Ile miejsca na dłuższy silnik ?
no to ja odpowiem .. ze przy silniku z wartburga miedzy zaplonem a kratką jest 2mm (tak mm) miejsca... ale ja tez mam juz dosc dwusowow.... mam punto 1.2, i coraz bardzien chodzi mi poglowie aby do syreny zamocowac z niego silnik.. gdyz silnik jest "zyleta" a blachy niema.. w punciku 60 koni - tylko ja chce zosawic skrzynie bo chce mechanizm zmiany w kierownicy... ale jak mowie.. mysle tylko o tym .. oczywiscnie nieukrywam ze lpg by wlecialo do syreny w tedy..
Ale po co?Żuczek pisze:no to ja odpowiem .. ze przy silniku z wartburga miedzy zaplonem a kratką jest 2mm (tak mm) miejsca... ale ja tez mam juz dosc dwusowow.... mam punto 1.2, i coraz bardzien chodzi mi poglowie aby do syreny zamocowac z niego silnik.. gdyz silnik jest "zyleta" a blachy niema.. w punciku 60 koni - tylko ja chce zosawic skrzynie bo chce mechanizm zmiany w kierownicy... ale jak mowie.. mysle tylko o tym .. oczywiscnie nieukrywam ze lpg by wlecialo do syreny w tedy..
Jeśli lubisz szybko jeździć to wsadź 353 do 601ki. Miałem okazję jeździć traburgiem i powiem, że robi wrażenie. No i 2t.
mam dwu litrowy silnik turbo spiety ze skrzynia poloneza i 10 lat wspolpracują ze sobą bez szwanku.. pozatym 50km wartburga a 60 fiata to nie taka roznica.. zresztakwestia operowania gazem.. co uwazm ze opanowalem w mocnijesych silnikach niz reszta napedu...papieju pisze:I skrzynia zemrze po 500km.
żeby wsiąsc odpalić i pojechać np trase 300km bez duzszy na ramieniu.. oraz na lpgMateusz pisze:Ale po co?
mam teraz 353 w syrenie..Mateusz pisze:wsadź 353
nowlasnie..a jak napisalem niemam zdrowia do tych silnikow.. probowalem rozgrysc syrenowy teraz wardburgowy... mam zaslabe nerwyMateusz pisze:No i 2t.
a samochod na gazie umiem ustawic wyregulowac i praktycznie zawsze odpalic..
pozatym jak napisalem... narazie o tym mysle.. tylko mysle... tzn chodzi mi to poglowie.. nic nie jest przesądzone
uwierz mi ze tym(puntem) i tak sie nieda szybko jezdzic..Mateusz pisze:Jeśli lubisz szybko jeździć
wiem.. ale juz kilka silnikow w zyciu poprzekladalem w tym silniki z wielopunkowym wtryskiem z komputeramipapieju pisze:Pamiętaj o wiązce i kompie.
jescze raz powtorze ,chodzi mi to po glowie- niezdeydowalem jeszcze
Skrzynia Poloneza była projektowana z zapasem. Pamiętaj że tam docelowo miało siedzieć 2.0, silnik z PF125 miały być tymczasowo. To raz. Dwa - silnik Punto ma chyba jednak większy moment niż 2t, pomijam już kwestię mocy i charakterystyki silnika. Nie jestem przekonany czy skrzynia z Syreny wytrzyma 60km gdy fabrycznie była dla silnika 38km. Ale - zrobisz jak chcesz. Chcesz auto w stylu PRL z gazem, kup Wartburga 1.3 i ciesz się spalaniem na poziomie max 8l LPG. Ale podpowiem Ci jeszcze coś z własnego doświadczenia - na co dzień szybko auto zatłuczesz. Ja 1.3 zatłukłem w 2 lata i co z tego że silnik żyletka, jak i reszta mechaniki, jak nie wytrzymała blacha i rama.
Skrzynia syrenowska często pada przy seryjnym silniku, a co dopiero przy jakiejś zmocie 4t.
Powiem tak- ja tego nie widzę. Silnik silnikiem, a co z zawiasem, hamulcami no i ową skrzynką? Na pewno się da, pytanie czy jest sens się bawić w coś takiego.
Dlatego powtórzę- syrena waży 900, trabant 600. I za kilka tysięcy możesz mieć idealnego swapa, no ale skoro nie lubisz dwutaktu...
Powiem tak- ja tego nie widzę. Silnik silnikiem, a co z zawiasem, hamulcami no i ową skrzynką? Na pewno się da, pytanie czy jest sens się bawić w coś takiego.
Dlatego powtórzę- syrena waży 900, trabant 600. I za kilka tysięcy możesz mieć idealnego swapa, no ale skoro nie lubisz dwutaktu...
papieju pisze:na co dzień szybko auto zatłuczesz
tu sie musze zgodzic... to prawda.
Punto 60 - 1242 cm³ 8v - 60 KM, 98 Nmpapieju pisze:silnik Punto ma chyba jednak większy moment
tym sie niezgodze gdyz jest to tasama skrzynia co wlasnie w 125p...papieju pisze:Skrzynia Poloneza była projektowana z zapasem
niechce nikogo urazic .. ale mi sie wogule nie podobaja wizualnie z zewnątrzpapieju pisze:Chcesz auto w stylu PRL z gazem, kup Wartburga 1.3
hehe czytam głosno sie smiejąc co niektorzy wypisują :"jak chcesz szybko jezdzic kup cos szybkiego a nie przerabiasz syrene" albo "po co ulepszac syrene,akceptujmy ją z jej wadami" a jezeli ktos chce AKURAT syreną szybko jezdzic? Nie jestem gorącym zwolennikiem bezsensownych przeróbek ale jesli zrobione jest to ze smakiem i nie ma zbyt duzej ingerencji na zewnatrz to bywa to fajne wg mnie
Kupię używaną blacharkę do SYRENY-podgnite,uszkodzone itp.