż rozumu, życie dopiero pokaże na co trafiłeś.
Gaz to jest do kuchenki
Ja tam jestem przeciw LPG ale jak mówił przedmówca każdy ma swoich faworytów.
Mnie do gazu nie przekonasz, a Karola do diesla
A do używanego to trzeba więcej szczęścia niż rozumu, życie dopiero pokaże na co trafiłeś.
Mercedes 200 W110 - 1965r.
- mariusz.w06
- młody syreniarz
- Posty: 294
- Rejestracja: 2011-11-07, 19:19
- Lokalizacja: Mińsk-Maz.
Ja bym bral diesla ;p
Syrena 105l
Warszawa Garbus 201
WFM
WSK x5
Motorynka M3
SHL m11
MZ ETZ 250
http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewt ... sc&start=0
Warszawa Garbus 201
WFM
WSK x5
Motorynka M3
SHL m11
MZ ETZ 250
http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewt ... sc&start=0
Po pierwsze to : i jeden i drugi będzie wymagał wkładu finansowego. A po drugie to wolałbym benzynę+lpg, prędzej zapali zimą, nie bedziesz się obawiał wprowadzenia stref ograniczenia emisji spalin w miastach. A jeśli robisz niewielkie przebiegi to pomysl o małym niezagazowanym benzyniaku. Koszt paliwa to naprawdę nie jedyny koszt użytkowania samochodu.
Polski Fiat 125p '72
ZAZ Zaporożec 968 '77
FSO Syrena 104 '69
FSM Syrena 105 '73
FSC Star 3W200-803 '80
Wartburg 1.3 '90
Renault Safrane 3.0 RXE '94
Fiat Seicento 900 SX '99
ZAZ Zaporożec 968 '77
FSO Syrena 104 '69
FSM Syrena 105 '73
FSC Star 3W200-803 '80
Wartburg 1.3 '90
Renault Safrane 3.0 RXE '94
Fiat Seicento 900 SX '99
Brać w gazie. Te silniki świetnie znoszą gaz, wystarczy zadbać o układ zapłonowy i właściwą regulację, możliwa jest awaria uszczelki głowicy jak ktoś ubogo ustawił albo zrobił po kosztach, ja w Wartburgu 1.3 (ten sam silnik) zrobiłem to raz a dobrze i śmiga do dziś, w biorcy a więc już w kolejnym aucie. A tak to żadnych problemów
W Wartburgu 1.3 gaz jest z grubsza O.K, chociaż występują problemy z pracą na benzynie przy zimnym silniku (czyli wtedy kiedy własnie powinien pracować na benzynie). Wedle mojej wiedzy jakieś tłuste frakcje z gazu lpg osadzają się na urządzeniu automatycznego ssania w gazniku i je zalepiają. Czy Volkswagen ma podobnie to nie wiem.
Polski Fiat 125p '72
ZAZ Zaporożec 968 '77
FSO Syrena 104 '69
FSM Syrena 105 '73
FSC Star 3W200-803 '80
Wartburg 1.3 '90
Renault Safrane 3.0 RXE '94
Fiat Seicento 900 SX '99
ZAZ Zaporożec 968 '77
FSO Syrena 104 '69
FSM Syrena 105 '73
FSC Star 3W200-803 '80
Wartburg 1.3 '90
Renault Safrane 3.0 RXE '94
Fiat Seicento 900 SX '99
Wedle mojej praktyki nic takiego się nie dzieje. Po prostu dobrze czasem przejechać na PB więcej niż sam rozruch, a dwa że mechaniczne pompy paliwa siadają i często to jest problemem zamulania na benzynie w 1.3. A siadają, bo jak już ma ktoś gaz to albo nie ma paliwa albo jakieś śmieci na dnie zbiornika i to nie ma prawa działać na sucho. Ogólnie ja miałem pompkę elektryczną 0,5 bara i zero problemów z jazdą na benzynie. Jak się dba, tak się ma.Maciekb pisze:Wedle mojej wiedzy jakieś tłuste frakcje z gazu lpg osadzają się na urządzeniu automatycznego ssania w gazniku i je zalepiają
-
- -#Junior
- Posty: 143
- Rejestracja: 2012-12-23, 11:33
- Lokalizacja: Leszno