halogeny

Pochwal się swoim pojazdem, technicznym wynalazkiem, udanymi zakupami. <br>Wszystko ściśle związane z motoryzacją.
kapti2
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 1248
Rejestracja: 2009-04-25, 10:37
Lokalizacja: Poznań

Post autor: kapti2 »

Ja mam takie same jak pisałem ale zakładam do fiata 125p bedzie miodzio bo również jest pod kolor.Pzd
Awatar użytkownika
zzr2320
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 565
Rejestracja: 2010-04-23, 08:33
Lokalizacja: Gurny Ślonsk

Post autor: zzr2320 »

No, nawet nie próbuj ich dawać bliżej siebie, chyba że pod zderzakiem. Zasłonisz tym sposobem trochę wlotu powietrza i będzie to o trochę za dużo, jak Ci wydmucha uszczelkę pod głowicą.
...po prostu Zipa
Awatar użytkownika
retrocar
młody syreniarz
młody syreniarz
Posty: 233
Rejestracja: 2007-02-10, 11:24
Lokalizacja: Sierpc

Post autor: retrocar »

I jeszcze jedno pytanie, koledzy po fachu. Podłączenie z przekaźnikiem, czy bez? Biorę pod uwagę włącznik taki, jak do wycieraczek.
retrocar -S-Y-R-E-N-A- 105L

Sesja zdjęciowa mojej Syrenki
http://syrena.nekla.pl/forum/viewtopic.php?t=7160
OLO
-#Junior
-#Junior
Posty: 150
Rejestracja: 2011-11-17, 22:00
Lokalizacja: Wawa

Post autor: OLO »

WYŁĄCZNIE z przekaźnikiem! Anei sieważ zrobić inaczej.
A jak już będziesz to robił, to pomyśl o dołożeniu przekaźników do mijania i drogowych.
Oszczędzasz styki włacznika i przełącznika i redukujesz spadki napięcia na zasilaniu świateł.
Awatar użytkownika
elektryk85
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 569
Rejestracja: 2009-08-26, 22:24
Lokalizacja: Katowice

Post autor: elektryk85 »

tak jak kolega OLO mowi podłacz przez przekaznik halogeny bo wypalisz styki w właczniku i tylko problemy sobie zrobisz
Syrena 105 1975
Syrena Bosto 1979 w remoncie
Komar MR 232
WSK 125 M06 1961
Fiat 126p 1983
Wartburg 1000 1965
Awatar użytkownika
retrocar
młody syreniarz
młody syreniarz
Posty: 233
Rejestracja: 2007-02-10, 11:24
Lokalizacja: Sierpc

Post autor: retrocar »

OLO pisze:WYŁĄCZNIE z przekaźnikiem! Anei sieważ zrobić inaczej.
A jak już będziesz to robił, to pomyśl o dołożeniu przekaźników do mijania i drogowych.
Oszczędzasz styki włacznika i przełącznika i redukujesz spadki napięcia na zasilaniu świateł.
Co do halogenów, to się zgadzam ale do świateł fabrycznych to raczej nie. Wiele lat ludzie eksploatowali Syreny i nic się nie działo. Przy przekaźnikach jest więcej połączeń, cięcia kabli, wsuwek itp., większe więc prawdopodobieństwo awarii.
retrocar -S-Y-R-E-N-A- 105L

Sesja zdjęciowa mojej Syrenki
http://syrena.nekla.pl/forum/viewtopic.php?t=7160
OLO
-#Junior
-#Junior
Posty: 150
Rejestracja: 2011-11-17, 22:00
Lokalizacja: Wawa

Post autor: OLO »

retrocar pisze:Wiele lat ludzie eksploatowali Syreny i nic się nie działo. Przy przekaźnikach jest więcej połączeń, cięcia kabli, wsuwek itp., większe więc prawdopodobieństwo awarii.
Co do pierwszego - zgadza sie. Ale jak zmierz sobie napięcie na włączonej żarówce i na akumulatorze. Zdziwisz sie jak sie okaże że gdzieś w instalacji zgubilo się powiedzmy 2V
Żarówka świeci słabiej. Można robić, można nie. Ja w każdym samochodzie poprawiałem instalację pod kątem spadków napięcia. A tu będizesz grzebał przy halogenach, więc masz pretekst żeby dołożyć jeszcze 2 przekaźniki.

Co do drugiego - chrzanisz waćpan. No chyba że chcesz to zrobić na skrętkę :)
Ciągniesz powiedzmy 4mm2 z prądnicy czy z aku do zasilania przekaźników. Rozprowadzasz to potem po 3 przekaźnikach 2,5mm2
Do każdego przekaźnika podpinasz masę i sterowanie. Sterowanie - odłaczasz od skrzynki bezpiecznikowej i na to miejsce podpinasz wyjście z przekaźnika (zasilanie bezp drogowych, mijania). W przypadku halogenów sterowaniem będzie twój dodatkowy włacznik. Przeód przekaźnik--bezpiecznik 2,5mm2, sterowanie wystarczy 1mm2

Generalnie. dotychczasowy obwód roboczy będzie sterował przekaźnikiem. Od skrzynki bezpiecznikowej do żarówki - seria. Warto oczyścić kostki w komorze silnika.
Awatar użytkownika
retrocar
młody syreniarz
młody syreniarz
Posty: 233
Rejestracja: 2007-02-10, 11:24
Lokalizacja: Sierpc

Post autor: retrocar »

OLO pisze:Co do drugiego - chrzanisz waćpan. No chyba że chcesz to zrobić na skrętkę
Przekonałeś mnie Kolego, do halogenów podłączę przekaźnik. Światła fabryczne pozostawię na razie w spokoju. Jeśli chodzi o te skrętki :) , to będę używał lutownicy, koszulek termokurczliwych i innych udogodnień. pozdrawiam...
retrocar -S-Y-R-E-N-A- 105L

Sesja zdjęciowa mojej Syrenki
http://syrena.nekla.pl/forum/viewtopic.php?t=7160
OLO
-#Junior
-#Junior
Posty: 150
Rejestracja: 2011-11-17, 22:00
Lokalizacja: Wawa

Post autor: OLO »

Kiedyś do 126p były takie zestawy dla leniwych - do wpięcia w seryjnąinstalację. Mozęsz poszukać czegośtakiego. O ile chcesz :)
Awatar użytkownika
Magister
-#Stara Gwardia
-#Stara Gwardia
Posty: 4491
Rejestracja: 2007-04-26, 20:00
Lokalizacja: Chełmno
Kontakt:

Post autor: Magister »

retrocar,

Wiesz co i jak podłączyć?
Awatar użytkownika
retrocar
młody syreniarz
młody syreniarz
Posty: 233
Rejestracja: 2007-02-10, 11:24
Lokalizacja: Sierpc

Post autor: retrocar »

marcin459 pisze:Wiesz co i jak podłączyć?
Wiem Kolego, kiedyś podłączałem przekaźnik w 126p. Przeważnie jest schemat na obudowie przekaźnika. Ale jeśli macie jakieś ciekawe rozwiązania, to chętnie je prześledzę. Teraz jest jeszcze czas przed sezonem na pisanie na forum, bo wiosną pewnie od razu bym się wziął za montaż moich prześlicznych halogenów. Jeszcze trochę i popadnę w przesadny zachwyt... :piwo
retrocar -S-Y-R-E-N-A- 105L

Sesja zdjęciowa mojej Syrenki
http://syrena.nekla.pl/forum/viewtopic.php?t=7160
kombi
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 1239
Rejestracja: 2005-01-28, 23:24
Lokalizacja: Szczecin Dabie :]

Post autor: kombi »

:ok3 bedzie CUDOWNIE
RZADKO TOTO KTOS MA
kombi
Awatar użytkownika
retrocar
młody syreniarz
młody syreniarz
Posty: 233
Rejestracja: 2007-02-10, 11:24
Lokalizacja: Sierpc

Post autor: retrocar »

kombi pisze::ok3 bedzie CUDOWNIE
RZADKO TOTO KTOS MA
Dzięki kolego. Podbudowałeś mnie. Mała rzecz, a cieszy... :piwo:
retrocar -S-Y-R-E-N-A- 105L

Sesja zdjęciowa mojej Syrenki
http://syrena.nekla.pl/forum/viewtopic.php?t=7160
Awatar użytkownika
Lesiu
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 2616
Rejestracja: 2010-01-10, 15:23
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Lesiu »

Podłączę się do tematu i zapytam się Was ile można dać za nowe halogeny takie jak na poniższej aukcji :
http://allegro.pl/halogeny-zelmot-syren ... 17163.html
Mam możliwość kupienia takich za 120zł komplet i nie wiem czy to dużo czy nie.
Awatar użytkownika
Magister
-#Stara Gwardia
-#Stara Gwardia
Posty: 4491
Rejestracja: 2007-04-26, 20:00
Lokalizacja: Chełmno
Kontakt:

Post autor: Magister »

Ja kupiłbym całe w chromie. Zawsze inny efekt i oczywiście żółte.
ODPOWIEDZ