Dziwny licznik - prośba o pomoc w identyfikacji

Materiały i informacje historyczne. Zmiany w czasie produkcji, identyfikacja części, detali,roczników, pytania o oryginalność.

Awatar użytkownika
Kain
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 319
Rejestracja: 2013-03-19, 22:29
Lokalizacja: PL

Post autor: Kain »

necki - dzięki. Chyba coś jest... Słabo widać :l

[ Dodano: 2014-01-22, 12:11 ]
Czy ta deska (w S.M.) nie jest fajna? :)

[ Dodano: 2014-01-22, 12:13 ]
Obrazek

[ Dodano: 2014-01-22, 12:14 ]
dziwne przejaśnienie na dole, na górze też nie ma "porządku" ...
Brak dodatkowych kontrolek i innych wskaźników na tym kokpicie wyraźnie sugerują...

Pierścień w chromie, to pewne.

[ Dodano: 2014-01-22, 14:47 ]
Mikrobus 100%
Marcin Możejko: "zaatakuj Mazura na nekli, chcemy go sprowokować i zniszczyć." - prezes Fundacji im. Cezarego Nawrota
Awatar użytkownika
aelfric
-#Nowy nabytek forum
-#Nowy nabytek forum
Posty: 95
Rejestracja: 2009-12-10, 19:37
Lokalizacja: Bruksela

Post autor: aelfric »

necki pisze:tu słabo ale ktoś może wypatrzy
Cokolwiek to jest, jest to niezła ciekawostka.

Robota jest z całą pewnością profesjonalna. Jedna rzecz to ogólnie dobra jakość wykonania (choć mimo wszystko widać jaka była różnica poziomów między FSO a Ghią). Ale bardziej chodzi o to że takiej tarczy a dokładniej tego przetłoczenia na jej krawędzi nie da się zrobić domowym sposobem, nawet przy zachowaniu staranności. Ciekawe jak to jest zrobione... na prasie?

Dodatkowo jest historia czyli przekaz ustny... Więc niemal na 100% (nigdy na 100%) jest to produkt FSO czyli DGK.

Odrzucam wersję że zrobiono to tak sobie, z braku lepszego zajęcia. Więc musiało to być przeznaczone do jakiegoś samochodu. Montowanie tego w zwykłej Syrenie i zwykłej Warszawie byłoby kompletnie bez sensu (dublowanie instrumentów). Co zostaje? Prototypy z okresu kiedy powstawały zegary z licznikiem kilometrów nad wskazówką.

Czyli Alfa, Beta, Delta, Mikrobus, Syrena Sport. (Syrena 110 nie).

Nie widziałem nigdy zdjęć wnętrza tych pierwszych trzech prototypów. Świetnym argumentem za Syreną Sport jest to że nie miała wskaźników, których musiało przecież brakować kierowcy... Np. na trasie z Warszawy do Krakowa. No i ten czerwony kolor... Może przypadek.

Z drugiej strony, jest koło 100 zdjęć Syreny Sport, ale tylko parę pokazuje tablice rozdzielczą. Do tego jest film i rysunki Grochowskiego. Na żadnym Syrena nie ma takich wskaźników.

Natomiast jedną sprawę można dosyć łatwo sprawdzić. Mianowicie, JAKI rodzaj wskaźnika jest na dole. W porównaniu z tym co mamy w Warszawie (4 wskaźniki), ta tarcza wygląda jak wskaźnika temperatury WODY. Syrena Sport miała silnik chłodzony POWIETRZEM, więc to by było całkowicie bez sensu. Natomiast jeśli to cos innego, wskaźnik poziomu paliwa lub ciśnienia oleju, to można się zastanawiać dalej pod tym kątem.

Aelfric

ps. wersja Mikrobus zaczyna mnie przekonywać. Miał zwykły syrenowski chłodzony wodą silnik. Więc nie Sport, ale mikrobus. Co się stało z tym prototypem. Zdaje się że nie "rzeź falenicka"...
Ostatnio zmieniony 2014-01-22, 23:23 przez aelfric, łącznie zmieniany 1 raz.
E’ la piu bella vettura costruita oltre cortina.
Awatar użytkownika
Kain
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 319
Rejestracja: 2013-03-19, 22:29
Lokalizacja: PL

Post autor: Kain »

Najlepiej pokazać ten licznik (starszym już dzisiaj) Panom, którzy pracowali w owym czasie w FSO.

[ Dodano: 2014-01-23, 01:09 ]
aelfric ja też jestem za tym, że to zegar Mikrobusa.

Wykonanie jest na piątkę z plusem. Tylko powłokę galwaniczną odnowić. :ok3
To bardzo tajemnicza i zajawkowa rzecz.
Marcin Możejko: "zaatakuj Mazura na nekli, chcemy go sprowokować i zniszczyć." - prezes Fundacji im. Cezarego Nawrota
Arturek
-#Junior
-#Junior
Posty: 186
Rejestracja: 2011-10-25, 17:27
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Arturek »

Mikrusiarz pisze: [...]
Ja miałem wskazówkowy analogowy.
Tej istotnej informacji nie podał kolega w swojej wcześniejszej wypowiedzi

pozdrawiam
Arturek
była Syrena 104, 105L oraz PF125p
endriu125
młody syreniarz
młody syreniarz
Posty: 223
Rejestracja: 2013-12-05, 02:44
Lokalizacja: Grójec

Post autor: endriu125 »

Czyli Alfa, Beta, Delta, Mikrobus, Syrena Sport. (Syrena 110 nie).
ale Alfa, Beta i Delta to nie powstały w FSO chyba
Awatar użytkownika
Kain
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 319
Rejestracja: 2013-03-19, 22:29
Lokalizacja: PL

Post autor: Kain »

Jeżeli ten licznik to faktyczna część S.M. to zgłoście się z tym do sponsorowanej przez anonimowego fundatora fundacji Nawrota. :)
Nam proponowali finansowanie budowy repliki Mikrobusa w zamian za zamknięcie projektu Sporta. :)
Odnieśliśmy wrażenie, że fundator sypie kasą na prawo i lewo... My odmówiliśmy. Ale kto inny mógłby się podjąć budowy takiej repliki !!!

Będzie już pierwsza część - licznik. :ok2
Ostatnio zmieniony 2014-01-23, 21:16 przez Kain, łącznie zmieniany 1 raz.
Marcin Możejko: "zaatakuj Mazura na nekli, chcemy go sprowokować i zniszczyć." - prezes Fundacji im. Cezarego Nawrota
Awatar użytkownika
aelfric
-#Nowy nabytek forum
-#Nowy nabytek forum
Posty: 95
Rejestracja: 2009-12-10, 19:37
Lokalizacja: Bruksela

Post autor: aelfric »

ale Alfa, Beta i Delta to nie powstały w FSO chyba
Zgadza się. To tym bardziej wskazuję na Mikrobus. Bardzo cenna sprawa, i niezwykłe ciekawe auto, choć nie o takiej nośności medialnej jak Sport.

Czy można sprawdzić ten dolny wskaźnik? Zdecydowanie wygląda na temp wody, co jak już pisałem wykluczałoby Syrenę Sport.

Obrazeks

Zabawny szczegół, widać że skala wskaźnika prądu jest siłą rzeczy do góry nogami.

Kto kojarzy/pamięta jaki był późniejszy los prototypu Mikrobusu, np. już po publikacji w Motorze?

aelfric
E’ la piu bella vettura costruita oltre cortina.
MIMBRO
-#Junior
-#Junior
Posty: 188
Rejestracja: 2011-02-23, 17:24
Lokalizacja: Lubartów

MIMBRO

Post autor: MIMBRO »

Hej mam prośbę kojarzycie może co to są za mocowania ,czy to nie sa mocowania filtru powietrza okrągłego? http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/475 ... 11a88.html http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/943 ... 3b49e.html
Awatar użytkownika
necki
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 579
Rejestracja: 2011-05-14, 17:34
Lokalizacja: Chełmno

Post autor: necki »

aelfric, a u góry widać jakby mały minusik więc to będzie prąd

[ Dodano: 2014-01-23, 17:01 ]
a te kontrolki po lewej i prawej to może kierunki
Awatar użytkownika
aelfric
-#Nowy nabytek forum
-#Nowy nabytek forum
Posty: 95
Rejestracja: 2009-12-10, 19:37
Lokalizacja: Bruksela

Post autor: aelfric »

necki pisze:aelfric, a u góry widać jakby mały minusik więc to będzie prąd

[ Dodano: 2014-01-23, 17:01 ]
a te kontrolki po lewej i prawej to może kierunki
Będzie na pewno, także po ustawieniu wskazówki (czyli prąd a nie paliwo na górze). Super że znalazłeś to zdjęcie wnętrza Mikrobusa, jak go nie widziałem dotąd. Przynajmniej tak żebym to zapamietał, bo numer Motoru o Mikrobusie kiedyś przeglądałem. Wnętrze naprawdę ładne.
E’ la piu bella vettura costruita oltre cortina.
Awatar użytkownika
necki
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 579
Rejestracja: 2011-05-14, 17:34
Lokalizacja: Chełmno

Post autor: necki »

to jak licznik jest to do stolarza i budować nadwozie . kto chętny :D
Awatar użytkownika
KIEROWCA
-#Stara Gwardia
-#Stara Gwardia
Posty: 4555
Rejestracja: 2005-02-24, 23:43
Lokalizacja: PRL
Kontakt:

Post autor: KIEROWCA »

Mikrobus miał standardowy silnik 2T ze Skarpety 100. A jak wszystkim dobrze wiadomo stare Syrenki miały zasilanie opadowe i amperomierz w miejscu wskaźnika poziomu paliwa. W tym momencie pojawia się problem ponieważ Microbus miał wlew paliwa umieszczony przy drzwiach pasażera. Zbiornika pod maską brak.

Obrazek Obrazek

Zresztą w Glince jest opisana "diagnostyka" tych bimetalików przy użyciu lampki kontrolnej ===myślę, że w ten sposób można to rozkminić :grinser

http://m.youtube.com/watch?v=gPD1nevsmcM

24:56 ===Z filmiku jednoznacznie wynika, że zestaw wskaźników był ZA LICZNIKIEM PO LEWEJ STRONIE.

Obrazek

P.S. Uwielbiam takie dziennikarskie śledztwa 8)

Pozdrawiam :piwo:
::::Poradnik kompleksowej wiedzy syrenkowej ==UZUPEŁNIENIE GLINKI::::
===> http://chomikuj.pl/mariuszw2145/SYRENA <=== :dresiarz
::::Najljepsze jest nalanie do pełna w progi łoju baraniego na gorąco::::
Awatar użytkownika
Wojt
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 2042
Rejestracja: 2005-05-02, 12:45
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Wojt »

Ze wzgl na położenie wlewu paliwa gaźnik musiał być zasilany pompą.
...no i poszedł biedaczysko, po szerokim szukać świecie czegoś, co jest bardzo blisko.
Awatar użytkownika
Kain
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 319
Rejestracja: 2013-03-19, 22:29
Lokalizacja: PL

Post autor: Kain »

Proszę nie zapominać kto pierwszy wspomniał o Mikrobusie a propo pochodzenia tego zajawkowego licznika. :)

P.S. Gratulacje dla eksploratora/ów, tutaj szacunek dla Andrzeja Sz.

[ Dodano: 2014-01-23, 21:17 ]
Czy ten sympatyczny, starszy Pan inż. Dębiński (szacunek dla Pana inżyniera) mógłby się wypowiedzieć w tej kwestii?
Marcin Możejko: "zaatakuj Mazura na nekli, chcemy go sprowokować i zniszczyć." - prezes Fundacji im. Cezarego Nawrota
MIMBRO
-#Junior
-#Junior
Posty: 188
Rejestracja: 2011-02-23, 17:24
Lokalizacja: Lubartów

MIMBRO

Post autor: MIMBRO »

Dzięki za pomoc!
ODPOWIEDZ