Ustawienie przegubów
Napisałem na sekretariat, innego maila nie znalazłem. Nie będę pisał kolejny raz. Jeszcze uznają mnie za jakiegoś nawiedzonego. Nie będę stawiał v-ce dyrektora w sytuacji, w której nie będzie wiedział co ma napisać
Dla mnie przegub Syreny jest przegubem Tracta i nie musi być w żaden sposób ustawiony względem krzyżaka.
Dla mnie przegub Syreny jest przegubem Tracta i nie musi być w żaden sposób ustawiony względem krzyżaka.
I get up at seven, yeah,
and I go to work at nine.
I got no time for livin'.
Yes, I'm workin' all the time.
and I go to work at nine.
I got no time for livin'.
Yes, I'm workin' all the time.
Jak tak, to ja wywołam tego v-ce dyrektora do tablicy i przepytam z tego co napisał.
Glinka wcale nie napisał , że to ustawianie ma na celu poprawienie synchroniczności, wogóle nie podał dlaczego trzeba ustawiać. Ale napisał że ustawienie odgrywa rolę wtedy gdy przegub jest nowy a po paru tysiącach jak powiększą sią luzy to to już nie ma znaczenia.
Glinka wcale nie napisał , że to ustawianie ma na celu poprawienie synchroniczności, wogóle nie podał dlaczego trzeba ustawiać. Ale napisał że ustawienie odgrywa rolę wtedy gdy przegub jest nowy a po paru tysiącach jak powiększą sią luzy to to już nie ma znaczenia.
"Samochody Syrena nie są na pewno pojazdami na wskroś nowoczesnymi" mgr inż. Z. Glinka
No właśnie. Ma ktoś Glinkę pod ręką? Bo ja nie mam, a z tego co pamiętam NIC nie jest napisane o ustawieniu przegubów.Gieroy pisze:Glinka wcale nie napisał , że to ustawianie ma na celu poprawienie synchroniczności, wogóle nie podał dlaczego trzeba ustawiać. Ale napisał że ustawienie odgrywa rolę wtedy gdy przegub jest nowy a po paru tysiącach jak powiększą sią luzy to to już nie ma znaczenia.
Kain, Twoja wypowiedź wszystko tłumaczy. W zasadzie można zamknąć temat
I get up at seven, yeah,
and I go to work at nine.
I got no time for livin'.
Yes, I'm workin' all the time.
and I go to work at nine.
I got no time for livin'.
Yes, I'm workin' all the time.
Cytat:
mam wydanie z 1972, akurat pod ręką
Cytat z "małego" Glinki, rozdział 2.9 Przeguby, strona 104Nadmienia się, że wkładanie końca półosi 8 (rys. 2.45) w końcówkę przegubu krzyżakowego 9 należy ustawić oba przeguby (równobieżny 7 i krzyżakowy 9) w położeniu takim , jak to pokazano na rysunku 2.45. Ustawienie takie jest szczególnie korzystne dla pracy przegubu nowego, bowiem po przebiegu kilku tysięcy kilometrów, kiedy powstaną zwiększone luzy w przegubach, zalety tego ustawienia zmniejszają się na tyle, że praktycznie rzecz biorąc może być prawie obojętne każde położenie wzajemne przegubów.
mam wydanie z 1972, akurat pod ręką
DizzyX, u mnie torchę inaczej jest
Gaz gaz gaz , wciskam do dechy gaz ,
Gaz gaz gaz , słychać syreny wrzask .
"Ja jestem chłop z Mazur,
I tak wołajcie na mnie - chłop z Mazur."
http://www.youtube.com/watch?v=OGXvxtiMOew
Gaz gaz gaz , słychać syreny wrzask .
"Ja jestem chłop z Mazur,
I tak wołajcie na mnie - chłop z Mazur."
http://www.youtube.com/watch?v=OGXvxtiMOew
Podłącze się do tematu przegubów i poproszę o podpowiedź czy przy montowaniu sworznia do przegubu w miejscu między zawleczką a powierzchnią sworznia zakładacie podkładki (miejsce oznaczone białą strzałką na poniższym zdjęciu).
W katalogu takowa podkładka nie występuje, a u mnie po ingerencji poprzedniego właściciela jest. Jeżeli ma być to jakiej grubości proponujecie tzn. czy po jej założeniu ma być luz osiowy na sworzniu między zawleczkami.
W katalogu takowa podkładka nie występuje, a u mnie po ingerencji poprzedniego właściciela jest. Jeżeli ma być to jakiej grubości proponujecie tzn. czy po jej założeniu ma być luz osiowy na sworzniu między zawleczkami.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Lesiu, tak po prostu ma być nieważne jaka gruba byle weszła
Syrena 105 naprawdę wspaniała
http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewt ... ght=#62854
Syrena R20 i remont
http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewt ... ght=#68812
http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewtopic.php?t=8762
http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewt ... ght=#62854
Syrena R20 i remont
http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewt ... ght=#68812
http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewtopic.php?t=8762
====Pytam się jakim cudem tam może być coś inaczej????? Mam trzy wydania Małej Glinki :::::z 74, 80 i 82 i wszędzie jest dokładnie to samo W książkach z lat 77-82 na stronie 119.Marek.K. pisze:DizzyX, u mnie torchę inaczej jest
Lesiu pisze:W katalogu takowa podkładka nie występuje
Podkładek w oryginale nie było z tej prostej przyczyny, że sworznie robione były pod Segery. W praktyce powinniśmy jednak zastosować podkładkę na tyle grubą żeby się tam nic swobodnie nie telepało a tym samym nie doszło do zniszczenia zawleczki.
Pozdrawiam
::::Poradnik kompleksowej wiedzy syrenkowej ==UZUPEŁNIENIE GLINKI::::
===> http://chomikuj.pl/mariuszw2145/SYRENA <===
::::Najljepsze jest nalanie do pełna w progi łoju baraniego na gorąco::::
===> http://chomikuj.pl/mariuszw2145/SYRENA <===
::::Najljepsze jest nalanie do pełna w progi łoju baraniego na gorąco::::
Jesteś tego pewny? Od początku produkcji czy może od lat 70-tych? Gieroy, pisz co tam dyrektor odpisał.KIEROWCA pisze:Podkładek w oryginale nie było z tej prostej przyczyny, że sworznie robione były pod Segery.
I get up at seven, yeah,
and I go to work at nine.
I got no time for livin'.
Yes, I'm workin' all the time.
and I go to work at nine.
I got no time for livin'.
Yes, I'm workin' all the time.
Oto odpowiedź od dyrektora (nie mylić z ojcem-dyrektorem )
Witam,
To jest dłuższy wykład na temat synchroniczności przegubów. Jeśli znajdę czas, to spróbuję to opisać.
Na wstępie trzeba jednak powiedzieć, że zarówno przegub krzyżakowy jak i zawiasowy nie są przegubami synchronicznymi. Wyjaśnię to w innym terminie.
Pozdrawiam
Ireneusz Kulczyk – ZSS w Bydgoszczy
Witam,
To jest dłuższy wykład na temat synchroniczności przegubów. Jeśli znajdę czas, to spróbuję to opisać.
Na wstępie trzeba jednak powiedzieć, że zarówno przegub krzyżakowy jak i zawiasowy nie są przegubami synchronicznymi. Wyjaśnię to w innym terminie.
Pozdrawiam
Ireneusz Kulczyk – ZSS w Bydgoszczy
"Samochody Syrena nie są na pewno pojazdami na wskroś nowoczesnymi" mgr inż. Z. Glinka
Koledzy, cala dyskusja jest ciekawa, ale to spor pomiedzy tymi co wiedza jak jest a tymi co im sie wydaje ze wiedza...
Przegub zawiasowy to rodzaj przegubu rownobierznego, czyli nie dajacego fluktuacji predkosci katowych w granicach zalozonych ugiec. W uproszczeniu ten w Syrenie to jakby zlozenie razem dwoch krzyzakow, ktore maja ramiona ustawione w jednej plaszczyznie (jak to ksiazki podaja) wlasnie dla wyrownowazenia / zniwelowania zmian predkosci katowych.
Krzyzak, jesli wystepuje jako jeden przegub, to zawsze generuje te nierownosci. Jesli sa dwa, to zeby sie kompensowaly to musza miec takie same ugiecia i w tej samej plaszczyznie - no i ramiona tez w tej samej plaszczyznie ustawione.
Tyle w tym temacie.
Dla wyjasnienia z zawodu jestem inzynierem od silnikow (Maszyny Robocze i Pojazdy), 15 lat po studiach, ciagle w zawodzie po calym swiecie, pracowalem tez na uczelni jako wykladowca. Prowadzilem Podstawy Konstrukcji Maszyn.
Pozdrawiam
JAcek
Przegub zawiasowy to rodzaj przegubu rownobierznego, czyli nie dajacego fluktuacji predkosci katowych w granicach zalozonych ugiec. W uproszczeniu ten w Syrenie to jakby zlozenie razem dwoch krzyzakow, ktore maja ramiona ustawione w jednej plaszczyznie (jak to ksiazki podaja) wlasnie dla wyrownowazenia / zniwelowania zmian predkosci katowych.
Krzyzak, jesli wystepuje jako jeden przegub, to zawsze generuje te nierownosci. Jesli sa dwa, to zeby sie kompensowaly to musza miec takie same ugiecia i w tej samej plaszczyznie - no i ramiona tez w tej samej plaszczyznie ustawione.
Tyle w tym temacie.
Dla wyjasnienia z zawodu jestem inzynierem od silnikow (Maszyny Robocze i Pojazdy), 15 lat po studiach, ciagle w zawodzie po calym swiecie, pracowalem tez na uczelni jako wykladowca. Prowadzilem Podstawy Konstrukcji Maszyn.
Pozdrawiam
JAcek