Ustawienie przegubów

(rama, zawieszenia, koła)
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Yanosik
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 1707
Rejestracja: 2008-07-06, 13:03
Lokalizacja: Piła

Post autor: Yanosik »

Napisałem na sekretariat, innego maila nie znalazłem. Nie będę pisał kolejny raz. Jeszcze uznają mnie za jakiegoś nawiedzonego. Nie będę stawiał v-ce dyrektora w sytuacji, w której nie będzie wiedział co ma napisać :grinser
Dla mnie przegub Syreny jest przegubem Tracta i nie musi być w żaden sposób ustawiony względem krzyżaka.
I get up at seven, yeah,
and I go to work at nine.
I got no time for livin'.
Yes, I'm workin' all the time.
Awatar użytkownika
Gieroy
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 1845
Rejestracja: 2005-12-24, 21:53
Lokalizacja: W-wa

Post autor: Gieroy »

Jak tak, to ja wywołam tego v-ce dyrektora do tablicy i przepytam z tego co napisał. :D
Glinka wcale nie napisał , że to ustawianie ma na celu poprawienie synchroniczności, wogóle nie podał dlaczego trzeba ustawiać. Ale napisał że ustawienie odgrywa rolę wtedy gdy przegub jest nowy a po paru tysiącach jak powiększą sią luzy to to już nie ma znaczenia.
"Samochody Syrena nie są na pewno pojazdami na wskroś nowoczesnymi" mgr inż. Z. Glinka
Awatar użytkownika
Kain
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 319
Rejestracja: 2013-03-19, 22:29
Lokalizacja: PL

Post autor: Kain »

siema, pojawiłem się na tym forum właśnie w temacie przegubów

[ Dodano: 2013-03-21, 17:20 ]
ogólnie Syreny są znane z tego, że mają słabe przeguby
Marcin Możejko: "zaatakuj Mazura na nekli, chcemy go sprowokować i zniszczyć." - prezes Fundacji im. Cezarego Nawrota
Awatar użytkownika
Gieroy
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 1845
Rejestracja: 2005-12-24, 21:53
Lokalizacja: W-wa

Post autor: Gieroy »

siema Kain, widze, że w temacie przegubów jesteś fachura.
"Samochody Syrena nie są na pewno pojazdami na wskroś nowoczesnymi" mgr inż. Z. Glinka
Awatar użytkownika
Yanosik
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 1707
Rejestracja: 2008-07-06, 13:03
Lokalizacja: Piła

Post autor: Yanosik »

Gieroy pisze:Glinka wcale nie napisał , że to ustawianie ma na celu poprawienie synchroniczności, wogóle nie podał dlaczego trzeba ustawiać. Ale napisał że ustawienie odgrywa rolę wtedy gdy przegub jest nowy a po paru tysiącach jak powiększą sią luzy to to już nie ma znaczenia.
No właśnie. Ma ktoś Glinkę pod ręką? Bo ja nie mam, a z tego co pamiętam NIC nie jest napisane o ustawieniu przegubów.

Kain, Twoja wypowiedź wszystko tłumaczy. W zasadzie można zamknąć temat ;)
I get up at seven, yeah,
and I go to work at nine.
I got no time for livin'.
Yes, I'm workin' all the time.
Awatar użytkownika
Gieroy
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 1845
Rejestracja: 2005-12-24, 21:53
Lokalizacja: W-wa

Post autor: Gieroy »

To nie wierzysz mi? :grinser
To jest w małej Glince, nie wiem czy w każdym wydaniu.
"Samochody Syrena nie są na pewno pojazdami na wskroś nowoczesnymi" mgr inż. Z. Glinka
DizzyX
młody syreniarz
młody syreniarz
Posty: 288
Rejestracja: 2011-09-17, 16:10
Lokalizacja: Końskie

Post autor: DizzyX »

Cytat:
Nadmienia się, że wkładanie końca półosi 8 (rys. 2.45) w końcówkę przegubu krzyżakowego 9 należy ustawić oba przeguby (równobieżny 7 i krzyżakowy 9) w położeniu takim , jak to pokazano na rysunku 2.45. Ustawienie takie jest szczególnie korzystne dla pracy przegubu nowego, bowiem po przebiegu kilku tysięcy kilometrów, kiedy powstaną zwiększone luzy w przegubach, zalety tego ustawienia zmniejszają się na tyle, że praktycznie rzecz biorąc może być prawie obojętne każde położenie wzajemne przegubów.
Cytat z "małego" Glinki, rozdział 2.9 Przeguby, strona 104
:helm
mam wydanie z 1972, akurat pod ręką :helm :ok3
Awatar użytkownika
Marek.K.
-#Stara Gwardia
-#Stara Gwardia
Posty: 3989
Rejestracja: 2010-12-19, 17:41
Lokalizacja: Winda

Post autor: Marek.K. »

DizzyX, u mnie torchę inaczej jest
Gaz gaz gaz , wciskam do dechy gaz ,
Gaz gaz gaz , słychać syreny wrzask .


"Ja jestem chłop z Mazur,
I tak wołajcie na mnie - chłop z Mazur."
http://www.youtube.com/watch?v=OGXvxtiMOew :D
Awatar użytkownika
Lesiu
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 2616
Rejestracja: 2010-01-10, 15:23
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Lesiu »

Podłącze się do tematu przegubów i poproszę o podpowiedź czy przy montowaniu sworznia do przegubu w miejscu między zawleczką a powierzchnią sworznia zakładacie podkładki (miejsce oznaczone białą strzałką na poniższym zdjęciu).
W katalogu takowa podkładka nie występuje, a u mnie po ingerencji poprzedniego właściciela jest. Jeżeli ma być to jakiej grubości proponujecie tzn. czy po jej założeniu ma być luz osiowy na sworzniu między zawleczkami.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Awatar użytkownika
Magister
-#Stara Gwardia
-#Stara Gwardia
Posty: 4491
Rejestracja: 2007-04-26, 20:00
Lokalizacja: Chełmno
Kontakt:

Post autor: Magister »

Lesiu, tak po prostu ma być nieważne jaka gruba byle weszła :D
Awatar użytkownika
KIEROWCA
-#Stara Gwardia
-#Stara Gwardia
Posty: 4555
Rejestracja: 2005-02-24, 23:43
Lokalizacja: PRL
Kontakt:

Post autor: KIEROWCA »

Marek.K. pisze:DizzyX, u mnie torchę inaczej jest
====Pytam się jakim cudem tam może być coś inaczej????? Mam trzy wydania Małej Glinki :::::z 74, 80 i 82 i wszędzie jest dokładnie to samo :smiech W książkach z lat 77-82 na stronie 119.
Lesiu pisze:W katalogu takowa podkładka nie występuje
:devil3
Podkładek w oryginale nie było z tej prostej przyczyny, że sworznie robione były pod Segery. W praktyce powinniśmy jednak zastosować podkładkę na tyle grubą żeby się tam nic swobodnie nie telepało a tym samym nie doszło do zniszczenia zawleczki.

Pozdrawiam :piwo:
::::Poradnik kompleksowej wiedzy syrenkowej ==UZUPEŁNIENIE GLINKI::::
===> http://chomikuj.pl/mariuszw2145/SYRENA <=== :dresiarz
::::Najljepsze jest nalanie do pełna w progi łoju baraniego na gorąco::::
Awatar użytkownika
Lesiu
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 2616
Rejestracja: 2010-01-10, 15:23
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Lesiu »

marcin459, i KIEROWCA, dziękuję za podpowiedź. Składam już wszystko w całość i wolałem się upewnić żeby później nie trzeba było w czasie jazdy poprawiać.
Awatar użytkownika
Yanosik
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 1707
Rejestracja: 2008-07-06, 13:03
Lokalizacja: Piła

Post autor: Yanosik »

KIEROWCA pisze:Podkładek w oryginale nie było z tej prostej przyczyny, że sworznie robione były pod Segery.
Jesteś tego pewny? Od początku produkcji czy może od lat 70-tych? Gieroy, pisz co tam dyrektor odpisał.
I get up at seven, yeah,
and I go to work at nine.
I got no time for livin'.
Yes, I'm workin' all the time.
Awatar użytkownika
Gieroy
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 1845
Rejestracja: 2005-12-24, 21:53
Lokalizacja: W-wa

Post autor: Gieroy »

Oto odpowiedź od dyrektora (nie mylić z ojcem-dyrektorem :grinser )

Witam,
To jest dłuższy wykład na temat synchroniczności przegubów. Jeśli znajdę czas, to spróbuję to opisać.
Na wstępie trzeba jednak powiedzieć, że zarówno przegub krzyżakowy jak i zawiasowy nie są przegubami synchronicznymi. Wyjaśnię to w innym terminie.

Pozdrawiam

Ireneusz Kulczyk – ZSS w Bydgoszczy
"Samochody Syrena nie są na pewno pojazdami na wskroś nowoczesnymi" mgr inż. Z. Glinka
Awatar użytkownika
jacekg6
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 310
Rejestracja: 2007-04-03, 16:23
Lokalizacja: Tarnobrzeg

Post autor: jacekg6 »

Koledzy, cala dyskusja jest ciekawa, ale to spor pomiedzy tymi co wiedza jak jest a tymi co im sie wydaje ze wiedza...
Przegub zawiasowy to rodzaj przegubu rownobierznego, czyli nie dajacego fluktuacji predkosci katowych w granicach zalozonych ugiec. W uproszczeniu ten w Syrenie to jakby zlozenie razem dwoch krzyzakow, ktore maja ramiona ustawione w jednej plaszczyznie (jak to ksiazki podaja) wlasnie dla wyrownowazenia / zniwelowania zmian predkosci katowych.

Krzyzak, jesli wystepuje jako jeden przegub, to zawsze generuje te nierownosci. Jesli sa dwa, to zeby sie kompensowaly to musza miec takie same ugiecia i w tej samej plaszczyznie - no i ramiona tez w tej samej plaszczyznie ustawione.

Tyle w tym temacie.

Dla wyjasnienia z zawodu jestem inzynierem od silnikow (Maszyny Robocze i Pojazdy), 15 lat po studiach, ciagle w zawodzie po calym swiecie, pracowalem tez na uczelni jako wykladowca. Prowadzilem Podstawy Konstrukcji Maszyn.

Pozdrawiam

JAcek
ODPOWIEDZ