Ilość wyprodukowanych Warszaw

Materiały i informacje historyczne. Zmiany w czasie produkcji, identyfikacja części, detali,roczników, pytania o oryginalność.

Maciekb
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 643
Rejestracja: 2012-04-19, 17:36
Lokalizacja: Zagnańsk

Ilość wyprodukowanych Warszaw

Post autor: Maciekb »

W książce Auto-moto PRL - Władcy dróg i poboczy, przeczytałem na temat Warszaw: " ...30 marca 1973, kiedy to z fabryki na Żeraniu wyjechał ostatni egzemplarz o numerze nadwozia 348247, chociaż zródła podają że wyprodukowano tu łącznie 254421 aut..." I zastanawiam się skąd ta różnica, czy te prawie 100 tysięcy to nadwozia wyprodukowane jako część zamienna ?
Polski Fiat 125p '72
ZAZ Zaporożec 968 '77
FSO Syrena 104 '69
FSM Syrena 105 '73
FSC Star 3W200-803 '80
Wartburg 1.3 '90
Renault Safrane 3.0 RXE '94
Fiat Seicento 900 SX '99
Awatar użytkownika
motonita
Moderator
Moderator
Posty: 7472
Rejestracja: 2006-12-26, 08:53
Lokalizacja: Stalowa Wola
Kontakt:

Post autor: motonita »

przydał by się spis..........
Twoj symbol WSK twój bak słodko zaokrąglony...

Dewiacji posiadania nie da się wyleczyć

mój mail:
motonita@syrena.biz
Maciekb
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 643
Rejestracja: 2012-04-19, 17:36
Lokalizacja: Zagnańsk

Post autor: Maciekb »

Kierowniku kiedys już Cie namawiałem chyba żebyś zaczął też prowadzić spis Warszaw :lol:
Polski Fiat 125p '72
ZAZ Zaporożec 968 '77
FSO Syrena 104 '69
FSM Syrena 105 '73
FSC Star 3W200-803 '80
Wartburg 1.3 '90
Renault Safrane 3.0 RXE '94
Fiat Seicento 900 SX '99
Awatar użytkownika
motonita
Moderator
Moderator
Posty: 7472
Rejestracja: 2006-12-26, 08:53
Lokalizacja: Stalowa Wola
Kontakt:

Post autor: motonita »

wiesz ja nie wyrabiam ze spisem syren... a i warszawy by sie zdały... i junaki...
Twoj symbol WSK twój bak słodko zaokrąglony...

Dewiacji posiadania nie da się wyleczyć

mój mail:
motonita@syrena.biz
Awatar użytkownika
ostmar
-#Junior
-#Junior
Posty: 164
Rejestracja: 2009-03-05, 18:25
Lokalizacja: Zawiercie

Re: Ilość wyprodukowanych Warszaw

Post autor: ostmar »

Maciekb pisze:W książce Auto-moto PRL - Władcy dróg i poboczy, przeczytałem na temat Warszaw: " ...30 marca 1973, kiedy to z fabryki na Żeraniu wyjechał ostatni egzemplarz o numerze nadwozia 348247, chociaż zródła podają że wyprodukowano tu łącznie 254421 aut..." I zastanawiam się skąd ta różnica, czy te prawie 100 tysięcy to nadwozia wyprodukowane jako część zamienna ?
moja jest z 1973 roku i ma numer 255148 oryginalne papiery, numer zgadza się z tabliczką znamionową - więc dziwna ta numeracja. Numer 348247 to może być numer kasty.
Awatar użytkownika
motonita
Moderator
Moderator
Posty: 7472
Rejestracja: 2006-12-26, 08:53
Lokalizacja: Stalowa Wola
Kontakt:

Post autor: motonita »

a spis by to wyjasnił...

moze numeracja sie zmieniła po warszawie m20... podobnie jak po fso na wsm
Twoj symbol WSK twój bak słodko zaokrąglony...

Dewiacji posiadania nie da się wyleczyć

mój mail:
motonita@syrena.biz
Awatar użytkownika
tomekM
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 572
Rejestracja: 2010-12-03, 18:20
Lokalizacja: tczew

Post autor: tomekM »

Jestem w posiadaniu dowodu rejestracyjnego warszawy (typ,model ) PABIEDA z roku 1952 o nr silnika 03247 i podwozia- nadwozia 0062955 nr rej GDN 6516.

Nie wiem czy to coś da,ale podzielic zawsze się mozna :faja
KOMAR 2330 1972r
ROMET 2375 1981r
ROMET JUBILAT 1978r
ROMET DUET 1974r
Awatar użytkownika
motonita
Moderator
Moderator
Posty: 7472
Rejestracja: 2006-12-26, 08:53
Lokalizacja: Stalowa Wola
Kontakt:

Post autor: motonita »

pabieda to nie warszawa
Twoj symbol WSK twój bak słodko zaokrąglony...

Dewiacji posiadania nie da się wyleczyć

mój mail:
motonita@syrena.biz
Awatar użytkownika
tomekM
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 572
Rejestracja: 2010-12-03, 18:20
Lokalizacja: tczew

Post autor: tomekM »

Ja to wiem,piszę jak mam w dowodzie....Widać daaawno temu urzędnicy w WK nie róznili się zbytnio od obecnych :P
KOMAR 2330 1972r
ROMET 2375 1981r
ROMET JUBILAT 1978r
ROMET DUET 1974r
Maciekb
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 643
Rejestracja: 2012-04-19, 17:36
Lokalizacja: Zagnańsk

Re: Ilość wyprodukowanych Warszaw

Post autor: Maciekb »

ostmar pisze:
Maciekb pisze:W książce Auto-moto PRL - Władcy dróg i poboczy, przeczytałem na temat Warszaw: " ...30 marca 1973, kiedy to z fabryki na Żeraniu wyjechał ostatni egzemplarz o numerze nadwozia 348247, chociaż zródła podają że wyprodukowano tu łącznie 254421 aut..." I zastanawiam się skąd ta różnica, czy te prawie 100 tysięcy to nadwozia wyprodukowane jako część zamienna ?
moja jest z 1973 roku i ma numer 255148 oryginalne papiery, numer zgadza się z tabliczką znamionową - więc dziwna ta numeracja. Numer 348247 to może być numer kasty.
być może że autorzy książki mieli na myśli ten drugi numer (w przypadku Warszawy nie nazywa się to numer kasty tylko numer porzadkowy ściany grodziowej) ja mam rocznik 1967 i numer 159365
Polski Fiat 125p '72
ZAZ Zaporożec 968 '77
FSO Syrena 104 '69
FSM Syrena 105 '73
FSC Star 3W200-803 '80
Wartburg 1.3 '90
Renault Safrane 3.0 RXE '94
Fiat Seicento 900 SX '99
Awatar użytkownika
eMO 1966
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 598
Rejestracja: 2006-07-12, 13:02
Lokalizacja: Ostrów Wlkp
Kontakt:

Post autor: eMO 1966 »

Temat dość dawno temu rozpracowany na lowrider.pl i na fpm.onmoto.pl :piwo:
Robi200 pisze: / Napisane: Cz cze 25, 2009 10:05 pm /
Pierwsza warszawka z FSO miała nr podwozia 1 i ten numer był wpisywany do dokumentów, natomiast nr nadwozia był znacznie większy ponieważ począ…tkowo nadwozia przychodziły z ZSRR, Nadozia w FSO były więc numerowane powyżej, poza tym nadwozi powstało więcej niz samych samochodów. Ostatnia Warszawa wcale nie miała numeru podwozia 254468 tylko 255150 (obecnie znajduje się muzeum motoryzacji w warszawie) silnik ma nr 212423
natomiast jej nr nadwozia to 348247
Tak więc myślę, że wszyscy, którzy mieli to już trochę poukładane muszą… znowu sprubować sobie to poukładać ponownie, pozdrawiam wszystkich
http://www.lowrider.pl/forum/viewtopic. ... awa#p90327

@Ostmar - masz zatem prawie przedostatnią Warszawę :D Dokładnie trzecią od końca!

Poniżej zdjęcia tabliczki znamionowej i pola z numerem nadwozia (czyli "porządkowym" numerem w fabryce; rolę VINu pełnił numer podwozia):

Obrazek Obrazek

Obrazek Obrazek

Pozdrawiam! :)
"Nie skarż się na nic, czemu nie musisz się poddawać"
------------------------------------------
http://forum.polskiedostawczaki.pl/
Awatar użytkownika
ostmar
-#Junior
-#Junior
Posty: 164
Rejestracja: 2009-03-05, 18:25
Lokalizacja: Zawiercie

Post autor: ostmar »

Ciekawe czy jest jeszcze ta z numerem ...149 byłyby ostatnie siostry w komplecie.

[ Dodano: 2013-11-13, 12:20 ]
eMO masz inne zdjęcia tej wawy z muzeum
Warszawa M20 1957
Warszawa 223 1971
Syrena 105 1974
Syrena 105L 1981
Awatar użytkownika
motonita
Moderator
Moderator
Posty: 7472
Rejestracja: 2006-12-26, 08:53
Lokalizacja: Stalowa Wola
Kontakt:

Post autor: motonita »

podopny pytania zadawałem przy syrenach...

az zrobiłem spis
Twoj symbol WSK twój bak słodko zaokrąglony...

Dewiacji posiadania nie da się wyleczyć

mój mail:
motonita@syrena.biz
Maciekb
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 643
Rejestracja: 2012-04-19, 17:36
Lokalizacja: Zagnańsk

Post autor: Maciekb »

eMO 1966 masz może zdjęcie tabliczki znamionowej w dobrym stanie z bliska ? czy ten numer porządkowy jest też na tabliczce czy jest tylko ten zza koła ?
Polski Fiat 125p '72
ZAZ Zaporożec 968 '77
FSO Syrena 104 '69
FSM Syrena 105 '73
FSC Star 3W200-803 '80
Wartburg 1.3 '90
Renault Safrane 3.0 RXE '94
Fiat Seicento 900 SX '99
Awatar użytkownika
eMO 1966
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 598
Rejestracja: 2006-07-12, 13:02
Lokalizacja: Ostrów Wlkp
Kontakt:

Post autor: eMO 1966 »

Pewnie nie potrzeba, ale od wszelkiego przypadku powiem, ze te obrazki w poście to tylko miniaturki :wink: Natomiast jakość jest faktycznie słaba i lepszych na razie nie mam.

Na tabliczce jest numer podwozia - ten zza koła. Nad nim to nr silnika. Numer z przegrody nie pojawia się w żadnych dokumentach od auta, jeśli było ono sprzedawane w całości, jako kompletny samochód.

ALE :devil3 , że zacytuję sam siebie z FPMu
Dziwny Mag pisze: (...) Kolejna sprawa - całe lata numer zza koła (podwozia) był wlaściwie jedynym numerem identyfikacyjnym. Z czasem, najczęsciej z powodu fizycznego "zniknięcia" tego numeru (korozja, remonty) albo nadawano autu formalnie nowy numer, albo "kombinowano" przepisując numer nadwozia jako nr podwozia. Im nowsze czasy, tym częstsza praktyka - zwłaszcza w wozach po remontach.
http://www.fpm.onmoto.pl/viewtopic.php?t=11698

Ostmar, Maciekb - w ogóle jeszcze parę fotek tej Warszawy mam - ale same detale, żadnej ogólnej nie było jak pstryknąć (i z jakością też słabawo) - jak chcecie, to podajcie mi na pw adresy mailowe - łatwiej mi tak jest wysłać zdjęcia :) - to podeślę.
"Nie skarż się na nic, czemu nie musisz się poddawać"
------------------------------------------
http://forum.polskiedostawczaki.pl/
ODPOWIEDZ