skrzynia od dacii???
skrzynia od dacii???
czy do syrenowskiego silnika pasuje skrzynia ze sprzeglem od dacii???
Dobre!kozak pisze:tos tu kiedys wspomnial ze skrzynia syreny pasi do silnika od dacii wiec moze na odwrot tez da rade.
Coś żeś usłyszał i dorabiasz do tego teorię... Silnik 1300 z Dacii jest często montowany Wartburgach a i zdaża siew syrenach ze względu na jego niewielkie wymiary. Montuje się go jak serię, wzdłużnie, dorabiając flanszę pomiędzy skrzynią a silnikiem. Ludzie się na to decydują z prostej przyczyny. łatwiej wymienić sam silnik do seryjnej skrzyni niż kombinować z wymianą skrzynia a co za tym idzie przeróbką półosi, mechanizmu wybierania biegów.
Trzy cylindry, dwa takty, jeden samochód!
Dwa suwy w miniaturzef
Dwa suwy w miniaturzef
Skrzynia pasuje tylko przerobic polosie zeby pasowaly ..... latwiej zalozyc silnik od daci na syrenowska skrzynie .... a wracajac do wynalazkow ... co chwila zawraca mi glowe dziadek, ktory chce mi sprzedac skrzynie biegow do syreny pod silnik skody... boowa z nim cos dyskutowal ale nie udalo mu sie z nim dogadac ....
Wojt pisze:Ja nie znam Dacii, ale czy tam aby silnik nie jest montowany poprzecznie? Bo jeżeli tak, to mówienie, że skrzynia spasuje, to pieprzenie głupot.
Napisz kopią którego renault była dacia - mam knigę pod ręką, sprawdzę. Choć wydaje mi się że silnik był wzdłuż, jak w (prawie) wszystkich autach z tamtych lat.
Amerykaniec: "Ok, we have George Bush but we have Stevie Wonder, Bob Hope and Jonny Cash too!"
Polak: "We have Kaczyński and... No Wonder, No Hope and No Cash..."
Polak: "We have Kaczyński and... No Wonder, No Hope and No Cash..."
Dla mnie to są wszystko spekulacje czy taki motor czy inny, czy wzdluż czy w poprzek a może na ukos - jest to na zasadzie jedna baba drugiej babie.
Z moich obliczeń wynika, że żaden motor czterogarowy rzędowy nie wejdzie przed oryginalną skrzynię Syreny BEZ przeróbek pasa przedniego. Syrenowski trzygarowy ledwie się mieści, praktycznie nie ma tam żadnego zapasu.
I teraz nawet najmniejszy czterogarowy będzie o jakieś 7cm dłuższy od motoru syrenowskiego. Tyle akurat wynosi średnica cylindra w małych silnikach i właśnie o ten jeden cylinder, nowy motor będzie za długi żeby się zmieścić. Dodatkowo dojdzie jeszcze grubość flanszy. (w 4T jest jeszcze z przodu napęd rozrządu ale z grubsza zajmuje on tyle samo miejsca co wystający do przodu syrenowski aparat zaplonowy)
Jedyna szansa to V6 albo V4
Z moich obliczeń wynika, że żaden motor czterogarowy rzędowy nie wejdzie przed oryginalną skrzynię Syreny BEZ przeróbek pasa przedniego. Syrenowski trzygarowy ledwie się mieści, praktycznie nie ma tam żadnego zapasu.
I teraz nawet najmniejszy czterogarowy będzie o jakieś 7cm dłuższy od motoru syrenowskiego. Tyle akurat wynosi średnica cylindra w małych silnikach i właśnie o ten jeden cylinder, nowy motor będzie za długi żeby się zmieścić. Dodatkowo dojdzie jeszcze grubość flanszy. (w 4T jest jeszcze z przodu napęd rozrządu ale z grubsza zajmuje on tyle samo miejsca co wystający do przodu syrenowski aparat zaplonowy)
Jedyna szansa to V6 albo V4
"Samochody Syrena nie są na pewno pojazdami na wskroś nowoczesnymi" mgr inż. Z. Glinka
Ale zdaj sobie sprawę, że to właśnie tego typu dyskusje, bo przynajmniej z mojej strony to nawet przez myśl mi nie przechodzi, żeby psuć syrenę jakimiś przeróbkami . To jest klasyk, a nawet w myśl prawa zabytek (poza ostatnią serią), a nie samochód do codziennej jazdy (zaraz się odezwą co po niektórzy ale wisi mi to) i ma być jak najbliższy oryginałowi jak wyjechał z fabryki.Gieroy pisze:jest to na zasadzie jedna baba drugiej babie.
...no i poszedł biedaczysko, po szerokim szukać świecie czegoś, co jest bardzo blisko.
- SUPER.DAWID
- -#Weteran
- Posty: 2045
- Rejestracja: 2006-01-17, 20:11
- Lokalizacja: Trzebinia-Małopolska
Ja tez wtrace swoje 3 grosze. Na wstepie chcialbym zaznaczyc ze nie zamierzam w swojej SYRENIE 104 zmieniac silnika bo uwazam ze jest 2T syrenowski poprostu tam powinien byc. Ale GIEROY chcialby jakigos V4 lub 6 to moze by sprubowac V4 od ZAPOROZCA jest stosunkowo krotki i niezbyt szeroki i oile dobrze pamietam jest jest chlodzony powietrzem no i umieszczony wzdłóz tylko chyba niestety z tylu tak jak w maluchachale nie jestem pewien bo wkoncu to motorow go wsadzaja.
POZDRO
PS ZAZNACZAM ze ja bede mial orginalny silnik w mojej SYRENIE 104
POZDRO
PS ZAZNACZAM ze ja bede mial orginalny silnik w mojej SYRENIE 104
NIECH MIXOL BEDZIE Z SYRENIARZAMI
http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewt ... 048#189048
Syrena 104 AD 1966r
http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewt ... 048#189048
Syrena 104 AD 1966r
nikt nie mowi o psuciu syreny.zle by bylo gdybym oddal ja na zlom czy robil cabrio... a skrzynia biegow jest wymienialna wiec mozna bez problemu wrocic na orginal-to dla wiadomosci bulwersujacych sie "znawcow" ktorzy sami remontujac syrene wrzucaja alternatory,lakieruja swe auta na smieszne wziete z kosmosu nie orginalne kolry itp. badzcie konsekwentni albo przestancie sie madrzyc co niektorzy wiec jak z ta skrzynia od dacii??? bez flanszy pasuje,ewentualnie czy od wartburga podejdzie???zaznaczam-nie chce wymieniac silnika tylko skrzynke
Kupię używaną blacharkę do SYRENY-podgnite,uszkodzone itp.
Podepne sie pod watek, tyle ze na odwrót: w ostatnim motorze na ostaniej stronie jest pokazany prototyp transportera rolniczego tzw "autofura" z syrenowską skrzynią i silnikiem diesla z andorii 2 cyl. 18 KM (wiem ze slaby) oznaczenie bodajrze 2C18 . Co o tym myslicie? Syrena z dieslem:) silnik ma dwa gary powienien wejsc.
105L 80' "Helena"
104 66' "Zośka"
104 69' "Baśka" sprzedana
WSK'85 "Wieśka"
126p 78' "żótłek"
Niewiadów N126E'83 "zapiekanka"
Jeep Cherokee ' 91 "brudas"
Peugeot J5 Knaus '91
Bielski klub? nie polecam
104 66' "Zośka"
104 69' "Baśka" sprzedana
WSK'85 "Wieśka"
126p 78' "żótłek"
Niewiadów N126E'83 "zapiekanka"
Jeep Cherokee ' 91 "brudas"
Peugeot J5 Knaus '91
Bielski klub? nie polecam