STAR 266

Informacje techniczne innych pojazdów.
Awatar użytkownika
anabol
-#Administrator
-#Administrator
Posty: 3145
Rejestracja: 2008-11-17, 12:10
Lokalizacja: Białobrzegi n Pilicą
Kontakt:

STAR 266

Post autor: anabol »

Jeździł ktoś Starem 266? zna ktoś jego bolączki lub najczęstsze awarie? Przydała by mi się jakaś instrukcja obsługi jak by ktoś taką posiadał;0 :faja
O czystość forumowych szeregów dbają specjalnie przeszkoleni funkcjonariusze spraw wewnętrznych - moderatorzy.

>wujek Sławek<
Awatar użytkownika
tomekM
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 572
Rejestracja: 2010-12-03, 18:20
Lokalizacja: tczew

Post autor: tomekM »

Tysiące km przejechane przez prawie 11 lat :faja . Masz pytania to pytaj,postaram się odpowiedziec.
KOMAR 2330 1972r
ROMET 2375 1981r
ROMET JUBILAT 1978r
ROMET DUET 1974r
Awatar użytkownika
anabol
-#Administrator
-#Administrator
Posty: 3145
Rejestracja: 2008-11-17, 12:10
Lokalizacja: Białobrzegi n Pilicą
Kontakt:

Post autor: anabol »

Ogólnie interesują mnie awarie silnika, co sie działo? czy w ogole były awaryjne? Mam okazje wyrwać z wojska, jest kilka na stanie i zastanawiam się na co zwrócić uwagę. Przydała by mi się jakaś instrukcja obsługi schemat instalacji itp
O czystość forumowych szeregów dbają specjalnie przeszkoleni funkcjonariusze spraw wewnętrznych - moderatorzy.

>wujek Sławek<
Awatar użytkownika
necki
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 579
Rejestracja: 2011-05-14, 17:34
Lokalizacja: Chełmno

Post autor: necki »

w piątek będę w pracy to popytam czy coś mają
Awatar użytkownika
anabol
-#Administrator
-#Administrator
Posty: 3145
Rejestracja: 2008-11-17, 12:10
Lokalizacja: Białobrzegi n Pilicą
Kontakt:

Post autor: anabol »

Dzięki necki:)
O czystość forumowych szeregów dbają specjalnie przeszkoleni funkcjonariusze spraw wewnętrznych - moderatorzy.

>wujek Sławek<
Awatar użytkownika
tomekM
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 572
Rejestracja: 2010-12-03, 18:20
Lokalizacja: tczew

Post autor: tomekM »

Z silnikami specjalnie nic się nie działo,potrafiły dużo zniesc i wytrzymac. Zeliwny blok wszedł w 84r wczesniej był aluminiowy.Awaryjna była elektryka (przełacznik 12/24v , elektrozawory,czujniki.Schemat instalki mam,ksiązke napraw tez (ale nie chce sie pozbywac). Z tymi z wojska to jak trafisz,do AMW trafiały lepsze i gorsze,czesto też rozkradzione albo niekompletne.Gdybys kupował to tak jak z kazdym autem,sprawdzic reduktor,wciagarkę,na kontrolki nie patrz bo nie beda działac,zwróc uwagę na kule przedniego mostu,jak beda zawalone olejem to to trzeba uszczelnienia robic (i czesto wymieniac kule,a tanie nie sa),dalej czy w mostach nic nie strzela ,bo zdarzało się ze blokada nie odpusciła i wtedy most na śmietnik,z pneumatyki na ogół siada serwo (syf i rdza w układzie) słychac wtedy syczenie pod kabiną i zdarza się ze spręzarka puszcza olej (wtedy zawór bezpieczenstwe bedzie uwalony olejem)przekładnia kierownicza tez potrafi ciec i to chyba tyle z wazniejszych rzeczy....Jak coś to służe pomocą :piwo: Aha,skrzynie biegów ... tam też się raczej nic nie działo,ale potrafiły biegi zgrzytac (szczególnie 3 )przy właczniu,wtedy synchro do roboty,1 zawsze wchodzi cięzko ale tego się nie używa,sprzęgło na ogól chodzi jak szmata (miekki pedał,pompka ze 125p) ale jak nie szarpie i sie nie slizga to ok.
KOMAR 2330 1972r
ROMET 2375 1981r
ROMET JUBILAT 1978r
ROMET DUET 1974r
Awatar użytkownika
suchy
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 1585
Rejestracja: 2009-01-06, 15:29
Lokalizacja: Kielce

Post autor: suchy »

Mi tata opowiadał, że w latach 80 mieli w wojsku jeszcze Stary 66. Jak wyjechali na alarm, to połowa się zepsuła od razu.
Syrena 105L 1980
1938 NSU 251 OSL
1956 Iż 49
1962 Junak M10
1979 2x Jawa Mustang
197... Komar
Awatar użytkownika
tomekM
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 572
Rejestracja: 2010-12-03, 18:20
Lokalizacja: tczew

Post autor: tomekM »

Tak,66 pózniej 660 i 660M2 i teraz tylko te juz zostały z tej serii.
KOMAR 2330 1972r
ROMET 2375 1981r
ROMET JUBILAT 1978r
ROMET DUET 1974r
Awatar użytkownika
suchy
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 1585
Rejestracja: 2009-01-06, 15:29
Lokalizacja: Kielce

Post autor: suchy »

I jedyna różnica w jego dywizjonie artylerii pomiędzy II wojną a latami 80 była taka, że na wojnie nie było Starów tylko Zis-y 5. Poza tym wsio rawno. :grinser
Syrena 105L 1980
1938 NSU 251 OSL
1956 Iż 49
1962 Junak M10
1979 2x Jawa Mustang
197... Komar
Awatar użytkownika
jawos
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 546
Rejestracja: 2008-12-29, 16:01
Lokalizacja: OBERSCHLESIEN

Post autor: jawos »

ja jeździłem takim starciokiem w woju szedł jak burza nie jeden 266 miał na noc ale palił 100 na 100 hahaha
PRLu wróć
junak M10
kopruszyna
MB W202
wołga M21
motorynka M2
dniepr MT16
Awatar użytkownika
suchy
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 1585
Rejestracja: 2009-01-06, 15:29
Lokalizacja: Kielce

Post autor: suchy »

No to nie dziwota, że takie zajechane były potem. o_O
Syrena 105L 1980
1938 NSU 251 OSL
1956 Iż 49
1962 Junak M10
1979 2x Jawa Mustang
197... Komar
Awatar użytkownika
anabol
-#Administrator
-#Administrator
Posty: 3145
Rejestracja: 2008-11-17, 12:10
Lokalizacja: Białobrzegi n Pilicą
Kontakt:

Post autor: anabol »

tomekM pisze:Z silnikami specjalnie nic się nie działo,potrafiły dużo zniesc i wytrzymac. Zeliwny blok wszedł w 84r wczesniej był aluminiowy.Awaryjna była elektryka (przełacznik 12/24v , elektrozawory,czujniki.Schemat instalki mam,ksiązke napraw tez (ale nie chce sie pozbywac). Z tymi z wojska to jak trafisz,do AMW trafiały lepsze i gorsze,czesto też rozkradzione albo niekompletne.Gdybys kupował to tak jak z kazdym autem,sprawdzic reduktor,wciagarkę,na kontrolki nie patrz bo nie beda działac,zwróc uwagę na kule przedniego mostu,jak beda zawalone olejem to to trzeba uszczelnienia robic (i czesto wymieniac kule,a tanie nie sa),dalej czy w mostach nic nie strzela ,bo zdarzało się ze blokada nie odpusciła i wtedy most na śmietnik,z pneumatyki na ogół siada serwo (syf i rdza w układzie) słychac wtedy syczenie pod kabiną i zdarza się ze spręzarka puszcza olej (wtedy zawór bezpieczenstwe bedzie uwalony olejem)przekładnia kierownicza tez potrafi ciec i to chyba tyle z wazniejszych rzeczy....Jak coś to służe pomocą :piwo: Aha,skrzynie biegów ... tam też się raczej nic nie działo,ale potrafiły biegi zgrzytac (szczególnie 3 )przy właczniu,wtedy synchro do roboty,1 zawsze wchodzi cięzko ale tego się nie używa,sprzęgło na ogól chodzi jak szmata (miekki pedał,pompka ze 125p) ale jak nie szarpie i sie nie slizga to ok.
OK a gdzie jest ten przełącznik na 12-24 i jest tam jakaś stacyjka do odpalania? generlnie przydał by mi się schemat elektryki bo wydaje mi się ze z tym bede miał problem. Instrukcją tez bym nie pogardził. ale cóż może z czasem się trafi.

[ Dodano: 2015-02-17, 23:45 ]
PS czym się różniły bloki aluminiowe od żeliwnych, które były lepsze?
O czystość forumowych szeregów dbają specjalnie przeszkoleni funkcjonariusze spraw wewnętrznych - moderatorzy.

>wujek Sławek<
Awatar użytkownika
motonita
Moderator
Moderator
Posty: 7472
Rejestracja: 2006-12-26, 08:53
Lokalizacja: Stalowa Wola
Kontakt:

Post autor: motonita »

a po ile??
kurde 266 moje marzenie
Twoj symbol WSK twój bak słodko zaokrąglony...

Dewiacji posiadania nie da się wyleczyć

mój mail:
motonita@syrena.biz
Awatar użytkownika
tomekM
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 572
Rejestracja: 2010-12-03, 18:20
Lokalizacja: tczew

Post autor: tomekM »

Zeliwne były nowsze,czy lepsze nie wiem.Ogólnie w 84r była modernizacja,zmieniła się instalacja z 12v na 24v,zmienił się przód kabiny i tablica wskażników.Przełacznik masz na końcu tunelu silnika (jest tam na pokrywie silnika w kabinie mała klapka)Gdy ten włacznik siadł,to podczas odpalania silnika nie szło wyłaczyc rozrusznika,trzeba było zdejmowac kleme z aku ... Co do odpalania to przy fotelu kierowcy na tunelu silnika masz włacznik masy,w starszych czyli do 84 po przełaczeniu tego włacznika działaja juz zegary (czyli jest właczony ''zapłn'') nastepnie w prawym dolnym rogu deski rozdzielczej jest taki ''grzybek'' ,który wyciagasz,no i gaz w podlodze trzeba trzemac,bo pompa nie ma zadnej dawki rozruchowej.Po 84 tez masz mase ale juz jest normalna stacyka.Starego gasisz wyłacznikiem hebelkowym po lewej stronie deski,nowszego białym przyciskiem w podłodze po lewej stronie.Biegów 5 ,ruszasz z 2 która jest z luzu do przodu.Reduktor to kolejna wajcha za wajcha biegów,do przodu szosowe do tyłu luz i terenowe. Spalanie na trasie...Jezdziłem wieloma egzamplarzami z lat 74- 1998,norma była 31l/100,na ogół się spokojnie miesciły ale trafialy sie takie co nie....W terenie spali duużo więcej,ale zabawa na pewno będzie :piwo:

Edit: Podaj mi maila,bo własnie znalazłem na zewnetrzym dysku instrukcję i inee materiały to Ci wyśle.
KOMAR 2330 1972r
ROMET 2375 1981r
ROMET JUBILAT 1978r
ROMET DUET 1974r
Awatar użytkownika
anabol
-#Administrator
-#Administrator
Posty: 3145
Rejestracja: 2008-11-17, 12:10
Lokalizacja: Białobrzegi n Pilicą
Kontakt:

Post autor: anabol »

Bardzo nie mogę skojarzyć tego przełącznika do gaszenia. a do czego sluży ten przełącznik po prawej stronie biały z czarnym pokętłem? moj mail seba.poczta@interia.pl

[ Dodano: 2015-02-18, 11:53 ]
zdjecia
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
O czystość forumowych szeregów dbają specjalnie przeszkoleni funkcjonariusze spraw wewnętrznych - moderatorzy.

>wujek Sławek<
ODPOWIEDZ