dziwny problem z silnikiem
jezeli masz założony alternator i - na masie to musisz odwrotnie podłączyć cewki, tzn to co było oryginalnie od aparatu to podajesz zasilanie, część osób tego nie robi, a różnica w iskrze i pracy silnika jest duża
kable zapłonowe tylko stare takie z drutem w środku, żadne silikony - one mają inny opór!!!
kable zapłonowe tylko stare takie z drutem w środku, żadne silikony - one mają inny opór!!!
- Kozichwost
- -#Youngtimer
- Posty: 1477
- Rejestracja: 2006-04-11, 19:24
- Lokalizacja: Polska
wielkość przerwy na przerywaczach--daj dużą==około 1 mm.
A może coś jest z rodzajem paliwa ? Cukier ????? Ropa ??? zassało nagle przy poziomie od jakiego było rozwarstwienie.........
Jeżeli masz kondensator zapobiegający iskrzeniu prądnicy (tzw. radiowy)--to go wywal na próbę.
Cholera , ciekawy przypadek.......
PS.----przebicie uszczelki i podaje trochę boryga do paliwa.....popatrz na kolor świec==będą baaardzo brązowe.
A może coś jest z rodzajem paliwa ? Cukier ????? Ropa ??? zassało nagle przy poziomie od jakiego było rozwarstwienie.........
Jeżeli masz kondensator zapobiegający iskrzeniu prądnicy (tzw. radiowy)--to go wywal na próbę.
Cholera , ciekawy przypadek.......
PS.----przebicie uszczelki i podaje trochę boryga do paliwa.....popatrz na kolor świec==będą baaardzo brązowe.
- SUPER.DAWID
- -#Weteran
- Posty: 2045
- Rejestracja: 2006-01-17, 20:11
- Lokalizacja: Trzebinia-Małopolska
Co ma dać zwiększenie przerwy na przerywaczy do 1mm? Wnioskuję, że tylko na próbę.
NIECH MIXOL BEDZIE Z SYRENIARZAMI
http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewt ... 048#189048
Syrena 104 AD 1966r
http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewt ... 048#189048
Syrena 104 AD 1966r
Jack pisze:jezeli masz założony alternator i - na masie to musisz odwrotnie podłączyć cewki, tzn to co było oryginalnie od aparatu to podajesz zasilanie, część osób tego nie robi, a różnica w iskrze i pracy silnika jest duża
"Jack" Wprowadzasz użytkowników w błąd.
Zawsze na cewce do styku 15 podłączamy zasilanie z stacyjki, a do 1 z przerywacza!
Uzasadnienie
dlaczego tak ma być, jak napisałem
Cewka składa się
z trzech połączeń
- do świecy (kabel wysokiego napięcia)
- do zasilania (15) bez względu czy jest plus czy minus na masie
- do przerywacza (1)
CEWKA ZAPŁONOWA NIE POSIADA POŁĄCZENIA Z MASĄ (jej obudowa nie jest połączona z cewkami wewnętrznymi)
Cewka zapłonowa składa się z dwóch nawiniętych cewek w środku, które się różnią zarówno grubością jak i długością drutu z którego są wykonane.
Cewka nawinięta grubym drutem i jej jeden koniec jest połączony z cewką nawiniętą cienkim drutem i jej jednym końcem i ten właśnie punkt to (15) i tam ma być zawsze podłączone zasilanie.
Drugi koniec grubej cewki to (1) i zawsze ma być połączony z przerywaczem (tam się łączy z masą)
Natomiast drugi koniec ceki z cienkiego drutu też się łączy z masą za pomocą świecy tj przeskoku iskry
Takie połączenie daje gwarancję największej siły elektromotorycznej
Każde inne połączenie tylko ją osłabia
Kozichwost, zadzwoń na numer który Ci podałem na pw
jeżdżę Syreną od urodzenia non stop....
To takie małe perpetuom mobile dolnej zwrotnicy, życie po życiu na wieki Syrena
http://images77.fotosik.pl/645/9e851aeb87c4a225med.jpg
To takie małe perpetuom mobile dolnej zwrotnicy, życie po życiu na wieki Syrena
http://images77.fotosik.pl/645/9e851aeb87c4a225med.jpg
- Kozichwost
- -#Youngtimer
- Posty: 1477
- Rejestracja: 2006-04-11, 19:24
- Lokalizacja: Polska
Problem usunięty. Dokładne piłowanie styków w przerywaczach, ustawienie zapłonu, wywalenie kostki na kablach zaplonowych, bo mogła nie łączyć, wymiana jednej cewki, przegląd kabli niskiego napięcia, sprawdzenie połączenia cewek i wymiana jednej przyniosły efekt. Jeszcze wymiana świec, bo sprawnych już nie mam w zapasie.....
@superdawid---------im większa przerwa tym mocniejsza iskra==oczywiście do pewnych granic. W starych sprzętach są tak nierówne styki, że dopiero 1 mm daje pewność dobrego rozłączenia styków.
@kozichwost--Takie zabawy miałem kilka razy, są bardzo upierdliwe. Z doświadczenia i z wymiany części wynikało, że to jednak przerywacze są winne a pozostałe tylko się dodają.
@kozichwost--Takie zabawy miałem kilka razy, są bardzo upierdliwe. Z doświadczenia i z wymiany części wynikało, że to jednak przerywacze są winne a pozostałe tylko się dodają.
czesc, pisales, ze cewki maja styki 15 do stacyjki a 1 do masy. Skad masz taka wiedze? Z tego co sie orientuje, 15 to plus, a 1 to minus. Masz jakies zrodlo swojej teorii? Mozliwe, ze masz racje. PozdroPYJTERSON pisze:
Zawsze na cewce do styku 15 podłączamy zasilanie z stacyjki, a do 1 z przerywacza!
Citoz
citoz pisze:czesc, pisales, ze cewki maja styki 15 do stacyjki a 1 do masy. Skad masz taka wiedze? Z tego co sie orientuje, 15 to plus, a 1 to minus. Masz jakies zrodlo swojej teorii? Mozliwe, ze masz racje. PozdroPYJTERSON pisze:
Zawsze na cewce do styku 15 podłączamy zasilanie z stacyjki, a do 1 z przerywacza!
Nr 15 w instalacji elek. sam. to zasilanie z stacyjki, nie koniecznie zawsze jest to (+), czasami tak jak w syrenie jest to (-). Co nie zmienia faktu że 15 to zasilanie.
link do lektury cewki.
http://warsztaty.samochodowka.internetd ... /cewka.htm
Ps. przeczytać dokładnie Biblię Syreny Glinki i znajdź fragment z doświadczeniem z grafitem.(jak sprawdzić czy mam dobrze podłączoną cewkę). Podpowiem że to w dziale o zapłonie.
jeżdżę Syreną od urodzenia non stop....
To takie małe perpetuom mobile dolnej zwrotnicy, życie po życiu na wieki Syrena
http://images77.fotosik.pl/645/9e851aeb87c4a225med.jpg
To takie małe perpetuom mobile dolnej zwrotnicy, życie po życiu na wieki Syrena
http://images77.fotosik.pl/645/9e851aeb87c4a225med.jpg