Montaż czopa i łożysk w zwrotnicy.

(rama, zawieszenia, koła)
Awatar użytkownika
SZTYC
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 330
Rejestracja: 2006-09-24, 19:48
Lokalizacja: Ruda Śl.

Post autor: SZTYC »

Chcę podłączyć się pod temat czop-piasta żeby nie zakładać nowego tematu
Mam problem z luzem na styku czop-piasta co skutkuje tarciem bębna o rant tarczy hamulcowej i wszelkie próby dowalenia nakrętki nic nie dają.
piasta wchodzi tak głęboko na czop że widać ślad na wewnętrznej stronie piasty.
Czopa nie można wymienić bo to przegub golfowski.
Ma ktoś jakiś pomysł na naprawę tego problemu ???
Napunktowanie czopa może by coś pomogło ???
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Syrena 105L /83 poszła do Wheler dealer
Moskwicz 403/64 zarejestrowany na zabytek
Syrena Bosto/82 już dotarta
Moskwicz 408/68 jest w proszku
Awatar użytkownika
ryfiu
-#Junior
-#Junior
Posty: 108
Rejestracja: 2010-10-31, 17:19
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: ryfiu »

Punktowanie ci nic nie da , możliwe że jak przegub od golfa był dorabiany to trochę zchrzanili wymiary. Ja bym lekko ztoczył na tokarce płaszczyznę przylegającą do łożyska co zmieni wysunięcie całego czopu na zewnątrz lub mniej polecane to dotoczył bym taki jakby dystans i następnie ponawiercałbym otwory pod szpilki który byłby między piastą a bębnem. Ma ktoś inne pomysły ?? Możliwe że się mylę , podeślij fotki przegubu z czopem.
Awatar użytkownika
Wojt
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 2039
Rejestracja: 2005-05-02, 12:45
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Wojt »

Spróbój wymienić zabierak
...no i poszedł biedaczysko, po szerokim szukać świecie czegoś, co jest bardzo blisko.
Awatar użytkownika
SZTYC
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 330
Rejestracja: 2006-09-24, 19:48
Lokalizacja: Ruda Śl.

Post autor: SZTYC »

Wojt pisze:Spróbój wymienić zabierak
Nie bardzo kumam mógłyś trochę szerzej ??
Z drobiazgowych oblędzin czopa i piasty widzę że piasta dolega do czopa tylko w połowie tz. od strony łożyska tak ze cztery cm a od polowy nie ma styku jak by stożek na czopie był większy niż stożek w piaście i dlatego piasta wchodzi za głęboko , wymiana piasty też nic nie daje.
Syrena 105L /83 poszła do Wheler dealer
Moskwicz 403/64 zarejestrowany na zabytek
Syrena Bosto/82 już dotarta
Moskwicz 408/68 jest w proszku
Awatar użytkownika
Wojt
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 2039
Rejestracja: 2005-05-02, 12:45
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Wojt »

Nie wiem co nazywacie piastą - może właśnie zabierak - to ten element, który nachodzi na czop i na niego przykręca się bęben.
Jeżeli nic nie daje jej wymiana to niestety nie ma innego wyjścia jak wymienic czop, a w zasadzie w tym układzie i czop i piastę (zabierak) bo zużyte jest właśnie to połączenie.

[ Dodano: 2012-08-03, 08:13 ]
Jest jeszcze możliwośc, że przerabiając przegub czop został zbyt dużo ucięty i podstawa stożka jest przesunięta w stronę s. biegów, wtedy cały zabierak/piasta wchodzi głębiej.
...no i poszedł biedaczysko, po szerokim szukać świecie czegoś, co jest bardzo blisko.
Awatar użytkownika
Gieroy
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 1843
Rejestracja: 2005-12-24, 21:53
Lokalizacja: W-wa

Post autor: Gieroy »

Wojt pisze:Nie wiem co nazywacie piastą - może właśnie zabierak
Piastą wszyscy nazywają piastę. Z Twojego tekstu wynika, że Ty piastę nazywasz zabierak.
"Samochody Syrena nie są na pewno pojazdami na wskroś nowoczesnymi" mgr inż. Z. Glinka
Awatar użytkownika
ryfiu
-#Junior
-#Junior
Posty: 108
Rejestracja: 2010-10-31, 17:19
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: ryfiu »

Słowem zabierak nazwano wiele różnych części przy różnych pojazdach które są w zupełnie innych miejscach. W silniku np Wsk/komar itp zabierakiem nazwano element który przenosi napęd w sprzęgle z tarcz sprzęgłowych. W 126p zabierakiem nazywa się element który łączy przegub z półosią którego inni też nazywają inaczej bo zwą go też kielichem. W polonezie / 125p itp zabierakiem nazwano element który jest założony na oś wychodzącą ze skrzyni biegów i łączy z przegubem wału napędowego ... itd itd , W katalogu części syreny Tablica T19 część nr 5 to to coś nazywa się piastą przedniego koła sztuk dwie :-) najważniejsze że wiemy o co chodzi , każdy zwie jak zwie ...

wracając do tematu

[ Dodano: 2012-08-03, 15:19 ]
Z tego co mówisz SZTYC wynika że masz inne kąty stożków ?? Ten przegub ktoś ci dorabiał czy zamówiłeś w jakiejś firmie ?? Wiesz może czy czop był dorabiany czy wspawany gotowy syrenowski ??? Jak znajdę nowy czop to go zwymiaruję i porównasz wymiary ze swoim. Chyba że któryś z kolegów na forum ma gotowca :-) , powiedz mi czy z drugim kołem nie ma problemów ??? Jeżeli drugie koło jest ok to zamień piasty wtedy bedziesz pewien ze piasta ok.

[ Dodano: 2012-08-03, 15:32 ]
obejrzałem fotkę z twoimi przegubami i tak coś mi się rzuciło w oko jakby lekko różne stożki były na tym krótszym wyżej jest chyba cieńszy , czy to właśnie to koło ?? Jeżeli jedno koło bedzie ok to porównaj za pomocą suwmiarki wymiary z dobrej sprawnej strony ... myślę że chociaż trochę pomogłem ...
Awatar użytkownika
SZTYC
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 330
Rejestracja: 2006-09-24, 19:48
Lokalizacja: Ruda Śl.

Post autor: SZTYC »

Po kolejnym dniu diagnozowania wychodzi na to że chyba jakimś cudem czop jest minimalnie krotszy ????? Sprawdziłem osadzenie metodą Glinki czyli pomazać czop markerem lub tuszem i założyć piastę tak właśnie zrobiłem i po ponownym zdjęciu piasty tusz na całej powierzchni był przytarty co świadczy o dobrym spasowaniu czop-piasta.
Czyżby w firmie motomax ktoś się walnął ???? nie zmierzyłem tego przed montażem.

Staneło na tym że dorobiłem dystans z blachy 2,5mm między piastę i bęben i wszystko na sucho kręci się i nie trze , zobaczę jak to będzie się sprawować podczas jazdy.
Syrena 105L /83 poszła do Wheler dealer
Moskwicz 403/64 zarejestrowany na zabytek
Syrena Bosto/82 już dotarta
Moskwicz 408/68 jest w proszku
Awatar użytkownika
ryfiu
-#Junior
-#Junior
Posty: 108
Rejestracja: 2010-10-31, 17:19
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: ryfiu »

Jeżeli 2,5 mm pomoże to możesz na tokarce wtoczyć się o tyle w głąb wyżłobienia lub zeszlifować po całości rant tarczy kotwicznej , wiem trochę to barbarzyńskie ale zawsze coś :-)
ja cały czas jestem za ztoczeniem przegubu jak wcześniej pisałem bo nie naruszysz oryginalnej reszty i masz pewność że szczęki będą trzeć przy hamowaniu w tym miejscu gdzie zawsze tarły.
Awatar użytkownika
Wojt
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 2039
Rejestracja: 2005-05-02, 12:45
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Wojt »

Nie żebym był upierdliwy, ale piasta to piasta, a zabierak to zabierak. Sprawa jest prosta. Odsyłam do budowy maszyn.
Inna sprawa to nazewnictwo zwyczajowe, często mające się nijak do rzeczywistości.
Sorry - ale to takie inżynierskie zboczenie :grinser

A na marginesie, to wszstko wskazuje jednak na nieprawidłowo przeprowadzoną przeóbkę - zbyt któtko ucięta oś (czop).
...no i poszedł biedaczysko, po szerokim szukać świecie czegoś, co jest bardzo blisko.
Awatar użytkownika
Magister
-#Stara Gwardia
-#Stara Gwardia
Posty: 4491
Rejestracja: 2007-04-26, 20:00
Lokalizacja: Chełmno
Kontakt:

Post autor: Magister »

Nie wiadomo co się stało z kołnierzem na czopie czy jest czy został wspawany w środek przegubu.
Awatar użytkownika
ryfiu
-#Junior
-#Junior
Posty: 108
Rejestracja: 2010-10-31, 17:19
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: ryfiu »

Jasne , każdy ma swoje zboczenie :-) najważniejsze że każdy wie o co chodzi , bardzo fajnie opisałeś piasta/zabierak więc dwuznaczne oznaczenie nam powstało. Tak , cały czas wydaje mi się że coś z tym czopem jest nie tak przy tym przegubie. Kolega nie pisze czy już działał coś :-)
Awatar użytkownika
SZTYC
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 330
Rejestracja: 2006-09-24, 19:48
Lokalizacja: Ruda Śl.

Post autor: SZTYC »

ryfiu pisze:................ Kolega nie pisze czy już działał coś :-)
.......bo kolega zrobił krótką jazdę próbną i na razie w porządku a teraz przygotowuje sie na wyjazd w czwartek na " może morze" do Kołobrzegu jak zrobię te 1500km i będzie dzałało to znaczy że patent sie sprawdził i tak zostanie a jeżeli nie ????????

A na marginesie, to wszstko wskazuje jednak na nieprawidłowo przeprowadzoną przeóbkę - zbyt któtko ucięta oś (czop).
Wszystko na to wyglada .......ale jak dostałem takie coś
to nie zacząłem od pomiarów tylko zakładałem do zwrotnicy i cześć
a teraz już nie chce mi się tego rozbierać na nowo :evil:
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Syrena 105L /83 poszła do Wheler dealer
Moskwicz 403/64 zarejestrowany na zabytek
Syrena Bosto/82 już dotarta
Moskwicz 408/68 jest w proszku
Awatar użytkownika
ryfiu
-#Junior
-#Junior
Posty: 108
Rejestracja: 2010-10-31, 17:19
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: ryfiu »

To odważny jesteś jak w taką trasę się wybierasz :-) , w razie problemów (odpukać) jestem akurat w połowie twojej trasy i służę pomocą :-) powodzenia
Awatar użytkownika
SZTYC
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 330
Rejestracja: 2006-09-24, 19:48
Lokalizacja: Ruda Śl.

Post autor: SZTYC »

Nie żartuj...
Ja to odbieram nie że daleko tylko długo. :)

Są tacy co jeżdzą i są tacy co remontują, remontują..... i jeżdzą wokół komina :lol: :lol:
Dziękuję za deklarację pomocy nigdy nie wiadomo kiedy takowa może być potrzebna.
Syrena 105L /83 poszła do Wheler dealer
Moskwicz 403/64 zarejestrowany na zabytek
Syrena Bosto/82 już dotarta
Moskwicz 408/68 jest w proszku
ODPOWIEDZ