SYRENA 101-61 dł.kl. - remont kapitalny - SYRHARMER
czeresss, Nie wiem o których fotkach piszesz, ale chyba pierwszych w remoncie kapitalnym ???
Zostało to wszystko wyczyszczone ze względu na to, że blacharka jest z dwóch syren 101 dlatego chciałem dowiedzieć się na co mogę liczyć ! Na pewno coś jeszcze trzeba będzie zrobić, choćby na przebarwienia blachy! Wszystko musi być jasne (surowe)! Momenty totalnie przegnite - zastąpione będą z błotników dawców od stopiątek ! Opcja jest taka, że wszystko oryginalne będzie ratowane do bólu !!!
[ Dodano: 2021-10-24, 10:17 ]
https://drive.google.com/drive/folders/ ... Qx9OaWrnxR
[ Dodano: 2021-10-24, 10:45 ]
42. Silnik pomalowany - cd prac fotki od 529 do 538 = 10 szt
Przygotowanie osprzętu silnika do dalszych prac (wypiaskowanie). Niektóre części pójdą do ocynku. Do ocynku poszły też wszyskie śruby, nakrętki i podkładki silnika. Rozrusznik i prądnica do elektryka celem regeneracji, blok po szkiełkowaniu - pomalowany razem z kolektorem wydechu. Blok cylindrów pojechał do szlifu ! Jak będą wszystkie części składowe silnika zacznie się składanie na gotowo !
Zostało to wszystko wyczyszczone ze względu na to, że blacharka jest z dwóch syren 101 dlatego chciałem dowiedzieć się na co mogę liczyć ! Na pewno coś jeszcze trzeba będzie zrobić, choćby na przebarwienia blachy! Wszystko musi być jasne (surowe)! Momenty totalnie przegnite - zastąpione będą z błotników dawców od stopiątek ! Opcja jest taka, że wszystko oryginalne będzie ratowane do bólu !!!
[ Dodano: 2021-10-24, 10:17 ]
https://drive.google.com/drive/folders/ ... Qx9OaWrnxR
[ Dodano: 2021-10-24, 10:45 ]
42. Silnik pomalowany - cd prac fotki od 529 do 538 = 10 szt
Przygotowanie osprzętu silnika do dalszych prac (wypiaskowanie). Niektóre części pójdą do ocynku. Do ocynku poszły też wszyskie śruby, nakrętki i podkładki silnika. Rozrusznik i prądnica do elektryka celem regeneracji, blok po szkiełkowaniu - pomalowany razem z kolektorem wydechu. Blok cylindrów pojechał do szlifu ! Jak będą wszystkie części składowe silnika zacznie się składanie na gotowo !
Roman roman.bloszyk@gmail.com 799 860 545
KATALOGI CZĘŚCI ZAMIENNYCH
Syrena 100, 101, 102 na płycie CD
Wydanie I 1959r i wydanie II 1962r
KOSZULKI Z NADRUKIEM
Dla Syreniarzy - wszystkie modele i roczniki
i dziewęć pozostałych aut z PRL
KATALOGI CZĘŚCI ZAMIENNYCH
Syrena 100, 101, 102 na płycie CD
Wydanie I 1959r i wydanie II 1962r
KOSZULKI Z NADRUKIEM
Dla Syreniarzy - wszystkie modele i roczniki
i dziewęć pozostałych aut z PRL
Mam tylko taki rozrusznik
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Junak M1o Syrena 104
mój mail: panbabcia@o2.pl
mój mail: panbabcia@o2.pl
Babcia, To niestety nie to ! To jest rozrusznik zagraniczny, a wszystko musi być z firmy "Elmot" i tak:
Prądnica:.............. P4a 12V 11A
Regulator napięcia: RG14a 12V 11A
Rozrusznik:........... R4a 12/0,4/1500
To jest zestaw do silnika Syreny 101 wg:książki Jeżdżę samochodem Syrena wydanie I z VII 1970 roku, autor: Zdzisław Glinka, Tablica 1-1 ze strony 13, a odnośnie Prądnicy, Regulatora napięcia, i Rozrusznika - strony 15 i 16
Jeżeli ktoś ma coś takiego - chętnie odkupię, lub zamienię za nowsze z moją dopłatą !!!
Prądnica:.............. P4a 12V 11A
Regulator napięcia: RG14a 12V 11A
Rozrusznik:........... R4a 12/0,4/1500
To jest zestaw do silnika Syreny 101 wg:książki Jeżdżę samochodem Syrena wydanie I z VII 1970 roku, autor: Zdzisław Glinka, Tablica 1-1 ze strony 13, a odnośnie Prądnicy, Regulatora napięcia, i Rozrusznika - strony 15 i 16
Jeżeli ktoś ma coś takiego - chętnie odkupię, lub zamienię za nowsze z moją dopłatą !!!
Roman roman.bloszyk@gmail.com 799 860 545
KATALOGI CZĘŚCI ZAMIENNYCH
Syrena 100, 101, 102 na płycie CD
Wydanie I 1959r i wydanie II 1962r
KOSZULKI Z NADRUKIEM
Dla Syreniarzy - wszystkie modele i roczniki
i dziewęć pozostałych aut z PRL
KATALOGI CZĘŚCI ZAMIENNYCH
Syrena 100, 101, 102 na płycie CD
Wydanie I 1959r i wydanie II 1962r
KOSZULKI Z NADRUKIEM
Dla Syreniarzy - wszystkie modele i roczniki
i dziewęć pozostałych aut z PRL
..a na co Ci te fetysze z lamusa jak robisz silnik ze stotrójki do swojej..SyrHarMer pisze: chętnie odkupię, lub zamienię
Itd
Itp
"Syrenę skonstruowaliśmy w warunkach trudnych. Jest ona kompromisem (..) stanowi więc niejako produkt uboczny i tylko w ten sposób mogła się ukazać" Mgr inż. Karol Pionnier
Kangur, Ty dobrze czytasz i oglądasz moje posty i fotki ???
To właśnie do sprzedania jest silnik od 103 i 104 jako nie potrzebne !!!
To właśnie do sprzedania jest silnik od 103 i 104 jako nie potrzebne !!!
Roman roman.bloszyk@gmail.com 799 860 545
KATALOGI CZĘŚCI ZAMIENNYCH
Syrena 100, 101, 102 na płycie CD
Wydanie I 1959r i wydanie II 1962r
KOSZULKI Z NADRUKIEM
Dla Syreniarzy - wszystkie modele i roczniki
i dziewęć pozostałych aut z PRL
KATALOGI CZĘŚCI ZAMIENNYCH
Syrena 100, 101, 102 na płycie CD
Wydanie I 1959r i wydanie II 1962r
KOSZULKI Z NADRUKIEM
Dla Syreniarzy - wszystkie modele i roczniki
i dziewęć pozostałych aut z PRL
Spoglądam czasem co tam nowego w tej historii, dosyć specyficznej Malujesz silnik przeznaczony na opyl? To co ludziom robisz mętlik w głowach, fotki 529, 530, 537 i 538 to silnik stotrójkowy a wytężając umysł podczas czytania wychodzi na to że to ten pojechał do szlifuSyrHarMer pisze:.. To właśnie do sprzedania jest silnik od 103 i 104 jako nie potrzebne !!!
"Syrenę skonstruowaliśmy w warunkach trudnych. Jest ona kompromisem (..) stanowi więc niejako produkt uboczny i tylko w ten sposób mogła się ukazać" Mgr inż. Karol Pionnier
Kangur, Nie - nie maluję silnik przeznaczony na opyl ! Na opyl idzie silnik od 103, który wypiaskowany i pomalowany był kilka lat wstecz !
Do szlifu poszedł oryginalny blok 11173 z WSM o symbolu S15 05 01. Jest też do niego oryginalna skrzynia korbowa tworząca komplet fabryczny. Drugi taki sam blok o tych samych symbolach też posiadam i on został pomalowany z myślą odstawienia na półkę ! Nie mam do niego jeszcze skrzyni korbowej ! Pomału może uda mi się skompletować drugi zapasowy silnik
Tak więc silnik 103, w którym jest dopiero I szlif i silnik od 104 - który obraca się i zalany jest czystym olejem - bezdyskusyjnie idą na sprzedaż, bo są mi po prostu nie potrzebne !!!
[ Dodano: 2021-10-31, 10:43 ]
https://drive.google.com/drive/folders/ ... Qx9OaWrnxR
[ Dodano: 2021-10-31, 11:36 ]
43. Silnika cd. prac fotki od 539 do 548 =10 szt
539,540 skrzynia korbowa z nakrętkami i podkładkami po ocynku - czeka na wał
541.......szpilki z podkładkami i nakrętkami po ocynku = nie ma tu żadnej "13" do bloku, który jest wysłany ............do szlifu
542,543 blok cylindrów skompletowany - do odstawienia na półkę (zapas)
544.......Trzy wały = z lewej wyciągnięty z org. silnika 11173, - u góry do regeneracji (zapas), na dole po ............prawej nówka sztuka do założenia po szlifie
545,6,7.jak wyżej
548......Reszta czekająca na montaż
Do szlifu poszedł oryginalny blok 11173 z WSM o symbolu S15 05 01. Jest też do niego oryginalna skrzynia korbowa tworząca komplet fabryczny. Drugi taki sam blok o tych samych symbolach też posiadam i on został pomalowany z myślą odstawienia na półkę ! Nie mam do niego jeszcze skrzyni korbowej ! Pomału może uda mi się skompletować drugi zapasowy silnik
Tak więc silnik 103, w którym jest dopiero I szlif i silnik od 104 - który obraca się i zalany jest czystym olejem - bezdyskusyjnie idą na sprzedaż, bo są mi po prostu nie potrzebne !!!
[ Dodano: 2021-10-31, 10:43 ]
https://drive.google.com/drive/folders/ ... Qx9OaWrnxR
[ Dodano: 2021-10-31, 11:36 ]
43. Silnika cd. prac fotki od 539 do 548 =10 szt
539,540 skrzynia korbowa z nakrętkami i podkładkami po ocynku - czeka na wał
541.......szpilki z podkładkami i nakrętkami po ocynku = nie ma tu żadnej "13" do bloku, który jest wysłany ............do szlifu
542,543 blok cylindrów skompletowany - do odstawienia na półkę (zapas)
544.......Trzy wały = z lewej wyciągnięty z org. silnika 11173, - u góry do regeneracji (zapas), na dole po ............prawej nówka sztuka do założenia po szlifie
545,6,7.jak wyżej
548......Reszta czekająca na montaż
Roman roman.bloszyk@gmail.com 799 860 545
KATALOGI CZĘŚCI ZAMIENNYCH
Syrena 100, 101, 102 na płycie CD
Wydanie I 1959r i wydanie II 1962r
KOSZULKI Z NADRUKIEM
Dla Syreniarzy - wszystkie modele i roczniki
i dziewęć pozostałych aut z PRL
KATALOGI CZĘŚCI ZAMIENNYCH
Syrena 100, 101, 102 na płycie CD
Wydanie I 1959r i wydanie II 1962r
KOSZULKI Z NADRUKIEM
Dla Syreniarzy - wszystkie modele i roczniki
i dziewęć pozostałych aut z PRL
Babcia, Sam wiesz, że to tak szybko nie idzie !, a emerytura nie jest gumowa ! Co mogę to robię !
Chciałbym opylić (jak to mówi Kangur) te dwa niepotrzebne silniki ! Nie masz kogoś od "Stoczwórki" ???
Już by mi to pomogło ! Pieniądze zawsze są potrzebne i to w dużych ilościach !
Chciałbym opylić (jak to mówi Kangur) te dwa niepotrzebne silniki ! Nie masz kogoś od "Stoczwórki" ???
Już by mi to pomogło ! Pieniądze zawsze są potrzebne i to w dużych ilościach !
Roman roman.bloszyk@gmail.com 799 860 545
KATALOGI CZĘŚCI ZAMIENNYCH
Syrena 100, 101, 102 na płycie CD
Wydanie I 1959r i wydanie II 1962r
KOSZULKI Z NADRUKIEM
Dla Syreniarzy - wszystkie modele i roczniki
i dziewęć pozostałych aut z PRL
KATALOGI CZĘŚCI ZAMIENNYCH
Syrena 100, 101, 102 na płycie CD
Wydanie I 1959r i wydanie II 1962r
KOSZULKI Z NADRUKIEM
Dla Syreniarzy - wszystkie modele i roczniki
i dziewęć pozostałych aut z PRL
Babcia, Niezły pomysł, ale nie do końca ! Najlepiej z "Prowidenta"
[ Dodano: 2021-11-07, 11:50 ]
44. Wyjazd po blok cylindrów po szlifie, - a przy okazji odwiedziny krewnych !
Relacja i fotki (opóżniona) - będzie około połowy przyszłego tygodnia !
[ Dodano: 2021-11-07, 11:50 ]
44. Wyjazd po blok cylindrów po szlifie, - a przy okazji odwiedziny krewnych !
Relacja i fotki (opóżniona) - będzie około połowy przyszłego tygodnia !
Roman roman.bloszyk@gmail.com 799 860 545
KATALOGI CZĘŚCI ZAMIENNYCH
Syrena 100, 101, 102 na płycie CD
Wydanie I 1959r i wydanie II 1962r
KOSZULKI Z NADRUKIEM
Dla Syreniarzy - wszystkie modele i roczniki
i dziewęć pozostałych aut z PRL
KATALOGI CZĘŚCI ZAMIENNYCH
Syrena 100, 101, 102 na płycie CD
Wydanie I 1959r i wydanie II 1962r
KOSZULKI Z NADRUKIEM
Dla Syreniarzy - wszystkie modele i roczniki
i dziewęć pozostałych aut z PRL
- syreniarz1992
- -#Weteran
- Posty: 2631
- Rejestracja: 2005-01-24, 16:21
- Lokalizacja: Kraków
Domyślam się, że są pomiędzy wami jakieś zaszłości czy antypatie, ale na miły Bóg! Są tu też inni forumowicze, więc szanowny Kangurze- albo podziel się z innymi co Ci leży na wątrobie w stosunku do Romana, albo zaprzestań, bo nie znając podstaw, a widząc te zaczepki, można wyrobić sobie o Tobie złą opinię, a atmosfera też na forum gęstnieje.
Pozdrawiam
Pozdrawiam
Jakubie, jak to mówią- uderz w stół a nożyce się odezwą Niestety nie udzielam Ci głosu krytyki gdyż nie jest tajemnicą, że to Ty unicestwiłeś, wykasowałeś z historii egzemplarz Syreny 102, który mógł żyć, ale niestety tamtej sztuki już nie ma.. dlatego trochę zluzuj uwagi na mój temat, bo ja -odwrotnie- przywróciłem dla potomności dwucylindrówki i to w gorszym stanie wyjściowym (..) Ale że znamy się ponad dekadę pozwól, że jak zwykle- czyli merytorycznie, odniosę się do Twojego wpisu.syreniarz1992 pisze:Domyślam się (..)
Po pierwsze- pół żartem, pół serio- mamy do czynienia z absolutnie wyjątkową relacją z remontu Syreny- i tu kropka, każdy sam sobie interpretuje zadane treści.
Nie wiem po co te uwagi- forum jest od wymiany zdań, moja trafna uwaga wpisuje się w ten koloryt, bo jakby nie patrzeć, brakuje relacji z wyprawy po farby ,no i co z tego. Starych drzew się nie przesadza, i drobna dygresja w żaden sposób biegu tych spraw, remontu nie zmieni. Miało być krok po kroku.
Ja pozostaję przy stanowisku, parafrazując nieco z historii, że ta biedna stojedynka trafiła do niewoli i na dodatek jest przedmiotem eksperymentów medycznych (..).
A stosunek do autora wątku jest li tylko pokłosiem Jego własnych działań..
A skoro nie wiesz o co chodzi, to wnioskuję że nie miałeś czasu systematycznie śledzić forum- i to nie jest żadna krytyka- każdy moderator ma własne życie, różnie bywa, ale skoro nie czytałeś, to nie wyskakuj z takim moralizowaniem bo jest jak jest, kiedy Ciebie widocznie nie było kiedy mnie Roman więcej naubliżał.
"Syrenę skonstruowaliśmy w warunkach trudnych. Jest ona kompromisem (..) stanowi więc niejako produkt uboczny i tylko w ten sposób mogła się ukazać" Mgr inż. Karol Pionnier
- syreniarz1992
- -#Weteran
- Posty: 2631
- Rejestracja: 2005-01-24, 16:21
- Lokalizacja: Kraków
Moglibyśmy dyskutować o lepszym/ gorszym stanie wyjściowym mojej byłej 102- z tamtej karoserii chleba by nie było. Oprócz typowej korozji spowodowanej 30 letnim staniem w gnojowisku, blacha była cieńka jak papier i uczyniłem to co było słuszne- zarówno wówczas nie było sensu odbudowywać tamtej karoserii i nie byłoby go również dzisiaj, bo nie naprawiałbyś elementów, a jedynie wymieniał. Nie widziałeś tamtej karoserii i jeśli za punkt porównawczy brałeś elementy typu błotniki,drzwi czy maska, to muszę przypomnieć, że cały okres stania reszty syreny na zewnątrz spędziły one w suchym magazynie i tylko dlatego nadawały się (?) do naprawy. Dlatego wątpię czy stan wyjściowy moich resztek był lepszą bazą niż Twoje syreny, bo nie rozmijając się z prawdą mogę powiedzieć, że szkielet nadwozia nie nadawał się do niczego, a tylko szkielet odjechał do huty. Co nie zmienia faktu, że i tak uchylam kapelusza przed ogromem robót, który wykonałeś w bardzo krótkim czasie na swoich syrenach. Cototonie
Ponadto mój post nie miał na celu moralizowania Cię i nie wiem skąd ten pomysł, tylko poproszenie o wyjaśnienie mi i szerszemu gronu o co chodzi z tymi docinkami z obu stron- co nam zresztą w wyczerpujący sposób wyjaśniłeś ostatnią linijką swojej wypowiedzi- Roman Ci naubliżał.
Dla mnie wszystko jasne, kłóćcie się, gódzcie się, róbcie co chcecie- to już sprawa tylko między wami.
Pozdrawiam,Kuba
Ponadto mój post nie miał na celu moralizowania Cię i nie wiem skąd ten pomysł, tylko poproszenie o wyjaśnienie mi i szerszemu gronu o co chodzi z tymi docinkami z obu stron- co nam zresztą w wyczerpujący sposób wyjaśniłeś ostatnią linijką swojej wypowiedzi- Roman Ci naubliżał.
Dla mnie wszystko jasne, kłóćcie się, gódzcie się, róbcie co chcecie- to już sprawa tylko między wami.
Pozdrawiam,Kuba