Syrena 104 z marca 1961!!!
No czekaj, czekaj. Nigdy nie miały, to ja teoretycznie wiem. Ale ja mam taki zestaw jak widać na zdjęciu. Silnik jest ewidentnie od 104 (3 cylindry, znaczek na bloku), a chłodnica jak widać i brak pompy wody. Właśnie o to się pytałem- czy tak zostawić (bo może jednak nieliczne, ale takie były- w końcu na zdjęciach archiwalnych wygląda to podobnie) czy powrócić do "oryginału" i dodać pompę wody, termostat itd. Szansa, że w przeszłości ktoś wywalił pompę wody i zrezygnował z ogrzewania wydaje się niewielka. Człowiek, od którego to kupiłem twierdzi, że jeździł tym samochodem i że to była 104.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- michalalex
- -#Weteran
- Posty: 1651
- Rejestracja: 2012-03-21, 20:43
- Lokalizacja: Okolice Krakowa
W pierwszych 104 pompa wody była przy prądnicy. W takim wypadku wystarczyło, że wymienił samą chłodnicę i nie kombinował z pompą wody. Z tym, że kojarzę takie grube chłodnice w 104. Były szersze niż zwykła gruba chłodnica ze 104. Myślałem, że to tylko jakaś przeróbka od starszego modelu, ale być może takie po prostu były. Z tym, że nie byłoby to jakieś prototypowe rozwiązanie.
W każdym razie Glinka krytykuje pompę wody przy prądnicy, bo jest to najniższy punkt układu, gdzie gromadzą się zanieczyszczenia i chyba powrót do tego rozwiązania nie jest najlepszym pomysłem.
W każdym razie Glinka krytykuje pompę wody przy prądnicy, bo jest to najniższy punkt układu, gdzie gromadzą się zanieczyszczenia i chyba powrót do tego rozwiązania nie jest najlepszym pomysłem.
Syrena 104, Syrena Bosto
to ori chłodnica z pierwszych 104
Twoj symbol WSK twój bak słodko zaokrąglony...
Dewiacji posiadania nie da się wyleczyć
mój mail:
motonita@syrena.biz
Dewiacji posiadania nie da się wyleczyć
mój mail:
motonita@syrena.biz
no przeciez ci mihlalex pisał ze pompe powinienes miec na pradnicy... jednak prad i woda to najlepsze rozwiazanie nei jest
Twoj symbol WSK twój bak słodko zaokrąglony...
Dewiacji posiadania nie da się wyleczyć
mój mail:
motonita@syrena.biz
Dewiacji posiadania nie da się wyleczyć
mój mail:
motonita@syrena.biz
Nadzieja umiera ostatnia, a ja bardzo bym chciał, żeby się okazało, że zestaw bez pompy jednak był montowany w 104-ach, tak jak na tym zdjęciu.
Na silniku jest pod jedynką numer 06626, pod dwójką znaczek WSM, pod trójką S31010. Rozumiem, że to niski numer silnika 3 cylindrowego, no i to WSM.
Na silniku jest pod jedynką numer 06626, pod dwójką znaczek WSM, pod trójką S31010. Rozumiem, że to niski numer silnika 3 cylindrowego, no i to WSM.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- michalalex
- -#Weteran
- Posty: 1651
- Rejestracja: 2012-03-21, 20:43
- Lokalizacja: Okolice Krakowa
Na "historyczne" zdjęcia prototypowych 104 nie ma co patrzeć. To były bajki dla propagandy i nic więcej. To co masz to na 100% rzeźba któregoś z poprzednich właścicieli. Jeśli to od 104 to mam 2 pytania:
Jak było rozwiązane ogrzewanie wnętrza?
Czy na głowicy też jest czujnik temperatury?
To co masz, to tylko rama czy buda też jest do tego. Moim zdaniem to była 100-103 z wymienionym silnikiem na S31 lub 104-105 z rzeźbionym układem chłodzenia. Pewnie się pompa popsuła to zrobili "na krótko".
Jak było rozwiązane ogrzewanie wnętrza?
Czy na głowicy też jest czujnik temperatury?
To co masz, to tylko rama czy buda też jest do tego. Moim zdaniem to była 100-103 z wymienionym silnikiem na S31 lub 104-105 z rzeźbionym układem chłodzenia. Pewnie się pompa popsuła to zrobili "na krótko".
I get up at seven, yeah,
and I go to work at nine.
I got no time for livin'.
Yes, I'm workin' all the time.
and I go to work at nine.
I got no time for livin'.
Yes, I'm workin' all the time.
Moim zdaniem nie masz racji (lub po chłopsku: głupoty pier****sz).motonita pisze:to ori chłodnica z pierwszych 104
http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewtopic.php?t=16566
Zobacz chłodnice z pierwszych 104 w tym temacie. Wlot jest przesunięty w stronę czujnika temperatury, którego nie ma.
W dodatku chłodnica czacha ma uchwity do zamontowania oblachowania z obu stron (stosowanego w modelach do 103).
I get up at seven, yeah,
and I go to work at nine.
I got no time for livin'.
Yes, I'm workin' all the time.
and I go to work at nine.
I got no time for livin'.
Yes, I'm workin' all the time.
Witam
Chyba kolega YANOSIK wyjaśnił wszystko do końca
Jeśli są wątpliwości, to streszczę
w Syrenie 104
- na początku produkcji modelu: była inna pompa wodna i czujnik cieczy chłodzącej w chłodnicy
- pod koniec produkcji: pompa była tak jak w 105 = na wałku wentylatora, czujnik w głowicy i chłodnica szeroka
W Syrenie 104/ 1969 było to drugie rozwiązanie - fabrycznie
Jeśli chodzi o zdjęcie
cienka rurka u góry wałka pompy wodnej powinna być połaczona z chłodnicą - jak pamietam, a na zdjęciu jest zaślepiona
pozdrawiam
Arturek
Chyba kolega YANOSIK wyjaśnił wszystko do końca
Jeśli są wątpliwości, to streszczę
w Syrenie 104
- na początku produkcji modelu: była inna pompa wodna i czujnik cieczy chłodzącej w chłodnicy
- pod koniec produkcji: pompa była tak jak w 105 = na wałku wentylatora, czujnik w głowicy i chłodnica szeroka
W Syrenie 104/ 1969 było to drugie rozwiązanie - fabrycznie
Jeśli chodzi o zdjęcie
cienka rurka u góry wałka pompy wodnej powinna być połaczona z chłodnicą - jak pamietam, a na zdjęciu jest zaślepiona
pozdrawiam
Arturek
była Syrena 104, 105L oraz PF125p
Yanosik, myślę, że masz rację. Pompa się zepsuła i zrobili na krótko. To najprostsze rozwiązanie, ale dziwi mnie, że zrezygnowali z ogrzewania. Ja kupiłem sam przód ramy z silnikiem i skrzynią podobno od 104, nic więcej o tym egzemplarzu nie wiem. A- silnik ma datę 1966. Całą dyskusję wywołałem, bo na zdjęciu prototypu wyglądało to dziwnie podobnie jak u mnie. Dzięki za zaangażowanie.
-
- -#Youngtimer
- Posty: 1049
- Rejestracja: 2008-05-19, 22:00
- Lokalizacja: RP
- Kozichwost
- -#Youngtimer
- Posty: 1477
- Rejestracja: 2006-04-11, 19:24
- Lokalizacja: Polska